koszykbb Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Jakie zagrożenia niesie za sobą zmienienie wydechu z seryjnego na przelotowy bez zmiany mapy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Czasem żadnych a czasem sporych,takich grożącym kaboom silnika. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi,zbyt wiele zmiennych,nawet przy takim samym modelu auta. Natomiast sprawdzenie parametrów pracy silnika,jak najbardziej wskazane,wtedy wychodzi czy remap jest konieczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 (edytowane) Siemka, w załączniku masz wykres z hamowni, bloba kombi wrx mojego ojca, zmienił TYLKO WYDECH (downpipe 3" na szerokim kołnierzu z redukcją na 2,5" + tłumik środkowy oraz końcowy przelotowy, wszystko na rurze 2,5") Przyrost mocy bardzo satysfakcjonujący Po 3 miesiącach upalania dzień w dzień do pracy, wymieniłem mu pompę paliwa bo się trafiła tanio używka walbro 255. Potem pojechaliśmy sprawdzić AFR - o dziwo było bardzo BOGATO. Więc można było dalej jeździć bez remapu To jak już wymieniłem pompę, to wsadziłem IC STI, wkładkę filtru powietrza pipercross, i wystroiliśmy to na 1.1b moc około ~280KM. Pozdro. Myśle że rozwiałem Twoje wątpliwości. Jeszcze Jeden Przykład: Kumpel zmienił w seryjnym Gieteku tylko TURBO na VF35 założył mbc i podniósł doładowanie do 1.2b. Pojechał zmierzyć AFR - DO LA NY NA BOGATO Edytowane 17 Sierpnia 2014 przez wojnakrzys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 eszcze Jeden Przykład: Kumpel zmienił w seryjnym Gieteku tylko TURBO na VF35 założył mbc i podniósł doładowanie do 1.2b. Pojechał zmierzyć AFR - DO LA NY NA BOGATO To akurat to bardzo zły przykład.Przy zmianie turbo,to remap jest konieczny. Podniesienie doładowania,założenie MBC,sprawdzenie AFR i stwierdzenie,że silnik jest przelany,nie załatwia sprawy. AFR to nie jedyny,poprawny parametr pracy silnika,jest jeszcze parę innych równie ważnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 cybel, nie próbuj tłumaczyć - Ty wiesz, że trzeba remapować, ja wiem, wiele innych osób wie, ale wojnakrzys nie wie i będzie się upierał przy swoim... Samym paliwem auto nie pojedzie, no ale przecież założenie MBC załatwia temat jak widać A zagrożenie jest w sumie jedno - zastukanie silnika. Zazwyczaj rośnie doładowanie i niby można po taniości założyć mbc i ustawić doładowanie na poziomie serii, ale to tylko rozwiązanie po taniości i też mogące uszkodzić silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 (edytowane) Ja tylko mówię że auto jeździ do tej pory Też uważam że po wymianie turbo trzeba by remap zrobić. zwiększa sie wydajność, itp, ale kurde jeździ Więc szkoda męczyć temat. Edytowane 17 Sierpnia 2014 przez wojnakrzys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_chester_ Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Afr na seryjnej mapie na pewno bedzie bogaty, bardziej isotna jest tutaj kwestia zaplonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 ale kurde jeździ oby jak najdłużej ale wracając do tematu: Jakie zagrożenia niesie za sobą zmienienie wydechu z seryjnego na przelotowy bez zmiany mapy? zagrożenie remontu silnika, czyli wielokrotnie drożej niż oszczędność na remapie, jak sie niektórym wydaje ... przecież po co płacić 3k za strojenie, jak można zaworkiem za 100zł załatwić sprawę, do tego przelotowy chiński wydech i filtr pseudosportowy oczywiście nie musi sie od razu nic zepsuć, ale trzeba mieć na uwadze, że nasze/wasze auta mają już spory przebieg, fabrykę opuściły dawno temu, kto wie w jakiej kondycji są poszczególne podzespoły,... dlatego ZALECANA jest wysoka ostrożność, prznajmniej sprawdzenie parametrów, a najlepiej oczywiście remap (u kogoś kto się już na tym trochę zna) a jak te argumenty nikogo nie przekonają - to po remapie auto lepiej jeździ i mniej pali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszykbb Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Czyli z tego co wszyscy powyzej pisza - wypadałoby robic remap po wymianie kazdego elementu wplywajacego na prace silnika. Downpipe, tlumik koncowy, wtryski, fmic, turbo, pompa paliwa itd - po wymianie kazdej z tych czesci wymagany jest remap? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Czyli z tego co wszyscy powyzej pisza - wypadałoby robic remap po wymianie kazdego elementu wplywajacego na prace silnika. Downpipe, tlumik koncowy, wtryski, fmic, turbo, pompa paliwa itd - po wymianie kazdej z tych czesci wymagany jest remap? bez przesady, jak zmieniasz tylko tłumik to nie musisz robić remapu, tak samo pompa, pompę paliwa zaleca się wymienić przy remapie, bo stara zazwyczaj ma spory przebieg więc warto wymienić ją na nową (przymusu nie ma) a jak już chcesz zrobić porządnie - wybierz się to jakiegoś tunera, ustal z nim co chcesz osiągnąć, ile kasy chcesz na to przeznaczyć, przygotuj listę potrzebnych części ... i na końcu po montażu wszystkiego zrób remap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 (edytowane) W Mapteku mówią, że szczególnie silniki 2,5 nie znoszą ingerencji w układ wydechowy bez korekty mapy. Osobiście bym nie ryzykował. Raz auto może jeździć 5 lat, za innym razem silnik się skończy po kilku miesiącach. Jak ktoś zmienia tylko końcowy, nie ma znaczenia, ale downpipe bez remapu prosi się o problemy. Edytowane 18 Sierpnia 2014 przez Matsil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Temat wydechu i remapu poruszany wielokrotnie na tym forum - robisz przelot to robisz też remap. Było wiele przykładów na to, że brak remapu powoduje wielkie bum. I chyba tylko wojnakrzys uważa inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Siemka, w załączniku masz wykres z hamowni, bloba kombi wrx mojego ojca, zmienił TYLKO WYDECH + 30KM samym wydechem. Hamownia z gatunku - przyjedź do nas, będziesz pan z pewnością zadowolony z rezultatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raf_Waw Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 PS. Sam AFR bez EGT nie odpowie czy będzie buuum nawet po samym uppipe potrafi wzrosnąć boost. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 no i to jest jeden z tych czynników wpływających, o których wspominał cybel - do tego dochodzi kwestia spalania stukowego itd itp.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raf_Waw Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Stuki się pojawiają jak jest sucho - tak czy tak trzeba po wydechu zrobić korektę mapy lub przynajmniej diagnostykę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 stuki pojawiają się nie tylko jak jest ubogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raf_Waw Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Sucho = ubogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 a jak zrobić remap w np. subaru 96 na wrx silniku i kompie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 a jak zrobić remap w np. subaru 96 na wrx silniku i kompie? zapytaj np. w Poznaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 (edytowane) Sucho = ubogo dzięki kapitanie oczywistość, za cholery bym się nie domyślił co to znaczy sucho. darecki, w MY96 to ztcp chyba tylko ESL zostaje - chyba że ecutek wypuścił coś, ale nie interesowałem się tym Edytowane 19 Sierpnia 2014 przez siewcu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 sorry że zapytam ale co to jest to tajemnicze ESL ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 @@darecki1981 napisz z którego rocznika WRX-a ten motorek i chyba przełożony razem z kompem? Tu masz o ESL http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70999-subaru-impreza-gc8-komputer-przed-2000r/?hl=%2Besl+%2Bjest#entry2014254 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 http://www.enduringsolutions.com/shop/#!/~/product/category=0&id=33042553 takie aftermarketowe ecu bez wymiany ecu - przez dolozenie plytki do obecnego. Tak czy inaczej - to oczywiscie nie jedyne rozwiazanie do tych rocznikow - aftermarketowych ecu do Subaru jest troche do wyboru. Kwestia potrzeb, mozliwosci, a takze gustu kupujacego i tunera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 cybel silnik jest 1996 nr EJ20GDW4HE 260 koni komp Z4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się