kecajek Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Cześć,na wakacyjnym wyjeździe odmówiła posłuszeństwa szyba kierowcy. Oczywiście, kiedy wcisnąłem przycisk-posłusznie otworzyła się do końca, ale gdy chciałem ją zamknąć już nie było żadnej reakcji Podczas poruszania przełącznikiem słychać, że wewnątrz pracuje przekaźnik. Pozostałe szyby działają. Podświetlenie wszystkich przycików również działa.Co z tym zrobić? Może jakoś zamknąć podłączając zasialanie do silnika w drzwiach? Tylko jak zdjąć boczek?Co ma do powiedzenia assistance dowiem się później.Patrzyłem na bezpieczniki, ale są dobre (reszta szyb działa). Zastanawiam się nad odłączeniem akumulatora aby wyzerował się komputer (i sterowanie szybami przy okazji)-tak m.in. można było w innych samochodach przywracać zabezpieczenie przed przycięciem palców.Jestem za granicą, mam utrudniony dostęp do sieci, do ASO daleko i dlatego proszę od razu o podawanie podpowiedzi bez pytań o ew. inne rzeczy.Samochód to Forek XT '06.Z góry dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 (edited) Mialem to samo w moim XT kilka miesiecy temu, skonczylo sie na wymianie silnika, 140 EUR u Subaru DE... Za silnik, wymienialem sam. Edited August 1, 2014 by Legacy96 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kecajek Posted August 11, 2014 Author Share Posted August 11, 2014 (edited) Dzięki za odpowiedź. Wygląda na to, że u mnie jest ta sama usterka Możesz opisać jak wykręcić silnik? Tu lub PW. Edited August 11, 2014 by kecajek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 Sciagasz boczek z drzwi i odkreczasz 3 sruby mocujace mechanizm podnosnika, wszystkie trzy w poblizu siebie, na dole z przodu. Ja tak robilem bo nie mialem ochoty ustawiac szyby od nowa. Serwisowka zaleca najpierw wyjac szybe, a potem caly mechanizm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kecajek Posted August 11, 2014 Author Share Posted August 11, 2014 W ten sposób odblokuję szybę. A jak odkręcić silnik? Wyjąć go z całym mechanizmem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 Ja go odkrecalem mala grzechotka z nasadka krzyzakowa wkladalac go do srodka drzwi, miedzy blache a mechanizm. Troche gimnastyki, ale dalem rade pomimo dosc duzych dloni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kecajek Posted August 11, 2014 Author Share Posted August 11, 2014 Aha, dzięki za info Link to comment Share on other sites More sharing options...
kecajek Posted August 23, 2014 Author Share Posted August 23, 2014 I problem rozwiązany (oby na dłuuugo!!!) Uznałem, że skoro silnik i tak poległ, to obejrzę go jak wygląa wewnątrz. Wyjąłem dzisiaj cały mechanizm podnoszenia szyby, bo nie mogłem odkręcić samego silnika i po zdjęciiu obudowy tego ostatniego (znaczy silnika) mym oczom ukazał się wirnik z uzwojeniami nawiniętymi takim przewodem, że uznłem, że przepalenie go to już nie taka prosta sprawa Poruszałem winikiem, pokręciłem nim przy okazji obserwując omomierz-opór cały wahał się podczas poruszania winikiem aby po zatrzymaniui osiągać około 1-2 Omów, co odebrałem za dobry znak. Po przedmuchaniu otwartego silnika przyszedł czas na składanie go. Po złożeniu i podłączeniu 12V układ ożył. Zostało jeszcze tylko złożenie tego wszystkiego w drzwiach i sprawdzenie czy działa, a że działało, to skręciłem wszystko i po kłopocie (oby na długo) Przypuszczam, że przyczyną było zawieszenie się szczotki... to jedyna sensowna przyczyna, jaka przychodzi mi na myśl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Mialem podobnie, silnik nie dzialal, potem miesiac dzialal... szczotki byly poprostu zuzyte. Niestety nie udalo mi sie kupic osobno szczotek, musialem zmienic caly silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kecajek Posted August 26, 2014 Author Share Posted August 26, 2014 Zobaczymy ile to u mnie pociągnie A te szczotki to nieźle ukryli... w sumie logiczne, że są tam pod wirnikiem, ale zobaczyć je to nie taka prosta sprawa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tytus111 Posted September 6, 2014 Share Posted September 6, 2014 I problem rozwiązany (oby na dłuuugo!!!) Uznałem, że skoro silnik i tak poległ, to obejrzę go jak wygląa wewnątrz. Wyjąłem dzisiaj cały mechanizm podnoszenia szyby, bo nie mogłem odkręcić samego silnika i po zdjęciiu obudowy tego ostatniego (znaczy silnika) mym oczom ukazał się wirnik z uzwojeniami nawiniętymi takim przewodem, że uznłem, że przepalenie go to już nie taka prosta sprawa Poruszałem winikiem, pokręciłem nim przy okazji obserwując omomierz-opór cały wahał się podczas poruszania winikiem aby po zatrzymaniui osiągać około 1-2 Omów, co odebrałem za dobry znak. Po przedmuchaniu otwartego silnika przyszedł czas na składanie go. Po złożeniu i podłączeniu 12V układ ożył. Zostało jeszcze tylko złożenie tego wszystkiego w drzwiach i sprawdzenie czy działa, a że działało, to skręciłem wszystko i po kłopocie (oby na długo) Przypuszczam, że przyczyną było zawieszenie się szczotki... to jedyna sensowna przyczyna, jaka przychodzi mi na myśl. witam. miałem podobny problem. wydaje mi się, że to nie wina zawieszającej się szczotki tylko wilgoci jak się dostaje do silnika. ja u siebie zauważyłem, że silnik "ożywał" w bardzo upalne dni, kiedy stał na słońcu. po wyjęciu silnika podgrzałem go suszarką i zadziałał, po rozebraniu przemyłem benzyną, wysuszyłem, przedmuchałem kontakt - sprayem, znowu wysuszyłem i złożyłem razem z mechanizmem na SILIKONIE. odpukać przez od pół roku działa bez zarzutu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wysocki808 Posted October 21, 2014 Share Posted October 21, 2014 Sciagasz boczek z drzwi i odkreczasz 3 sruby mocujace mechanizm podnosnika, wszystkie trzy w poblizu siebie, na dole z przodu. Ja tak robilem bo nie mialem ochoty ustawiac szyby od nowa. Serwisowka zaleca najpierw wyjac szybe, a potem caly mechanizm. Dodam tylko ze trzeba lekko polować śruby mocujące mechanizm do drzwi,a cała wymiana powinna pójść gładko i bez konieczności wyciągania szyby wraz z mechanizmem (mnie to zajęło zaledwie 2h LoL) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now