Jump to content
PRIMAR

Koło zapasowe zamiast zestawu naprawczego?

Recommended Posts

4 godziny temu, ovi napisał:

Cześć,

właśnie jestem przed wyborem koła dojazdowego i chciałbym się Was zapytać czy 145/80/17 będzie pasowało w dziurę w XV MY19?

otwórz manuala który dostałeś z autem i zobacz co tam zalecają

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Karas napisał:

otwórz manuala który dostałeś z autem i zobacz co tam zalecają

Co też uczyniłem zaraz po podjęciu decyzji o tym zakupie. Następnie wpisałem w słynną wyszukiwarkę frazę "koło dojazdowe ubaru xv" i jeden z pierwszych wyników był do tego wątku :)

Co do manuala:

Cytat

W rozdziale 13-3 Opony:

Rozmiar opon: 225/60R17

 

W rozdziale 12-9 Dojazdowe koło zapasowe:

Rozmiar dojazdowego koła zapasowego: 185/65R17

 

Ale przeglądając ten wątek od samego początku zauważyłem, że w I-gen miał fabryczne koła: 225/55R17 stąd moje pytanie.

 

Dodatkowo ciężko znaleźć (na ten moment nie udało mi się) rozmiar 185/65R17 ale nie ma problemu z 145/80R17.
Różnica w średnicy wynosi niecałe 6%:

 

2019-07-05_221534.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

to kup 145/80R17 . Przecież to logiczne że skoro dedykowane 185/65/17 się miesci to mniejsza 145/80r17 też się zmieści w dziure na koło bo o to pytałeś. Natomiast czy 145/80r17 bedzie dobre do XV II  poszukaj w instrukcjach do XV II ale na rynek US - jest tego pełno w necie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też studiowałem temat i 145/80/r17 wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Mi serwis zaproponował 135/80 r17, ale uważam że jest to zły wybór (za duża różnica względem moich fabrycznych 18'') i brał bym 145. Czy się zmieszczą - nie koniecznie, post kolegi @Karas

 pokazuje jak to wygląda (zakładam że koło "z forka" to właśnie 145?). Trzeba dołożyć 2cm wypełnienia po bokach i powinno pasować.

Sam osobiście się jeszcze nie zdecydowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, keyman napisał:

pokazuje jak to wygląda (zakładam że koło "z forka" to właśnie 145?). Trzeba dołożyć 2cm wypełnienia po bokach i powinno pasować.

Sam osobiście się jeszcze nie zdecydowałem.

Ja dzisiaj zamówię właśnie 145/80R17 z popularnego serwisu z aukcjami. Cena 280zł. Mam nadzieję, że przypasuje. Do wyjazdu mam jeszcze prawie dwa tygodnie to jakby się okazało, że koło jest za duże i nie wejdzie to jeszcze będę miał czas na jakąś zmianę.

@Karas poszukałem manuala z USA i tam rzeczywiście jedną z opcji jest właśnie wyżej wymieniony rozmiar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, ovi napisał:

Ja dzisiaj zamówię właśnie 145/80R17 z popularnego serwisu z aukcjami. Cena 280zł. Mam nadzieję, że przypasuje. Do wyjazdu mam jeszcze prawie dwa tygodnie to jakby się okazało, że koło jest za duże i nie wejdzie to jeszcze będę miał czas na jakąś zmianę.

 

Daj znać jak to koło wypadnie i ile wyniesie w realu średnica wobec fabrycznego koła. Jak rok temu po zakupie XV badałem temat dojazdówek, wszystko co było u nas dostępne wychodziło mi zbyt małe wobec oryginału, ale to było już tak dawno, że nie pamiętam, jakie rozmiary sprawdzałem. A rozmiary takie jak dojazdówki z USA czy z Rosji były wtedy niedostępne 

 

Druga sprawa, warto po zakupie przymierzyć, czy to koło wejdzie na przód, bo z uwagi na nietypową kontrukcję przednich zacisków niektóre zwykłe alufelgi subarowe - o parametrach dokładnie takich jak fabryczne - tam nie wchodzą...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, GREGG napisał:

...

Druga sprawa, warto po zakupie przymierzyć, czy to koło wejdzie na przód, bo z uwagi na nietypową kontrukcję przednich zacisków niektóre zwykłe alufelgi subarowe - o parametrach dokładnie takich jak fabryczne - tam nie wchodzą...

 

 

 

zawsze można tylne oem koło dać na walnięty przód a na tył dojazdówkę...parę minut więcej roboty ale większe prawdopodobieństwo znalezienia dojazdówki na rynku

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Snuff napisał:

 

zawsze można tylne oem koło dać na walnięty przód a na tył dojazdówkę...parę minut więcej roboty ale większe prawdopodobieństwo znalezienia dojazdówki na rynku

 

No w sumie racja. Tylko trochę roboty z tą wymianą wtedy będzie ;) Chyba już wolę jeździć bez tej dojazdówki i w razie czego assistance...

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, keyman napisał:

Czy się zmieszczą - nie koniecznie, post kolegi @Karas

 pokazuje jak to wygląda (zakładam że koło "z forka" to właśnie 145?). Trzeba dołożyć 2cm wypełnienia po bokach i powinno pasować

mam koło z forka +czarne styropiany  z XV z rynku USA i wszystko ładnie pasuje i przede wszystkim wyglada fabrycznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...