Jump to content

Bloki silników


Wade
 Share

Recommended Posts

Witam Panowie. Mam mały a nawet ogromny problem i mam nadzieje że pomożecie. Kupiłem silnik 2.5l tylko że gdy dzis go odpakowałem na bloku jest wybite jak byk EJ20. Mam rozumieć że to jest 2.0 czy ja czegoś nie wiem. Silnik pochopdzi podobno z Legacy z 1998 2.5l?

Link to comment
Share on other sites

Podłącze się pod temat szukam 2,2 litra legacy... i teraz czy to jest stroker z 2.0? czy silnik był budowany jako taka jednostka? i czy to jest blok zamknięty?

Dostałem informacje że taki blok można zakuć i włożyć do gt....

Generalnie przymierzam się do remontu silnika zresztą sprawnego 2.0 wrx jdm 260 koni chcę robić strokera 400 Km ze sterownikiem sondą szerokopasmowa plus skrzynia legaś 6mt generalnie wypas! teraz nie wiem czy bazować na swoim czy szukać 2,2  legaś?

CYBEL mam nadzieje że coś podpowiesz, dużo by opisywać jak coś będzie trzeba to dopisze sczegóły po zadaniu pytania.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Podłącze się pod temat szukam 2,2 litra legacy... i teraz czy to jest stroker z 2.0? czy silnik był budowany jako taka jednostka? i czy to jest blok zamknięty?

Dostałem informacje że taki blok można zakuć i włożyć do gt....

Generalnie przymierzam się do remontu silnika zresztą sprawnego 2.0 wrx jdm 260 koni chcę robić strokera 400 Km ze sterownikiem sondą szerokopasmowa plus skrzynia legaś 6mt generalnie wypas! teraz nie wiem czy bazować na swoim czy szukać 2,2  legaś?

CYBEL mam nadzieje że coś podpowiesz, dużo by opisywać jak coś będzie trzeba to dopisze sczegóły po zadaniu pytania.

Pozdrawiam

 

EJ22 to osobny silnik o srednicy tloka 97mm. blok zamkniety był w Legacy Turbo. Owszem mozna zakuc jako 2,2 oraz zbudowac jako stroker 2,35 , ale budzet trzeba skompletowac odpowiedni , bo nie jest tanio i dobrze to zbudowac 

Link to comment
Share on other sites

Generalnie przymierzam się do remontu silnika zresztą sprawnego 2.0 wrx jdm 260 koni chcę robić strokera 400 Km

Do takich mocy moim zdaniem,to tylko stroker 2,35,jeśli ma to pojeździć dłużej i w miarę bezawaryjnie.

Tak jak napisał @@carfit wyżej,trzeba to zbudować na zamkniętym bloku EJ22 turbo i tu nie ma oszczędzania.

Jeśli założyłeś jakiś budżet,to od razu pomnóż go przez 2. ;)  :mrgreen:

Tego typu jednostek nie składa się od ręki i w każdym warsztacie,potrzebne jest spore doświadczenie i wiedza na jakich komponentach to poskładać,bo mimo,że znoszą dużo więcej mocy i niutków niż inne,mają również swoje bolączki,które trzeba uwzględnić przy budowie takiego silnika. ;)

@@darecki1981 podstawowe pytanie. ;) Do czego ma służyć auto i czy takie moce są Ci potrzebne?

Moc w aucie pociąga za sobą szereg modyfikacji podwozia i nadwozia,żeby to wszystko ze sobą grało i było do opanowania. ;)

W GT-eku zdrowe 300-320 KM i okolice 430-450Nm potrafią nieźle namieszać w głowie i pozamiatać mocniejsze,ale sporo cięższe fury. ;)  

Edited by cybel
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

400KM hmm ileż razy ja juz to słyszałem od klientów ... :) przeważnie kończy sie na 300 + , bo zeby zbudować szybkie i w miarę bezawaryjne 400KM to trzeba dobry worek siana .... i to taki z 5 z przodu . Ale owszem w U.K. I na chińskich częściach z Ebay jest to możliwe :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ile trzeba żeby zbudować na porządnie 2,35? w specyfikacji jak Kruk jakieś 100 tysięcy?

Może wystarczy. :mrgreen:  ;)

Bierzcie pod uwagę,że nie ma jednej gotowej recepty,każdy budujący taki silnik użytkownik,ma określone wymagania i założenia.Same shorblocki mogą się zbytnio nie różnić,ale już poczynając od głowic i reszty osprzętu,różnić się mogą sporo.

A i tak na początku trzeba czasem przełknąć sporo gorzkich piguł,żeby wyeliminować choroby wieku niemowlęcego takie jednostki. ;)

I nie ma gwarancji,że części,nawet renomowanych i uznanych firm nie ulegną awarii.

Taki silnik ma sens w grubej furze,zbudowanej specjalnie do jazdy torowej czy udziału w GSMP. ;)

Budowa takiego auta i silnika,żeby pojeździć w KJS czy innych kręciołach,większego sensu i uzasadnienia raczej nie ma.Ale to moje zdanie. :P  :mrgreen:  

Link to comment
Share on other sites

dlatego dałem za przykład silnik jak u Kruka - zamknięty blok 2.2, stroker 2.35, kompletne głowice z ostrymi wałkami itd... wiem, że to zestaw na "trochę" więcej niż 400, no ale po prostu jestem ciekawy, czy 100 tysięcy na taki silnik wystarczy ;) oczywiście na sam blok - bez kolektorów i jakiegokolwiek osprzętu. blok + stroker + głowice + to co potrzebne do zamknięcia tego.

Link to comment
Share on other sites

Ktoś mnie wprowadza w błąd, i niekoniecznie tutaj! Temat jaki podałem jest teoretyczny jeśli chodzi o legacy, wiem że skończy się najprawdopodobniej na odbudowie na mojej jednostce, będzie szybciej i zdecydowanie taniej!Jeżeli chodzi u pieniążki, to napewno by się znalazły, ale nie upadłem na głowę by za silnik włożyć ponad 50 tyś :), w granicach 12 tysięcy można coś zbudować na mojej jednostce.

Cybel zapytałeś do czego ma służyć ten samochód, odpowiadam na mojej ulicy pojawiała się konkurencja - Lambo :)

Pozdrawiam

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

 

 

w granicach 12 tysięcy można coś zbudować na mojej jednostce.

 

Rozumiem że chcesz zbudować na Twojej jednostce silnik o mocy 400KM który dodatkowo bedzie "leczył" Lambo , za 12 tys :question::blink::facepalm:

Link to comment
Share on other sites

 

carfit gdzieś mam te lambo :) aczkolwiek wrażenie robi, i tak nie ma szans na naszych polskich drogach, na każdym podjezdzie musi się zatrzymać i podnieść zawieszenie! Niemniej jednak tak przeznaczyłem na silnik 12 tyś i jak sam napisałeś skończy się 300 z lekkim plusem . Auto posłuży do zabawy przez najbliższe 2 lata a potem... potem się zobaczy, bo jak wiadomo wszystko kiedyś się nudzi :)

Link to comment
Share on other sites

carfit gdzieś mam te lambo :) aczkolwiek wrażenie robi, i tak nie ma szans na naszych polskich drogach, na każdym podjezdzie musi się zatrzymać i podnieść zawieszenie! Niemniej jednak tak przeznaczyłem na silnik 12 tyś i jak sam napisałeś skończy się 300 z lekkim plusem . Auto posłuży do zabawy przez najbliższe 2 lata a potem... potem się zobaczy, bo jak wiadomo wszystko kiedyś się nudzi :)

No i to ma sens :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...