Skocz do zawartości

Koło zapasowe zamiast zestawu naprawczego?


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, ovi napisał:

Cześć,

właśnie jestem przed wyborem koła dojazdowego i chciałbym się Was zapytać czy 145/80/17 będzie pasowało w dziurę w XV MY19?

otwórz manuala który dostałeś z autem i zobacz co tam zalecają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Karas napisał:

otwórz manuala który dostałeś z autem i zobacz co tam zalecają

Co też uczyniłem zaraz po podjęciu decyzji o tym zakupie. Następnie wpisałem w słynną wyszukiwarkę frazę "koło dojazdowe ubaru xv" i jeden z pierwszych wyników był do tego wątku :)

Co do manuala:

Cytat

W rozdziale 13-3 Opony:

Rozmiar opon: 225/60R17

 

W rozdziale 12-9 Dojazdowe koło zapasowe:

Rozmiar dojazdowego koła zapasowego: 185/65R17

 

Ale przeglądając ten wątek od samego początku zauważyłem, że w I-gen miał fabryczne koła: 225/55R17 stąd moje pytanie.

 

Dodatkowo ciężko znaleźć (na ten moment nie udało mi się) rozmiar 185/65R17 ale nie ma problemu z 145/80R17.
Różnica w średnicy wynosi niecałe 6%:

 

2019-07-05_221534.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to kup 145/80R17 . Przecież to logiczne że skoro dedykowane 185/65/17 się miesci to mniejsza 145/80r17 też się zmieści w dziure na koło bo o to pytałeś. Natomiast czy 145/80r17 bedzie dobre do XV II  poszukaj w instrukcjach do XV II ale na rynek US - jest tego pełno w necie 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też studiowałem temat i 145/80/r17 wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Mi serwis zaproponował 135/80 r17, ale uważam że jest to zły wybór (za duża różnica względem moich fabrycznych 18'') i brał bym 145. Czy się zmieszczą - nie koniecznie, post kolegi @Karas

 pokazuje jak to wygląda (zakładam że koło "z forka" to właśnie 145?). Trzeba dołożyć 2cm wypełnienia po bokach i powinno pasować.

Sam osobiście się jeszcze nie zdecydowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, keyman napisał:

pokazuje jak to wygląda (zakładam że koło "z forka" to właśnie 145?). Trzeba dołożyć 2cm wypełnienia po bokach i powinno pasować.

Sam osobiście się jeszcze nie zdecydowałem.

Ja dzisiaj zamówię właśnie 145/80R17 z popularnego serwisu z aukcjami. Cena 280zł. Mam nadzieję, że przypasuje. Do wyjazdu mam jeszcze prawie dwa tygodnie to jakby się okazało, że koło jest za duże i nie wejdzie to jeszcze będę miał czas na jakąś zmianę.

@Karas poszukałem manuala z USA i tam rzeczywiście jedną z opcji jest właśnie wyżej wymieniony rozmiar.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ovi napisał:

Ja dzisiaj zamówię właśnie 145/80R17 z popularnego serwisu z aukcjami. Cena 280zł. Mam nadzieję, że przypasuje. Do wyjazdu mam jeszcze prawie dwa tygodnie to jakby się okazało, że koło jest za duże i nie wejdzie to jeszcze będę miał czas na jakąś zmianę.

 

Daj znać jak to koło wypadnie i ile wyniesie w realu średnica wobec fabrycznego koła. Jak rok temu po zakupie XV badałem temat dojazdówek, wszystko co było u nas dostępne wychodziło mi zbyt małe wobec oryginału, ale to było już tak dawno, że nie pamiętam, jakie rozmiary sprawdzałem. A rozmiary takie jak dojazdówki z USA czy z Rosji były wtedy niedostępne 

 

Druga sprawa, warto po zakupie przymierzyć, czy to koło wejdzie na przód, bo z uwagi na nietypową kontrukcję przednich zacisków niektóre zwykłe alufelgi subarowe - o parametrach dokładnie takich jak fabryczne - tam nie wchodzą...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, GREGG napisał:

...

Druga sprawa, warto po zakupie przymierzyć, czy to koło wejdzie na przód, bo z uwagi na nietypową kontrukcję przednich zacisków niektóre zwykłe alufelgi subarowe - o parametrach dokładnie takich jak fabryczne - tam nie wchodzą...

 

 

 

zawsze można tylne oem koło dać na walnięty przód a na tył dojazdówkę...parę minut więcej roboty ale większe prawdopodobieństwo znalezienia dojazdówki na rynku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Snuff napisał:

 

zawsze można tylne oem koło dać na walnięty przód a na tył dojazdówkę...parę minut więcej roboty ale większe prawdopodobieństwo znalezienia dojazdówki na rynku

 

No w sumie racja. Tylko trochę roboty z tą wymianą wtedy będzie ;) Chyba już wolę jeździć bez tej dojazdówki i w razie czego assistance...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, keyman napisał:

Czy się zmieszczą - nie koniecznie, post kolegi @Karas

 pokazuje jak to wygląda (zakładam że koło "z forka" to właśnie 145?). Trzeba dołożyć 2cm wypełnienia po bokach i powinno pasować

mam koło z forka +czarne styropiany  z XV z rynku USA i wszystko ładnie pasuje i przede wszystkim wyglada fabrycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
31 minut temu, wojtek1 napisał:

Ciekawy jestem jak po założeniu takiej dojazdówki będzie zachowywać się elektronika, czy nie będzie ograniczać prędkości jazdy ?

 

A skąd ta elektronika będzie wiedziała, że jest dojazdówka założona? ;)

Skoro pozwala jechać na kołach bez TPMS, to i dojazdówkę puści 

Edytowane przez GREGG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2019 o 10:51, GREGG napisał:

Jak rok temu po zakupie XV badałem temat dojazdówek, wszystko co było u nas dostępne wychodziło mi zbyt małe wobec oryginału,


Mam wrażenie, że w samochodach z CVT Subaru nie podchodzi już tak rygorystycznie do wielkości kół. W forku MY17 fabryczna dojazdówka miała wyraźnie mniejszą średnicę od fabrycznych kół 17”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, spawalniczy napisał:

Mam wrażenie, że w samochodach z CVT Subaru nie podchodzi już tak rygorystycznie do wielkości kół. W forku MY17 fabryczna dojazdówka miała wyraźnie mniejszą średnicę od fabrycznych kół 17”

 

Zgoda, tylko pytanie, jaka jest ta różnica. 2-3 cm mniej jest OK, ale 5-6 cm, a takie różnice wychodziły ZTCP, to już chyba przegięcie. To już wolę czekać na assistance niż na kółku od taczki jechać ;)

 

Dla SIP w ogóle nie ma problemu, mają klientów w wiadomym miejscu i dojazdówek do XV nie oferują :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Blixten napisał:

Brak wsparcia SIP w tej kwestii, co rzeczywiście jest przykre i niezrozumiałe. :czerwona:

skoro popyt przewyższa podaż to po co się męczyć  B)  

Imo to dealer powinien mieć w ofercie akcesoria bo to dealer sprzedaje Ci auto i dealer jest na nie gwarantem ( zgodnie z książką serwisową ) Dealer powinien imo mieć również w ofercie usługi typu wyciszanie auta, dodatkowe zabezpieczenie podwozia, nadwozia itp. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecane pomiary. Koło dojazdowe 145/80/17 (podobno z Forestera) ma średnicę ok. 67,5 cm. Poniżej zdjęcie z pomiaru, zdjęcie we wnęce i różnica poziomów podłogi (ok. 1,5 cm).

20191212_120747.jpg

20191212_121216.jpg

20191212_121324.jpg

Edytowane przez radix99
  • Dzięki! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, radix99 napisał:

Obiecane pomiary. Koło dojazdowe 145/80/17 (podobno z Forestera) ma średnicę ok. 67,5 cm.

 

Czyli ok. 2,5 cm mniej niż stadard, zatem do przyjęcia. Różnica w poziomie podłogi też do zniesienia. To pomyślę, czy sobie zafundować. Gdzie kupiłeś swoje?   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...