Jump to content

WRX 2006 "Ćwierkanie pod maską" - filmik w załączeniu


warp9
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

Dziwny odgłos pojawia się i zanika (bez związku z temperaturą silnika, czy też z włączoną klimą). Jakby z okolic alternatora ? Ale trudno mi jednoznacznie określić.

 

Po pierwszej wizycie u mechanika nic nie wykryto, a problem pozostał.

 

Może ktoś się zetknął z czymś takim ? Jakieś sugestie ?

 

Dzięki z góry.

 

Link do filmu: http://w408.wrzuta.pl/film/3N55oqSO3g5/20140730002

 

Sorry za reklamy, ale nie znalazłem lepszego miejsca na umieszczenie materiału.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Krótki ten filmik zrobiłeś ale wg mnie to jakaś rolka lub coś obrotowego piszczy. Nasila się on lub cichnie gdy doda się gazu? Rozrząd zrobiony czy przed wymianą?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Rozrząd zrobiony. Dodanie/odpuszczenie gazu delikatnie zdaje się zmieniać charakter dźwięku. Rolki i paski sprawdzone - wg warsztatu.

Link to comment
Share on other sites

zdejmij pasek, odpal na chwilę - tylko na chwilę :D , odpal auto i dokładnie posłuchaj co się zmieniło....

 

w ten sposób wyeliminujesz kilka możliwości - moim skromnym zdaniem, może to być łożysko w rolce napinacza, miałem identyczne objawy...

 

zdejmując pasek możesz po kolei metodycznie eliminować poszczególne przyczyny

 

a w czasie mojej "diagnostyki u mędrców wszelkakich" - padały już stwierdzenia, że to pewnie pompa wody i inne temu podobne genialne myśli... :angry:

 

 

rolka napinacza w ASO to chyba coś koło 100zł. :)


acha, jak już będzie bez paska pokręć sobie łapą rolką napinacza, oczywiście dźwięk będzie inny niż przy włączonym motorze, niemniej lekki hurgot, czy przeskakiwanie łożyska usłyszysz/wyczujesz.


oczywiście tę ostatnią czynność wykonaj na WYŁĄCZONYM silniku :D

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Też mi to w pierwszej chwili na rolki/pasek wyglądało. Towar zamówiłem, w następny tygodniu będzie wymiana (zrobię od razu paski).

 

Dziękuję za sugestię i pomoc, dam znać jakie będą efekty dalszych działań.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Update: paski, rolka wymienione. Dzwięk nawraca :huh:  Kolejny mechanik - kolejny pomysł, tym razem podejrzenie pada na łożysko oporowe w skrzyni. Rzeczywiście jednak, tak jak pegi pytał jest różnica przy wciśnięciu sprzęgła (nie wiem, czemu wcześniej jakoś tego nie wyłapałem). Sprzęgło wymieniane ok. 23 tys. km temu, jeżdżone "do pracy".

Grzebać w skrzyni ? Czy zgodnie z sugestią mechanika jeździć dalej, jak nie będzie się pogarszać ? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...