marhof Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 (edytowane) Jeździłem Forkiem 2.5 NA i auto miało niesamowitego kopa na dole. Mam teraz 2.5 XT z ręczną skrzynią i wciąż jestem zdania, że tamten silnik w połączeniu z automatem zbierał się lepiej "od 0". Dół był bardzo mocny i dynamika spokojnie wystarczała do jazdy w trasie i wyprzedzania. Oczywiście wszystko zmienia się diametralnie w momencie gdy wstanie turbina Moim zdaniem warto szukać wersji US, z nastawieniem że na pewno miało jakąś przygodę. Sprawdzić carfaxa, wiedzieć jaki był stan przed, a jaki po - te auta mają często lepiej udokumentowaną i łatwiejszą do zweryfikowania historię niż egzemplarze polskie. Ja swojego US nie sprawdziłem, a później nastąpiła niemiła niespodzianka, że jednak auto nie było bezwypadkowe. Na szczęście wszystko było proste, geometria idealna, poduchy całe, ale niesmak pozostał :/ Dlatego warto kupować świadomie (człowiek uczy się całe życie). Spalanie w 2.5 NA w trybie miejsko mieszanym to było 11 - 11,5 litra, bez żadnej zabawy w eco driving. Na trasie 8,5 regularnie (Gdynia - Bieszczady). Edit: w kwestii wyposażenia: LL Bean było bogatsze niż mój obecny XT (który chyba jest w pełnej opcji jaka była dostępna) - miałem samo-ściemniające lusterko, elektrycznie regulowany fotel kierowcy (duuużo możliwości ustawienia), fajnie wyłożony bagażnik i fabryczną osłonę dyfra (porządną). Do tego jakieś tam smaczki w stylu wytłoczeń na skórzanych fotelach, dywaniki i inne pierdółki. Ale tylko 4 głośniki. W XT mam 6 + subwoofer, ale w sumie to dużej różnicy w graniu nie słyszę.... Edytowane 12 Sierpnia 2014 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 (edytowane) Ja miałem forka 2.0 NA ... no i postanowiłem znaleźć Forka 2.5 NA z manualem żeby do niego dołożyć reduktor... Chciałem mieć niezawodne autko z mocniejszym silniek, który by palił tyle samo co 2.0. Niestety nie dysponowałem dość dużymi funduszami żeby mieć auto i szukać drugiego także sprzedałem starego forka (tez ze względu na rodzinne sprawy)/ I tak z 3 miesiące szukałem. Trzeba myślę mieć dużo szcześcia i/lub czasu żeby znaleźć dobre auto z USA i do tego w wyposażeniu przynajmniej Premium. W podstawowych masz klimatyzacje manualną i zwykłe małe lusterka. Albo były to auta z wyposażeniem podstawowym i po dzwonach albo z wyposażeniem lepszym ale w cenie ~ 35 tysięcy ale też po wypadkach.. Chciałem nawet sprowadzić z USA pogradowe auto ale mnie przelicytowali i stwierdziłem że wiecej nie ma sensu bo to już mnie za drogo wyjdzie a jednak to jest kupowanie kota w worku i jeszcze X rzeczy może nie działać w takim samochodzie. Także jeżeli ktoś ma kasę, czas i chęci to polecam szukać aż się znajdzie bo na pewno fajne siliniki (mocniejsze i tyle samo palące) chociaż mogą być narażone na UPG i branie oleju co w przypadku 2.0 DOHC nie ma raczej miejsca (biorąc pod uwagę moje doświadczenia). Ja sie poddałem bo za dużo mi to czasu i głowy zajmowało a musze sie na innych rzeczach skupić bo w końcu to tylko samochód. Także znów kupiłem sobie Forka MY 06 2.0 NA - tym razem ładniejszy kolor, szyberdach, lepsze wyposażenie, z "fabrycznym" dobrym gazem i też jestem zadowolony Jak włoże w niego troche kasy i serca to za 30k będe miał naprawdę fajne auto Forek oczywiście z silnikiem EJ20F - czyli wzmocnione gniazda zaworowe - regulacja co 100k km wiec też sie nadają do gazu. Spalaanie na trasie wyszło 10.5 LPG/100km także nieźle. Edytowane 12 Sierpnia 2014 przez beren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Trochę off top, ale zapytam : Beren - jak oceniasz ten 158konny silnik w porównaniu do starego EJ20? Jest wyraźna różnica mocy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Starszym nie jechałem Bo oba były 158KM - za to myślę że jest różnica dopiero jak sie go przyciśnie - to wtedy w wyprzedzaniu na trasie jest różnica kiedy rzeczwyiscie korzysta z tych 158KM. Do spokojniej jazdy w mieście to pewnie nie ma większej różnicy. Co do skrzyni manulnej to dobrze działa - jest o tyle żwawy że na 2 biegu dobija do 105KM/h (później odcięcie fabryczne) i mieści się w 10s do 100km/h. - ja taki czas na stronie autocentrum czy innej widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Aha, myślałem,że wcześniej jeździłeś Forkiem ze starszym silnikiem. Dzięki za info! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 jedzilem troche 2.0 sohc 125KM i 2.0 dohc 158KM do 4500obr ida praktycznie identycznie dopiero powyzej dohc odstaje na + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 (edytowane) To mnie zasmuciłeś,bo myślałem,że różnica jest wyraźna w bardziej użytecznych zakresach obrotów. Edytowane 12 Sierpnia 2014 przez Yanas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 jedzilem troche 2.0 sohc 125KM i 2.0 dohc 158KM do 4500obr ida praktycznie identycznie dopiero powyzej dohc odstaje na + A mnie ucieszyłeś, bo w takim przypadku, do jazdy na co dzień i rekreacyjnie w traski 125 KM w zupełności mi wystarczy. W Imprezie rzadko kiedy zdarza mi się przekraczać takie obroty Nie lubię silników, które trzeba kręcić na czerwone żeby coś z tego było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczor hmkmoto Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Dzięki znowu za podpowiedzi. Dostałem jeszcze kilka od znajomych mechaników i zakładów ślusarskich. Nie chcę nudnego auta- jakbym takiego szukał, to bym pewnie nie pisał na tym forum. Jak będę zmuszony to kupię jakiegoś nudnego forda czy zjeżdżone przez wszystkich obywateli audi lub vw w kombi. Muszę się przejechać jakimś nie styranym mocno 2.0 XT i ewentualnie takiego już sobie samemu zagazować. Ogólnie mam jakieś pojęcie o mechanice tylko motocyklowej. Natomiast z drugiej strony nie mam na tyle czasu, żeby siedzieć co tydzień pod autem. Wolę w tym czasie wieczorową, zimową porą się trochę pokręcić pod Carefourem Co do skrzyni to raczej tylko manual chodzi w grę. Dzięki jeszcze raz- muszę posiedzieć chwilę w dziale technicznym i rozglądać się za czymś. Wpadł jeszcze pomysł OUTBACKA 2.5 wolnegossaka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Powie mi ktoś może, ile szerokości ma najwęższe miejsce w przestrzeni bagażowej, po rozłożeniu siedzeń w Forku I generacji. Chodzi mi o to, co najszerszego mogę tam wcisnąć. Będzie ktoś uprzejmy zmierzyć szerokość między kielichami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Mi w 2.5 xt najbardziej podoba się nie tyle moc co moment obrotowy dostępny przy dosyć niskich obrotach. Można dynamicznie jeździć nie kręcąc po obrotach. Trochę zgazowanych 2.5 xt na forum i wśród znajomych jest i nie słychać było o poważnych problemach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Mi w 2.5 xt najbardziej podoba się nie tyle moc co moment obrotowy dostępny przy dosyć niskich obrotach. Można dynamicznie jeździć nie kręcąc po obrotach. Trochę zgazowanych 2.5 xt na forum i wśród znajomych jest i nie słychać było o poważnych problemach. dokladnie!!! moment w 2,5xt czuc juz od niskich obrotow, natomiast wg mnie mocy moglo by byc wiecej.... aczkolwiek moc jest i moc slychac :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 dokladnie!!! moment w 2,5xt czuc juz od niskich obrotow, natomiast wg mnie mocy moglo by byc wiecej.... aczkolwiek moc jest i moc slychac :-) dokładnie, chyba przy 2k rpm jest nawet 240Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 tu jest porownanie od lewej: 2.5T 2.0 n/a dohc 2.5 n/a sohc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Coś dziwny ten wykres dla 2.5T ledwo 170KM przy 5.000 tyś obr/min PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bright Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Coś dziwny ten wykres dla 2.5T ledwo 170KM przy 5.000 tyś obr/min PzDr kW, nie KM 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Uppsss teraz to by się zgadzało PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszWwa Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 "Nie chcę nudnego auta- jakbym takiego szukał, to bym pewnie nie pisał na tym forum. Jak będę zmuszony to kupię jakiegoś nudnego forda czy zjeżdżone przez wszystkich obywateli audi lub vw w kombi. " Mam nadzieje że nie kupisz nic z tych aut. Ja trochę szukałem aż w końcu kolega z forum tutaj sprzedawał swojego. Więc cierpliwości, pozatym na allegro coś nie z forum a nie przytyranego można kupić - jeśli mówimy o wersjach 2.0 europa. 2,5 wolnego ssaka tez szukałem i odpuscilem, a szkoda bo fajnie idzie od dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczor hmkmoto Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 (edytowane) W weekend z powodu wypadu na lubelszczyznę chciałbym zobaczyć te auta: http://otomoto.pl/subaru-forester-gaz-super-stan-4x4-C34144760.html jednego bordowego 2.0 xt z nowego sącza- http://olx.pl/oferta/subaru-forester-2-0-xt-CID5-ID55ASz.html#06f03564ab i może jeszcze wawa jak się uda http://olx.pl/oferta/subaru-forester-2-0-xt-CID5-ID55ASz.html#06f03564ab Zna ktoś może te auta? Zabiorę trochę narzędzi z warsztatu to może zeznajomymi od moto uda się chociaż zmierzyć kompresję i ciśnienie oleju (tu pytanko gdzie mierzyć olej i jakie ciśnienie przy jakiej temp?) Z tego co trochę poczytałem to ten ostatni parametr w 2.5 xt może być kluczowy. Jak pisałem robię moto, a na samochody nie mam czasu i warunków stąd moja niewiedza. Pozdro Edytowane 14 Sierpnia 2014 przez kaczor hmkmoto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Popatrz TUTAJ do zakupu kontrolowanego może było coś o tych Forkach. Powodzenia w zakupie... PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Powie mi ktoś może, ile szerokości ma najwęższe miejsce w przestrzeni bagażowej, po rozłożeniu siedzeń w Forku I generacji. Chodzi mi o to, co najszerszego mogę tam wcisnąć. Będzie ktoś uprzejmy zmierzyć szerokość między kielichami? pomiędzy nadkolami jest ok 100cm jak nie zapomnę wieczorem to zmierzę dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_r Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Powie mi ktoś może, ile szerokości ma najwęższe miejsce w przestrzeni bagażowej, po rozłożeniu siedzeń w Forku I generacji. Chodzi mi o to, co najszerszego mogę tam wcisnąć. Będzie ktoś uprzejmy zmierzyć szerokość między kielichami? Jest ok 94, 95 cm...w dokładnym pomiarze przeszkadza mi butla z gazem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
broneq Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Ja kilka dni temu kupiłem 2.0X SG 2003 ("na leniuchu"). Na początku wydawało mi się, że to w ogóle nie jedzie, ale potem jak zacząłem patrzyć na prędkościomierz to zdałem sobie sprawę, że w tym aucie po protu nie czuje się prędkości. Tak naprawdę 2.0 n/a daje radę. Poprzednio miałem Alfę Romeo 156 JTD 16V i to była rakieta, ale po Forku nie spodziewam się tego co po sportowym aucie włoskim. Przyspiesza ok, dzięki temu, że to SOHC nie wymaga gniecenia do wysokich obrotów i przy jeździe autostradą z prędkościami górnymi-dozwolonym (130-140km/h) spala około 12/100 LPG. Instalację mam zakładaną w Niemczech przez pierwszego właściciela - Land-Renzo. Jeszcze nie byłem na żadnym przeglądzie auta i instalacji, ale i tak wszystko wydaje się w porządku. CZEGO SZUKAŁEM: Sam też szukałem TURBO, ale ich cena i stan skutecznie odstraszają. Zdecydowałem się na dość ubogą wersję, bo sugerowałem się przede wszystkim stanem blacharskim (większość Foresterów jest straszliwie pordzewiała od spodu) i bezwypadkowego (mój jest cały w oryginalnym lakierze). Zatem wybrałem silnik wolnossący zamiast turbo. POJEMNOŚĆ: moja koleżanka jest mechanikiem na Dolnym Śląsku (studiuje na PW) i na praktykach w serwisie Subaru rozbierała tyle silników 2,5 z przegrzaniami, że skutecznie zniechęciła mnie do tego motoru. Także zostało tylko 2.0 Ot takie kilka spostrzeżeń innego szukającego, co już znalazł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczmar07 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 To prawda iż silniki turbo mają swoje wady ale forek 2.5 xt daje tyle frajdy z jazdy, że wynagradza wszystko pozdro Zgadzam się z poprzednikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ja Yeti Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Cześć. Moją pierwszą wiadomość na forum podpinam pod ten wątek. Szukam swojego pierwszego Forestera. Myślę o pierwszej generacji, w automacie. Z silnikiem wciąż ciężko się zdecydować, więc pewnie zdecyduje los. Auto będę kupował w Szwajcarii i tu też będę nim głównie jeździł przede wszystkim po górskich drogach pomiędzy domem a pracą. Czasem jakaś wycieczka autostradą no i może raz na czas przejazd do Polski. Jakie macie doświadczenia z automatami? Na co zwracać uwagę i na co być gotowym? Poniżej przykłady aut w jakie będę celował. http://www.autoscout24.ch/de/d/subaru-forester-suv--gelaendewagen-2000-occasion?allmakes=1&equip=8192&index=4&make=74%2c0%2c0&model=506%2c0%2c0&nav=8&returnurl=%2fde%2fautos%2fsubaru--forester%3fallmakes%3d1%26equip%3d8192%26make%3d74%2c0%2c0%26model%3d506%2c0%2c0%26nav%3d8%26sort%3dprice_asc%26trans%3d209%26vehtyp%3d10%26r%3d5&sort=price_asc&trans=209&vehid=2839984&vehtyp=10 http://www.tutti.ch/thurgau/fahrzeuge/autos/angebote/subaru-forester-mfk_5821228.htm http://www.autoscout24.ch/de/d/subaru-forester-suv--gelaendewagen-2001-occasion?allmakes=1&equip=8192&index=3&make=74%2c0%2c0&model=506%2c0%2c0&nav=8&returnurl=%2fde%2fautos%2fsubaru--forester%3fallmakes%3d1%26equip%3d8192%26make%3d74%2c0%2c0%26model%3d506%2c0%2c0%26nav%3d8%26sort%3dprice_asc%26trans%3d209%26vehtyp%3d10%26r%3d5&sort=price_asc&trans=209&vehid=2520185&vehtyp=10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się