Jump to content
PRIMAR

Koło zapasowe zamiast zestawu naprawczego?

Recommended Posts

 dojazdówka od forka zakupiona rozmiar 145 80 d17 jest większa niż seryjne koło w XV ale niewiele ( zdjęcie robione pod kątem)

 

 

DSC_0833.JPG

srednica dojazdówki około 66,5cm mierzona na szybko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też już od dłuższego czasu szukam koła do swojego... I myślę właśnie nad tym co Ty kupiłeś, ale również zastanawiam się nad 125/90/16, ktoś wcześniej pisał, że ma takowe... Bardzo trudno się zdecydować, żeby to jakoś  po ludzku mieściło się w tej wnęce w bagażniku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Andnal napisał:

Ja też już od dłuższego czasu szukam koła do swojego... I myślę właśnie nad tym co Ty kupiłeś, ale również zastanawiam się nad 125/90/16, ktoś wcześniej pisał, że ma takowe... Bardzo trudno się zdecydować, żeby to jakoś  po ludzku mieściło się w tej wnęce w bagażniku...

 

po wyjęciu zabudowy bagażnika to koło bez problemu mieści się ( półkole w tyle bagażnika jest jakby wycięte pod ten rozmiar dojazdówki ) natomiast podłoga jest uniesiona o jakiej 1,5 cm :mellow: Tragedii nie ma , graty pochowałem we wnękę koła. Lepsze to niż bawienie się w razie awarii koła w jakieś zestawy naprawcze  które w przypadku dużej dziury mogą  nie  naprawić opony a może być wręcz przeciwnie- późniejsze problemy z wyważeniem. Jest też opcja wożenia dojazdówki w pokrowcu.

Dziwi mnie natomiast fakt , że zgodnie z wyliczeniami ( kalkulatory opon itd) seryjne koło o rozmiarze 225/55/17 powinno mieć średnice 679,3 mm a w rzeczywistości średnicę ma mniejszą, mniejszą niż średnica dojazdówki od forka o wymiarze 145/80/17 ,która zgodnie z wyliczeniami ma średnicę taką jaką mieć powinna czyli 663,8mm . Dziwne...

:huh::huh::huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Karas napisał:

Lepsze to niż bawienie się w razie awarii koła w jakieś zestawy naprawcze  które w przypadku dużej dziury mogą  nie  naprawić opony a może być wręcz przeciwnie-

Mało tego, z dużym prawdopodobieństwem zalepi się "czujnik ciśnienia" dodatkowy koszt, już raz musiałem wymienić czujnik, bo mi go uszkodzili oponiarze. A brałeś pod uwagę ten wymiar 125/90/16 i jaka ewentualnie jest Twoja opinia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

brałem, ale patrząc jakie szerokości opon  kół dojazdowych zaleca Subaru tzn. dla forka 145mm , dla XV 185mm  stwierdziłem że wezmę jedno z zalecanych - być może nie ma to żadnego znaczenia ...

a tutaj zimowy blizzak nałożony na koło dojazdowe ( blizzak wydaje się być delikatnie większy )

 

tak wiem muszę posprzątać w garażu :D

DSC_0834.JPG

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Karas napisał:

 

po wyjęciu zabudowy bagażnika to koło bez problemu mieści się ( półkole w tyle bagażnika jest jakby wycięte pod ten rozmiar dojazdówki ) natomiast podłoga jest uniesiona o jakiej 1,5 cm :mellow: Tragedii nie ma , graty pochowałem we wnękę koła. Lepsze to niż bawienie się w razie awarii koła w jakieś zestawy naprawcze  które w przypadku dużej dziury mogą  nie  naprawić opony a może być wręcz przeciwnie- późniejsze problemy z wyważeniem. Jest też opcja wożenia dojazdówki w pokrowcu.

Dziwi mnie natomiast fakt , że zgodnie z wyliczeniami ( kalkulatory opon itd) seryjne koło o rozmiarze 225/55/17 powinno mieć średnice 679,3 mm a w rzeczywistości średnicę ma mniejszą, mniejszą niż średnica dojazdówki od forka o wymiarze 145/80/17 ,która zgodnie z wyliczeniami ma średnicę taką jaką mieć powinna czyli 663,8mm . Dziwne...

:huh::huh::huh:

To akurat, że średnica dojazdówki do Forka jest większa od standardowego koła w XV nie dziwi, skoro XV ma profil 225/55, a Forek  na obręczach 17"  ma profil 225/60.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, FanSub napisał:

To akurat, że średnica dojazdówki do Forka jest większa od standardowego koła w XV nie dziwi, skoro XV ma profil 225/55, a Forek  na obręczach 17"  ma profil 225/60.

poczytaj co oznaczają cyferki na oponach , wez kalkulator w dłon i policz i zastanów się

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przystaw sobie kompletne koło od forka do koła xv, to zobaczysz różnicę w wysokości właśnie o 5% z szerokości 225 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, FanSub napisał:

Przystaw sobie kompletne koło od forka do koła xv, to zobaczysz różnicę w wysokości właśnie o 5% z szerokości 225 mm.

ok może spróbuje inaczej.

zgodnie z obliczeniami z przeróżnych kalkulatorów opon np.

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

srednica koła od forka (225/60/17) ma 701.8 mm

srednica koła od XV (225/55/17) ma 679.3 mm

srednica koła dojazdowego od forka (145/80/17) ma 663.8 mm  ( i tyle ma bo ją zmierzyłem )

dziwi mnie dlaczego koło dojazdowe od forka jest większe -patrz zdjęcie wyżej ( niż geolandar -bo bridgestone już nie jest) od XV skoro z wyliczeń wychodzi że nie powinno.

663.8 mm < 679.3 mm

rozumisz?:)

 

Edited by Karas
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mi się jakoś klikło niechcący, nie szkodzi, dobrych opini nigdy za wiele:) dobrze że nie trafiłem w strzałkę na dół :facepalm: przy okazji zapytam, to nie problem będzie przy takiej różnicy średnic dla napędu. Ja wiem że to tylko w razie awarii ale czasami wtedy też trzeba dojechać nawet i kilkadziesiąt kilometrów do oponiarza.

Edited by adamW202

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Skoro do forka który ma koło większe dojazdówka jest 145/80/17 to chyba nic sie nie powinno stac...

wklejam strone z manuala forka us 2017

https://view.joomag.com/subaru-forester-manuals-2017-forester-owners-manual/0096708001468949416?page=589

tutaj podane są 2 rozmiary koł dojazdowych 145/80/17 i 185/65/17

https://www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebPageID=20731&Range=Forester&ModelYear=2017

w specyfikacji na do dole okreslona jest wielkosc dojazdówki - "spare tire"

Jeżeli kiedyś będe musiał jej użyć i coś klęknie to poinformuje 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oby nie była potrzebna ale przyznam że sam sie nad tym zastanawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zabrałem z mojego Legacego,którego sprzedałem.Mam pamiątkę,oby nigdy się nie przydała.Kompresor w XV jest b.wydajny.Sprawdzone.

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre,dobre rozwiązanie.Ale nie skopiuję.

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja zabrałem z mojego Legacego,którego sprzedałem.Mam pamiątkę,oby nigdy się nie przydała.Kompresor w XV jest b.wydajny.Sprawdzone.

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka


Zabrałem koło z Legacego,jest nierówna podłoga,lata przy nieobciążonym bagu płyta zakrywająca.Wqrza to,ale....nie mam najmniejszego zamiaru w długiej trasie zapychać kitem dedykowanym dziurę w oponie.Przyznaję,kompresorek pompuje b.wydajnie.Drogi sprzęcik

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie to wygląda tak:

jak pisałem  koło z forka jest idealnie dopasowane do wnęki.  Dodatkowo kupiłem na portalu aukcyjnym wypełnienie koła zapasowego z forka ( do którego  przełożyłem wszystko z seryjnego wypełnienia) + śrubę (lekko musiałem przerobić)+ podkładkę do mocowania koła  zapasowego. Podłoga bagażnika jest podniesiona o jakiej 2-3 cm (tragedii nie  ma) Półka opiera się na konstrukcji ze styropianu+na wypełnieniu z forka gdyż nie chciałem aby opierała się bezpośrednio na kole -dzięki czemu podłoga jest równa i półka  nie lata. Niebieska Torba nie zmieściła się pod połką więc  jest na wierzchu, a kompresorek schowany pod siedzeniem pasażera. Złotym środkiem byłoby wypełnienie wnęki bagażnika +półkę zakrywającą z XV crosstrek z USA ( bo tam serynie xv ma koło dojazdowe)  ale niestety ASO nie jest w  stanie  ściągnąć  ( nawet po numerze części) żadnych  akcesoriów z  rynku  US - dla mnie kompletnie niezrozumiałe:mellow:

Kompresorek jest bardzo wydajny ale wydaje niemiły  dla ucha dźwięk  :)

 

 

bagaznik1.JPG

bagaznik2.JPG

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie inaczej pukladałem,torba niebieska z rzepami w środku baga,zero do kabiny.Tłuką też narzędzia,kobra do posypania,muszę poowijać.Wracam znad morza do domu,to ostatnia wyprawa daleka,więc wywalę chyba dojazd.Dzisiaj stuknie 11kkm od listopada naszemu białemu Klockowi

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Karas napisał:

Złotym środkiem byłoby wypełnienie wnęki bagażnika +półkę zakrywającą z XV crosstrek z USA ( bo tam serynie xv ma koło dojazdowe)  ale niestety ASO nie jest w  stanie  ściągnąć  ( nawet po numerze części) żadnych  akcesoriów z  rynku  US -

Koło dojazdowe jest obowiązkowym wyposażeniem samochodów sprzedawanych w UK. Można ściągnąć z wysp, albo poszukać na ich e-bayu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdaje się, że nasi sąsiedzi ze wschodu też mają na wyposażeniu dojazdówki

dojazdowka.jpg

 

kadr pochodzi z tego nagrania 

 

I jeszcze kadr z innego nagrania

dojazdowka2.jpg

Edited by Michał Krupa

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.09.2017 o 11:23, Karas napisał:

Dodatkowo kupiłem na portalu aukcyjnym wypełnienie koła zapasowego z forka

 Poneważ kupiłem kompletne wypełnienie bagażnika z wersji crosstrek usa  - gość osobno nie chciał sprzedać brakujących mi styropianów,  to mam na handel wypełnienie koła zapasowego to  w które wkłada się lewarek (oczywiscie bez lewarka)  jak coś prv.  Pasuje do forka, XV, OBK

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.09.2017 o 11:23, Karas napisał:

U mnie to wygląda tak:

jak pisałem  koło z forka jest idealnie dopasowane do wnęki.  Dodatkowo kupiłem na portalu aukcyjnym wypełnienie koła zapasowego z forka ( do którego  przełożyłem wszystko z seryjnego wypełnienia) + śrubę (lekko musiałem przerobić)+ podkładkę do mocowania koła  zapasowego. Podłoga bagażnika jest podniesiona o jakiej 2-3 cm (tragedii nie  ma) Półka opiera się na konstrukcji ze styropianu+na wypełnieniu z forka gdyż nie chciałem aby opierała się bezpośrednio na kole -dzięki czemu podłoga jest równa i półka  nie lata. Niebieska Torba nie zmieściła się pod połką więc  jest na wierzchu, a kompresorek schowany pod siedzeniem pasażera. Złotym środkiem byłoby wypełnienie wnęki bagażnika +półkę zakrywającą z XV crosstrek z USA ( bo tam serynie xv ma koło dojazdowe)  ale niestety ASO nie jest w  stanie  ściągnąć  ( nawet po numerze części) żadnych  akcesoriów z  rynku  US - dla mnie kompletnie niezrozumiałe:mellow:

Kompresorek jest bardzo wydajny ale wydaje niemiły  dla ucha dźwięk  :)

 

 

bagaznik1.JPG

bagaznik2.JPG

 Mam pytanie. 

Czy do tej zapasówki od forka są potrzebne inne śruby czy mogą być te od felg aluminiowych 

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, pino napisał:

Mam pytanie. 

Czy do tej zapasówki od forka są potrzebne inne śruby czy mogą być te od felg aluminiowych 

te same którymi przykręcasz koło do piasty czyli w wypadku XV te od felg aluminiowych

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Karas napisał:

te same którymi przykręcasz koło do piasty czyli w wypadku XV te od felg aluminiowych

Dzięki za szybką odpowiedź 

Pozdrawiam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

właśnie jestem przed wyborem koła dojazdowego i chciałbym się Was zapytać czy 145/80/17 będzie pasowało w dziurę w XV MY19?

PS, rozstaw otworów mamy 5×100?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...