Jump to content

Brak świateł tylnich przeciwmgłowych - IMPREZA WRX US SPEC


George Zip

Recommended Posts

Witam,

dzisiaj na przeglądzie gość wygonił mnie za brak świateł przeciwmgłowych tylnich.

Lampy mam takie:

https://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fimg.archiwumallegro.pl%2F%3F1035355084&imgrefurl=http%3A%2F%2Farchiwumallegro.pl%2Fsearch%2F2483307-subaru-wrx.html&docid=KXJPUVpN0PHtnM&tbnid=cpmVklRskCIiRM%3A&w=128&h=96&ei=kfP0U8rHDIXN7Aa0p4H4Dw&ved=0CAIQxiAwAA&iact=c

 

Działa to tak że stopy palą się w tym kółku, dodatkowo na prawo od lampy od zewnątrz, dodatkowo jest listwa na skrzydle oraz 3 światło w środku auta.

 

Czy da się zrobić tak by przełącznik od mgielnych odpalał to włókno w żarówce w kółku, które normalnie pali się podczas hamowania ???

Wtedy przy hamowaniu, a włączonych przełączniku przeciwmgielnych to światło już by nie zmieniało swego stanu, wszystkie inne by się paliły normalnie.

 

Czy taki układ elektryczny jest w ogóle możliwy? Chciałbym by to światło w kółku działało normalnie przy wyłączonym przeciwmgielnym.

 

Co wy na to?

Link to comment
Share on other sites

Musisz zobaczyć jak wyglądają lampy w wersji EU i gdzie jest w nich światło przeciwmgielne. Ja w swojej Imprezie (a dokładnie żony ;) ) wymieniłem lampę tylną na EU i elektryk podłączył mi światło. Wiązka była, potrzebny był tylko włącznik.

Link to comment
Share on other sites

Ja najpierw wstawiłem czerwoną żarówkę w miejscu światła cofania (gdzie w wersji EU jest przeciwmgielne), ale czepiali się na badaniu technicznym, więc upolowałem lampę i wymieniłem.

Link to comment
Share on other sites

kolejne pytanko, czy ktoś jeszcze potwierdzi czy w US SPEC GD WRX z 2005 (przedlift) roku, ma wiązkę do tylniego przeciwmgielnego?

przycisk mam (dokupiłem) ale jakby  kostki tam nie widzę, chyba że gdzieś się skryła, a jeszcze nie rozkręcałem tapicerki tam....

 

kto powie?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odgrzeję kotleta, bo też muszę dorobić przeciwmgłowe z tyłu. Opcje są takie:

1. Kupić lewą lampę EUR.

2. Zamienić w obecnej lewej lampie US żarówkę we wstecznym na czerwoną - taka sugestia mechanika ze stacji diagnostycznej.

 

Pytania:

1. Czy w Imprezach US spec wiązka ma dodatkowe przewody pod przeciwmgłowe

2. Jak rozwiązać włącznik - wymienić przełącznik zespolony lewy w kolumnie, czy zamontować jakiś dodatkowy pstryczek?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Archeo, do dzieła.

 

Tak się złożyło, że w jednej Imprezie mechanik mi wykonał ten temat według koncepcji: czerwona żarówka w lewym świetle cofania + przewód + podpięcie ori włącznika przeciwmgłowych.

A ja dzisiaj postanowiłem w drugim egzemplarzu zrobić to samo. Tyle, że JDM, nie US. Ale wykonanie niemal identyczne.

 

Światło podpiąłem pod obwód świateł przeciwmgłowych przednich dlatego, że w aucie ich nie ma (STi), a jest już gotowa wtyczka pod włącznik oraz cała wiązka. Można wpiąć się do przekaźnika dedykowanego dla światła przeciwmgłowego tylnego, lecz wtedy trzeba rzeźbić elementy wiązki, kostkę przyłączeniową itd.

 

1. Przeciągnięcie przewodu od panelu bezpieczników pod kierownicą do bagażnika i dalej do lewej lampy. Wystarczy jedna żyła do zasilania '+'.

2. Demontaż osłony pod kierownicą: spinka na śrubokręt PH z boku od strony drzwi, dwa wkręty PH na dole po lewej (tuż nad dźwignią otwierania maski) oraz po prawej. Potem energicznym ruchem trzeba wypiąć osłonę w górnej części, gdzie trzymają ją trzy wpinki.

3. Przewód zasilający należy podpiąć pod przekaźnik nr 4 (licząc od góry, jest ich 6) do nóżki tak jak na fotkach poniżej. Aby uzyskać lepszy dostęp do przekaźnika odkręciłem panel bezpieczników, co pozwoliło mi wypiąć panel przekaźników. Na fotkach widać panel z wyjętym już przekaźnikiem nr 4. Zielona strzałka wskazuje nóżkę, do której należy wpiąć się z przewodem zasilającym światło.

 

IMG_3303.thumb.JPG.ae3f211fe28ab03f7daed8e01d8049ae.JPG

 

Wyjęty przekaźnik nr 4

IMG_3302w.thumb.jpg.48f44c1bbe4f8fd366883e47c18cbbe7.jpg

 

Widok od tyłu panelu przekaźników

IMG_3304.thumb.JPG.f87f6c03ed4bc38de733810edf62c35d.JPG

 

4. Podpięcie wolnej kostki do ori włącznika. U mnie nie było wyboru, ale kostka przyłączeniowa miała kolor szary i wychodziło z niej 5 przewodów, z czego 2 fioletowe.

 

IMG_3300.thumb.JPG.e3880e2543352f0baa9be1b7a4004fc5.JPG

 

IMG_3305.thumb.JPG.67e8123428860179e74dac59f1beb865.JPG

 

Miałem do dyspozycji 2 włączniki, jeden do Imprezy, drugi do Legaca. Włącznik od Imprezy nie pasował, ponieważ przystosowany był do kostki światła przeciwmgłowego tylnego (niebieskie gniazdo), a włącznik od Legaca był dedykowany do kostki świateł przednich, stąd gniazdo pasowało (gniazdo czarne)

 

IMG_3307.thumb.JPG.167d94006674c36cfcd4f68c21134de0.JPG

 

IMG_3306.thumb.JPG.6ae63a416ce2ccc3e1c8ba34c5c3ee27.JPG

 

5. Trzeba jeszcze podpiąć przewód do lampy. Po pierwsze odłączyć przewód zasilający światło cofania. W jego miejsce wpiąć nowy przewód zasilający (ja wpiąłem do kostki, wcześniej wyciągnąwszy złączkę od przewodu światła cofania). Po drugie wymienić żarówkę przezroczystą na czerwoną (dostępne na Allegro).

 

6. Zamontować wszystko z powrotem pod kierownicą i gotowe.

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Piękny manual a takie pytanie czy próbował ktoś z Was montować takie led 62 zł 34%OFF | 2 sztuk Backup Tail Light Lampa LED Zderzak tylny Reflektor Świateł Hamowania stop światła przeciwmgielne lampy Dla Subaru/Impreza/ XV/WRX/LEVORG/Crossover
https://s.click.aliexpress.com/e/keUyGHL czy to wogóle jest warte czegokolwiek? Chciałbym zachować dwa światła cofania :-)

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...