Skocz do zawartości

Koło zapasowe zamiast zestawu naprawczego?


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

@up, dzięki, jak już rozwiążę wszystkie problemy, to chętnie skorzystam :)

A problemy niestety są.

Po kolei. Dostałem dzisiaj koło zakupione tutaj:

http://dojazdowe.pl/kola-dojazdowe-kola-dojazdowe-16-i-wieksze-kolo-dojazdowe-5x100-r17-subaru-xv-forester-outback/p,281237

Po rozpakowaniu i przyłożeniu do koła samochodu doznałem szoku.

post-2327-0-23002200-1413552992_thumb.jpg

Zmierzyłem średnice kół. Opona oryginalna ma średnicę ok. 65 cm, a dojazdówka 62 cm.

Oznaczenie dojazdówki T125/70 D17.

Po konsultacji z ASO odsyłam koło z powrotem - boję się o napęd.

Następny ślad to dojazdówka dołączana fabrycznie do aktualnie sprzedawanego Forestera. Nosi oznaczenie 185/65 R17. Ma średnicę o 4-5 mm większą od opony XV, więc jest nieźle. Samo koło jest jednak trochę grubsze niż miejsce w bagażniku, więc podłoga podniesie się o jakieś 15 mm. Czekam na cenę.

A tak w ogóle, to znalazłem w necie PDF-a z instrukcją obsługi XV. Według informacji tam znalezionych oryginalna dojazdówka w krajach innych niż USA i Kanada ma rozmiar 185/65 R17:

post-2327-0-73478400-1413553185_thumb.jpg

Na razie jednak nigdzie nie znalazłem takiego koła :(

 

BTW. @goashi, jakie jest oznaczenie Twojej dojazdówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Według informacji tam znalezionych oryginalna dojazdówka w krajach innych niż USA i Kanada ma rozmiar 185/65 R17: Na razie jednak nigdzie nie znalazłem takiego koła
Może poszukaj na e-bay w UK? Albo wyślij maila do któregos z dealerów w UK. ZTCW w UK w samochodach wymagana jest dojazdówka/zapas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar mojej dojazdówki jest taki sam (T125/70D17) i faktycznie jest za mała. Nie spodziewałem się, że aż tak... No cóż ja mojego koła odesłać nie mogę bo kupiłem go już dość dawno. Ale jazda z podniesioną podłogą za takie pieniądze ( koło Forestera 185/65R17) też mi się nie podoba. Myślę nad innym rozwiązaniem i jeśli się sprawdzi podzielę się nim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dojazdówkę 155/70/17 za 215/60/16 (outback) kupiłem na allegro ale przyznam ciężko było znaleźć...

ta 185/65/17 jest ciut większa, do XV  powinna pasować

grubość to 155mm + trochę wystająca felga więc może 165-170mm

Edytowane przez sebek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny ślad to dojazdówka dołączana fabrycznie do aktualnie sprzedawanego Forestera. Nosi oznaczenie 185/65 R17. Ma średnicę o 4-5 mm większą od opony XV, więc jest nieźle. Samo koło jest jednak trochę grubsze niż miejsce w bagażniku, więc podłoga podniesie się o jakieś 15 mm.

 

Niestety prawdopodobnie koło o takiej szerokości opony nie zmieści się łatwo w fabryczną dziurę na zestaw dojazdowy w XV. Tzn. nawet jeśli się da upchać, to wystawać będzie nie 15 a 30-40 mm powyżej poziomu podłogi. Ponadto opona o takim profilu (185/65R17) wg kalkulatora rozmiaru opon ma średnicę nie większą o 4-5 mm ale mniejszą o 7 mm.

 

Jak rozwiązałem problem ze swoją dojazdówką? Zostawiłem z kupionego wcześniej koła (125/70D17) felgę  i zamówiłem do niej oponę najbardziej zbliżoną  średnicą do oryginału - 135/90R17 (różnica - 4,5 mm). 

 

 

post-17756-0-95047500-1414083789_thumb.jpg  post-17756-0-23144600-1414084398_thumb.jpg
 
Koło wlazło z trudem. Podłoga podniesiona lokalnie o ok 1.5 cm. W bagażniku tacka - więc nie razi i nie przeszkadza. Nie jest to idealne rozwiązanie ale kompromis między budową bagażnika a najbardziej zbliżoną do oryginału średnicą koła. Dalej nie szukam.
 
Pozdrawiam
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@goashi, wygląda na to, ze masz problem rozwiązany - gratuluję :)

Ja natomiast jestem coraz bardziej skołowany.

Fabryczny rozmiar opon to 225/55 R17, co wg. kalkulatora daje średnicę 680 mm.

Sięgnąłem do polskiej instrukcji otrzymanej z autem. W punkcie 12.10 "Tymczasowe opony zapasowe (dojazdowe)" znalazłem wyspecyfikowane 2 rodzaje kół dojazdowych:

185/65 R17 co daje średnicę 672 mm (- 8 mm w stosunku do oryginału), ale koło z oponą o takiej szerokości nie zmieści się do "bańki" w bagażniku - podniesie podłogę bagażnika o sporo centymetrów.

T135/80 D16 co daje średnicę 622 mm (- 58 mm w stosunku do oryginału) - chyba o wiele za mało, więc to pewnie jakiś błąd.

Kombinuję dalej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć, pamiętajcie że impreza i legacy ma mniejsze koła niż outback i XV, więc pewnie ta mniejsza dojazdówka jest do tych dwóch pierwszych wymienionych modeli :)

 

58 to dużo za mało, a na pocieszenie dorzucę - wydaje mi się że promień koła jest ważny niż średnica ;) będziesz miał mniej 4mm czyli mniej niż różnica między oponą nową (8mm bieżnika) a zużyta (2mm)

Edytowane przez sebek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wszystkie dojazdówki są niższe ,i nic sie nie stanie z napędem jak przejedziesz na niej kilkanascie km jak chcesz najblizszą do normalnego koła to nic lepszego jak ten wymiar nie znajdziesz

 

To koło powinno łatwiej wejść w miejsce na dojazdówkę (średnica jest ok. 1.5 cm mniejsza od oryginału), ale przypuszczam, że raczej nie ma szans na bezkolizyjne zamknięcie podłogi  (będzie podniesiona ). Radzę wcześniej sprawdzić  :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ogłaszam, że zakończyłem temat "koło dojazdowe" !!!

Kupiłem koło od Forestera w rozmiarze 145/80 R17. Wyrzuciłem wkład styropianowy i wsadziłem w to miejsce koło. Podnośnik, klucze i inne drobiazgi ciasno upakowałem do wnętrza koła, a apteczkę i kompresor (bo mi się podoba) umieściłem za siatką z lewej strony bagażnika. Resztę zestawu naprawczego wsadziłem do piwnicy. Podłoga bagażnika jest teraz uniesiona o ok. 1,5 - 2 cm, ale mi to nie przeszkadza, bo równo leży na kole. Problem uważam za załatwiony, aczkolwiek zostaje pewien "osad". Uważam że byłoby lepiej, gdyby Subaru dało nam możliwość wyboru - zestaw naprawczy, czy dojazdówka. Wiele innych marek daje taką możliwość, więc dlaczego nie u nas?

Pozdrawiam :)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

wszystkie dojazdówki mają mniejszą średnicę i obwód , trzeba dobrać o jak najmniejszej szerokości z otworami do śrub od Subaru np. Imprezy, Ja zastosowałem 125/90/16, wchodzi w otwór w bagażniku i wystaje ok1cm na grubość.Każda inna np.135 będzie odstawała więcej. Subaru Polska nie przewiduje koła dojazdowego jak.np w Rosji czy Czechach .Zalecam w razie potrzeby zakładać na tył.

Edytowane przez janusz2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

http://techinfo.subaru.com/proxy/69529/pdf/ownerManual/069529_2013_XVCrosstrek/MSA5M1317ASTIS_19.pdf

 

koło w XV ma P225/55R17 95H - 680mm 

 

koło dojazdowe XV wg. instrukcji to T145/90 D16 - 668mm, mniejsze o 12mm (1,8%), 

 

 

145/80 R17 - 664mm, mniejsze o 16mm (2,4%)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

też już przymierzyłem dojazdówkę do xv, podłoga odstaje 2cm

styropian miał w najgrubszym miejscu 135mm więc koło musi troszkę wystawać

gdzieś czytałem że są 2wersje XV z kołem i pianą ten drugi ma większą pojemność bagażnika w specyfikacji (niżej podłoga)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...