nitroceluloza Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam, od dłuższego czasu miałem problemy z czujnikiem spalania stukowego nr 2 (ten pod intercoolerem) który w końcu, około 3 miesiące temu wymieniłem. 3 miesiące spokoju i wpaniałej jazdy (jakies 6k km) ale ostatnio check zaczął pojawiać się ponownie. Oczywiście od razu 2 czarne złączki i wymrugało błąd 22 - czujnik spalania stukowego. Sęk w tym że tym razem check zapala się niedługo po uruchomieniu (niezagrzanego silnika) świeci kilka sekund, znika i zapala ponownie na kilka sekund... Po tym czasie nie czuć żadnego szarpania ani innych oznak trybu awaryjnego. Odłanczałem klemy od akumulatora w celu wykasowania błędu ale problem dalej jest. Zastanawiam się czy to nie jest przez wilgoć bo pierwszy raz problem pojawił się podczas ulewy a auto stało pod chmurką... Tylko po sprawdzeniu, woda się tam napewno nie dostała... Jakieś pomyły co to może być? Co sprawdzić? Dodam jeszcze że problem zaczął się pojawiać po zmianie opon. Może to ma jakieś znaczenie... Pozdrawiam Edytowane 7 Sierpnia 2014 przez nitroceluloza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Czy przy montażu nowego czujnika była dobrze oczyszczona powierzchnia na bloku w miejscu styku z czujnikiem? Jakim momentem został dokręcony nowy czujnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroceluloza Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Było oczyszczone dobrze a moment był 24 Nm - posiadany klucz nie obejmował połówek. Działało 3 miesiące a teraz to jest dosłownie "pojawia się i znika" i bywa jednak odczuwalne szarpanie przy przyspieszeniu nawet bez zapalonego checka ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Sprawdziłbym wiązkę od czujnika, szczegolnie zwróciłbym uwage na kostki przy akumulatorze. Moze gdzies jest przerwa ktora przez "ruchy silnika" sie uaktywnia. Rozumiem że czujnik oryginał Subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroceluloza Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Tak, oryginał. Wiązka i ogólnie kable wyglądają bardzo dobrze. Jedyny sposób na sprawdzenie kabli to wymiana ich a to by mogło być sporym i niepotrzebnym wydatkiem... Czy się mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Tak, oryginał. Wiązka i ogólnie kable wyglądają bardzo dobrze. Jedyny sposób na sprawdzenie kabli to wymiana ich a to by mogło być sporym i niepotrzebnym wydatkiem... Czy się mylę? trzeba sprawdzic opornosc kabli, nie trzeba ich wymieniac. Mozliwe ze gdzies kabel jest nadlamany/skorodowany. Moze wtyczka nie kontaktuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się