GeOrGe Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Zauważyłem że zaczęło mi trochę śmierdzieć spalonym olejem po jeździe. Po oględzinach znalazłem walniętą gumę wewnętrznego przegubu przedniej prawej półosi. Smar wydostaje się przez pęknięcie i pryska na wydech. Teraz prośba do was o jakiś tipy tak to najłatwiej zrobić. Mam pojęcie o mechanice chodzi mi raczej od której strony do tego podejść żeby się nie narobić niepotrzebnie. Dziękuję za ewentualną pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Ja w Forku próbowałem od strony koła, ale poległem. Nie dałem rady zbić dolnego sworznia z wachacza. Szkoda mi było niszczyc przy zbijaniu jego osłonę gumową. Rozebrałem przegub wewnetrzny. Przelożyłem nowa manszete i juz. Kule w przegubie masz zabezpieczone takim drutem sprężynowym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted August 8, 2014 Author Share Posted August 8, 2014 Udało ci się rozebrać przegub bez rozpinania zawieszenia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba-epp11 Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Ja przerabiałem to samo jakieś 3 tyg temu w OBK i też po tej samej stronie. Musiałem zdemontować całą półoś ,a co za tym idzie zawieszenie.Dużo roboty z tym nie ma. Nie rozpinałem przegubu tylko wyciągnąłem cały ze skrzyni. Przy wkładaniu sprawdzić simering czy sprężynka nie wyleciała. Zrobiłem trasę po naprawie ok 1600 km i nie widać by coś było nie teges. Generalnie jak masz trochę czasu i narzędzia to nie ma problemu. Potrzebne szczypce i do pierścieni segera rozwierające, by ściągnąć krzyżak z półosi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Ja u siebie tez to zmienialem i odkrecilem swozen wahacza (dobrze jest odkrecic to U z jednej strony aby wahacz mial wieksze wychylenia), nakretke od przegubu zewnetrznego, sciaglem opaski z peknietej gumy i wyciaglem poloske z krzyzakiem. Sciagasz krzyzak, nakladsz mieszek i skrecasz wszystko do kupy. Mozesz tez wyciagnac cala poloske wlasnie przez wybicie bolca zabezpieczajacego przegub wewnetrzny i wtedy na stole w imadle zmieniasz gume. Pamietaj aby dobrze nawalic tam smaru grafitowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba-epp11 Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Ja w Forku próbowałem od strony koła, ale poległem. Nie dałem rady zbić dolnego sworznia z wachacza. Szkoda mi było niszczyc przy zbijaniu jego osłonę gumową. Rozebrałem przegub wewnetrzny. Przelożyłem nowa manszete i juz. Kule w przegubie masz zabezpieczone takim drutem sprężynowym. Też miałem lekki problem z tym, ,oraz ze sworzniem od drążka kierowniczego . Rada. Spryskać dobrym penetratorem i uderzać w gniazdo sworznia. po kilku uderzeniach sam wyskoczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted August 8, 2014 Author Share Posted August 8, 2014 Jutro biorę się za to dzięki za sugestie Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Podepnę się. Ja niestety nie mam, możliwości, narzędzi, ani czasu, a również czeka mnie wymiana wewnętrznej osłony przegubu Umówiłem się już z serwisem, który skroi mnie do 150 zł za samą robotę. I tu moje pytania: Czy to uczciwa cena (biorąc pod uwagę to, że mogą się z tym uporać w momencie, jak również to, że mogą pół dnia męczyć się z jedną śrubką ? Czy przy okazji warto wymienić zewnętrzną osłonę? Ktoś z mojej okolicy ogarnie mi to za pół darmo, a dobrze ? Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
betun Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Hej, Przerobiłem u siebie po komplecie osłon w imprezie. Jeśli pęknięta manszeta była zauważona dość późno i sporo syfu się nazbierało to proponuję rozebrać do goła przegub i potraktować go porządnie jakimś break cleanerem. Piach i syf z drogi szybko załatwią powierzchnie toczne w łożyskach. Pierwszy raz wymieniłem tylko wew z jednej strony, stwierdziłem, że zaoszczędzę 30zł...po 2 miesiącach zewnętrzny na robionej półosi był do wymiany :|, zaznaczam że nie zauważyłem pęknięć ani wyraźnego wypatrzenia materiału. Co do ceny 150zł za robotę to IMO jest to dość sporo, za pierwszym razem zapłaciłem za wymianę manszety wewn z materiałem 80zł. Warsztat nie ma problemu z zapieczoną śrubą itp - są na to sposoby no chyba że robi to nachmielowany "mirek" to możesz być pewnien że taki człowiek nawet najprostszą sprawę spierniczy. Ostatnio wyciągałem półoś do zmiany manszet z prawej strony: Nakrętka piasty>ściągacz do sworzni (przydatny)>sworzeń out>końcówkę drążka kierowniczego zostawiam, macpherson przez jedną osobę przekręcony> łamiesz przegub zewn> i masz wszystko out. Gniazdo przegubu wewnętrznego zostawiałem w skrzyni, bo nie miałem za dużo czasu, dużo czyściwa i środka typu Bcleaner i został wyczyszczony w środku. Powodzenia:) sorry za chaos ale jestem po 15h w pracy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted August 9, 2014 Share Posted August 9, 2014 Podepnę się. Ja niestety nie mam, możliwości, narzędzi, ani czasu, a również czeka mnie wymiana wewnętrznej osłony przegubu Umówiłem się już z serwisem, który skroi mnie do 150 zł za samą robotę. I tu moje pytania: Czy to uczciwa cena (biorąc pod uwagę to, że mogą się z tym uporać w momencie, jak również to, że mogą pół dnia męczyć się z jedną śrubką ? Czy przy okazji warto wymienić zewnętrzną osłonę? Ktoś z mojej okolicy ogarnie mi to za pół darmo, a dobrze ? Dzięki Cena za taka robote od 50zl(jesli robi ci to kumpel)do 300zl ,co do gumy to sprawdzic mozesz w jakim jest stanie,bo jak cala to zostawic, wymienic smar i bedzie cacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted August 10, 2014 Author Share Posted August 10, 2014 Operacja wykonana i pacjent ma się dobrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
namiot Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 polecam zakupić oryginalne gumy zamienniki nie drygo pożyją wiem z doświadczenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 (edited) U mnie osłona też już wymieniona Ale nie tak do końca Trochę mnie postraszyli z tą ceną na początku, ale jak odbierałem to skasowali mnie 130 zł za wszystko (80 robota, 50 przegub, smar i opaski) To co zaoszczędziłem, jutro wydam na dojazd z powrotem do serwisu Wieczorem pod domem podniosłem maskę, żeby z ciekawości zobaczyć jak to wygląda. Patrzę, a tu dziura i syf jak wcześniej Ale jak przyjrzałem się uważniej, okazało się, że osłona jest nowa, tylko zsunęła się z przegubu. Pytanie tylko dlaczego? Może było za słabo ściśnięte opaską. Ale wydaje mi się, że zamiennik, który mi założyli był jakiś za krótki i mocno naciągnięty? Dam im jeszcze jedną szansę na poprawę Jak się rozpadnie to ASO polecam zakupić oryginalne gumy zamienniki nie drygo pożyją wiem z doświadczenia No tu mnie nie pocieszyłeś. Pojeżdżą ze 2 lata? Czy raczej 2 miesiące? Edited August 12, 2014 by pajac_am Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Wiadomo guma parcieje do tego sol zima,ale jak zalozysz gumy z Subaru lub dedykowane do Subaru to spoko powinno pojezdzic dluzszy czas Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Nie opłaca się oszczędzać na kiepskich zamiennikach, lepiej zrobić raz a porządnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Nie opłaca się oszczędzać na kiepskich zamiennikach, lepiej zrobić raz a porządnie. Najlepsze jest to, że zamiennik nie jest specjalnie tańszy od tego z ASO Tylko, że w ASO nie mieli na już, a ja też nie bardzo mam czas jeździć i załatwiać części i pieniądze, żeby serwisować w ASO Link to comment Share on other sites More sharing options...
namiot Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 dwa lata może ja założyłem zamiennik na przegub zewnętrzny i wytrzymał 2 miesiące ale ty masz wewnętrzny tam guma mniej pracuje wiec pewnie dłużej wytrzyma czas pokarze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł.C Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Odświeżę trochę. Czy ktoś może wie jakie są średnice półośki i przegubu wewnętrznego przy imprezie 2,0 MY98? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyssy23 Posted December 30, 2016 Share Posted December 30, 2016 Troche odświeżę. Czy warto zakładac osłone przegubu wewnetrznego marki Blue Print bo już taka kupilem czy dac sobie z tym spokoj i kupic oryginał? Chodzi mi o trwałość bo wygląda na to że pasowac będzie bardzo dobrze. Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcd84 Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Czy po zdjęciu przegubu wewnętrznego można go założyć z powrotem w dowolnej pozycji? Serwisówka podaje żeby przed zdjęciem z półosi zrobić znaczniki, czego ja nie zrobiłem, bo byłem zbyt leniwy żeby do niej zajrzeć.☺ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Tak włożysz ją w dowolnej pozycji a serwisówka dlatego radzi robić znaczki bo chodzi o ścieranie się powierzchni krzyżaka względem flanszy przegubu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcd84 Posted May 27, 2017 Share Posted May 27, 2017 Tak właśnie myślałem, ale czy położenie wewnętrznego przegubu względem zewnętrznego jest bez znaczenia? Ostatnio pomagałem koledze wymienić wewnętrzny w VW Transporterze i tam były oznaczenia fabryczne na półosi od wewnętrznej strony. Z tym, że sam przegub wew. miał inną budowę - łożysko kulowe. U nas są igiełkowe. I tu pojawia się kolejne pytanie: serwisówka podaje 2 rodzaje smarów- jeden do zewn., a drugi do wewn. Czy zastosowanie uniwersalnego smaru do przegubów będzie OK? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volo Posted August 16, 2018 Share Posted August 16, 2018 (edited) Właśnie też mam ten problem, czy do przegubu wewnętrznego potrzebny jest smar litowy czy molibdenowy jak do zewnętrznych? Wymieniam obie strony wewnętrzne i sklep przesłał zwykły do przegubów a manual Subaru pokazuje różne smary w obu przegubach. Edited August 16, 2018 by Volo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now