ryjeks Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 (edytowane) Przy założeniu, że z tyłu zostaje dyfer R160. Kupuję skrzynię 6MT i chcę włożyć do GTka. Czy pasuje GTkowy wał i półosie przednie ? Sprzęgło 230 podejdzie czy 240 musi być ? Wybierak ? Innymi słowy co jest potrzebne do przeszczepu oprócz samej skrzyni (dyfer zostaje R160) ? Edytowane 20 Lipca 2014 przez ryjeks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Potrzebujesz skrzyni,mechanizm zmiany biegów,wału napędowego,kompletnego sprzęgła. Co tam masz wsadzone do tego R160,że chcesz go zostawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Ogólnie to luźne rozważania ale w dyfrze jest płytka. Czyli półosie przednie zostają GTkowe !? Skoro wymiana wału, to pewnie do dyfra R160 nie będzie pasował, bo chyba jest minimalnie różny rozstaw śrub w R160/R180. Przy włożeniu samej skrzyni odpada zabawa z półosiami hybrydowymi lub zmianą zwrotnic itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Jeżdżą GT-eki z 6MT i dyfrem R160,czyli albo wał pasuje,albo coś można przerobić i dopasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Ryjeks, zapomnij o takich tematach , musisz wszystko zmienic, dyfer , wał , pólosie , zwrotnice , tylne hamulce , sprzeglo , kolo, silownik , i kilka innych drobnych rzeczy . Owszem mozesz iśc po drucie …….. i skracac/wydluzac polosie , ale to zemsci szybciej niz myslisz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 I pozamiatał. Czyli nie ma,że rybki albo akwarium,tylko akwarium z rybkami i pełnym wyposażeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 carfit zostawiając dyfer R160 lista znacznie się skraca Tak czy inaczej jest nadal długa... Osobiście jestem wierny 5MT ale pytam z ciekawości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 carfit zostawiając dyfer R160 lista znacznie się skraca a niby jak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 (edytowane) a niby jak ? Zwrotnice, piasty, hamulce i półosie tył zostają. Pytanie tylko co z wałem Edytowane 20 Lipca 2014 przez ryjeks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 a niby jak ? Zwrotnice, piasty, hamulce i półosie tył zostają. Pytanie tylko co z wałem proponuje najpierw sie upewnić , najlepiej u tego kto bedzie dokonywał konwersji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 proponuje najpierw sie upewnić , najlepiej u tego kto bedzie dokonywał konwersji Czyli piana nabita, a konkretów brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 proponuje najpierw sie upewnić , najlepiej u tego kto bedzie dokonywał konwersji Czyli piana nabita, a konkretów brak a może chcesz dokładna instrukcje dla Twojego mechanika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 proponuje najpierw sie upewnić , najlepiej u tego kto bedzie dokonywał konwersji Czyli piana nabita, a konkretów brak a może chcesz dokładna instrukcje dla Twojego mechanika ? Co mogę staram się robić sam przy aucie. Z całym szacunkiem zastanawiam się natomiast, jaki cel ma Twój udział w tym wątku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 (edytowane) Może to się przyda? http://www.i-club.com/forums/latest-i-club-reviews-features-articles-74/wrx-6mt-swap-part-2-a-6146/ Edytowane 20 Lipca 2014 przez booSTi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 carfit, a nie możesz napisać, że nie da się bo "konkretny powód"? Aż tak mega tajemna jest ta wiedza dlaczego nie da się połączyć 6MT z R160? Ja rozumiem, że masz firmę, zarabiasz takimi modami na życie, ale jak dla mnie takie teksty jak w tym temacie działają odstraszająco... Piotrek, w najgorszej możliwości wał trzeba będzie przerobić, w Nissanach montowałem takie wały i nie było z tym problemów. Jak masz tą 6MT, to porównaj jej długość z 5MT, porównaj długości obu wałów i będziesz wiedział co i jak. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalk Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Mam dyfer z przełożeniem 3.54 i wał od automatu (o ten: http://archiwumallegro.pl/subaru_impreza_20_9300_automat_wal_napedowy-1835787117.html) i u mnie wszystko śmiga, piasty i półosie zostały oczywiście. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 (edytowane) Jeżeli dyfer R160 jest z dobrze działajacą płytka to nie wiem po co zmieniac na R180? Tak jak Ryjeks napisał, zostawiasz fabryke na tyle, która swoje wytrzyma... U mnie przy mocy 360km nic sie z dyfrem nie dzieje a jest połaczony z 6mt JDM. Przy wkładaniu 6mt zachowujac dyfer R160 oprócz sprawdzenia zgodności przełozen potrzebujesz wał napedowy z 6mt, lewarek, sprzęgło z siłownikiem i kilka drobiazgów w zależności od tego do którego rocznika GC8 chcesz to zapakować np. przy napędzie licznika za pomoca linki wystarczy wykręcic w 6mt czujnik prędkości i wkrecic linkę. Jeżeli skrzynia jest z DCCD po 2005r to trzeba w dyfrze wymienic flansze do której przykreca się wał napedowy - 5 minut dodatkowej roboty. Edytowane 21 Lipca 2014 przez komancz 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 potrzebujesz wał napedowy z 6mt niekoniecznie, wał pasuje p&p z wrxa z automatyczną skrzynią 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Dziękuję Panowie za rozjaśnienie tematu Można ? Można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 potrzebujesz wał napedowy z 6mt niekoniecznie, wał pasuje p&p z wrxa z automatyczną skrzynią tak, wiem, ale celowo go nie proponowałem - te wały sa juz dość mocno zmeczone (podpory i rdza) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Rozumiem, że nie ma możliwości przełożenia płytki z R180 do R160, bo jest za duża i się nie zmieści? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Nie da rady, to dwie rozne wielkosci szper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Rozumiem, że nie ma możliwości przełożenia płytki z R180 do R160, bo jest za duża i się nie zmieści? Nie ma opcji :/ Inne rozstawy śrub, średnice itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyndz Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 (edytowane) Płytka z R160 działa lepiej/gorzej/porównywalnie jak nowszy suretrack z R180? Albo inaczej, gdybyście mieli wybór to co byście włożyli (nie patrząc na problematykę montażu i tym podobne) Edytowane 21 Lipca 2014 przez nyndz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Płytka z R160 działa lepiej/gorzej/porównywalnie jak nowszy suretrack z R180? W R180 bywa również płytka i torsen. Przewagą płytki jest możliwość jej regulacji,ustawienia spięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się