Skocz do zawartości

Zawór powietrza wtórnego - Błąd P2432


Ray

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w Foresterze 2.5 AT 2006 pojawił mi się błąd P2432  awaria  zaworów powietrza wtórnego. Prośba o informacje czy ktoś z Was miał podobny problem. Jakie są możliwości naprawy, z tego co wiem można to wyłączyć w oprogramowaniu.

Jeżeli macie adresy specjalistów w okolicy Łodzi, byłbym bardzo wdzięczny za ich podanie.

BTW Forek jest do sprzedaży, w razie pytań proszę o kontakt.

Edytowane przez Ray
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam rownolegly watek w "ogolnym" na pokrewny temat i tak w skrocie:

 

  • caly ten system to chwast ekologiczny, ktory dziala kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika zeby szybciej nagrzac katalizator (wg innych zrodel jeszcze bardziej idiotycznie zeby rozrzedzic spaliny=procentowa zawartosci czegostam w spalinach podlegajaca normie)
  • naprawa do oryginalu zaleznie co padlo od kosztowna do bardzo kosztowna
  • najsensowniejsze i najbardziej eleganckie rozwiazanie to wywalenie tego calego ustrojstwa (pompa powietrza, 2 szt zawory, czujnik cisnienia, rurki etc) i wylaczenie bledow programowo w ECU. w koszty dwie zaslepki (znalazlem gotowizne w PL za 180 zet, jakby sie komus chcialo bawic to kawalek blachy i godzina roboty) i przeprogramowanie kompa.
  • tez kombinuje zeby sie mniej narobic i tymczasowo wylaczyc tylko odpowiednie bledy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Zamierzam przeprogramować, poczytałem o tym wynalazku ekologów i najlepiej wyłączyć żeby nerwów nie psuło. :)


Dla zainteresowanych: Zawory już wyłączone programowo. Forek śmiga , Cruise nie miga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co konkretnie wylaczyles: zasilanie zaworow (AFAIR jest chyba osobny bezpiecznik) czy tylko sygnalizacje CEL?  Bede robil to samo w przyszlym tyg - masz moze pelna liste bledow, ktore Ci wylaczyli w kompie?

 

 

jako ciekawostke dla potomnych - ja po wyrzuceniu pompy, kora juz sie nie nadawala do kolejnej reanimacji zatkalem jej gumowy wezyk elegancko pasujacym korkiem od prosecco, zacisnalem opaska ktora tam byla...i dzisiaj paczam a korka nie ma :-)

znaczy sie bylo nadcisnienie i to raczej spore co potwierdza teorie ze bagno w pompie to nie przyczyna problemu tylko skutek najprawdopodobniej nieszczelnego zaworu (lub obu) przez ktory spaliny cofaja sie do pompy i tamze skraplaja. inna sprawa ze duzo tego raczej nie ma bo organoleptycznie (smrodek/dymek spod maski) niezauwazalne.

Edytowane przez JanekS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do komputera zostało wgrane oprogramowanie ignorujące urządzenie pompy. Proponowano mi dodatkowe wzmocnienie o 20 KM, również przy użyciu oprogramowania, jednak dla tego silnika konieczne byłoby dostrojenie mieszanki, niestety mechanik nie ma hamowni na dwie osie, więc zostałem przy aktualnych 231. 

 

Pompa i wszystkie graty pozostały na swoim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie, czy jak wywale to całe ustrojstwo i założę zaślepki bez wyłączenia tego w ECU to coś się stanie? Tzn mam w planach wyłączyć w ECU ale jak będę jechał do Wawy a że jutro wstawiam forka do mechanika to pomyślałem żeby od razu zamontować zaślepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...