Jump to content

Jakie hamulce w N/A - (konkrety)?


Paweł.C
 Share

Recommended Posts

Przymierzam się do zmiany hamowania z przodu na zaciski dwu tłoczkowe i o ile dobrze doczytałem na forum to i tarcze muszę zmienić na większe. Proszę o podpowiedź jakiej powinny być średnicy. Klocki to raczej ferodo ,a jakie szczęki na tył? A może ma ktoś taki komplet na przód?

Link to comment
Share on other sites

Obecnie jak przypuszczam masz tarcze 260mm zmieniając na dwu tłoczki musisz zmienić zaciski , jarzma, tarcze i klocki.Srednica tarczy przy dwu tłoczku to 277 lub rzadziej 294. Jeżeli jeździsz na felgach 14', to na 277 minimum to 15'.

Link to comment
Share on other sites

Na 'KROPCE' jest do sprzedania komplet cztero tłoczków  z tarczami  , a taki zestaw hamuje już przyzwoicie . Jak masz 16' to warto . Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę podpiąć się pod temat z moimi pytaniami, a może i założycielowi tematu pozwoli to wyciągnąć jakieś wnioski.

A mianowicie....

W mojej Imprezie hamulce, niestety, działają tak jak na Imprezę n/a przystało, czyli standardowo = słabo :(

Wszyscy kombinują z 2/4 tłokami, większymi tarczami, itp.

 

Ale czy ktoś dochodził do tego, dlaczego seryjne hamulce w Imprezie nie wystarczają?

Dla porównania powiem, że:

W Hondzie (MA8), czyli auto podobne gabarytowo.

W dodatku z gazownią, co czynie je jeszcze cięższym.

Hamulce przód jakiś tam seryjny jednotłok, na tarczy, chyba 240 mm, albo max. 262 mm, a z tyłu bębny jak w Imprezie.

I trzeba się pilnować żeby nie zblokowało kół  :o  To było na starych klockach! Po wymianie na nowe "TRW" jest jeszcze lepiej.

Dodam, że w "H" mam roczne opony, które są miękkie i dobrze trzymają, a w Imprezie, plastikowe z dotem 06, które nie trzymają wcale, a koła i tak ciężko zblokować :(

 

Oczywiście nie kwestionuję wyższości większej tarczy i zacisku wielotłoczkowego,ale tu moje pytania:

 

Czy w takim przypadku swap hebli to nadal jedyna opcja, czy może są jakieś magiczne klocki / tarcze, lub patenty, które uczynią seryjne hamulce skuteczniejszymi, bez konieczności upgrade'u na większe?

 

Co jeszcze może przyczynić się do zwiększenia siły hamowania, oczywiście poza świeżym płynem i odpowiednim odpowietrzeniam układu?

 

Jedyne co mnie cieszy to, cytując kolegę Matiz'a, ręczny w Imprezie mam jak kotwica ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...