Skocz do zawartości

6MT do GTka


ryjeks

Rekomendowane odpowiedzi

Przy założeniu, że z tyłu zostaje dyfer R160.

 

Kupuję skrzynię 6MT i chcę włożyć do GTka.

 

Czy pasuje GTkowy wał i półosie przednie ?

Sprzęgło 230 podejdzie czy 240 musi być ?

Wybierak ?

 

Innymi słowy co jest potrzebne do przeszczepu oprócz samej skrzyni (dyfer zostaje R160) ?

 

:)

Edytowane przez ryjeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to luźne rozważania ale w dyfrze jest płytka.

Czyli półosie przednie zostają GTkowe !?

 

Skoro wymiana wału, to pewnie do dyfra R160 nie będzie pasował, bo chyba jest minimalnie różny rozstaw śrub w R160/R180.

 

Przy włożeniu samej skrzyni odpada zabawa z półosiami hybrydowymi lub zmianą zwrotnic itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryjeks, zapomnij o takich tematach , musisz wszystko zmienic, dyfer , wał , pólosie , zwrotnice , tylne hamulce , sprzeglo , kolo, silownik , i kilka innych drobnych rzeczy . Owszem mozesz iśc po drucie …….. i skracac/wydluzac polosie , ale to zemsci szybciej niz myslisz :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a niby jak ?  

 

Zwrotnice, piasty, hamulce i półosie tył zostają.

 

Pytanie tylko co z wałem  :rolleyes:

 

proponuje najpierw sie upewnić , najlepiej u tego kto bedzie dokonywał konwersji :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

proponuje najpierw sie upewnić , najlepiej u tego kto bedzie dokonywał konwersji  

 

Czyli piana nabita, a konkretów brak  :)

 

a może chcesz dokładna instrukcje dla Twojego mechanika ?  :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

proponuje najpierw sie upewnić , najlepiej u tego kto bedzie dokonywał konwersji  

 

Czyli piana nabita, a konkretów brak  :)

 

a może chcesz dokładna instrukcje dla Twojego mechanika ?  :twisted:

 

 

Co mogę staram się robić sam przy aucie.

 

Z całym szacunkiem zastanawiam się natomiast, jaki cel ma Twój udział w tym wątku ?  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, a nie możesz napisać, że nie da się bo "konkretny powód"? Aż tak mega tajemna jest ta wiedza dlaczego nie da się połączyć 6MT z R160? Ja rozumiem, że masz firmę, zarabiasz takimi modami na życie, ale jak dla mnie takie teksty jak w tym temacie działają odstraszająco...

 

Piotrek, w najgorszej możliwości wał trzeba będzie przerobić, w Nissanach montowałem takie wały i nie było z tym problemów. Jak masz tą 6MT, to porównaj jej długość z 5MT, porównaj długości obu wałów i będziesz wiedział co i jak.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dyfer R160 jest z dobrze działajacą płytka to nie wiem po co zmieniac na R180? Tak jak Ryjeks napisał, zostawiasz fabryke na tyle, która swoje wytrzyma... U mnie przy mocy 360km nic sie z dyfrem nie dzieje a jest połaczony z 6mt JDM.

 

Przy wkładaniu 6mt zachowujac dyfer R160 oprócz sprawdzenia zgodności przełozen potrzebujesz wał napedowy z 6mt, lewarek, sprzęgło z siłownikiem i kilka drobiazgów w zależności od tego do którego rocznika GC8 chcesz to zapakować :)

 

np. przy napędzie licznika za pomoca linki wystarczy wykręcic w 6mt czujnik prędkości i wkrecic linkę.

 

Jeżeli skrzynia jest z DCCD po 2005r to trzeba w dyfrze wymienic flansze do której przykreca się wał napedowy - 5 minut dodatkowej roboty.

Edytowane przez komancz
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytka z R160 działa lepiej/gorzej/porównywalnie jak nowszy suretrack z R180? Albo inaczej, gdybyście mieli wybór to co byście włożyli (nie patrząc na problematykę montażu i tym podobne)

Edytowane przez nyndz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...