Jump to content

Upgrade żarówek na HID Xenon - czy ktoś to robił ?


sc00by
 Share

Recommended Posts

witam

zamierzam dokonać upgradu lamp a raczej samych żarówek, myślałem nad ledami dobrej jakości ale nie jestem ich pewien, na forum w USA znalazłem temat i tam gość poleca takie zestawy jak w załączonym linku czyli HID Xenon , wyglądają OK ale czy ktoś coś takiego robił w swoim aucie a może jednak dobre LEDy ? co polecacie żeby było fajne mocne światło o barwie zimnej ?

 

Pozdro

 

http://www.ebay.co.uk/itm/110919715258?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Link to comment
Share on other sites

Co tu dużo gadać, wiocha. Co do tematu to takie zestawy lubią mieć to do siebie że działają dosyć krótko. Dodatkowo, w zależności od lamp mniejsze lub większe oślepianie jadących z przeciwka.

Edited by vince_snd
Link to comment
Share on other sites

Co tu dużo gadać, wiocha. Co do tematu to takie zestawy lubią mieć to do siebie że działają dosyć krótko. Dodatkowo, w zależności od lamp mniejsze lub większe oślepianie jadących z przeciwka.

 nie zgodze sie .... same HID'y wygladaja bardzo pozytywnie - mowa tutaj o barwie 4300. Oslepianie mozna wyeliminowac poprzez "dobry montaz". Co do dlugosci swiecenia to bez porownania ze zwyklymi halogenowkami z plusem dla HID

Link to comment
Share on other sites

 

Co tu dużo gadać, wiocha. Co do tematu to takie zestawy lubią mieć to do siebie że działają dosyć krótko. Dodatkowo, w zależności od lamp mniejsze lub większe oślepianie jadących z przeciwka.

 nie zgodze sie .... same HID'y wygladaja bardzo pozytywnie - mowa tutaj o barwie 4300. Oslepianie mozna wyeliminowac poprzez "dobry montaz". Co do dlugosci swiecenia to bez porownania ze zwyklymi halogenowkami z plusem dla HID

 

 

A co z "samopoziomowaniem", spryskiwaczami reflektorów, homologacją itp ...  

Link to comment
Share on other sites

no samopoziomowania bedzie oczywiscie brak jak i calej legalnosci, jednak tak jak mowie... najbezpieczniejsza jest 4300k i mozna wtedy nizej ustawic swiecenie by nie oslepiac innych. Teraz prawdopodobnie w nowych samochodach nie robi sie samopoziomowania i spryskow i producenci stosuja barwe 3800k - podobno wtedy nie trzeba 

Link to comment
Share on other sites

kilka faktów w temacie:

1. jest to nielegalne., lampa nie ma homologacji na xenon - krótko mówiąc przy byle kontroli "leci dowód"
2. musi być samopoziomowanie i spryski, chyba, że barwa jest niska jak kolega @Artur Wróbel stwierdził.
W najnowszych budżetowych samochodach miejskich wychodzi taki xenon i niskiej barwie i wówczas nie trzeba (jakieś przepisy UE)

3. wszystko powyżej barwy 4300 to "wiocha" będzie niebiesko/purpurowo/fiolerowo-różowe.
4. lampa halogenowa/odbłyśnik kiepsko ogarnia HID 
5. gdyby to była soczewka ze zwykłą żarówką i zamienić na HID to robi robotę i nie oślepia bo sztywno odcina światło.
6., u siebie kiedyś w e38 zmieniłem (miałem soczewki) na HID i dużo dużo lepiej było. (było samopoziomowanie w serii - dorobiłem wtryski - jakoś przechodziło - nawet przeglądy)
7. jeżeli chcesz poprawić oświetlenie możesz pokusić się o regeneracje lamp. - nowy odbłyśnik, polerowanie kloszy + żarówki night break i to już znaczenie znaczenie poprawi widoczność w nocy a będzie wciąż legalne.


(wydaje mi się, że "era agro tuningu) hidami mineła jakoś 3-5 lat temu ?

Link to comment
Share on other sites

Lepsze hid- y niż montowanie solonych lamp z diodami.

Miałem hid-y 5 lat, nikt nigdy się nie przyczepił,nikogo nie oślepiały , podróże w nocy to była bajka, super widoczność ,bawa 4300 k,

W porownaniu ze standartową lampą to tak jakby do niej wstawić znicz.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Teraz prawdopodobnie w nowych samochodach nie robi sie samopoziomowania i spryskow i producenci stosuja barwe 3800k - podobno wtedy nie trzeba

 

 

chyba, że barwa jest niska jak kolega @Artur Wróbel stwierdził. W najnowszych budżetowych samochodach miejskich wychodzi taki xenon i niskiej barwie i wówczas nie trzeba (jakieś przepisy UE)

 

barwa nie ma tu nic do rzeczy, ważny jest strumień świetlny nie przekraczający 2000lm

 

 

 

5. gdyby to była soczewka ze zwykłą żarówką i zamienić na HID to robi robotę i nie oślepia bo sztywno odcina światło.

 

soczewki pod HID i halogeny maja inne przesłony, HID z przesłoną halogenową nadal nie ma poprawnej granicy światło-ćień

Link to comment
Share on other sites

no właśnie mnie nie interesuje wiejski tuning, a poprawa świateł oraz uzyskanie dobrego mocnego światła a najważniejsze że nie chce mieć problemów z prawem i przeglądem więc dlatego założyłem temat, ponieważ nie ma problemu ze wstawieniem jakiś tanich i mega białych czy jakiś innych oślepiających żarówek, jednak nie o to mi kaman, czyli w przypadku subarynki najlepiej zopodać dobrej jakości żarówki plus polerka ? jaki zestaw żarówek jest najlepszy czyli wymiana postojówek, drogowe, mijania ? kiedyś w passacie miałem Osram MaxVision i dawały rade. Dzięki pomoc.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Przy blobowych lampach polecam jakieś lepsze żarówki, np. jakieś philipsy "xenon" stajl. Ładnie świecą u ojca. Za to kumpel miał hid-y i raziły w blobowych reflektorach :)

Sam mam hidy 6000k ale na soczewce i robią robotę :)

 

Zdjęcie trochę przekoloryzowane, ale jasny przyjemny błękit jest. Super sprawa w nocy :)

 

Pozdrówka!.

post-9576-0-22808600-1407799532_thumb.jpg

Edited by wojnakrzys
Link to comment
Share on other sites

mialem auto z fabrycznym xenonem na soczewce oraz auto na soczewce z dokladanym hidem - i lepiej swiecilo to drugie. 

Volvo w starszych modelach ma ksenony bez soczewki  :P

 

I co że ma, laguny też miały, i miały też przystosowane lampy do takiego oświetlenia z nie rzeźbione u pana henia w szopie

Link to comment
Share on other sites

dzieki za pomoc, jednak zdecyduję się na polerkę kloszy i wymianę żarówek na osram max vision lub coś podobnego zobaczę jaki będzie efekt. a przy okazji aby dostać się do żarówki postojowych trzeba całą lampę dementować ?

Link to comment
Share on other sites

Dzień dorby, przepraszam ja tu z głupim pytaniem, proszę nie bić, gdybym chciał w Imprezie MY06 zrobić upgrade zwykłych świateł na Xenony to co trzeba wymienić? Nie mam na myśli przekładania lampek, tylko gdybym chciał zrobić tak jak z fabryki to da się? Np. czy spryskiwacze można zamontować czy trzeba mieć już zderzak z nimi? Czy wymienia się po prostu klosz non-xenon na xenon plug&play, czy może nie cały klosz a moze klosz i jakieś inne cuda. No i na sam koniec... pomijając koszty, opłaca się? Jest konkretna różnica w nocy?

Edited by Tinuviel
Link to comment
Share on other sites

 

 

pomijając koszty, opłaca się?
 

 

doszukuję się tutaj albo zaprzeczania samemu sobie, albo błędu językowego - co za tym idzie, ciężko odpowiedzieć na pytanie.

z tego co kojarzę w hawk'u można było zamówić xenony.
Jeżeli chciałbyś to zrobić mega profi to musiałbyś kupić oryginalny zderzak ze spryskami, rurki,rureczki, dysze, zbiorniczek + cały moduł zarządzający stabilizacją/ustawieniem xenonów. (pewnie jakiś moduł komfortu + czujniki na wahacze) no i na koniec lampy fabrycznie xenonowe + przetwornice.

strzelam - 3-5 tyś ?(niech mnie ktoś poprawi jakby co)

Osobiście raz się na to szarpnąłem w Corsie miałem zwykłe lampy i wymieniłem na oryginalne xenony - super opcja. zupełnie inna jazda.
tylko części do corsy tanie.
Generalnie różnica jest spora między zwykłymi halogenowymi lampami a xenonami, ale jak już komuś pisałem. polerka kloszy (jak trzeba)., wymiana/odświeżenie odbłyśnika + naprawdę dobre żarówki night break i to już zdecydowanie pomaga.

pozdrawiam.

 

Link to comment
Share on other sites

dzięki Tomek. Faktycznie nie precyzyjne to zabrzmiało, miałem na myśli że koszt to jeden z czynników opłacalności, wiesz, np. zaraz pójdę kupić sobie śniadanie, poniosę pewien koszt, ale opłaci mi się to w ogólnym rozrachunku bo nie umrę dziś z głodu co da mi satysfakcje nie współmierną do poniesionych kosztów;) 

 

Chciałbym jak z fabryki, ale nie myślałem o wymianie zderzaka tylko dołożeniu spryskiwaczy, reszta tak jak piszesz. 3kzł jeszcze do przełknięcia, ale 5k do zwykłej Imprezy to już przegięcie trochę, wolałbym za to webasto założyć na zimę. Dzięki raz jeszcze, co złego to nie ja ;)

Link to comment
Share on other sites

E klase ciezko nazwac budzetowym miejskim autem a tam wlasnie sa takie xenony i bez spriskiwaczy:) xenon o mocy chyba 25W nie wymaga spryskiwaczy.

W najnowszych budżetowych samochodach miejskich wychodzi taki xenon i niskiej barwie i wówczas nie trzeba (jakieś przepisy UE)

 

Link to comment
Share on other sites

dzięki Tomek. Faktycznie nie precyzyjne to zabrzmiało, miałem na myśli że koszt to jeden z czynników opłacalności, wiesz, np. zaraz pójdę kupić sobie śniadanie, poniosę pewien koszt, ale opłaci mi się to w ogólnym rozrachunku bo nie umrę dziś z głodu co da mi satysfakcje nie współmierną do poniesionych kosztów;) 

 

Chciałbym jak z fabryki, ale nie myślałem o wymianie zderzaka tylko dołożeniu spryskiwaczy, reszta tak jak piszesz. 3kzł jeszcze do przełknięcia, ale 5k do zwykłej Imprezy to już przegięcie trochę, wolałbym za to webasto założyć na zimę. Dzięki raz jeszcze, co złego to nie ja ;)

Zderzaka nie musisz wymieniać, wystarczy wyciąć dziury. Cała reszta to i tak duży koszt. Jeden używany Xenon do Hawka, to 600-1200zł.....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...