sc00by Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 witam zamierzam dokonać upgradu lamp a raczej samych żarówek, myślałem nad ledami dobrej jakości ale nie jestem ich pewien, na forum w USA znalazłem temat i tam gość poleca takie zestawy jak w załączonym linku czyli HID Xenon , wyglądają OK ale czy ktoś coś takiego robił w swoim aucie a może jednak dobre LEDy ? co polecacie żeby było fajne mocne światło o barwie zimnej ? Pozdro http://www.ebay.co.uk/itm/110919715258?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 (edytowane) Co tu dużo gadać, wiocha. Co do tematu to takie zestawy lubią mieć to do siebie że działają dosyć krótko. Dodatkowo, w zależności od lamp mniejsze lub większe oślepianie jadących z przeciwka. Edytowane 11 Sierpnia 2014 przez vince_snd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Co tu dużo gadać, wiocha. Co do tematu to takie zestawy lubią mieć to do siebie że działają dosyć krótko. Dodatkowo, w zależności od lamp mniejsze lub większe oślepianie jadących z przeciwka. nie zgodze sie .... same HID'y wygladaja bardzo pozytywnie - mowa tutaj o barwie 4300. Oslepianie mozna wyeliminowac poprzez "dobry montaz". Co do dlugosci swiecenia to bez porownania ze zwyklymi halogenowkami z plusem dla HID Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Co tu dużo gadać, wiocha. Co do tematu to takie zestawy lubią mieć to do siebie że działają dosyć krótko. Dodatkowo, w zależności od lamp mniejsze lub większe oślepianie jadących z przeciwka. nie zgodze sie .... same HID'y wygladaja bardzo pozytywnie - mowa tutaj o barwie 4300. Oslepianie mozna wyeliminowac poprzez "dobry montaz". Co do dlugosci swiecenia to bez porownania ze zwyklymi halogenowkami z plusem dla HID A co z "samopoziomowaniem", spryskiwaczami reflektorów, homologacją itp ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 no samopoziomowania bedzie oczywiscie brak jak i calej legalnosci, jednak tak jak mowie... najbezpieczniejsza jest 4300k i mozna wtedy nizej ustawic swiecenie by nie oslepiac innych. Teraz prawdopodobnie w nowych samochodach nie robi sie samopoziomowania i spryskow i producenci stosuja barwe 3800k - podobno wtedy nie trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_pa Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 kilka faktów w temacie: 1. jest to nielegalne., lampa nie ma homologacji na xenon - krótko mówiąc przy byle kontroli "leci dowód"2. musi być samopoziomowanie i spryski, chyba, że barwa jest niska jak kolega @Artur Wróbel stwierdził.W najnowszych budżetowych samochodach miejskich wychodzi taki xenon i niskiej barwie i wówczas nie trzeba (jakieś przepisy UE) 3. wszystko powyżej barwy 4300 to "wiocha" będzie niebiesko/purpurowo/fiolerowo-różowe.4. lampa halogenowa/odbłyśnik kiepsko ogarnia HID 5. gdyby to była soczewka ze zwykłą żarówką i zamienić na HID to robi robotę i nie oślepia bo sztywno odcina światło.6., u siebie kiedyś w e38 zmieniłem (miałem soczewki) na HID i dużo dużo lepiej było. (było samopoziomowanie w serii - dorobiłem wtryski - jakoś przechodziło - nawet przeglądy)7. jeżeli chcesz poprawić oświetlenie możesz pokusić się o regeneracje lamp. - nowy odbłyśnik, polerowanie kloszy + żarówki night break i to już znaczenie znaczenie poprawi widoczność w nocy a będzie wciąż legalne.(wydaje mi się, że "era agro tuningu) hidami mineła jakoś 3-5 lat temu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Lepsze hid- y niż montowanie solonych lamp z diodami. Miałem hid-y 5 lat, nikt nigdy się nie przyczepił,nikogo nie oślepiały , podróże w nocy to była bajka, super widoczność ,bawa 4300 k, W porownaniu ze standartową lampą to tak jakby do niej wstawić znicz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 W porownaniu ze standartową lampą to tak jakby do niej wstawić znicz. albo gromnice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Teraz prawdopodobnie w nowych samochodach nie robi sie samopoziomowania i spryskow i producenci stosuja barwe 3800k - podobno wtedy nie trzeba chyba, że barwa jest niska jak kolega @Artur Wróbel stwierdził. W najnowszych budżetowych samochodach miejskich wychodzi taki xenon i niskiej barwie i wówczas nie trzeba (jakieś przepisy UE) barwa nie ma tu nic do rzeczy, ważny jest strumień świetlny nie przekraczający 2000lm 5. gdyby to była soczewka ze zwykłą żarówką i zamienić na HID to robi robotę i nie oślepia bo sztywno odcina światło. soczewki pod HID i halogeny maja inne przesłony, HID z przesłoną halogenową nadal nie ma poprawnej granicy światło-ćień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sc00by Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 no właśnie mnie nie interesuje wiejski tuning, a poprawa świateł oraz uzyskanie dobrego mocnego światła a najważniejsze że nie chce mieć problemów z prawem i przeglądem więc dlatego założyłem temat, ponieważ nie ma problemu ze wstawieniem jakiś tanich i mega białych czy jakiś innych oślepiających żarówek, jednak nie o to mi kaman, czyli w przypadku subarynki najlepiej zopodać dobrej jakości żarówki plus polerka ? jaki zestaw żarówek jest najlepszy czyli wymiana postojówek, drogowe, mijania ? kiedyś w passacie miałem Osram MaxVision i dawały rade. Dzięki pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 (edytowane) Przy blobowych lampach polecam jakieś lepsze żarówki, np. jakieś philipsy "xenon" stajl. Ładnie świecą u ojca. Za to kumpel miał hid-y i raziły w blobowych reflektorach Sam mam hidy 6000k ale na soczewce i robią robotę Zdjęcie trochę przekoloryzowane, ale jasny przyjemny błękit jest. Super sprawa w nocy Pozdrówka!. Edytowane 11 Sierpnia 2014 przez wojnakrzys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 mialem auto z fabrycznym xenonem na soczewce oraz auto na soczewce z dokladanym hidem - i lepiej swiecilo to drugie. Volvo w starszych modelach ma ksenony bez soczewki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 mialem auto z fabrycznym xenonem na soczewce oraz auto na soczewce z dokladanym hidem - i lepiej swiecilo to drugie. Volvo w starszych modelach ma ksenony bez soczewki I co że ma, laguny też miały, i miały też przystosowane lampy do takiego oświetlenia z nie rzeźbione u pana henia w szopie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sc00by Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 dzieki za pomoc, jednak zdecyduję się na polerkę kloszy i wymianę żarówek na osram max vision lub coś podobnego zobaczę jaki będzie efekt. a przy okazji aby dostać się do żarówki postojowych trzeba całą lampę dementować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 okazji aby dostać się do żarówki postojowych trzeba całą lampę dementować ? Nie jest to konieczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sc00by Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 a w jaki inny sposób mogę tego dokonać bo żarówki są ewidentnie od strony jakby nadkola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 (edytowane) Dzień dorby, przepraszam ja tu z głupim pytaniem, proszę nie bić, gdybym chciał w Imprezie MY06 zrobić upgrade zwykłych świateł na Xenony to co trzeba wymienić? Nie mam na myśli przekładania lampek, tylko gdybym chciał zrobić tak jak z fabryki to da się? Np. czy spryskiwacze można zamontować czy trzeba mieć już zderzak z nimi? Czy wymienia się po prostu klosz non-xenon na xenon plug&play, czy może nie cały klosz a moze klosz i jakieś inne cuda. No i na sam koniec... pomijając koszty, opłaca się? Jest konkretna różnica w nocy? Edytowane 14 Sierpnia 2014 przez Tinuviel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_pa Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 pomijając koszty, opłaca się? doszukuję się tutaj albo zaprzeczania samemu sobie, albo błędu językowego - co za tym idzie, ciężko odpowiedzieć na pytanie.z tego co kojarzę w hawk'u można było zamówić xenony.Jeżeli chciałbyś to zrobić mega profi to musiałbyś kupić oryginalny zderzak ze spryskami, rurki,rureczki, dysze, zbiorniczek + cały moduł zarządzający stabilizacją/ustawieniem xenonów. (pewnie jakiś moduł komfortu + czujniki na wahacze) no i na koniec lampy fabrycznie xenonowe + przetwornice.strzelam - 3-5 tyś ?(niech mnie ktoś poprawi jakby co)Osobiście raz się na to szarpnąłem w Corsie miałem zwykłe lampy i wymieniłem na oryginalne xenony - super opcja. zupełnie inna jazda.tylko części do corsy tanie.Generalnie różnica jest spora między zwykłymi halogenowymi lampami a xenonami, ale jak już komuś pisałem. polerka kloszy (jak trzeba)., wymiana/odświeżenie odbłyśnika + naprawdę dobre żarówki night break i to już zdecydowanie pomaga.pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 dzięki Tomek. Faktycznie nie precyzyjne to zabrzmiało, miałem na myśli że koszt to jeden z czynników opłacalności, wiesz, np. zaraz pójdę kupić sobie śniadanie, poniosę pewien koszt, ale opłaci mi się to w ogólnym rozrachunku bo nie umrę dziś z głodu co da mi satysfakcje nie współmierną do poniesionych kosztów;) Chciałbym jak z fabryki, ale nie myślałem o wymianie zderzaka tylko dołożeniu spryskiwaczy, reszta tak jak piszesz. 3kzł jeszcze do przełknięcia, ale 5k do zwykłej Imprezy to już przegięcie trochę, wolałbym za to webasto założyć na zimę. Dzięki raz jeszcze, co złego to nie ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 E klase ciezko nazwac budzetowym miejskim autem a tam wlasnie sa takie xenony i bez spriskiwaczy:) xenon o mocy chyba 25W nie wymaga spryskiwaczy. W najnowszych budżetowych samochodach miejskich wychodzi taki xenon i niskiej barwie i wówczas nie trzeba (jakieś przepisy UE) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 dzięki Tomek. Faktycznie nie precyzyjne to zabrzmiało, miałem na myśli że koszt to jeden z czynników opłacalności, wiesz, np. zaraz pójdę kupić sobie śniadanie, poniosę pewien koszt, ale opłaci mi się to w ogólnym rozrachunku bo nie umrę dziś z głodu co da mi satysfakcje nie współmierną do poniesionych kosztów;) Chciałbym jak z fabryki, ale nie myślałem o wymianie zderzaka tylko dołożeniu spryskiwaczy, reszta tak jak piszesz. 3kzł jeszcze do przełknięcia, ale 5k do zwykłej Imprezy to już przegięcie trochę, wolałbym za to webasto założyć na zimę. Dzięki raz jeszcze, co złego to nie ja Zderzaka nie musisz wymieniać, wystarczy wyciąć dziury. Cała reszta to i tak duży koszt. Jeden używany Xenon do Hawka, to 600-1200zł..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się