Skocz do zawartości

Poszukuję felg do Subaru GT


Taki tam Karol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pół roku jestem posiadaczem Subaru Imprezy GT(GCA, rocznik 2000, sedan). Startuje nim w okręgowych rajdach najniższych kategorii. W moim GT-ku są fabryczne, aluminiowe(srebrne) felgi od Subaru, rozmiar 17'' 5x100 ET 53 szer. 7'' jeśli dobrze pamietam. Opony jakich używam to 215/45/17 obecnie. Ostatnio na rally sprincie jeździłem na semislickach TOYO R1R 225/45/17 i przycierałem nimi o nadkola podczas dohamowań i silnych skrętów kierownicą. Moje pytanie jest następujące:

 

Czy ktoś zna model felgi 17'' rajdowej koloru białego(szprychówka takich marek jak OZ, Speedline, Arcasting, Compomotive, Spraco itp.), która na 100% będzie pasować do GTka? Najważniejsze, aby byla dobrze dopasowana, nie wystawała za obrys samochodu i nie obcierała na rozmiarze 215/45/17. Jeśli na większej oponie też da radę to by było podwójnie super :P z góry dziękuję za poradę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podane ET tych felg jest zgodne z prawdą,to nie jest idealne rozwiązanie,nawet przy oponach 215/45/17. ;)

 

 

W moim GT-ku są fabryczne, aluminiowe(srebrne) felgi od Subaru, rozmiar 17'' 5x100 ET 53 szer. 7'' jeśli dobrze pamietam.

To nie są fabryczne felgi GT-eka,z fabryki GT wyjeżdżały na 16. ;) 

Sprawdź dobrze ET tych felg,przy ET53 nie powinno być obcierek,jeśli auto ma fabryczną geometrię,rozstaw kół i nie ma sprężyn obniżających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :) Te felgi Braida są spoko, o ile nie były klejone po ciężkich przeżyciach :P Szczerze mówiąc byłem przekonany, że mam oryginalne felgi Subaru, podsyłam fotkę, abyście mogli zobaczyć model felgi. Zapomniałem dodać, że nie mam seryjnego zawieszenia, amory KYBy i sprężyny Eibacha. Gtek minimalnie obcierał o amorek tylnymi kołami przy 225/45 i trzeba było założyć dystanse 2mm. Z przodu obciera od wewnątrz przy maksymalnym skręcie, ale wyprofilować nadkola też się da oczywiśćie :) Nie zależy mi tak strasznie na jeżdżeniu na rozmiarze 225/45, no ale takie opony mam obecnie(koło wizualnie wygląda na za duże w nadkolu). Jeżeli te felgi Braida z ET 45 są dobre i śmigały w GTku na oponach 205-225 to jestem nimi zainteresowany :) może uda się dogadać. A tak wygląda felga o której mówiłem(na zdjęciu jest już opona 215/45, bo muszę oszczędzać tamte :P):

post-16178-0-39577000-1405668621_thumb.jpg

Edytowane przez Taki tam Karol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to sa felgi Subaru (no, w sumie ktos tam je dla nich produkowal :)), tyle, ze nie wychodzily w GT, a w WRX new age (i tez nie na wszystkich rynkach zdaje sie).

 

Co do rozmiaru kol/opon - 215 wchodza raczej bez problemu, zwlaszcza jesli sie da lekki pochyl kola.

Ale tez trzeba pamietac, ze po obciazeniu moze przycierac z tylu. Sztywne sprezyny nieco pomagaja :)

Za to na plomby i kregoslup nie bardzo :)

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny problem jest taki, że w planach jest zmiana hamulców... Noo i marzeniem byłby mieć dwa komplety felg 17''(aby móc manewrować oponami na KJSach i innych imprezach), w które mieszczą się większe zaciski takie jak Prodrive czy Brembo. Nie wiem czy w moje obecne felgi zmieszczą się większe hamulce, a co dopiero felgi które zamierzam kupić :) Nie mam fizycznie nowych hamulców ani nowych felg, a najlepiej byłoby jakby wszystko do siebie pasowało :P I jak tu żyć Panie premierze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktore zaciski Prodrive masz na mysli?

Alcony 4-tloczkowe? Wchodza bez problemu pod te wrx-owe 17-tki.

 

Zas przy cenie zestawu Brembo i ilosci klopotow, ktore ten zestaw za soba pociaga przy doborze felg - nie wiem, prawde mowiac, czy nie szkoda nerwow i kasy na te opcje.

Mysle, ze przy stosunkowo lekkim GC8 _zdrowe_ czterotloczkowe subarowe hamulce z dobrymi klockami spokojnie daja rade w wiekszosci sytuacji.

Ew. mozna sobie "do pomocy" zainstalowac dwutloczkowe tylne hamulce na 190mm tarczy.

 

 

Ew. jesli faktycznie nie wystarczaja az tak, przod zamienic na jakis zestaw 330mm i w droge.

Edytowane przez AMI
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze przy stosunkowo lekkim GC8 _zdrowe_ czterotloczkowe subarowe hamulce z dobrymi klockami spokojnie daja rade w wiekszosci sytuacji.

 

czterotłoczki z dobrym klockiem + koła 16, w GT spokojnie na KJSy powinny dać radę, to są przecież krótkie próby i nie potrzeba wielkich tarcz jak na Tor Poznań, a przy okazji opony tańsze, można nie ruszając zacisków jeździć na 16 zimą i 17 latem, felgi łatwiej dobrać, bo na duże brembulne z sti i tym podobne już nie każdą 17 da się założyć ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc :) na hamulcach się totalnie nie znam, i jak dla mnie to te moje fabryczne od gtka dają radę. Temat się pojawił, bo znajomy miał do sprzedania fajny zestaw hamulców, ale trzeba by było na 18'' feldze jeździć a to bez sensu na kjsy i na zimę. Ceny nowych hamulców też przerażają :/ Gdyby był jakiś rozsądny cenowo zestaw, który wchodzi pod felgę 17'' i jest zdecydowanie lepszy od fabrycznych hamulców to bym się zastanawiał. No, ale że temat jest o felgach, to mogę przypomnieć swoją prośbę. Jeżeli ktoś zna model felgi 17'', który wchodzi do GTka(z KYBami) na pewniaka przy oponach 215 i 225 to chętnie usłyszę opinię :) Każdą felgę trzeba przymierzyć wiem, ale pewnie jest pare modeli, które są pewne. Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi się może znajdą,ale nie bierzesz pod uwagę różnic w oponach zależnie od ich producenta i typu,tutaj też występują czasem spore różnice.

Czasem też bywa tak,że w jednym aucie sprawdza się dany model felgi i opony,natomiast w innym egzemplarzu obciera,trze i inne takie.

Problem stanowi zawieszenie,konkretnie sprężyny Eibacha,które obniżyły auto ok.30mm.Felgi na zdjęciu mają ET55,przy dystansie 2mm robi się ET53,kupisz felgi z ET50 wystawisz koło na zewnątrz i zaczną się obcierki o ranty błotników.

Może sprzedać opony w rozmiarze 225/45/17 i kupić w rozmiarze 215/45/17? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...