Jump to content

Remont... i po remoncie ale coć nie gra


thores
 Share

Recommended Posts

Witam 4 miesiące temu ukończyłem prace nad silnikiem GTka tzn generalny remont.

Silnik jaki był z niewiadomych mi powodów przeszczepoiony do tej Imprezy z 98r. pochodził prawdopodobnie od Legacy.

 

Z uwagi na fakt że jest on na bloku zamkniętym z natryskiem na denko tłoka postanowiłem doinwestować i przywrócić mu dawną sprawność.

 

Główny problem zaczął się przy kupnie nowych tłoków. Gdyż nie mogłem nigdzie dostać oryginalnych takie jakie były i zmuszony byłem kupić tłoki z nowszych wersji od WRXów HBR, które są krótsze od starych o 1mm.

 

Po konsultacji z dostawcą części zalecił mi (opierając się na swojej wiedzy i doświadczeniu) zastosowanie uszczelek nominalnych do tego bloku-silnika i głowic(na hydraulice) czyli grubości około 1,5mm

 

przez pierwszy etap docierania jeździłem wiadomo do 3tyś. w drugim etapie kiedy silnik przystosowuje się do większych obciążeń nie zaobserwowałem jakiejś wyraźnej poprawy osiągów z tytułu całego remontu. Ponadto komputer wymrugał błąd czujnika stukowego i położenia wału

 

przed remontem też się czasami zapalał check ale nie sprawdzałem wtedy co to za błędy (nie wiedziałem jak się diagnozuje mruganiem:) )

 

Zaniepokojony brakiem odczuwalnego przyrostu mocy zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów na podciśnieniu.

 

Sprawdziłem kompresje i niestety wydmuchało mi na 1 cylindrze prawie  8barów na pozostałych około 8-8,5bara.

 

Teraz pytanie jakie powienienem mieć ciśnienie nominalne bo kiedyś wyczytałem że inni po pomiarach mieli około 10-11 barów. Co w takiej sytuacji zrobić czy silnik jest niedoprężony co może się przenosić na osłabienie osiągów czy jest możliwość wyrównania tych braków doładowaniem czy może lepiej zmienić na cieńsze uszczelki od WRXów? jednak czy nie nastąpi kolizja z zaworami bo stare tłoki choć wyższe o 1mm to miały zagłąbienia a HBRy nie ich nie mają.

 

Z góry dziękuję za poświencony czas na czytanie i cenne odpowiedzi.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...