Jump to content
PRIMAR

Koło zapasowe zamiast zestawu naprawczego?

Recommended Posts

4 godziny temu, ovi napisał:

Cześć,

właśnie jestem przed wyborem koła dojazdowego i chciałbym się Was zapytać czy 145/80/17 będzie pasowało w dziurę w XV MY19?

otwórz manuala który dostałeś z autem i zobacz co tam zalecają

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Karas napisał:

otwórz manuala który dostałeś z autem i zobacz co tam zalecają

Co też uczyniłem zaraz po podjęciu decyzji o tym zakupie. Następnie wpisałem w słynną wyszukiwarkę frazę "koło dojazdowe ubaru xv" i jeden z pierwszych wyników był do tego wątku :)

Co do manuala:

Cytat

W rozdziale 13-3 Opony:

Rozmiar opon: 225/60R17

 

W rozdziale 12-9 Dojazdowe koło zapasowe:

Rozmiar dojazdowego koła zapasowego: 185/65R17

 

Ale przeglądając ten wątek od samego początku zauważyłem, że w I-gen miał fabryczne koła: 225/55R17 stąd moje pytanie.

 

Dodatkowo ciężko znaleźć (na ten moment nie udało mi się) rozmiar 185/65R17 ale nie ma problemu z 145/80R17.
Różnica w średnicy wynosi niecałe 6%:

 

2019-07-05_221534.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

to kup 145/80R17 . Przecież to logiczne że skoro dedykowane 185/65/17 się miesci to mniejsza 145/80r17 też się zmieści w dziure na koło bo o to pytałeś. Natomiast czy 145/80r17 bedzie dobre do XV II  poszukaj w instrukcjach do XV II ale na rynek US - jest tego pełno w necie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też studiowałem temat i 145/80/r17 wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Mi serwis zaproponował 135/80 r17, ale uważam że jest to zły wybór (za duża różnica względem moich fabrycznych 18'') i brał bym 145. Czy się zmieszczą - nie koniecznie, post kolegi @Karas

 pokazuje jak to wygląda (zakładam że koło "z forka" to właśnie 145?). Trzeba dołożyć 2cm wypełnienia po bokach i powinno pasować.

Sam osobiście się jeszcze nie zdecydowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, keyman napisał:

pokazuje jak to wygląda (zakładam że koło "z forka" to właśnie 145?). Trzeba dołożyć 2cm wypełnienia po bokach i powinno pasować.

Sam osobiście się jeszcze nie zdecydowałem.

Ja dzisiaj zamówię właśnie 145/80R17 z popularnego serwisu z aukcjami. Cena 280zł. Mam nadzieję, że przypasuje. Do wyjazdu mam jeszcze prawie dwa tygodnie to jakby się okazało, że koło jest za duże i nie wejdzie to jeszcze będę miał czas na jakąś zmianę.

@Karas poszukałem manuala z USA i tam rzeczywiście jedną z opcji jest właśnie wyżej wymieniony rozmiar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, ovi napisał:

Ja dzisiaj zamówię właśnie 145/80R17 z popularnego serwisu z aukcjami. Cena 280zł. Mam nadzieję, że przypasuje. Do wyjazdu mam jeszcze prawie dwa tygodnie to jakby się okazało, że koło jest za duże i nie wejdzie to jeszcze będę miał czas na jakąś zmianę.

 

Daj znać jak to koło wypadnie i ile wyniesie w realu średnica wobec fabrycznego koła. Jak rok temu po zakupie XV badałem temat dojazdówek, wszystko co było u nas dostępne wychodziło mi zbyt małe wobec oryginału, ale to było już tak dawno, że nie pamiętam, jakie rozmiary sprawdzałem. A rozmiary takie jak dojazdówki z USA czy z Rosji były wtedy niedostępne 

 

Druga sprawa, warto po zakupie przymierzyć, czy to koło wejdzie na przód, bo z uwagi na nietypową kontrukcję przednich zacisków niektóre zwykłe alufelgi subarowe - o parametrach dokładnie takich jak fabryczne - tam nie wchodzą...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, GREGG napisał:

...

Druga sprawa, warto po zakupie przymierzyć, czy to koło wejdzie na przód, bo z uwagi na nietypową kontrukcję przednich zacisków niektóre zwykłe alufelgi subarowe - o parametrach dokładnie takich jak fabryczne - tam nie wchodzą...

 

 

 

zawsze można tylne oem koło dać na walnięty przód a na tył dojazdówkę...parę minut więcej roboty ale większe prawdopodobieństwo znalezienia dojazdówki na rynku

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Snuff napisał:

 

zawsze można tylne oem koło dać na walnięty przód a na tył dojazdówkę...parę minut więcej roboty ale większe prawdopodobieństwo znalezienia dojazdówki na rynku

 

No w sumie racja. Tylko trochę roboty z tą wymianą wtedy będzie ;) Chyba już wolę jeździć bez tej dojazdówki i w razie czego assistance...

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, keyman napisał:

Czy się zmieszczą - nie koniecznie, post kolegi @Karas

 pokazuje jak to wygląda (zakładam że koło "z forka" to właśnie 145?). Trzeba dołożyć 2cm wypełnienia po bokach i powinno pasować

mam koło z forka +czarne styropiany  z XV z rynku USA i wszystko ładnie pasuje i przede wszystkim wyglada fabrycznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A przy 225/6017 dojazdówka 145/80/17 wygląda tak.

 

20191206_134042.jpg

Edited by radix99

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, radix99 napisał:

A przy 225/6017 dojazdówka 145/80/17 wygląda tak.

 

Mierzyłeś, ile mniejszą ma średnicę od zwykłego koła? I czy wejdzie do wnęki bagażnika bez podnoszenia podłogi? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, ale na pewno zmierzę. Do wnęki powinno wejść, tym bardziej, że taki rozmiar poleca towarzystwo na poprzednich stronach. Może już jutro zamieszczę relację.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy jestem jak po założeniu takiej dojazdówki będzie zachowywać się elektronika, czy nie będzie ograniczać prędkości jazdy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, wojtek1 napisał:

Ciekawy jestem jak po założeniu takiej dojazdówki będzie zachowywać się elektronika, czy nie będzie ograniczać prędkości jazdy ?

 

A skąd ta elektronika będzie wiedziała, że jest dojazdówka założona? ;)

Skoro pozwala jechać na kołach bez TPMS, to i dojazdówkę puści 

Edited by GREGG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodzi mi o czujniki tpms tylko że dojazdówka będzie się toczyć z inną prędkością niż pozostałe trzy  koła,  więc trudno określić jak będzie to interpretował np. abs

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.07.2019 o 10:51, GREGG napisał:

Jak rok temu po zakupie XV badałem temat dojazdówek, wszystko co było u nas dostępne wychodziło mi zbyt małe wobec oryginału,


Mam wrażenie, że w samochodach z CVT Subaru nie podchodzi już tak rygorystycznie do wielkości kół. W forku MY17 fabryczna dojazdówka miała wyraźnie mniejszą średnicę od fabrycznych kół 17”

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, spawalniczy napisał:

Mam wrażenie, że w samochodach z CVT Subaru nie podchodzi już tak rygorystycznie do wielkości kół. W forku MY17 fabryczna dojazdówka miała wyraźnie mniejszą średnicę od fabrycznych kół 17”

 

Zgoda, tylko pytanie, jaka jest ta różnica. 2-3 cm mniej jest OK, ale 5-6 cm, a takie różnice wychodziły ZTCP, to już chyba przegięcie. To już wolę czekać na assistance niż na kółku od taczki jechać ;)

 

Dla SIP w ogóle nie ma problemu, mają klientów w wiadomym miejscu i dojazdówek do XV nie oferują :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, GREGG napisał:

Dla SIP w ogóle nie ma problemu, mają klientów w wiadomym miejscu i dojazdówek do XV nie oferują :wacko:

 

Brak wsparcia SIP w tej kwestii, co rzeczywiście jest przykre i niezrozumiałe. :czerwona:

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Blixten napisał:

Brak wsparcia SIP w tej kwestii, co rzeczywiście jest przykre i niezrozumiałe. :czerwona:

skoro popyt przewyższa podaż to po co się męczyć  B)  

Imo to dealer powinien mieć w ofercie akcesoria bo to dealer sprzedaje Ci auto i dealer jest na nie gwarantem ( zgodnie z książką serwisową ) Dealer powinien imo mieć również w ofercie usługi typu wyciszanie auta, dodatkowe zabezpieczenie podwozia, nadwozia itp. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prócz tego sprzedaż akcesoriów, to chyba niezły interes. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...