Jump to content
PRIMAR

Koło zapasowe zamiast zestawu naprawczego?

Recommended Posts

12 minut temu, aflinta napisał:

@radix99 podnośnik gdzie schowałeś?

Jeszcze nigdzie :P Spróbuję w weekend poupychać wszystko w kole, ale mam wątpliwości, czy się pomieszczę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, radix99 napisał:

Jeszcze nigdzie :P Spróbuję w weekend poupychać wszystko w kole, ale mam wątpliwości, czy się pomieszczę. 

najlepiej dorwać zapas (dojazdówkę) z forka  17" ze styropianem który jest w środku wtedy nie ma problemu z lewarkiem, mi się udało trafić.

Edited by jack7606
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, jack7606 napisał:

ze styropianem który jest w środku wtedy nie ma problemu z lewarkiem

 

a w czym ten styropian pomaga? miejsca od niego nie przybędzie 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, GREGG napisał:

 

a w czym ten styropian pomaga? miejsca od niego nie przybędzie 

miejsca nie ale psuje w koło idealnie i nie wystaje  a lewarek się nie tłucze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy jakąś szmatkę położyć w środku koła i nie będzie tłukło ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, GREGG napisał:

Wystarczy jakąś szmatkę położyć w środku koła i nie będzie tłukło ;)

Ja bym dla świętego spokoju złapał ten lewarek przy pomocy śruby mocującej koło... zawsze to jedna metalowa rzecz mniej fruwająca po aucie przy rolce.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W styropianowej foremce jest wygodnie i estetycznie ale ja w Outbacku woziłem lewarek owinięty folią bąbelkową włożony w kole i też nie było źle. Dzięki temu jest tam jeszcze trochę miejsca na inne drobiazgi. ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, GREGG napisał:

Wystarczy jakąś szmatkę położyć w środku koła i nie będzie tłukło ;)

jak ktoś lubi wozić szmatę:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, jack7606 napisał:

jak ktoś lubi wozić szmatę:D

Mi w ASO w 2013 roku podali cenę za ten styropian około 200-300 złotych więc wybór był prosty.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Michał W. napisał:

Mi w ASO w 2013 roku podali cenę za ten styropian około 200-300 złotych więc wybór był prosty.

można trafić używkę (nową) w komplecie z kołem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

styropiany z rozbitka  crosstreka trafiłem na allegro za jakieś grosze więc warto czasami tam zajrzec. Plusy tego styropianu są takie ze  płyta bagaznika się na nim opiera i na jej obwodzie i na srodku a nie na kole dojazdowym

Edited by Karas
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tak się zastanawiam - w moim przypadku, ale i pewnie w większości przypadków kolegów, XV na codzień służy do jazdy "w koło komina" - w takim scenariuszu wożenie koła IMO trochę mija się z celem - jak mi pójdzie opona u siebie w mieście, to po prostu wezwę lawetę, albo wręcz samochód zaparkuję gdzieś (o ile się da w tym miejscu legalnie) i sprawę ogarnę później, dowożąc koło z domu, a podróż kontynuując taksówką/carsharingiem/zbiorkomem. Ogólnie, to w mieście koło zapasowe jest niekonieczne.

Więc czy nie ma więcej sensu kupienie dojazdówki i wkładanie jej na dłuższe wypady do bagażnika w pokrowcu? W Lanosie tak robiłem po założeniu LPG z butlą we wnęce na koło :)

 

Taka luźna myśl...

 

Akcent humorystyczny:

image.png.4ed3f822b4085eed80dbc3de8912673c.png

 

Piękne dłonie! :D

Edited by Skodziarz

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, Skodziarz napisał:

Piękne dłonie! :D

dziękuje za komplement :dance:

Masz racje do miasta koło jest niepotrzebne. Jak przebijesz jedziesz do wulkanizatora którzy w większych miastach są wszędzie i naprawia od ręki lub wzywasz assistance. Natomiast jest imo potrzebne na wyjazdy poza miasto / poza nasz kraj. Miejsce pod podłogą w bagazniku w XV i tak jest niewykorzystane tzn jest tam jakaś styropianowa półeczka na bzdety . Co innego jak masz LPG wtedy miejsce w podłodze bagażnika jest na wagę złota B)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na allegro oferują koła - KOŁO DOJAZDOWE  125/70 R17. Piszą że do subaru XV . Wie koś czy zmieści się pod podłogą bagażnika ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, mattom napisał:

Na allegro oferują koła - KOŁO DOJAZDOWE  125/70 R17. Piszą że do subaru XV . Wie koś czy zmieści się pod podłogą bagażnika ?

Wystarczy zajrzeć na poprzednią stronę wątku. Jeśli wchodzi 145/80R17, to tym bardziej wejdzie mniejsze. I nie sugeruj się tym, co piszą na Allegro.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, radix99 napisał:

Wystarczy zajrzeć na poprzednią stronę wątku. Jeśli wchodzi 145/80R17, to tym bardziej wejdzie mniejsze. I nie sugeruj się tym, co piszą na Allegro.

 

 

Raczej nie wchodzi bo wystaje 1,5 cm, mi chodzi o to aby nic nie wystawało.

Skoro opona 145 wystaje o 1,5 cm to wydaje mi się że 125 teoretycznie powinna mieć jeszcze zapasu 0,5 cm. Tyle teoria, myślałem że koś miał z tym do czynienia.

Zdaję sobie sprawę że średnica opony 125/70R17 będzie mniejsza od 145/80R17.

Jeżeli dobrze liczę to:

orginał 225/60 R17 to średnica 70,18 cm

145/80R17 to 65,38 cm

125/70R17 to 60,68 cm - Czy to wystarczy będę wgłębiał się jak dowiem się czy mieści się we wnęce. W instrukcji nie ma wymiaru koła dojazdowego jest tylko info że jest ono mniejsze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, o to wchodzenie chodziło :D

Ale w instrukcji jest opisane koło dojazdowe. Jeśli nie znalazłeś w książeczce, to prześledź ten wątek, bo gdzieś tu jest podany. Uprzedzając fakty powiem, że zaczyna się od 185 :biglol:

 

 

Edited by radix99

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktyczne, doszukałem się w instrukcji, koło dojazdowe to 185/65R17, czyli promień koła dojazdowego jest o 1,5 cm  mniejszy niż  normalnego ogumienia 225x60R17.

Taka dojazdówka to raczej pod podłogę bagażnika nie wejdzie. Najbardziej zbliżona średnicą jest 135/90R17  tylko węższa i takie dojazdówki z rozstawem śrub do XV można kupić na allegro. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12.01.2020 o 22:08, mattom napisał:

Faktyczne, doszukałem się w instrukcji, koło dojazdowe to 185/65R17, czyli promień koła dojazdowego jest o 1,5 cm  mniejszy niż  normalnego ogumienia 225x60R17.

Taka dojazdówka to raczej pod podłogę bagażnika nie wejdzie. Najbardziej zbliżona średnicą jest 135/90R17  tylko węższa i takie dojazdówki z rozstawem śrub do XV można kupić na allegro. 

Ale XV ma 225/55 R 17 a nie /60.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, FanSub napisał:

Ale XV ma 225/55 R 17 a nie /60

 

nowy ma 225/60/17 albo 225/55/18

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, GREGG napisał:

 

nowy ma 225/60/17 albo 225/55/18

Racja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawia mnie tylko skoro producent przewidział koło dojazdowe 185/65R17, to czy koło 135/90R17 (średnica jest niemal identyczna jak 185/65R17) nadaje się pod względem wytrzymałości (5 cm węższe) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest koło dojazdowe a nie do ścigania :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie - należy i tak jak najszybciej udać się do wulkanizacji celem naprawienia koła właściwiego, i to nie przez szerokość, tylko przez różnicę średnic, bo dyferencjał ma cały czas dużo (za dużo) roboty przy dojazdówce - to jest tak, jakbyś non stop jechał skręcając, bo się jedno koło kręci z zupełnie inną prędkością niż drugie ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jest oczywiste, nie znam się na wytrzymałości ogumienia, ale chodzi mi o to czy nawet na tym krótkim odcinku po prostu opona nie pęknie ?

Z drugiej strony oryginalne koło dojazdowe do Fiata Sedici to 135/90 R16 przy masie własnej  samochodu praktycznie takiej samej jak Subaru XV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...