aflinta Opublikowano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 Nie mylmy nośności opony z jej rozmiarem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 Dojazdówki które widziałem miały indeks nośności 97 - czyli 730 kg na koło. Spokojnie wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattom Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Może komuś się przyda moje rozwiązanie z kołem zapasowym (pewne rozwiązania są zaczerpnięte z poprzednich wpisów na forum): Jako koło dojazdowe wybrałem ostatecznie rozmiar 135/90 R17 - średnicą jest niemal identyczny z oryginalnym kołem dojazdowym subaru Nośność (koła które kupiłem firmy Linglong) 104 (900 kg) czyli tak jak oryginalne koło do XV - tam jest 103. Koło minimalnie wystaje więc na boki zastosowałem matę filcową z naklejoną pianką samoprzylepną do wygłuszanie (pianka niepalna zakończona czarą folią). Pianka jest o małej gęstość więc łatwo się dostosowuje do potrzebnej grubości. Do środka koła wstawiłem wypełnienie z koła forestera (30 zł na allegro) które od spodu trzeba było nieco podciąć) - według mnie ten wkład jest potrzebny aby nie uginała się podłoga. Pokrywa bagażnika na tej piance trzyma się bardzo stabilnie, nic się nie przesuwa. Wszystkie akcesoria mieszczą się w tym wypełnieniu + w oryginalnym bocznym plastiku, kompresor poszedł do torby z gaśnicą i liną holowniczą. Pokrywa odstaje jakieś 1 cm może 1,5 cm. Po nałożeniu wkładki bagażnika nic nie widać że podłoga nieco odstaje. Można by było zrobić sobie nową podłogę nieco szerszą wtedy było by profesjonalnie (to dla perfekcjonistów) Zdjęcia: 2 4 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 A ja wciąż wożę zapas w pokrowcu w bagażniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek89 Opublikowano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2020 A ja mam pytanie , chce kupić pełno wymiarowe koło zapasowe do nowego forka ,ale nie wiem czy tez muszę kupić czujnik. Chodzi mi o to czy ,jak zmienię na zapasowe koło to po nałożeniu z powrotem koło na to samo miejsce z czujnikiem to komputer wykryje to koło ponownie czy trzeba programować od nowa komputer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2020 7 minut temu, Grzesiek89 napisał: A ja mam pytanie , chce kupić pełno wymiarowe koło zapasowe do nowego forka ,ale nie wiem czy tez muszę kupić czujnik. Chodzi mi o to czy ,jak zmienię na zapasowe koło to po nałożeniu z powrotem koło na to samo miejsce z czujnikiem to komputer wykryje to koło ponownie czy trzeba programować od nowa komputer? w XV i innych poprzedniej generacji czyli produkowanych do 2017 albo 18 było tak : komp miał zaprogramowane id 4 czujników tzn każdego czujnika w kole. Tylko czujnik z tym ID działał ( tzn był wykrywany przez auto ) albo jego klon. Wracając do twojego pytania : po założeniu sprawnego naprawionego i napompowanego koła z czujnikiem którego ID jest wgrane do komp ( lub jego klonaa auto go od razu wykryje i przestanie informować o awarii. Jeżeli założysz koło bez czujnika albo z nowym czujnikiem którego ID nie ma w kompie auta cały czas będzie informował o niesprawnym kole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek89 Opublikowano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2020 13 minut temu, Karas napisał: w XV i innych poprzedniej generacji czyli produkowanych do 2017 albo 18 było tak : komp miał zaprogramowane id 4 czujników tzn każdego czujnika w kole. Tylko czujnik z tym ID działał ( tzn był wykrywany przez auto ) albo jego klon. Wracając do twojego pytania : po założeniu sprawnego naprawionego i napompowanego koła z czujnikiem którego ID jest wgrane do komp ( lub jego klonaa auto go od razu wykryje i przestanie informować o awarii. Jeżeli założysz koło bez czujnika albo z nowym czujnikiem którego ID nie ma w kompie auta cały czas będzie informował o niesprawnym kole. Ok dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 Szanowni, Kupiłem koło dojazdowe do XV-ki mojej w rozmiarze Teraz proszę Was o pomoc w napisaniu mi co jest jeszcze potrzebne, aby skompletować cały zestaw. Niestety Pani od której to kupiłem miała tylko samo koło. Z pozdrowieniami 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 zapewne nowe styropiany. Przynajmniej tak było w poprzedniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 Godzinę temu, OWOC napisał: Kupiłem koło dojazdowe do XV-ki mojej A liczyłeś, ile jest mniejsze od fabrycznego rozmiaru? Kiedyś sprawdzałem dostępne dojazdówki i były IMO dużo za małe, może coś się zmieniło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 Ja kupiłem w takim rozmiarze jak było napisane w instrukcji obsługi oraz jest fabrycznie doposażone w XV na rynek rosyjski: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 4 minuty temu, OWOC napisał: Ja kupiłem w takim rozmiarze jak było napisane w instrukcji obsługi oraz jest fabrycznie doposażone w XV na rynek rosyjski: OK, to masz dobre, kiedyś takie nie były dostępne Gdzie takie można nabyć, jeśli to nie tajemnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 7 minut temu, GREGG napisał: OK, to masz dobre, kiedyś takie nie były dostępne Gdzie takie można nabyć, jeśli to nie tajemnica? Ja na allegrogo znalazłem w piątek. Trzeba szukać. Niestety mieli tylko koło :/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 Teraz, OWOC napisał: Niestety mieli tylko koło :/ Cały zestaw pewnie z jakiegoś rozbitka trzeba by upolować i to takiego z Usa czy z Rosji więc zapewne podaż śladowa Jak będziesz miał czas, sprawdź czy dojazdówka wchodzi na przód, żeby potem nie było zaskoczenia jak trzeba będzie żonglować kołami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 (edytowane) 1 godzinę temu, GREGG napisał: Jak będziesz miał czas, sprawdź czy dojazdówka wchodzi na przód, żeby potem nie było zaskoczenia jak trzeba będzie żonglować kołami Z tego co pamiętam, to instrukcja od forka SJ nakazuje właśnie takie „żonglowanie” kołami w przypadku uszkodzenia przedniego koła. Edytowane 1 Lutego 2022 przez spawalniczy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 19 minut temu, spawalniczy napisał: Z tego co pamiętam, to instrukcja od forka SJ nakazuje właśnie takie „żonglowanie” kołami w przypadku uszkodzenia przedniego koła. Chodziło mi konkretnie o XV i konstrukcję przednich zacisków, która powoduje, że niektóre felgi teoretycznie pasujące rozmiarowo nie wchodzą. Jak jest w instrukcji nie mam pojęcia... W każdym razie lepiej z góry wiedzieć, ile będzie roboty przy ewentualnej wymianie koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 2 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2022 Chyba nie tylko w naszej instrukcji stoi jak byk, że dojazdówki można używać TYLKO z tyłu. 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedSasza Opublikowano 2 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2022 Godzinę temu, radix99 napisał: Chyba nie tylko w naszej instrukcji stoi jak byk, że dojazdówki można używać TYLKO z tyłu. To dobrze wiedzieć, bo i ja przymierzam się powoli do zastąpienia zestawu naprawczego kołem dojazdowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 2 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2022 6 godzin temu, radix99 napisał: Chyba nie tylko w naszej instrukcji stoi jak byk, że dojazdówki można używać TYLKO z tyłu. No to dosyć dziwne rozwiązanie... I mało przyjazne dla użytkowników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 W dniu 1.02.2022 o 17:12, spawalniczy napisał: instrukcja od forka SJ nakazuje właśnie takie „żonglowanie” kołami w przypadku uszkodzenia przedniego koła w polskiej i niemieckiej instrukcji dla my18 i my19 nie ma nic na ten temat 19 godzin temu, radix99 napisał: stoi jak byk, że dojazdówki można używać TYLKO z tyłu. widocznie forester jest z innej bajki bo nie ma tego byka jedyne zastrzezenia to ostrozna jazda, v max 80km/h, zakaz lancuchow dotyczy dojazdowki 185/65r17, nie wiem jak z cieniasem 145/80d17 mialem krotko xv my13 ale o ile pamietam tam nie bylo zadnej dojazdowki tylko zestaw naprawczy tapatalked verstuurd vanaf mijn iphone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedSasza Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 21 godzin temu, radix99 napisał: Chyba nie tylko w naszej instrukcji stoi jak byk, że dojazdówki można używać TYLKO z tyłu. Aż przejrzałem instrukcję swojego XV i muszę przyznać, że takiej informacji nie znalazłem. Opis wymiany koła na dojazdowe jest, ale bez takiego zastrzeżenia. Są podane dwa dopuszczalne rozmiary 135/80 D16 i 185/65 R17, zalecane ciśnienie etc. i... tyle. To jaka jest prawda? I przy okazji, co to jest to D przy pierwszym rozmiarze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 No, to już sam nie wiem, gdzie to czytałem Ale czytałem na 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 19 godzin temu, GREGG napisał: No to dosyć dziwne rozwiązanie... I mało przyjazne dla użytkowników Nie sądzę, by szło o komfort. Raczej o bezpieczeństwo. Dojazdówka z przodu (mniejsza średnica, niż koło oryginalne, bo to już ustaliliśmy) - jak toto się będzie zachowywać w zakrętach? Jak przy hamowaniu (nie daj Bóg, awaryjnym)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 5 godzin temu, RedSasza napisał: co to jest to D przy pierwszym rozmiarze? opona diagonalna tapatalked verstuurd vanaf mijn iphone 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 3 godziny temu, radix99 napisał: Nie sądzę, by szło o komfort. Raczej o bezpieczeństwo. Dojazdówka z przodu (mniejsza średnica, niż koło oryginalne, bo to już ustaliliśmy) - jak toto się będzie zachowywać w zakrętach? Jak przy hamowaniu (nie daj Bóg, awaryjnym)? Chyba powinno być to tak zaprojektowane, żeby jadąc max 80-tką nie skończyć na 3 kołach, nawet jak dojazdówka będzie z przodu... No cóż, w każdym razie dowiedziałem się czegoś nowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się