Jump to content

Jak unicestwic brzeczyk od pasow bezpieczenstwa


Umbert

Recommended Posts

Po pierwsze, pasy bezpieczenstwa sa po to zeby je zapinac i kitajce zamontowali je dla naszego bezpieczenstwa. Teoria jedno a praktyka drugie. Czasem ta syrena doprowadza mnie do szalu i nareszcie Umbercik znalazl lekarstwo na to jak ja ukatrupic:

 

1. Turn engine on (may work in ACC, but definitely when on).

 

2. Within 30 secs of ignition, clip/unclip seatbelt 20 times.

 

That's it, no on/off cycles to do. This worked first time for my car - 05 OBXT. Setting will last until the microprocessor is reset or battery disconnected.

 

For a temp disable of chime, do the clip/unclip cycle 3 times only, will reset once ignition is turned off again.

 

Wiec jedyne co potrzeba to w przeciagu 30 sekund od odpalenia silnika zapiac/odpiac klamerke 20 razy! Brzeczyk wlaczy sie ponownie gdy odlaczymy/podlaczymy akumulator. Ma dzialac na wszystkie Subie...nawet na najnowszej Tribece dziala!

 

WITAJ CISZO!!!! :-D :-D :-D

Za 2h 17 min testuje!

 

Nigdy bym nie wyjechal w trase bez pasow ale... SZLAG mnie trafia gdy podjezdzajac pod garaz zaczyna mi wyc syrena i pozniej wyje az do czasu gdy wylacze silnik. Pozatm czasem czesto w lesie jade powoli i naprzyklad szukam grzybow (z auta wygodniej) i musze co chwile wyskakiwac z auta.

 

Mozna brzeczyk wyczekac, po XXminutach wylacza sie syrena ale to straszna tortura. Wytrzymalem tylko raz. Pozatym po kazdym ponownym uruchomieniu silnika ponownie sie wlacza.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pedro,

twoje i pasazerow BEZPIECZENSTWO i swiadomosc o tym ze pasy ratuja zycie powinno cie motywowac do zapiecia pasow, nie syrena z Tytanica :-D

 

Ja jako stary taryfiarz mialem kiedys ulge bo moglismy jezdzic bez pasow (tylko w taryfach, nie w prywatnych autach). Pomimo tego zawsze zakladalem pasy przy wyjezdzie z miasta. Nie dlatego ze musialem, bo NIEmusialem tylko dlatego ze jazda bez pasow moze jednak okazac sie niebiezpieczna. Sa jednak momenty gdy pasow nie chce zakladac i brzeczyk WON!

Link to comment
Share on other sites

Masz 100% racji. Co nie zmienia faktu, że moja natura jest taka, że jak już używam to używam. Ale jak raz zapomnę to potem miesiącami bez pasów ganiam. Brzęczyk jest super również z innego powodu - motywuje do zapięcia pasów wszystkich pasażerów.

Link to comment
Share on other sites

Też dziś sprawdzę. Ciekawe czy działa definitywnie na obydwa siedzenia, czy też trzeba zrobić to osobno dla kierowcy i pasażera. Swoją drogą to ktoś, kto to wymyślił chyba nie miał co robić ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ja osobiscie nie jade w trase jezeli pasazer nie zapnie pasow. Nie wazne czy bacia, wujek, kolezanka w ciazy czy dziecko. Jezeli sam chce ryzykowac to jego sprawa.

Ja nie mam checi przyjac ponad 800kg na kark jak mi ktos poleci z tylnego siedzenia w razie wypadku. Tak samo ma sie sprawa z bagazem. Wszystko ma byc zabezpieczone i przypiete.

Widzialem efekty crash-testow skrzynki z napojami ustwionej "wygodnie" przy klapie bagaznika przy zderzeniu 50 km/h. Lamala tylnie siedzenia w Volvo V70, lamala przednie i miarzdzyla kierownika zanim wyleciala przez szybe...nie bylo fajnie :-(

Od tamtej pory wszystko pieknie podsuniete pod tylne siedzenia i zabezpieczone!

Link to comment
Share on other sites

Zaraz idę testować! :twisted:

 

Zawsze zapinam pasy, ale zdarza mi się jedna sytuacja, w której tego nie robię, a brzęczyk doporowadza mnie do białej gorączki - po drodze do domu, już na uliczce parkingowej regularnie przystaję przy straganie z owocami, skąd mam do garażu jakieś 100m (dalej uliczką parkingową). Tak że w tej sytuacji wyłączenie brzęczyka byłoby istnym zbawieniem 8).

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe czy działa definitywnie na obydwa siedzenia, czy też trzeba zrobić to osobno dla kierowcy i pasażera.

 

W Foresterze brzeczyk podłaczony jest ( BYŁ!!! ) tylko dla fotela kierowcy ,to nie volvo XC90,tam jest czujnik nacisku na siedzisko a brzeczyk ma dwie wysokosci dzwieku ,do 40 cichutko a potem ostra jazda...:)

Link to comment
Share on other sites

Poprostu wymontuj brzeczyk... jesli tak przeszkadza... zreszta pasy tez mozna wymontowac...

 

Dokladnie tak.

 

Faktem jednak jest ze ten brzeczyk przeszkadza przy podjezdzie do garazu etc ale nie wydaje mi sie zebyscie 20 razy wkladali i wykladali pasy zeby podjechac 100 metrow :-)

 

Przy okazji, przypomniala mi sie historia ktora kilka lat temu uslyszalem od handlowca z Domu Volvo przy okazji testow S60, nie dla mnie :-P

Otoz maja stalego klienta, ktory wrecz blagal serwis zeby wylaczyli mu ten brzeczyk bo on jezdzi bez pasow (bo ograniczaja swobode obywatelska) - odpowiedz oczywisie za kazdym razem byla odmowna (wiadomo, polityka Volvo, w tamtych czasach to byl jeszcze ewenement brzeczykow w autach eurpejskich). Pewnego dnia jednak ow klient przyjechal do serwisu i do salonu z mina zwycieska i oznajmil ze w innym aucie bez brzeczyka urezal wtyczke od pasow i wetknal do siebie w Volvo. Bez komentarza. Ciekawe czy jeszcze jezdzi samochodem.

Link to comment
Share on other sites

Legacy96:

1. jestem inzynierem mechanikiem wiec moge taki brzeczyk narysowac, zbudowac i powiedziec komus jak to przykreci/odrecic ale sam nie potrafie.

2. brak brzeczyka sprawi ze auto bedzie "zmodyfikowane" i dostane plame na obowiazkowym przegladzie

3. nie bede nic odkrecal bo moge stracic gwarancje.

 

A w wyzej opisany sposob poprostu odlacze/podlacze akumulator i wszystko bedzie jak bylo.

 

PS

tez myslalem nad tym zeby kupic zapasowa klamerke od pasów :-)

Link to comment
Share on other sites

Na ogół zapina się pas pasażera w takim wypadku w swój zamek. To taka ewentualność.

W Mondeo jest jeszcze lepsza kombinacja aby wyłączyć brzęczyk: stacyjka na zapłon, zapnij/wypnij 3 razy, zapal światła, zapnij/wypnij 3 razy, zgaś światła, wyłącz zapłon. Komputer przeprogramowany :) Podobne kombinację przeprowadza się np. wyłączając samoczynnie blokujący się zamek centralny po przekroczeniu 5km/h tyle, że z klamką od drzwi :)

 

pzdr

Seb@

Link to comment
Share on other sites

W Mondeo jest jeszcze lepsza kombinacja aby wyłączyć brzęczyk: stacyjka na zapłon, zapnij/wypnij 3 razy, zapal światła, zapnij/wypnij 3 razy, zgaś światła, wyłącz zapłon.

 

Zapomniales jeszcze o: spojrz w lewe lusterko, scisz radio (koniecznie rmf), otworz/zamknij schowek :-D - wszystko powtorzyc trzy razy :-P

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe czy działa definitywnie na obydwa siedzenia, czy też trzeba zrobić to osobno dla kierowcy i pasażera.

 

W Foresterze brzeczyk podłaczony jest ( BYŁ!!! ) tylko dla fotela kierowcy ,to nie volvo XC90,tam jest czujnik nacisku na siedzisko a brzeczyk ma dwie wysokosci dzwieku ,do 40 cichutko a potem ostra jazda...:)

 

W Legacy zdecydowanie czujniki są we wszystkich fotelach. Zresztą - w instrukcji jest pokazane, że o ile w wersji europejskiej światełko przy lusterku informuje jedynie, że "passenger" nie zapiął pasów, o tyle w wersji australijskiej pokazuje nawet na którym siedzeniu :D

Link to comment
Share on other sites

Przyznaje ze nie zdazylem sprawdzic bo wczoraj zle kopnelem na thaju i bylem warzywko caly wieczor ale znalazlem to na www.subaruforester.org a wlasciwie na www.scoobymods.com bo na ten adres byl odnosnik.

 

Jezeli nie dziala to przykro mi. Powinienem sam sprawdzic zanim poloze linka chociaz scoobymods nie klamie z tego co widzialem i czytalem.

 

Z tego co wyczytalem, szukajac "seatbelt chime" to byly tam raczej komentarze w stylu:

 

Ok, so last night I tried the 20 buckle and unbuckle deal, and it worked on the first try. I think the key is that you must perform this within 30 seconds. remember to turn the key to the on position, buckle and unbuckle the belt 20 times and then turn the key off. It works just fine

 

oraz,

My '06 WRX is "chime free" ...... finaly!

So i guess i can only add that the same procedure works on 2006 Subs as well as on previous years.

 

I startled my dealer today when I showed him how to do this....he (they) swore before that it is not allowed, and impossible to do.

 

 

PS

Przynajmniej klamerka do pasow jest teraz dotarta.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...