Jump to content

Gasnący 2.0d po wł.sprzęgła


Tomko
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam problem z silnikiem przebieg 99tys: podczas jazdy po włączeniu sprzęgła silnik gaśnie(na razie sporadycznie max10 na godzine).Serwis wgrał regulacje wtrysku ale nie pomogło.Dodam, że silnik miał kapitalny po 15tys-panewki.Prosze o radę bo strach jeździć.

Link to comment
Share on other sites

Kapitalka po 15k :facepalm:

 

Były jakieś problemy ze sprężarką klimy która powodowała takie objawy jakie opisujesz, zagadaj do użytkownika Andrzej Koper z tego co pamiętam to właśnie on opisywał jak rozwiązać ten problem ze sprężarką klimy.

 

Poczytaj tu:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/32711-gasniecie-silnika-diesla-na-wolnych-obrotach/

tam:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/43920-outback-20d-gasnie-podczas-wciskania-sprzegla/

i tu:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/34565-gasnacy-silnik-forester-diesel/

 

podobne problemy.

Edited by slavok
Link to comment
Share on other sites

Kolego w innej marce też to miałem i był to padnięty silniczek krokowy. Mi dodatkowo auto chodziło nierówno na luzie i podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła obroty spadały do zera. Może to jest trop.

Link to comment
Share on other sites

Silnik krokowy w dieslu?

@ericsson T10s

A widzisz nie zauważyłem, że to ropniak:-). Może info komuś się przyda komuś kto ma Pb:-) Edited by rybek
Link to comment
Share on other sites

Przy duzych temperaturach sie to pojawia. U mnie w tym roku bylo to notoryczne jak nigdy. Gasl przy dojezdzaniu do swiatel bardzo czesto.

Sie nazbieralo tego, bo pozniej mi nawet raz czy dwa razy zgasl na wolnych obrotach jak sobie stalem. Ogolnie nie rowno pracowal i po takim zgasnieciu jak odpalalem to gasl od razu. Zdiagnozowany zawor scv. Wymienilem sam bo jest na samej gorze silnika i jak reka odjal. 

Ogolnie na forum znany temat z tym gasnieciem, ale zadnych konkretow, bo z ta klima info bylo juz kilka lat temu, pozniej o sofcie jakies info bylo. Kolomyja.

Link to comment
Share on other sites

Przy duzych temperaturach sie to pojawia. U mnie w tym roku bylo to notoryczne jak nigdy. Gasl przy dojezdzaniu do swiatel bardzo czesto.

Sie nazbieralo tego, bo pozniej mi nawet raz czy dwa razy zgasl na wolnych obrotach jak sobie stalem. Ogolnie nie rowno pracowal i po takim zgasnieciu jak odpalalem to gasl od razu. Zdiagnozowany zawor scv. Wymienilem sam bo jest na samej gorze silnika i jak reka odjal. 

Ogolnie na forum znany temat z tym gasnieciem, ale zadnych konkretow, bo z ta klima info bylo juz kilka lat temu, pozniej o sofcie jakies info bylo. Kolomyja.

 

Tu piszą żeby samego zaworu nie wymieniać 

 

http://denso-diesel.pl/zawory-scv/

Link to comment
Share on other sites

Raczej tam napisali co by pierwsze zdiagnozować pompę jak pojawia się problem z zaworem.

Swoją dobry sposób na diagnozę pompy, jeżeli po wykręceniu zaworu będą na nim opiłki to dupa blada.

Link to comment
Share on other sites

W ASO nic o pompie nie mowili. Zdiagnozowali zawor. Pytalem czy wystarczy sama wymiana zaworu czy jeszcze jakies podpinanie kompa, to zapewniono ze sama wymiana. Opilkow nie zaobserwowalem. O tym zaworze w subaru jest malo informacji, ale jak sie poczyta forum Mazdy czy Toyoty to juz cos sie znajdzie. Jakies manuale wymiany i inne informacje.

Link to comment
Share on other sites

W ASO nic o pompie nie mowili. Zdiagnozowali zawor. Pytalem czy wystarczy sama wymiana zaworu czy jeszcze jakies podpinanie kompa, to zapewniono ze sama wymiana.

No to dziwne. Bo ja słyszałem (z dwóch źródeł, w tym ASO), że po wymianie SCV konieczne jest tzw. "przyuczenie" ECU. Czyli bez podpięcia kompa ani rusz.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...