Jump to content

Forester ........... i XT - Platinum Comfort


zk

Recommended Posts

Witam

1. Czy istnieja inne róniżnice pomiędzy tymi wersjami niż te które są wyspecyfikowane na subaru.pl dane/cennik ?

2. Czy tylni rząd siedzeń posiada regulację nachylenia ?

3. Czy w roku modelowym 2014/2015 - FHI dokonało jakiś zmian w XT ?

4. Czy mamy już jakieś "podejrzenia" lub diagnozy chroby wieku "dziecięcego"   ?

 

Dzięki

PS. Mój Forek SBD padł - 106 tys. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Ad 2 - ma regulację pochylenia

Ad 3 - 2014 ma (obowiązkowy w UE) system kontroli ciśnienia w oponach. Podobno są też trochę twardsze mocowania przedniego stabilizatora. Innych różnic chyba nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Dodam, że regulacja tylnej kanapy ma dwa położenia. A jeśli chodzi o porówananie platinum bez turbo i XT comfort, to ponoć inne nastawy zawieszenie, większe hamulce w xt i brak samopoziomowania (w xt). 

 

Natomiast wybór między tymi podobnie wycenionymi wersjami dokonuje się na innej płaszczyźnie - trzeba się przejechać. Mnie XT uwiódł i nawet, gdyby się okazało, że ma szyby na korbkę to też bym wziął. 

Link to comment
Share on other sites

. A jeśli chodzi o porówananie platinum bez turbo i XT comfort

Chcę porównać xt platinum i xt comfort i szukam odpowiedzi na to :

Czy mamy już jakieś "podejrzenia" lub diagnozy chroby wieku "dziecięcego"   ?

Edited by zk
Link to comment
Share on other sites

Wszystko opisane w dziele Nowy Forester.

Na szybko, z tego co pamiętam to:

 

200km/h przez 2 godziny - zapaliła się kontrolka temperatury oleju w skrzyni.

 

Problem z spalaniem stukowym, może trochę szumnie powiedziane..., u paru osób wystąpił problem z lewym powietrzem. Z tego co wiem aktualizacja CU rozwiązała problem. Chyba tyle. Auto póki co bardzo udane. Wszyscy zadowoleni. Właściciele polecają, inni na niego zbierają itp :-)

 

Aby poznać szczegółu musisz odnaleźć osoby, które pisały danego posta w wątku.

Edited by wilkor
Link to comment
Share on other sites

Na forum amarykański mo tym lewym powietrzu poszą w kontekście słabych opasek na rurach i sa całe wątki na temat wymiany, ale w Polsce o tym nie słyszałem.

 

Widziałem zdjęcie z innego kraju (Australia?) z fabryczną chłodnicą skrzyni.

 

Sorry. Też mam taką chłodnicę.

Edited by Alfik
Link to comment
Share on other sites

 

 

Właściciele polecają, inni na niego zbierają itp :-)

Też zbieram na coś nowego bo po poleceniach kilka lat temu ( 2008 ) uzbierałem na SBD. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Właściciele polecają, inni na niego zbierają itp :-)

Też zbieram na coś nowego bo po poleceniach kilka lat temu ( 2008 ) uzbierałem na SBD. ;)

 

 

Sam widzisz, polecanie nowego silnika po roku od wejścia w życie nie ma uzasadnienia, pod względem trwałości oczywiście... Nie ma bata, zawsze mniejsze lub większe problemy wyjdą w nowej jednostce, moim zdaniem bezpieczniej te 2-3 lata odczekać niż być beta-testerem ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Sam widzisz, polecanie nowego silnika po roku od wejścia w życie nie ma uzasadnienia, pod względem trwałości oczywiście...

 

dla ścisłości to już ponad 2 lata jest chyba na rynku, bo wprowadzono w 2012 r i to w wersji 300 PS, jeśli się nie mylę co nie zmienia faktu że za krótko na duże przebiegi. Też miałem i mam obawy ale teraz ciężko  jest kupić sprawdzony silnik z dużym  stażem  w nowym  samochodzie. Póki co super, oleju nie bierze, zero problemów. Z SBD zresztą też nie miałem przez 125kkm, chociaż innym wały pękały a o DIT do tej pory cisza i niech tak zostanie :)

Link to comment
Share on other sites

a o DIT do tej pory cisza i niech tak zostanie :)

Amen

Edited by zk
Link to comment
Share on other sites

 

 

dla ścisłości to już ponad 2 lata jest chyba na rynku, bo wprowadzono w 2012 r i to w wersji 300 PS

Dla scisłosci Forestera SJ wprowadzono do sprzedaży w listopadzie 2012 w Japonii (wersja XT z silnikiem o mocy 280KM).

W Polsce sprzedaż rozpoczęła się na przełomie marzec/kwiecień 2013. To faktycznie mało czasu na wykrycie wad i wprowadzenie modernizacji.

 

 

ciężko jest kupić sprawdzony silnik z dużym stażem w nowym samochodzie
na przykład FB20 w Subaru to konstrukcja znana i trwała, ewolucja silników EJ.

Jeżeli chodzi o konstrukcje z bezpośrednim wtryskiem - są to jednostki relatywnie nowe, zaawansowane technicznie, ale niewątpliwie będą sukcesywnie usprawniane - na to trzeba jednak znacznie więcej czasu niż rok/półtora.

Na pewno nie ma konstrukcji doskonałych, pojawiają się zawsze modernizacje, ale to wymaga czasu.

Link to comment
Share on other sites

Dla scisłosci Forestera SJ wprowadzono do sprzedaży w listopadzie 2012 w Japonii (wersja XT z silnikiem o mocy 280KM).

 

ja miałem na myśli silnik DIT w Legacy GT, i to był chyba maj 2012 w Japonii i mial 300 PS - przynajmniej tak znalazłem w sieci

 

 

 

na przykład FB20 w Subaru to konstrukcja znana i trwała, ewolucja silników EJ.

 

nie doprecyzowałem ale chodziło mi o mocniejsze jednostki  - bo takimi byłem zainteresowany

Edited by jaszyn
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odświeżam stary temat i chcę zapytać użytkowników Forków XT w obu wersjach wyposażenia o kilka spraw. Skłaniam się ku wersji Comfort, ale jeszcze nie ma decyzji.

 

Różnice wyposażenia jeśli się nie mylę to:

- różne materiały obicia foteli

- miększy podłokietnik w Platinium?

- dostęp bezkluczykowy

- inne audio i nawigacja w Platinium

- okno dachowe

 

Czy ekoskóra na fotelach w Comforcie rzeczywiście tak regularnie pęka i czy da się temu jakoś przeciwdziałać?

 

Czy audio w Comforcie gra dużo gorzej niż to w Platinium?

 

Mam 182cm i jak usiadłem w salonie na fotelu pasażera w wersji Platinium to głowę miałem w podsufitce, a ten fotel nie ma przez importera na Europę regulacji wysokości!!!! Czy może mi ktoś potwierdzić, że tam jest aż tak mało miejsca na wysokość czy ten salonowy model tylko tak miał?

 

Czy tyłek na skórzanych fotelach w Platinium wylatuje bokiem na zakrętach? Bo to siedzisko ani długie, ani wyprofilowane :/ i materiał raczej lepiej trzyma.

 

Jaka jest różnica w masie obu wersji wbita w dokumenty techniczne?

 

Jak lakier i plastiki znoszą 100tys km? Czy odpryski lakieru zachodzą korozją? Czy w ogóle widać jakieś problemy z korozją na podwoziu i nadwoziu?

 

Dzięki z góry za pomoc!

Link to comment
Share on other sites

Odświeżam stary temat i chcę zapytać użytkowników Forków XT w obu wersjach wyposażenia o kilka spraw. Skłaniam się ku wersji Comfort, ale jeszcze nie ma decyzji.

 

Różnice wyposażenia jeśli się nie mylę to:

- różne materiały obicia foteli

- miększy podłokietnik w Platinium?

- dostęp bezkluczykowy

- inne audio i nawigacja w Platinium

- okno dachowe

 

Czy ekoskóra na fotelach w Comforcie rzeczywiście tak regularnie pęka i czy da się temu jakoś przeciwdziałać?

 

Czy audio w Comforcie gra dużo gorzej niż to w Platinium?

 

Mam 182cm i jak usiadłem w salonie na fotelu pasażera w wersji Platinium to głowę miałem w podsufitce, a ten fotel nie ma przez importera na Europę regulacji wysokości!!!! Czy może mi ktoś potwierdzić, że tam jest aż tak mało miejsca na wysokość czy ten salonowy model tylko tak miał?

 

Czy tyłek na skórzanych fotelach w Platinium wylatuje bokiem na zakrętach? Bo to siedzisko ani długie, ani wyprofilowane :/ i materiał raczej lepiej trzyma.

 

Jaka jest różnica w masie obu wersji wbita w dokumenty techniczne?

 

Jak lakier i plastiki znoszą 100tys km? Czy odpryski lakieru zachodzą korozją? Czy w ogóle widać jakieś problemy z korozją na podwoziu i nadwoziu?

 

Dzięki z góry za pomoc!

 

odpowiem jako 2 letni użytkownik Comfort XT

 

Czy ekoskóra na fotelach w Comforcie rzeczywiście tak regularnie pęka?

- niestety u mnie już drugi raz. pomóc może podobno właściwa pielęgnacja siedziska odpowiednią chemią - nie wiem jeszcze nie testowałem

Czy audio w Comforcie gra dużo gorzej niż to w Platinium?

- na pewno tak, bo w Platinum jest nagłośnienie H-K + 2 głośniki wiecej

Czy tyłek na skórzanych fotelach w Platinium wylatuje bokiem na zakrętach?

- takie są uwagi i spostrzeżenia właścicieli - w Comforcie dzięki wstawce materiału nieco lepiej - ale i tak brak trzymania bocznego!

Jak lakier i plastiki znoszą 100tys km? Czy odpryski lakieru zachodzą korozją? Czy w ogóle widać jakieś problemy z korozją na podwoziu i nadwoziu?

- plastiki rysują się szybko /ale to w zasadzie wszędzie/ co do korozji nie zauważyłem nic niepokojącego - ale blacha i lakier miękkie.

Link to comment
Share on other sites

tak jest - cerata z boku siedziska fotela pękła po ok.15tys. i nie pomogły pielęgnacje (natłuszczania, etc.). Wymienili mi ceratę na gwarancji, ale ...na taką samą ceratę, która, idę o zakład, znów pęknie prędzej czy później....Nie wiem, co potem zrobię - albo kolejna naprawa po gwarancji - trzeba będzie bulić, albo u tapicera, na własną rękę, wstawić kawałki prawdziwej skóry.

Co do audio to ja od razu, w salonie, jeszcze przed odbiorem zażyczyłem wymianę tego fabrycznego gó...a na konkretne głośniki i wstawienie wzmaka. Niestety zostało fabryczne radio, które wszystko ogranicza, ale gra i tak lepiej niż to okropne - oryginalne- (w wersji Comfort).

Poza tym auto - rewelacja. Im dłużej jeżdżę tym jestem bardziej zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

Odświeżam stary temat i chcę zapytać użytkowników Forków XT w obu wersjach wyposażenia o kilka spraw. Skłaniam się ku wersji Comfort, ale jeszcze nie ma decyzji.

 

Różnice wyposażenia jeśli się nie mylę to:

- różne materiały obicia foteli

- miększy podłokietnik w Platinium?

- dostęp bezkluczykowy

- inne audio i nawigacja w Platinium

- okno dachowe

 

Czy ekoskóra na fotelach w Comforcie rzeczywiście tak regularnie pęka i czy da się temu jakoś przeciwdziałać?

 

Czy audio w Comforcie gra dużo gorzej niż to w Platinium?

 

Mam 182cm i jak usiadłem w salonie na fotelu pasażera w wersji Platinium to głowę miałem w podsufitce, a ten fotel nie ma przez importera na Europę regulacji wysokości!!!! Czy może mi ktoś potwierdzić, że tam jest aż tak mało miejsca na wysokość czy ten salonowy model tylko tak miał?

 

Czy tyłek na skórzanych fotelach w Platinium wylatuje bokiem na zakrętach? Bo to siedzisko ani długie, ani wyprofilowane :/ i materiał raczej lepiej trzyma.

 

Jaka jest różnica w masie obu wersji wbita w dokumenty techniczne?

 

Jak lakier i plastiki znoszą 100tys km? Czy odpryski lakieru zachodzą korozją? Czy w ogóle widać jakieś problemy z korozją na podwoziu i nadwoziu?

 

Dzięki z góry za pomoc!

Jak bym brał jeszcze raz, to znowu by był Platinum. Kluczyk i dach, to jest duży plus. Skóra jest spoko. Polecam

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, przy zakupie kazałem zmienić centralną część siedziska na alcantarę, uwydatnić trochę boki i uwypuklić lędźwiową część oparcia. Jeździ się całkiem przyjemnie. Na pewno lepiej niż w poprzedniej generacji. Z fotela raczej nie wypadam.

Link to comment
Share on other sites

Ja, przy zakupie kazałem zmienić centralną część siedziska na alcantarę, uwydatnić trochę boki i uwypuklić lędźwiową część oparcia. Jeździ się całkiem przyjemnie. Na pewno lepiej niż w poprzedniej generacji. Z fotela raczej nie wypadam.

 

o to ciekawe - a które ASO ro robiło / zleciło i ile dodatkowo musiałeś dopłacić.

 

możesz też wrzucić jakieś fotki na forum?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...