Jump to content

Subaru Impreza 2.0 olej/żarówka zegarka/sprzęgło


ToLa

Recommended Posts

Koledzy wczoraj zakupiłem to auto:

post-16884-0-96049000-1405782038_thumb.jpg

Pewnie część z Was widział je na allegro po moich oględzinach postanowiłem kupić .

Podczas sprawdzania w aucie wszytko było ok no może poza wysoko łapiącym sprzęgłem.

Powrót do domu 250 km jak najbardziej na plus.

 

Dziś rano odpalam auto i od czasu do czasu pokazuje się check engine , czytałem na forum masę tematów i wiem ze najlepiej oczytać błędy itd . Czy jazda dalsza jest wskazana ?

 

Podpowiedzcie mi proszę jaki olej / filtr kupić do tego modelu 2.0 125  rocznik 2000

 

Sprzęgło trzyma na samym końcu więc zapewne będzie do wymiany na jakie koszta należy się przygotować ?

Podobne pytanie odnośnie łożyska :)

 

Nie mam podświetlania  zegarka koło zegarów , czy wymienia się żarówkę czy może przyczyna  jest gdzie indziej ?

 

Jest to moje pierwsze subaru , wcześniej miałem bmw e36  dlatego wybaczcie moje pytania ale niestety jeszcze nie potrafię się odnaleźć na forum w Waszych postach.

 

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Podpowiedzcie mi proszę jaki olej / filtr kupić do tego modelu 2.0 125  rocznik 2000

Filtr oryginalny Subaru,nie jest to wielki wydatek.Olej syntetyk 5W30 a jeśli bardziej dynamiczna jazda to 5W40.

 

 

Nie mam podświetlania  zegarka koło zegarów , czy wymienia się żarówkę czy może przyczyna  jest gdzie indziej ?

Najprawdopodobniej padło podświetlenie zegarka,czyli żaróweczka.

Link to comment
Share on other sites

Dziś rano odpalam auto i od czasu do czasu pokazuje się check engine , czytałem na forum masę tematów i wiem ze najlepiej oczytać błędy itd . Czy jazda dalsza jest wskazana ?

 

 

Bez odczytu błędów, raczej nie wskazane jest by jeździć.

Zgadzam się

 

 

Podpowiedzcie mi proszę jaki olej / filtr kupić do tego modelu 2.0 125  rocznik 2000

Jaki auto ma przebieg, na czym jeździło do tej pory? W Niemczech najczęściej lali półsyntetyk 10W40. Marka? Wątek olejowy trzeba było zamknąć z powodu sporów na ten temat. W zasadzie nie ma przeciwwskazań, żeby zalać syntetykiem 5W40, ale dobry półsyntetyk, regularnie zmieniany, na pewno nie zaszkodzi. Ja akurat odkąd pamiętam jeżdżę na produktach shell'a (Shell Helix), ale to już kwestia Twoich upodobań. Filtr dobiorą Ci w hurtowni, nie warto brać najtańszych, różnice cen nie są duże. Przy okazji oczywiście filtr powietrza.

 

 

Sprzęgło trzyma na samym końcu więc zapewne będzie do wymiany na jakie koszta należy się przygotować ?

W zależności na jakich częściach i w jakim warsztacie. To nie dwumas, więc cena Cię nie zabije ;)

 

 

Podobne pytanie odnośnie łożyska

Łożyska czego? Koszt wymiany w kole podobny do innych aut.

 

Żaróweczki nie wiem, nie miałem tego modelu, ale raczej to tylko kwesta żaróweczki. Sprawdź jeszcze magiczny guzik BRIGHT  :D

 

Jeśli mogę coś zasugerować w związku z kosztami:

1. Rozrząd - był wymieniany, czy nie? Pierwszy po 100 tys/ 5 latach (w Niemczech często wymieniali sam pasek, jeśli przebieg był niewielki). Szkoda ryzykować...

2. Oleje w skrzyni i w dyfrze z tyłu - wymiana wypada co 50.000 - 75W90, norma GL5. Ja wykorzystuję Shell Spirax S5

3. Sprawdź konserwację podwozia i ewentualnie popraw. Rdza jest największym wrogiem subaru...

 

 

Cybel był szybszy  :)

Edited by Qba25
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedzi :)

Już odpowiadam na Wasze pytania :)

Auto ma przebieg 196 tysięcy , niestety nie wiem na jakim oleju jest teraz ( brak etykietki )

Rozrząd był wymieniony przy 172 tysiącach ( po otwarciu maski są dwie naklejki jeszcze od niemca z serwisu kiedy był wymieniany z datami )

Podłoga wygląda na bardzo zdrową .

 

Co uważam że jest do zrobienia ( kolejność przypadkowa )

- ten check engine

-sprzęgło ( fajnie by było jak np był by to sam docisk ) ale podobno i tak skrzynie trzeba wyjąć a to ok 300 zł

-łożysko tył

-olej w silniku

- no i pierdoły takie jak brak tego podświetlania zegarka i jedna żaróweczka w kabinie .

 

Jak pisałem to pierwsze subaru wiec zanim je poznam co gdzie jak i ile  może zająć trochę czasu :)

 

Może wiecie jaka to żaróweczka do tego zegarka ?

Dostałem dwa kluczyki i jeden ori pilot subaru , czy jest możliwość zamówienia kolejnego ?

Nie miałem możliwości sprawdzić spalania a na różnych testach są podzielone zdania od 7,7 w trasie  do 15 w mieście , czy jako użytkownicy i znawcy tej marki możecie to potwierdzić / zaprzeczyć ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie miałem możliwości sprawdzić spalania a na różnych testach są podzielone zdania od 7,7 w trasie

 

Można, ale po co utrudniać innym jazdę.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy nie wystarczy podregulować sprzęgło na lince, a nie od razu do wymiany ;)

 No proszę cenna informacja , sam o ogarnę gdzie szukać kanał potrzebny ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

gdzie szukać kanał potrzebny ?
 

Nie. Dojście masz "od góry" - otwierasz maskę, poproś kogoś, żeby wdepnął sprzęgło, zobaczysz, co się rusza i wyregulujesz. Sam kupiłem jedną imprezę tanio, bo właściciel myślał, że sprzęgło się kończy...

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za rady , dziś ruszam z gdańska do stolicy i przydało by się sprawne sprzęgło :)

Co do żaróweczki odkopałem temat na forum , tak dla przypomnienia

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/27834-demontaz-konsoli-srodkowej-i-tunelu-w-my99/

 

 

 

Sprzęgło lekko wyregulowałem i jest ok ( linką ) tzn w moim odczuciu nie muszę go robić teraz tylko na jakiś czas.

Co do Check engine  nie wiem czy to może mieć wpływ ale w związku z pękniętą gumą na przegubie smar się wylał na katalizator i po trasie coś mi śmierdziało pod maską wiec zobaczyłem zę właśnie smar się wypala na katalizatorze , wyczyściłem szczotą tak aby nic się nie przypalało odpaliłem auto i check engine się nie zapala póki co , może to przypadek .

  Edited by ToLa
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Panowie wracam do tematu :)

Na jakie koszta trzeba się przygotować :)

 

Części plus robocizna ? :)

 

Dla przypomnienia  impreza gc 2.0 N/A  125 koni 99 rok

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...