Jump to content

Poszukuję felg do Subaru GT


Taki tam Karol
 Share

Recommended Posts

Witam, od pół roku jestem posiadaczem Subaru Imprezy GT(GCA, rocznik 2000, sedan). Startuje nim w okręgowych rajdach najniższych kategorii. W moim GT-ku są fabryczne, aluminiowe(srebrne) felgi od Subaru, rozmiar 17'' 5x100 ET 53 szer. 7'' jeśli dobrze pamietam. Opony jakich używam to 215/45/17 obecnie. Ostatnio na rally sprincie jeździłem na semislickach TOYO R1R 225/45/17 i przycierałem nimi o nadkola podczas dohamowań i silnych skrętów kierownicą. Moje pytanie jest następujące:

 

Czy ktoś zna model felgi 17'' rajdowej koloru białego(szprychówka takich marek jak OZ, Speedline, Arcasting, Compomotive, Spraco itp.), która na 100% będzie pasować do GTka? Najważniejsze, aby byla dobrze dopasowana, nie wystawała za obrys samochodu i nie obcierała na rozmiarze 215/45/17. Jeśli na większej oponie też da radę to by było podwójnie super :P z góry dziękuję za poradę

 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli podane ET tych felg jest zgodne z prawdą,to nie jest idealne rozwiązanie,nawet przy oponach 215/45/17. ;)

 

 

W moim GT-ku są fabryczne, aluminiowe(srebrne) felgi od Subaru, rozmiar 17'' 5x100 ET 53 szer. 7'' jeśli dobrze pamietam.

To nie są fabryczne felgi GT-eka,z fabryki GT wyjeżdżały na 16. ;) 

Sprawdź dobrze ET tych felg,przy ET53 nie powinno być obcierek,jeśli auto ma fabryczną geometrię,rozstaw kół i nie ma sprężyn obniżających.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź :) Te felgi Braida są spoko, o ile nie były klejone po ciężkich przeżyciach :P Szczerze mówiąc byłem przekonany, że mam oryginalne felgi Subaru, podsyłam fotkę, abyście mogli zobaczyć model felgi. Zapomniałem dodać, że nie mam seryjnego zawieszenia, amory KYBy i sprężyny Eibacha. Gtek minimalnie obcierał o amorek tylnymi kołami przy 225/45 i trzeba było założyć dystanse 2mm. Z przodu obciera od wewnątrz przy maksymalnym skręcie, ale wyprofilować nadkola też się da oczywiśćie :) Nie zależy mi tak strasznie na jeżdżeniu na rozmiarze 225/45, no ale takie opony mam obecnie(koło wizualnie wygląda na za duże w nadkolu). Jeżeli te felgi Braida z ET 45 są dobre i śmigały w GTku na oponach 205-225 to jestem nimi zainteresowany :) może uda się dogadać. A tak wygląda felga o której mówiłem(na zdjęciu jest już opona 215/45, bo muszę oszczędzać tamte :P):

post-16178-0-39577000-1405668621_thumb.jpg

Edited by Taki tam Karol
Link to comment
Share on other sites

Bo to sa felgi Subaru (no, w sumie ktos tam je dla nich produkowal :)), tyle, ze nie wychodzily w GT, a w WRX new age (i tez nie na wszystkich rynkach zdaje sie).

 

Co do rozmiaru kol/opon - 215 wchodza raczej bez problemu, zwlaszcza jesli sie da lekki pochyl kola.

Ale tez trzeba pamietac, ze po obciazeniu moze przycierac z tylu. Sztywne sprezyny nieco pomagaja :)

Za to na plomby i kregoslup nie bardzo :)

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

Następny problem jest taki, że w planach jest zmiana hamulców... Noo i marzeniem byłby mieć dwa komplety felg 17''(aby móc manewrować oponami na KJSach i innych imprezach), w które mieszczą się większe zaciski takie jak Prodrive czy Brembo. Nie wiem czy w moje obecne felgi zmieszczą się większe hamulce, a co dopiero felgi które zamierzam kupić :) Nie mam fizycznie nowych hamulców ani nowych felg, a najlepiej byłoby jakby wszystko do siebie pasowało :P I jak tu żyć Panie premierze? 

Link to comment
Share on other sites

Ktore zaciski Prodrive masz na mysli?

Alcony 4-tloczkowe? Wchodza bez problemu pod te wrx-owe 17-tki.

 

Zas przy cenie zestawu Brembo i ilosci klopotow, ktore ten zestaw za soba pociaga przy doborze felg - nie wiem, prawde mowiac, czy nie szkoda nerwow i kasy na te opcje.

Mysle, ze przy stosunkowo lekkim GC8 _zdrowe_ czterotloczkowe subarowe hamulce z dobrymi klockami spokojnie daja rade w wiekszosci sytuacji.

Ew. mozna sobie "do pomocy" zainstalowac dwutloczkowe tylne hamulce na 190mm tarczy.

 

 

Ew. jesli faktycznie nie wystarczaja az tak, przod zamienic na jakis zestaw 330mm i w droge.

Edited by AMI
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mysle, ze przy stosunkowo lekkim GC8 _zdrowe_ czterotloczkowe subarowe hamulce z dobrymi klockami spokojnie daja rade w wiekszosci sytuacji.

 

czterotłoczki z dobrym klockiem + koła 16, w GT spokojnie na KJSy powinny dać radę, to są przecież krótkie próby i nie potrzeba wielkich tarcz jak na Tor Poznań, a przy okazji opony tańsze, można nie ruszając zacisków jeździć na 16 zimą i 17 latem, felgi łatwiej dobrać, bo na duże brembulne z sti i tym podobne już nie każdą 17 da się założyć ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pomoc :) na hamulcach się totalnie nie znam, i jak dla mnie to te moje fabryczne od gtka dają radę. Temat się pojawił, bo znajomy miał do sprzedania fajny zestaw hamulców, ale trzeba by było na 18'' feldze jeździć a to bez sensu na kjsy i na zimę. Ceny nowych hamulców też przerażają :/ Gdyby był jakiś rozsądny cenowo zestaw, który wchodzi pod felgę 17'' i jest zdecydowanie lepszy od fabrycznych hamulców to bym się zastanawiał. No, ale że temat jest o felgach, to mogę przypomnieć swoją prośbę. Jeżeli ktoś zna model felgi 17'', który wchodzi do GTka(z KYBami) na pewniaka przy oponach 215 i 225 to chętnie usłyszę opinię :) Każdą felgę trzeba przymierzyć wiem, ale pewnie jest pare modeli, które są pewne. Dzięki i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Felgi się może znajdą,ale nie bierzesz pod uwagę różnic w oponach zależnie od ich producenta i typu,tutaj też występują czasem spore różnice.

Czasem też bywa tak,że w jednym aucie sprawdza się dany model felgi i opony,natomiast w innym egzemplarzu obciera,trze i inne takie.

Problem stanowi zawieszenie,konkretnie sprężyny Eibacha,które obniżyły auto ok.30mm.Felgi na zdjęciu mają ET55,przy dystansie 2mm robi się ET53,kupisz felgi z ET50 wystawisz koło na zewnątrz i zaczną się obcierki o ranty błotników.

Może sprzedać opony w rozmiarze 225/45/17 i kupić w rozmiarze 215/45/17? ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...