Jump to content

Nie zamyka się szyba kierowcy


kecajek
 Share

Recommended Posts

Cześć,
na wakacyjnym wyjeździe odmówiła posłuszeństwa szyba kierowcy. Oczywiście, kiedy wcisnąłem przycisk-posłusznie otworzyła się do końca, ale gdy chciałem ją zamknąć już nie było żadnej reakcji :(
Podczas poruszania przełącznikiem słychać, że wewnątrz pracuje przekaźnik. Pozostałe szyby działają. Podświetlenie wszystkich przycików również działa.
Co z tym zrobić? Może jakoś zamknąć podłączając zasialanie do silnika w drzwiach? Tylko jak zdjąć boczek?
Co ma do powiedzenia assistance dowiem się później.
Patrzyłem na bezpieczniki, ale są dobre (reszta szyb działa).

Zastanawiam się nad odłączeniem akumulatora aby wyzerował się komputer (i sterowanie szybami przy okazji)-tak m.in. można było w innych samochodach przywracać zabezpieczenie przed przycięciem palców.
Jestem za granicą, mam utrudniony dostęp do sieci, do ASO daleko i dlatego proszę od razu o podawanie podpowiedzi bez pytań o ew. inne rzeczy.
Samochód to Forek XT '06.
Z góry dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

Mialem to samo w moim XT kilka miesiecy temu, skonczylo sie na wymianie silnika, 140 EUR u Subaru DE...

Za silnik, wymienialem sam.

Edited by Legacy96
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sciagasz boczek z drzwi i odkreczasz 3 sruby mocujace mechanizm podnosnika, wszystkie trzy w poblizu siebie, na dole z przodu. Ja tak robilem bo nie mialem ochoty ustawiac szyby od nowa. Serwisowka zaleca najpierw wyjac szybe, a potem caly mechanizm.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I problem rozwiązany (oby na dłuuugo!!!)

Uznałem, że skoro silnik i tak poległ, to obejrzę go jak wygląa wewnątrz.

Wyjąłem dzisiaj cały mechanizm podnoszenia szyby, bo nie mogłem odkręcić samego silnika i po zdjęciiu obudowy tego ostatniego (znaczy silnika) mym oczom ukazał się wirnik z uzwojeniami nawiniętymi takim przewodem, że uznłem, że przepalenie go to już nie taka prosta sprawa ;)

Poruszałem winikiem, pokręciłem nim przy okazji obserwując omomierz-opór cały wahał się podczas poruszania winikiem aby po zatrzymaniui osiągać około 1-2 Omów, co odebrałem za dobry znak.

Po przedmuchaniu otwartego silnika przyszedł czas na składanie go. Po złożeniu i podłączeniu 12V układ ożył.

Zostało jeszcze tylko złożenie tego wszystkiego w drzwiach i sprawdzenie czy działa, a że działało, to skręciłem wszystko i po kłopocie (oby na długo) :)

Przypuszczam, że przyczyną było zawieszenie się szczotki... to jedyna sensowna przyczyna, jaka przychodzi mi na myśl.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I problem rozwiązany (oby na dłuuugo!!!)

Uznałem, że skoro silnik i tak poległ, to obejrzę go jak wygląa wewnątrz.

Wyjąłem dzisiaj cały mechanizm podnoszenia szyby, bo nie mogłem odkręcić samego silnika i po zdjęciiu obudowy tego ostatniego (znaczy silnika) mym oczom ukazał się wirnik z uzwojeniami nawiniętymi takim przewodem, że uznłem, że przepalenie go to już nie taka prosta sprawa ;)

Poruszałem winikiem, pokręciłem nim przy okazji obserwując omomierz-opór cały wahał się podczas poruszania winikiem aby po zatrzymaniui osiągać około 1-2 Omów, co odebrałem za dobry znak.

Po przedmuchaniu otwartego silnika przyszedł czas na składanie go. Po złożeniu i podłączeniu 12V układ ożył.

Zostało jeszcze tylko złożenie tego wszystkiego w drzwiach i sprawdzenie czy działa, a że działało, to skręciłem wszystko i po kłopocie (oby na długo) :)

Przypuszczam, że przyczyną było zawieszenie się szczotki... to jedyna sensowna przyczyna, jaka przychodzi mi na myśl.

witam. miałem podobny problem. wydaje mi się, że to nie wina zawieszającej się szczotki tylko wilgoci jak się dostaje do silnika. ja u siebie zauważyłem, że silnik "ożywał" w bardzo upalne dni, kiedy stał na słońcu. po wyjęciu silnika podgrzałem go suszarką i zadziałał, po rozebraniu przemyłem benzyną, wysuszyłem, przedmuchałem kontakt - sprayem, znowu wysuszyłem i złożyłem razem z mechanizmem na SILIKONIE. odpukać przez od pół roku działa bez zarzutu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sciagasz boczek z drzwi i odkreczasz 3 sruby mocujace mechanizm podnosnika, wszystkie trzy w poblizu siebie, na dole z przodu. Ja tak robilem bo nie mialem ochoty ustawiac szyby od nowa. Serwisowka zaleca najpierw wyjac szybe, a potem caly mechanizm.

Dodam tylko ze trzeba lekko polować śruby mocujące mechanizm do drzwi,a cała wymiana powinna pójść gładko i bez konieczności wyciągania szyby wraz z mechanizmem (mnie to zajęło zaledwie 2h LoL) :D

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...