Skocz do zawartości

Zmiana wydechu na przelot bez remapu = awaria?


koszykbb

Rekomendowane odpowiedzi

Czasem żadnych a czasem sporych,takich grożącym kaboom silnika.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi,zbyt wiele zmiennych,nawet przy takim samym modelu auta.

Natomiast sprawdzenie parametrów pracy silnika,jak najbardziej wskazane,wtedy wychodzi czy remap jest konieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, w załączniku masz wykres z hamowni, bloba kombi wrx mojego ojca, zmienił TYLKO WYDECH (downpipe 3" na szerokim kołnierzu z redukcją na 2,5" + tłumik środkowy oraz końcowy przelotowy, wszystko na rurze 2,5")

 

Przyrost mocy bardzo satysfakcjonujący :)

 

Po 3 miesiącach upalania dzień w dzień do pracy, wymieniłem mu pompę paliwa bo się trafiła tanio używka walbro 255.

Potem pojechaliśmy sprawdzić AFR - o dziwo było bardzo BOGATO. Więc można było dalej jeździć bez remapu :)

 

To jak już wymieniłem pompę, to wsadziłem IC STI, wkładkę filtru powietrza pipercross, i wystroiliśmy to na 1.1b moc około ~280KM.

 

Pozdro. :)

 

Myśle że rozwiałem Twoje wątpliwości.

 

Jeszcze Jeden Przykład: Kumpel zmienił w seryjnym Gieteku tylko TURBO na VF35 założył mbc i podniósł doładowanie do 1.2b.

Pojechał zmierzyć AFR - DO LA NY NA BOGATO :)

post-9576-0-99486000-1408268212_thumb.jpg

Edytowane przez wojnakrzys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

eszcze Jeden Przykład: Kumpel zmienił w seryjnym Gieteku tylko TURBO na VF35 założył mbc i podniósł doładowanie do 1.2b. Pojechał zmierzyć AFR - DO LA NY NA BOGATO

To akurat to bardzo zły przykład.Przy zmianie turbo,to remap jest konieczny.

Podniesienie doładowania,założenie MBC,sprawdzenie AFR i stwierdzenie,że silnik jest przelany,nie załatwia sprawy.

AFR to nie jedyny,poprawny parametr pracy silnika,jest jeszcze parę innych równie ważnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cybel, nie próbuj tłumaczyć - Ty wiesz, że trzeba remapować, ja wiem, wiele innych osób wie, ale wojnakrzys nie wie i będzie się upierał przy swoim... Samym paliwem auto nie pojedzie, no ale przecież założenie MBC załatwia temat jak widać :)

 

A zagrożenie jest w sumie jedno - zastukanie silnika. Zazwyczaj rośnie doładowanie i niby można po taniości założyć mbc i ustawić doładowanie na poziomie serii, ale to tylko rozwiązanie po taniości i też mogące uszkodzić silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kurde jeździ

 

oby jak najdłużej  :D

 

 

ale wracając do tematu:

 

 

Jakie zagrożenia niesie za sobą zmienienie wydechu z seryjnego na przelotowy bez zmiany mapy?

 

zagrożenie remontu silnika, czyli wielokrotnie drożej niż oszczędność na remapie, jak sie niektórym wydaje ... przecież po co płacić 3k za strojenie, jak można zaworkiem za 100zł załatwić sprawę, do tego przelotowy chiński wydech i filtr pseudosportowy :twisted:

 

oczywiście nie musi sie od razu nic zepsuć, ale trzeba mieć na uwadze, że nasze/wasze auta mają już spory przebieg, fabrykę opuściły dawno temu, kto wie w jakiej kondycji są poszczególne podzespoły,... dlatego ZALECANA jest wysoka ostrożność, prznajmniej sprawdzenie parametrów, a najlepiej oczywiście remap (u kogoś kto się już na tym trochę zna) 

 

a jak te argumenty nikogo nie przekonają - to po remapie auto lepiej jeździ i mniej pali  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego co wszyscy powyzej pisza - wypadałoby robic remap po wymianie kazdego elementu wplywajacego na prace silnika. Downpipe, tlumik koncowy, wtryski, fmic, turbo, pompa paliwa itd - po wymianie kazdej z tych czesci wymagany jest remap?

bez przesady, jak zmieniasz tylko tłumik to nie musisz robić remapu, tak samo pompa, pompę paliwa zaleca się wymienić przy remapie, bo stara zazwyczaj ma spory przebieg więc warto wymienić ją na nową (przymusu nie ma)

 

a jak już chcesz zrobić porządnie - wybierz się to jakiegoś tunera, ustal z nim co chcesz osiągnąć, ile kasy chcesz na to przeznaczyć, przygotuj listę potrzebnych części ... i na końcu po montażu wszystkiego zrób remap  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Mapteku mówią, że szczególnie silniki 2,5 nie znoszą ingerencji w układ wydechowy bez korekty mapy. Osobiście bym nie ryzykował. Raz auto może jeździć 5 lat, za innym razem silnik się skończy po kilku miesiącach. Jak ktoś zmienia tylko końcowy, nie ma znaczenia, ale downpipe bez remapu prosi się o problemy.

Edytowane przez Matsil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.enduringsolutions.com/shop/#!/~/product/category=0&id=33042553

 

takie aftermarketowe ecu bez wymiany ecu :) - przez dolozenie plytki do obecnego.

 

Tak czy inaczej - to oczywiscie nie jedyne rozwiazanie do tych rocznikow - aftermarketowych ecu do Subaru jest troche do wyboru. Kwestia potrzeb, mozliwosci, a takze gustu kupujacego i tunera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...