Skocz do zawartości

Zmiana wydechu na przelot bez remapu = awaria?


koszykbb

Rekomendowane odpowiedzi

Mógłby ktoś wytłumaczyć co to jest te MBC i gdzie tego szukać?

to manualna nastawa doładowania. Jak masz pokrętło jakieś do regulacji na kokpicie  :) to może byc to.

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/89355-mbc/ - tu akurat obok było.

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Info dla innych i kolejne pytanie:

 

 

założyłem środkowy przelot magnexa o fabrycznej średnicy i pięknie ładuje 0,9 bar - żadnego przeładowania, zmiany w performance też nie zauważyłem.

 

 

Pytanie: chciałbym iść dalej  i założyć przelotowy downpipe o fabrycznej średnicy (tj. 2,5"?).

 

Tu już pewnie przeładuje:D?


ktos probowal zmieniac downpipe na przelot  bez remapu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Mateusz Piotrowski w jakim aucie te zmiany opisujesz?

Bo jeśli w GT MY98 i siedzi tam oryginalny komp,to sprawdź najpierw czy jest remapowalny.

 

 

ktos probowal zmieniac downpipe na przelot  bez remapu?

Wielu pewnie to robiło bo nie było możliwości remapu oryginalnego Ecu,skutki też pewnie bywały różne,nawet jeśli Ecu nie jest remapowalne,to warto sprawdzić parametry pracy silnika takie jak AFR,poziom doładowania i inne takie. ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poprzednim subaraku mialem caly wydech z nierdzewki z przelotem i mial taki fajny metaliczny  dźwięk bez buczenia i urywania glowy , ten jest taki jakiś stłumiony, wydaje mi sie ze to własnie kwestia downpipe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładaj DP, nie martw się ;) przeładować nie przeladuje

 

NIGDY producent nie wypuści auta turbo gdzie zrobi mapę bez "wybiegu"

 

Jeśli auto jeździ na jakimś doladowaniu to strojone jest tak aby wytrzymalo kapke więcej. Oprócz tego jest boost cut który wrazie w odetnie zapłon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

niech wsadza sondę w dupe to Ci powinni powiedzieć czy jest ok.

 

takie badanie daje tyle , co gastroskopia skończona w krtani ;)  :biglol:  

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sonda musi być przed katem żeby pokazać poprawnie.

dokładnie :idea:  a nawet jak nie ma kat., to jak wkręcisz AFR zaraz za turbo , a wsadzisz w koniec wydechu , to różnice są na tyle duże że ……. generalnie nie potrzebujesz afr  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam u siebie cały wydech na przelocie bez katalizatorów (taki już kupiłem)

moje pytanie brzmi jak to wygląda na przeglądzie, czy samochód go przejdzie? 

Zastanawiam się czy nie założyć tych katalizatorów a ewentualnie pozbyć się końcowej puszki

 

ADI w STI MY15 ma katy bez tłumika i pięknie to brzmi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym się do końća nie zgodze - fakt przy wolnych obrotach afr w końcówce wydechu będzie pokazywał pogodę ale przy WOT będzie pomiar doładnie taki sam - z tym że kilka setnych sekundy później :) idealnie jest zaraz za turbo mierzyć

uuuuu , to chciałbyś aby przy Twoim aucie pomiar AFR był nie współmierny do obciążenia w danej chwili ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czytam i czytam - przekopałem już wile wątków na ten temat i cały głupi jestem 

kupiłem sti gc8 v2 gdzie jak wiadomo nie da się zrobić remapu ( wymiana kompa mnie nie interesuje ) poprzedni właściciel  ( prawdopodobnie przed sprzedażą bo widać że wydech jest nowy ale to no name )  założył totalny przelot dosłownie rura od turbo do końcowego tłumika też przelotowego, po drodze nie mam ani kata ani żadnych tłumików. Efektem jest cholernie głośna praca ale to mogę przeżyć, problemy przy przeglądach, ale to tez mogę przeboleć, natomiast zastanawiam się co z tym zrobić  w temacie bezpieczeństwa silnika i turbo - żadnych kontrolek zapalonych nie mam typu check ale martwię się że będzie problem i na razie jeżdżę jak ciota bo nie chcę narobić bigosu 

Napiszcie mi proszę :

opcja pierwsza zakup nowego lub przeróbka aktualnego wydechu  - co wydech mieć powinien aby nie przeładowywał i mógł pracować na oem ecu sti v2 

opcja druga gdzie mam pojechać i jakie parametry pracy silnika, turbo i spalin  sprawdzić aby wiedzieć że jest ok czy jednak nie  

jeśli macie kogoś do polecenia w okolicach Wrocławia to bardzo proszę o namiary 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sti gc8 v2 gdzie jak wiadomo nie da się zrobić remapu ( wymiana kompa mnie nie interesuje )

 

To nie wymieniaj - dokup ESL i ciesz sie i remapem, i funkcjonalnoscia oryginalnego ecu.

 

 

Albo wroc z autem do oryginalnego w miare setupu i tez bedziesz mial swiety spokoj.

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...