tzd Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 maszynę, która do funkcjonowania potrzebuje oleju, i który to może się zużywać maszyna potrzebuje do funkcjonowania oleju, i olej może się zużywać, czytaj: tracić swoje właściwości smarne, ale nie znikać z silnika w ilościach wymagających dolewki między przewidzianymi serwisami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 (edytowane) Jeśli SOA przyznało, że pierścienie należało seryjnie zmienić i to zrobiło na produkcji to niejako przyznali się do winy, TSB też opisują, że usunięcie tej dolegliwości następuje poprzez wymianę pierścieni na gwarancji na inne z inną powłoką a nie tylko na nowe/czyste ale takie same jak pierwotnie założone. Nie dziwią mnie więc teraz roszczenia pokrzywdzonych wściekłych klientów, od których SOA brało wcześniej kupę kasy nie uznając popijania oleju na litry jeszcze po kilku kmil przebiegu jako usterki wartej usunięcia w ramach gwarancji. Inna sprawa, że spalenie kilku litrów oleju w tak krótkim czasie musi pozoztawiać niezły syf ;( a tego wg TSB nikt nie czyści a sprawdzają tylko czy PCV jest drożne. Ale jednocześnie w pozwie jest informacja, że wymiana pierścieni olejowych u pierwszego z powodów zgodnie z TSB nie przyniosła efektu, ponieważ silnik dalej bierze olej (16-26). Edytowane 29 Lipca 2014 przez bakkz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 maszynę, która do funkcjonowania potrzebuje oleju, i który to może się zużywać maszyna potrzebuje do funkcjonowania oleju, i olej może się zużywać, czytaj: tracić swoje właściwości smarne, ale nie znikać z silnika w ilościach wymagających dolewki między przewidzianymi serwisami. To chyba jakieś zdanie odrębne, bo w ASO twierdzą inaczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 widocznie mam (miałem?) błędne wyobrażenie o tym, jak powinien działać nowy silnik. mea culpa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 widocznie mam (miałem?) błędne wyobrażenie o tym, jak powinien działać nowy silnik. mea culpa.Pamietam, jak w 2002 roku mój wujo kupował nowego Forysia 2.0T w ASO KOPER i po przebiegu kilku tysięcy sam pan Andrzej zadzwonił do niego żeby koniecznie sprawdzić olej. Okazało sie że bagnet był już suchy... Po dotarciu aż takich ubytków nie było ale co jakiś czas programowo trzeba było dolewać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 na szczęście w moim 14-letnim Forysiu 2.0T "na sterydach" nie ma aż takich niespodzianek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 (edytowane) u mnie w 4 miesięcznym DIT też nic nie wciąga. Przejechalem 7.5 kkm, wymieniłem olej - ale nie było zadnuch zauważalnych ubytków, teraz zrobiłem 3.5 kkm i sprawdzałem tak jak było zalane tak jest Edytowane 30 Lipca 2014 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Z ciekawości: czy silnik DIT jest też tak ściśle spasowany jak NA? Jaki olej przepisowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Ciekawostka a propos innych marek i podobnego problemu z forum Forestera w US.. The same problem was found on 2010 and 2011 GMC Terrains, which we were subject to. Had extreme consumption. The new rings had a different coating and we now no longer have any oil consumption. Ale jednocześnie w pozwie jest informacja, że wymiana pierścieni olejowych u pierwszego z powodów zgodnie z TSB nie przyniosła efektu, ponieważ silnik dalej bierze olej (16-26).Tak ale w nowej wersji (revised) tych TSB wydanych w marcu 2014 jest sporo dodatkowych montażowych/kontrolnych procedur/informacji i podają też part # całego SB na wymianę... BTW: trochę przykro patrzeć jak smarują nowe pierśćienie założone na podrapane tłoki ze startą czarną molibdenową powłoką obniżającą tarcie... ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 To dwa miechy i teoretycznie byłoby o jednego plaintiffa mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 (edytowane) Generalnie zbagateliwozali problem wg mnie. Teraz mleko się rozlało i nawet jeśli jakimś cudem wygrają w sądzie to smrodek medialny pozostanie. DIT to FA20x a nie FB20-25 i wątpię aby zaturbiony silnik miał pierścienie o obniżonym naprężeniu aby obniżyć tarcie. Przykładowo, Cosworth do STI oferuje pierścienie o podwyższonym naprężeniu dla lepszego uszczelnienia ale powlekane ws2 (dwusiarczkiem wolframu) dla obniżenia tarcia. Edytowane 30 Lipca 2014 przez wlyszkow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Cosworth do STI oferuje pierścienie o podwyższonym naprężeniu dla lepszego uszczelnienia ale powlekane ws2 (dwusiarczkiem wolframu) dla obniżenia tarcia. Koronny przykład że nie wszystko złoto co się świeci . Pierscienie coswortha to największa lipa ...... wytrzymują kilka, kilkadzisiąt tys. i śmietnik . Wielu sie na tym przejechało , w tym i ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Fajnie się czyta taki opis Cosworth do STI oferuje pierścienie o podwyższonym naprężeniu dla lepszego uszczelnienia ale powlekane ws2 (dwusiarczkiem wolframu) dla obniżenia tarcia. Można sobie powiedzieć,łał jaka technologia,materiały i to porządnej firmy. Niestety w praktyce,nie wszystko już się tak dobrze sprawdza,jak wygląda w opisie i na papierze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 (edytowane) Możliwe - w końcu wyższe naprężenie niż przewidział konstruktor silnika może mieć tak samo swoje wady (może szybsze ich zużycie) jak i szukanie niższego naprężenia aby obniżyć spalanie Jak widać, na szczęście SOA/FHI znalazły rozwiązanie problemu w silnikach FB (może innego dostawcę pierścieni albo inną technologię obniżania tarcia) skoro problem przestał istnieć BTW: wiele firm chwali się ciekawymi technologiami produkcji pierścieni i ich powlekania, włącznie z Mahle, Manley (pierścienie od Total Seal) i inni - grafit, diamond like carbon metodą PVD, moly, chrom itd itp Edytowane 30 Lipca 2014 przez wlyszkow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Chwalić to sie można wiesz czym . Życie i praktyka idą swoim torem. Poraz kolejny coś napisałeś co wyczytałeś i co ….. , kilkadziesiat ludzi w US sfrustrowanych zuzyciem nadmiernym oleju VS klikaset tys. sprzedanych aut, którzy liczą że moze coś ugrają w sądzie , o kuriozach sądowych w US nie bede sie wypowiadał bo chyba każdy kto ma IQ powyżej 50 słyszał o tym ….. Przykład co najmniej średni . Jednostkowe przypadki wymiany pierscieni , kompletnie o niczym nie swiadcza , być moze clou problemu to za rzadki olej 0W20 w nieodpowiednich warunkach i tyle. Od zawsze mowiłem i to sie potwierdza , silniki subaru , nigdy nie lubiały rzadkich olejów a lanie 0w20 nawet do N/A jest moim zdaniem totalnym nieporozumieniem , chyba że na Alasce . To samo z cosworthem , coś beknołeś o hiper technologi bo coś znalazłeś w necie , szkoda tylko , że nie masz bladego pojecia jak to sie zachowuje w praktyce i jakie są tego konsekwencje …… Dla przykładu , jedne z najlepszych i najdrozszych tłoków na swiecie , firma OMEGA , która produkuje tłoki dla F1 , GP itp. w przypadku tłokow do subaru , kupujesz komplet razem z oryginalnymi tlokami OEM SUBARU . to chyba nie przypadek ? a teraz tradycyjnie czekam na oraz stawiam zakład na której stronie pojawi sie poraz pierwszy , kryptoreklama , i porada jakiego oleju + uszlachetniacza wlać żeby było rewelacyjnie 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 kilkadziesiat ludzi w US sfrustrowanych zuzyciem nadmiernym olejuŻyczę szczerze SOA/FHI aby tylko tyle zgłosiło roszczenia z tych, którzy przez te 2-3 lata kupowali auta z FBxx. silniki subaru , nigdy nie lubiały rzadkich olejówTo ma być ukoronowanie Twojej praktyki czy to jakiś cytat z Barei? beknołeśJeśli miałeś na myśli 'beknąłeś' to sobie wypraszam kolejne chamskie zaczepki nie masz bladego pojecia jak to sie zachowuje w praktyce i jakie są tego konsekwencje ……Ja wiem co piszę bo wiem co stosuję/użytkuję i wiem jak/dlaczego działa a Ty nie udawaj, że się orientujesz, która technologia jak się spisuje bo nie masz zielonego pojęcia, który producent tłoków/pierścieni którą technologię i w jaki sposób wykorzystuje a dla Ciebie ws2 to nadal kosmos i odróżniasz produkty na poziomie marki i czy coś kute czy nie. Omega też stosuje technologie/powłoki obniżające tarcie/zużycie. Fakt, że technologia to jeszcze nie wszystko i ważne jest także wykonanie bo człowiek brzytwą się ogoli a małpa się potnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się