RTQLAS Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Witam, Wiem że to może wydawać się śmieszne ale nie znalazłem opisu do przycisku koło zapalniczki ( kółko z wykrzyknikiem). Jakby mi ktoś wyjaśnił byłbym wdzięczny bo 6 raz nie będę wertował tej knigi instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Sprawdza się nim ciśnienie w oponach. Obowiązkowe wyposażenie aut w UE od 2014 r. Jak działa nie wiem, bo mam 2013. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Super dzięki jakby ktoś napisał jeszcze jak to używać bo naciskałem i zero reakcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Oj, chyba nie sprawdza, tylko "resetuje" albo ustawia stan zakładany. Bo to są czujniki bez czujników - spadek ciśnienia wykrywany jest przez pomiar prędkości obrotowych kół. naciskanie ma sens, gdy jest alarm, a nie ma realnego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Szkoda, że Subaru nie zrobiło TPMS z normalnymi czujnikami i wyświetlaniem dokładnych wartości na górze na ekranie z rozdziałem momentu na koła. Jest tam miejsce po bokach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwozniak Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Myśle ze Ci z TPMS polemizowali by Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Bo to są czujniki bez czujników - spadek ciśnienia wykrywany jest przez pomiar prędkości obrotowych kół. naciskanie ma sens, gdy jest alarm, a nie ma realnego problemu. Skąd ta informacja? Od listopada 2014 samochody muszą mieć czujniki. Systemy na bazie danych z ESP (różnica prędkości obrotowych kół) nie będą mogły być stosowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Bo to są czujniki bez czujników - spadek ciśnienia wykrywany jest przez pomiar prędkości obrotowych kół. naciskanie ma sens, gdy jest alarm, a nie ma realnego problemu. Skąd ta informacja? Od listopada 2014 samochody muszą mieć czujniki. Systemy na bazie danych z ESP (różnica prędkości obrotowych kół) nie będą mogły być stosowane. Chyba chodzi o systemy monitorowania ciśnienia bez wskazania technologii w jakiej jest to zrobione. Możesz wskazać źródło z którego wynika że systemy pośrednie nie mogą być stosowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Bo to są czujniki bez czujników - spadek ciśnienia wykrywany jest przez pomiar prędkości obrotowych kół. naciskanie ma sens, gdy jest alarm, a nie ma realnego problemu.Skąd ta informacja? Od listopada 2014 samochody muszą mieć czujniki. Systemy na bazie danych z ESP (różnica prędkości obrotowych kół) nie będą mogły być stosowane. Chyba chodzi o systemy monitorowania ciśnienia bez wskazania technologii w jakiej jest to zrobione. Możesz wskazać źródło z którego wynika że systemy pośrednie nie mogą być stosowane? Dyrektywa określa minimalny czas zadziałania systemu, który jest tak krótki, ze praktycznie eliminuje możliwość stosowania systemów 'pasywnych': http://swistowski.pl/strona-802-systemy_tpms.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) Oj, sorry, nie miałęm już pewności co do działania systemu. Zwiódł mnie sposób jego działania - przycisk i brak wyświetlania danych, ale poczytałem amerykańskie forum i z niego wynika, że są czujniki (ale w USA nie ma tego guzika), które powodują alarm, ale nie wyświetlając wartości. No to już wiem - są czujniki, a klawisz służy do przełączania trzech trybów TPMS - zwykła jazda, pełne obciążenie i holowanie przyczepy. Przy włączonej stacyjce trzeba przytrzymać ten klawisz 3 sekundy. Na liczniku kilometrów pojawi się P1 - kolejne krótkie naciśnięcia przełączają tryby. Ciśnienia są na nalepce. Sprawdzałem doświadczalnie. I teraz pytania: Ile kosztują czujniki do kół zimowych? Czy mogą mieć te same kody, by nie trzeba było przestrajać modułu? Ponoć można użyć czujników uniwersalnych, po ich zaprogramowaniu. Amarykanie proponują wersję oszczędnościową - koła bez czujników i plasterek na lampkę W instrukcji informacje rozbite są na trzy rozdziały!!! Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Bo to są czujniki bez czujników - spadek ciśnienia wykrywany jest przez pomiar prędkości obrotowych kół. naciskanie ma sens, gdy jest alarm, a nie ma realnego problemu. Skąd ta informacja? Od listopada 2014 samochody muszą mieć czujniki. Systemy na bazie danych z ESP (różnica prędkości obrotowych kół) nie będą mogły być stosowane. Chyba chodzi o systemy monitorowania ciśnienia bez wskazania technologii w jakiej jest to zrobione. Możesz wskazać źródło z którego wynika że systemy pośrednie nie mogą być stosowane? Dyrektywa określa minimalny czas zadziałania systemu, który jest tak krótki, ze praktycznie eliminuje możliwość stosowania systemów 'pasywnych':http://swistowski.pl/strona-802-systemy_tpms.html Ciekawe. Nawet nie wiedziałem że systemy pasywne tak słabo wykrywają spadek ciśnienia bo 10 min to nie jest aż taki krótki czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się