Ray Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 (edytowane) Witam, w Foresterze 2.5 AT 2006 pojawił mi się błąd P2432 awaria zaworów powietrza wtórnego. Prośba o informacje czy ktoś z Was miał podobny problem. Jakie są możliwości naprawy, z tego co wiem można to wyłączyć w oprogramowaniu. Jeżeli macie adresy specjalistów w okolicy Łodzi, byłbym bardzo wdzięczny za ich podanie. BTW Forek jest do sprzedaży, w razie pytań proszę o kontakt. Edytowane 15 Lipca 2014 przez Ray Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 mam rownolegly watek w "ogolnym" na pokrewny temat i tak w skrocie: caly ten system to chwast ekologiczny, ktory dziala kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika zeby szybciej nagrzac katalizator (wg innych zrodel jeszcze bardziej idiotycznie zeby rozrzedzic spaliny=procentowa zawartosci czegostam w spalinach podlegajaca normie) naprawa do oryginalu zaleznie co padlo od kosztowna do bardzo kosztowna najsensowniejsze i najbardziej eleganckie rozwiazanie to wywalenie tego calego ustrojstwa (pompa powietrza, 2 szt zawory, czujnik cisnienia, rurki etc) i wylaczenie bledow programowo w ECU. w koszty dwie zaslepki (znalazlem gotowizne w PL za 180 zet, jakby sie komus chcialo bawic to kawalek blachy i godzina roboty) i przeprogramowanie kompa. tez kombinuje zeby sie mniej narobic i tymczasowo wylaczyc tylko odpowiednie bledy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichallD Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Ja juz mam zaślepki kupione i niedługo będę jechał do Wawy żeby wyłączyć to ustrojstwo w ECU, chyba najlepszy i najtańszy sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ray Opublikowano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 Dzięki za info. Zamierzam przeprogramować, poczytałem o tym wynalazku ekologów i najlepiej wyłączyć żeby nerwów nie psuło. Dla zainteresowanych: Zawory już wyłączone programowo. Forek śmiga , Cruise nie miga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 18 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 (edytowane) co konkretnie wylaczyles: zasilanie zaworow (AFAIR jest chyba osobny bezpiecznik) czy tylko sygnalizacje CEL? Bede robil to samo w przyszlym tyg - masz moze pelna liste bledow, ktore Ci wylaczyli w kompie? jako ciekawostke dla potomnych - ja po wyrzuceniu pompy, kora juz sie nie nadawala do kolejnej reanimacji zatkalem jej gumowy wezyk elegancko pasujacym korkiem od prosecco, zacisnalem opaska ktora tam byla...i dzisiaj paczam a korka nie ma :-) znaczy sie bylo nadcisnienie i to raczej spore co potwierdza teorie ze bagno w pompie to nie przyczyna problemu tylko skutek najprawdopodobniej nieszczelnego zaworu (lub obu) przez ktory spaliny cofaja sie do pompy i tamze skraplaja. inna sprawa ze duzo tego raczej nie ma bo organoleptycznie (smrodek/dymek spod maski) niezauwazalne. Edytowane 18 Lipca 2014 przez JanekS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ray Opublikowano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Do komputera zostało wgrane oprogramowanie ignorujące urządzenie pompy. Proponowano mi dodatkowe wzmocnienie o 20 KM, również przy użyciu oprogramowania, jednak dla tego silnika konieczne byłoby dostrojenie mieszanki, niestety mechanik nie ma hamowni na dwie osie, więc zostałem przy aktualnych 231. Pompa i wszystkie graty pozostały na swoim miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichallD Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Mam pytanie, czy jak wywale to całe ustrojstwo i założę zaślepki bez wyłączenia tego w ECU to coś się stanie? Tzn mam w planach wyłączyć w ECU ale jak będę jechał do Wawy a że jutro wstawiam forka do mechanika to pomyślałem żeby od razu zamontować zaślepki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się