Skocz do zawartości

Kupić forka czy nie? 2.0 czy 2.5?


kaczor hmkmoto

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem  Forkiem 2.5 NA i auto miało niesamowitego kopa na dole. Mam teraz 2.5 XT z ręczną skrzynią i wciąż jestem zdania, że tamten silnik w połączeniu z automatem zbierał się lepiej "od 0". Dół był bardzo mocny i dynamika spokojnie wystarczała do jazdy w trasie i wyprzedzania. 

Oczywiście wszystko zmienia się diametralnie w momencie gdy wstanie turbina


 

Moim zdaniem warto szukać wersji US, z nastawieniem że na pewno miało jakąś przygodę. Sprawdzić carfaxa, wiedzieć jaki był stan przed, a jaki po - te auta mają często lepiej udokumentowaną i łatwiejszą do zweryfikowania historię niż egzemplarze polskie. Ja swojego US nie sprawdziłem, a później nastąpiła niemiła niespodzianka, że jednak auto nie było bezwypadkowe. Na szczęście wszystko było proste, geometria idealna, poduchy całe, ale niesmak pozostał :/ Dlatego warto kupować świadomie (człowiek uczy się całe życie).

 

Spalanie w 2.5 NA w trybie miejsko mieszanym to było 11 - 11,5 litra, bez żadnej zabawy w eco driving. Na trasie 8,5 regularnie (Gdynia - Bieszczady). 

 

Edit:

 

w kwestii wyposażenia: LL Bean było bogatsze niż mój obecny XT (który chyba jest w pełnej opcji jaka była dostępna) - miałem samo-ściemniające lusterko, elektrycznie regulowany fotel kierowcy (duuużo możliwości ustawienia), fajnie wyłożony bagażnik i fabryczną osłonę dyfra (porządną). Do tego jakieś tam smaczki w stylu wytłoczeń na skórzanych fotelach, dywaniki i inne pierdółki. Ale tylko 4 głośniki. W XT mam 6 + subwoofer, ale w sumie to dużej różnicy w graniu nie słyszę....

Edytowane przez marhof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja miałem forka 2.0 NA ... no i postanowiłem znaleźć Forka 2.5 NA z manualem żeby do niego dołożyć reduktor...

Chciałem mieć niezawodne autko z mocniejszym silniek, który by palił tyle samo co 2.0.

 

Niestety nie dysponowałem dość dużymi funduszami żeby mieć auto i szukać drugiego także sprzedałem starego forka (tez ze względu na rodzinne sprawy)/

 

I tak z 3 miesiące szukałem.

Trzeba myślę mieć dużo szcześcia i/lub czasu żeby znaleźć dobre auto z USA i do tego w wyposażeniu przynajmniej Premium.

W podstawowych masz klimatyzacje manualną i zwykłe małe lusterka. 

 

Albo były to auta z wyposażeniem podstawowym i po dzwonach albo z wyposażeniem lepszym ale w cenie ~ 35 tysięcy ale też po wypadkach.. 

Chciałem nawet sprowadzić z USA pogradowe auto ale mnie przelicytowali i stwierdziłem że wiecej nie ma sensu bo to już mnie za drogo wyjdzie a jednak to jest kupowanie kota w worku i jeszcze X rzeczy może nie działać w takim samochodzie. 

 

 

Także jeżeli ktoś ma kasę, czas i chęci to polecam szukać aż się znajdzie ;) bo na pewno fajne siliniki (mocniejsze i tyle samo palące) chociaż mogą być narażone na UPG i branie oleju co w przypadku 2.0 DOHC nie ma raczej miejsca (biorąc pod uwagę moje doświadczenia).

 

Ja sie poddałem bo za dużo mi to czasu i głowy zajmowało a musze sie na innych rzeczach skupić bo w końcu to tylko samochód.

 

Także znów kupiłem sobie Forka MY 06 2.0 NA - tym razem ładniejszy kolor, szyberdach, lepsze wyposażenie, z "fabrycznym" dobrym gazem i też jestem zadowolony :) Jak włoże w niego troche kasy i serca to za 30k będe miał naprawdę fajne auto :) Forek oczywiście z silnikiem EJ20F - czyli wzmocnione gniazda zaworowe - regulacja co 100k km wiec też sie nadają do gazu. Spalaanie na trasie wyszło 10.5 LPG/100km także nieźle.

Edytowane przez beren
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę off top, ale zapytam : Beren - jak oceniasz ten 158konny silnik w porównaniu do starego EJ20? Jest wyraźna różnica mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starszym nie jechałem :) Bo oba były 158KM - za to myślę że jest różnica dopiero jak sie go przyciśnie - to wtedy w wyprzedzaniu na trasie jest różnica kiedy rzeczwyiscie korzysta z tych 158KM. Do spokojniej jazdy w mieście to pewnie nie ma większej różnicy.

 

Co do skrzyni manulnej to dobrze działa - jest o tyle żwawy że na 2 biegu dobija do 105KM/h (później odcięcie fabryczne) i mieści się w 10s do 100km/h. - ja taki czas na stronie autocentrum czy innej widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, myślałem,że wcześniej jeździłeś Forkiem ze starszym silnikiem. Dzięki za info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie zasmuciłeś,bo myślałem,że różnica jest wyraźna w bardziej użytecznych zakresach obrotów.

Edytowane przez Yanas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jedzilem troche 2.0 sohc 125KM i 2.0 dohc 158KM   do 4500obr ida praktycznie identycznie dopiero powyzej dohc odstaje na + 
 

 

A mnie ucieszyłeś, bo w takim przypadku, do jazdy na co dzień i rekreacyjnie w traski 125 KM w zupełności mi wystarczy.

W Imprezie rzadko kiedy zdarza mi się przekraczać takie obroty ;)

Nie lubię silników, które trzeba kręcić na czerwone żeby coś z tego było :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki znowu za podpowiedzi. Dostałem jeszcze kilka od znajomych mechaników i zakładów ślusarskich.

Nie chcę nudnego auta- jakbym takiego szukał, to bym pewnie nie pisał na tym forum. 

Jak będę zmuszony to kupię jakiegoś nudnego forda czy zjeżdżone przez wszystkich  obywateli audi lub vw w kombi. 

Muszę się przejechać jakimś nie styranym mocno 2.0 XT i ewentualnie takiego już sobie samemu zagazować. 

Ogólnie mam jakieś pojęcie o mechanice tylko motocyklowej. Natomiast z drugiej strony nie mam na tyle czasu, żeby siedzieć co tydzień pod autem. 

Wolę w tym czasie wieczorową, zimową porą się trochę pokręcić pod Carefourem :)

Co do skrzyni to raczej tylko manual chodzi w grę. 

 

Dzięki jeszcze raz- muszę posiedzieć chwilę w dziale technicznym i rozglądać się za czymś. 

Wpadł jeszcze pomysł OUTBACKA 2.5 wolnegossaka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powie mi ktoś może, ile szerokości ma najwęższe miejsce w przestrzeni bagażowej, po rozłożeniu siedzeń w Forku I generacji.

Chodzi mi o to, co najszerszego mogę tam wcisnąć. Będzie ktoś uprzejmy zmierzyć szerokość między kielichami? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w 2.5 xt najbardziej podoba się nie tyle moc co moment obrotowy dostępny przy dosyć niskich obrotach. Można dynamicznie jeździć nie kręcąc po obrotach. Trochę zgazowanych 2.5 xt na forum i wśród znajomych jest i nie słychać było o poważnych problemach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w 2.5 xt najbardziej podoba się nie tyle moc co moment obrotowy dostępny przy dosyć niskich obrotach. Można dynamicznie jeździć nie kręcąc po obrotach. Trochę zgazowanych 2.5 xt na forum i wśród znajomych jest i nie słychać było o poważnych problemach. 

dokladnie!!!  :thumbup:  moment w 2,5xt czuc juz od niskich obrotow, natomiast wg mnie mocy moglo by byc wiecej....  :evil2:  aczkolwiek moc jest i moc slychac :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

"Nie chcę nudnego auta- jakbym takiego szukał, to bym pewnie nie pisał na tym forum. 

Jak będę zmuszony to kupię jakiegoś nudnego forda czy zjeżdżone przez wszystkich  obywateli audi lub vw w kombi. "

 

Mam nadzieje że nie kupisz nic z tych aut. Ja trochę szukałem aż w końcu kolega z forum tutaj sprzedawał swojego. Więc cierpliwości, pozatym na allegro coś nie z forum a nie przytyranego można kupić - jeśli mówimy o wersjach 2.0 europa. 2,5 wolnego ssaka tez szukałem i odpuscilem, a szkoda bo fajnie idzie od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend z powodu wypadu na lubelszczyznę chciałbym zobaczyć te auta:

 

http://otomoto.pl/subaru-forester-gaz-super-stan-4x4-C34144760.html

 

jednego bordowego 2.0 xt z nowego sącza- http://olx.pl/oferta/subaru-forester-2-0-xt-CID5-ID55ASz.html#06f03564ab

 

i może jeszcze wawa jak się uda http://olx.pl/oferta/subaru-forester-2-0-xt-CID5-ID55ASz.html#06f03564ab

 

Zna ktoś może te auta?

 

Zabiorę trochę narzędzi z warsztatu to może zeznajomymi od moto uda się chociaż zmierzyć kompresję i ciśnienie oleju (tu pytanko gdzie mierzyć olej i jakie ciśnienie przy jakiej temp?)  Z tego co trochę poczytałem to ten ostatni parametr w 2.5 xt może być kluczowy. 

Jak  pisałem robię moto, a na samochody nie mam czasu i warunków stąd moja niewiedza.

 

Pozdro 

Edytowane przez kaczor hmkmoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Powie mi ktoś może, ile szerokości ma najwęższe miejsce w przestrzeni bagażowej, po rozłożeniu siedzeń w Forku I generacji. Chodzi mi o to, co najszerszego mogę tam wcisnąć. Będzie ktoś uprzejmy zmierzyć szerokość między kielichami? :P

 

pomiędzy nadkolami jest ok 100cm jak nie zapomnę wieczorem to zmierzę dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powie mi ktoś może, ile szerokości ma najwęższe miejsce w przestrzeni bagażowej, po rozłożeniu siedzeń w Forku I generacji.

Chodzi mi o to, co najszerszego mogę tam wcisnąć. Będzie ktoś uprzejmy zmierzyć szerokość między kielichami? :P

Jest ok 94, 95 cm...w dokładnym pomiarze przeszkadza mi butla z gazem  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kilka dni temu kupiłem 2.0X SG 2003 ("na leniuchu"). Na początku wydawało mi się, że to w ogóle nie jedzie, ale potem jak zacząłem patrzyć na prędkościomierz to zdałem sobie sprawę, że w tym aucie po protu nie czuje się prędkości. Tak naprawdę 2.0 n/a daje radę. Poprzednio miałem Alfę Romeo 156 JTD 16V i to była rakieta, ale po Forku nie spodziewam się tego co po sportowym aucie włoskim. Przyspiesza ok, dzięki temu, że to SOHC nie wymaga gniecenia do wysokich obrotów i przy jeździe autostradą z prędkościami górnymi-dozwolonym (130-140km/h) spala około 12/100 LPG.

 

Instalację mam zakładaną w Niemczech przez pierwszego właściciela - Land-Renzo. Jeszcze nie byłem na żadnym przeglądzie auta i instalacji, ale i tak wszystko wydaje się w porządku.

 

 

 

CZEGO SZUKAŁEM:

 

Sam też szukałem TURBO, ale ich cena i stan skutecznie odstraszają. Zdecydowałem się na dość ubogą wersję, bo sugerowałem się przede wszystkim stanem blacharskim (większość Foresterów jest straszliwie pordzewiała od spodu) i bezwypadkowego (mój jest cały w oryginalnym lakierze).

Zatem wybrałem silnik wolnossący zamiast turbo.

POJEMNOŚĆ: moja koleżanka jest mechanikiem na Dolnym Śląsku (studiuje na PW) i na praktykach w serwisie Subaru rozbierała tyle silników 2,5 z przegrzaniami, że skutecznie zniechęciła mnie do tego motoru. Także zostało tylko 2.0 :)

 

Ot takie kilka spostrzeżeń innego szukającego, co już znalazł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć. Moją pierwszą wiadomość na forum podpinam pod ten wątek. Szukam swojego pierwszego Forestera. Myślę o pierwszej generacji, w automacie. Z silnikiem wciąż ciężko się zdecydować, więc pewnie zdecyduje los. Auto będę kupował w Szwajcarii i tu też będę nim głównie jeździł przede wszystkim po górskich drogach pomiędzy domem a pracą. Czasem jakaś wycieczka autostradą no i może raz na czas przejazd do Polski.

 

Jakie macie doświadczenia z automatami? Na co zwracać uwagę i na co być gotowym? Poniżej przykłady aut w jakie będę celował.

 

http://www.autoscout24.ch/de/d/subaru-forester-suv--gelaendewagen-2000-occasion?allmakes=1&equip=8192&index=4&make=74%2c0%2c0&model=506%2c0%2c0&nav=8&returnurl=%2fde%2fautos%2fsubaru--forester%3fallmakes%3d1%26equip%3d8192%26make%3d74%2c0%2c0%26model%3d506%2c0%2c0%26nav%3d8%26sort%3dprice_asc%26trans%3d209%26vehtyp%3d10%26r%3d5&sort=price_asc&trans=209&vehid=2839984&vehtyp=10

 

http://www.tutti.ch/thurgau/fahrzeuge/autos/angebote/subaru-forester-mfk_5821228.htm

 

http://www.autoscout24.ch/de/d/subaru-forester-suv--gelaendewagen-2001-occasion?allmakes=1&equip=8192&index=3&make=74%2c0%2c0&model=506%2c0%2c0&nav=8&returnurl=%2fde%2fautos%2fsubaru--forester%3fallmakes%3d1%26equip%3d8192%26make%3d74%2c0%2c0%26model%3d506%2c0%2c0%26nav%3d8%26sort%3dprice_asc%26trans%3d209%26vehtyp%3d10%26r%3d5&sort=price_asc&trans=209&vehid=2520185&vehtyp=10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...