Jump to content

6MT do GTka


ryjeks
 Share

Recommended Posts

Przy założeniu, że z tyłu zostaje dyfer R160.

 

Kupuję skrzynię 6MT i chcę włożyć do GTka.

 

Czy pasuje GTkowy wał i półosie przednie ?

Sprzęgło 230 podejdzie czy 240 musi być ?

Wybierak ?

 

Innymi słowy co jest potrzebne do przeszczepu oprócz samej skrzyni (dyfer zostaje R160) ?

 

:)

Edited by ryjeks
Link to comment
Share on other sites

Ogólnie to luźne rozważania ale w dyfrze jest płytka.

Czyli półosie przednie zostają GTkowe !?

 

Skoro wymiana wału, to pewnie do dyfra R160 nie będzie pasował, bo chyba jest minimalnie różny rozstaw śrub w R160/R180.

 

Przy włożeniu samej skrzyni odpada zabawa z półosiami hybrydowymi lub zmianą zwrotnic itd.

Link to comment
Share on other sites

Ryjeks, zapomnij o takich tematach , musisz wszystko zmienic, dyfer , wał , pólosie , zwrotnice , tylne hamulce , sprzeglo , kolo, silownik , i kilka innych drobnych rzeczy . Owszem mozesz iśc po drucie …….. i skracac/wydluzac polosie , ale to zemsci szybciej niz myslisz :) 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

carfit zostawiając dyfer R160 lista znacznie się skraca

 

a niby jak ?  

Link to comment
Share on other sites

 

a niby jak ?  

 

Zwrotnice, piasty, hamulce i półosie tył zostają.

 

Pytanie tylko co z wałem  :rolleyes:

 

proponuje najpierw sie upewnić , najlepiej u tego kto bedzie dokonywał konwersji :) 

Link to comment
Share on other sites

 

proponuje najpierw sie upewnić , najlepiej u tego kto bedzie dokonywał konwersji  

 

Czyli piana nabita, a konkretów brak  :)

 

a może chcesz dokładna instrukcje dla Twojego mechanika ?  :twisted:

Link to comment
Share on other sites

 

 

proponuje najpierw sie upewnić , najlepiej u tego kto bedzie dokonywał konwersji  

 

Czyli piana nabita, a konkretów brak  :)

 

a może chcesz dokładna instrukcje dla Twojego mechanika ?  :twisted:

 

 

Co mogę staram się robić sam przy aucie.

 

Z całym szacunkiem zastanawiam się natomiast, jaki cel ma Twój udział w tym wątku ?  :)

Link to comment
Share on other sites

carfit, a nie możesz napisać, że nie da się bo "konkretny powód"? Aż tak mega tajemna jest ta wiedza dlaczego nie da się połączyć 6MT z R160? Ja rozumiem, że masz firmę, zarabiasz takimi modami na życie, ale jak dla mnie takie teksty jak w tym temacie działają odstraszająco...

 

Piotrek, w najgorszej możliwości wał trzeba będzie przerobić, w Nissanach montowałem takie wały i nie było z tym problemów. Jak masz tą 6MT, to porównaj jej długość z 5MT, porównaj długości obu wałów i będziesz wiedział co i jak.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli dyfer R160 jest z dobrze działajacą płytka to nie wiem po co zmieniac na R180? Tak jak Ryjeks napisał, zostawiasz fabryke na tyle, która swoje wytrzyma... U mnie przy mocy 360km nic sie z dyfrem nie dzieje a jest połaczony z 6mt JDM.

 

Przy wkładaniu 6mt zachowujac dyfer R160 oprócz sprawdzenia zgodności przełozen potrzebujesz wał napedowy z 6mt, lewarek, sprzęgło z siłownikiem i kilka drobiazgów w zależności od tego do którego rocznika GC8 chcesz to zapakować :)

 

np. przy napędzie licznika za pomoca linki wystarczy wykręcic w 6mt czujnik prędkości i wkrecic linkę.

 

Jeżeli skrzynia jest z DCCD po 2005r to trzeba w dyfrze wymienic flansze do której przykreca się wał napedowy - 5 minut dodatkowej roboty.

Edited by komancz
  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

 

 potrzebujesz wał napedowy z 6mt

 niekoniecznie, wał pasuje p&p z wrxa z automatyczną skrzynią ;)

 

tak, wiem, ale celowo go nie proponowałem - te wały sa juz dość mocno zmeczone (podpory i rdza) ;)

Link to comment
Share on other sites

Płytka z R160 działa lepiej/gorzej/porównywalnie jak nowszy suretrack z R180? Albo inaczej, gdybyście mieli wybór to co byście włożyli (nie patrząc na problematykę montażu i tym podobne)

Edited by nyndz
Link to comment
Share on other sites

Płytka z R160 działa lepiej/gorzej/porównywalnie jak nowszy suretrack z R180?

W R180 bywa również płytka i torsen. ;)

Przewagą płytki jest możliwość jej regulacji,ustawienia spięcia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...