Jump to content

Nowy Forester 2.0D - proszę o opinie, porady


forest_girl
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie.

Po wielu jazdach próbnych samochodami typu SUV czy combi udało mi się znaleźć samochód który wydaje się choć częściowo spełniać moje wymagania. Niemniej jednak mam kilka pytań, wątpliwości jakie dodatki warto wziąć od razu, z jakich zrezygnować a co sobie ewent. zamontować samemu. Z góry przepraszam jeśli jakieś pytania wydadzą się Wam głupie lub śmieszne. O niektórych rzeczach nie mam pojęcia.

1. Bagażnik na dachu - chcę przewozić w aucie narty, rower, sprzęt wspinaczkowy. Czy taki bagażnik w stylu "trumna" pomieści mi sprzet wspinaczkowy i narty? Czy narty lepiej przypinać? Czy trzeba demontować "trumnę" by przypiąć rower? Czy lepiej rower z tyłu? Ale wtedy dodatkowy koszt - montaż bagażnika na rower z tyłu i trumna na górę... Poza tym trumna zapewne zwiększa spalanie (opory), na tyle że warto ją demontować jeśli jej nie używamy? Czy łatwo ją samemu demontować? A jesli tak to czy nie łatwo jej ukraść? Czy rower zmieści się w bagażniku jak złożę siedzenia? I ogólnie czy jesteście zadowoleni z pakowności Foresterka? Czy warto brać wykładzinę bagażnika, listwę ochronną, przegrodę bagażnikową?

2. Interesuje mnie terenowa jazda, tzn. nie jakieś ekstremum, ale mieszkam w górach i nieraz się pojedzie przez łąkę, drogę szutrową, śnieg, zaspę, kałuże, las itp. czy warto w związku z tym brać: dolną osłonę silnika? chlapacze? dywaniki gumowe? hak holowniczy?

Czy coś z tego lepiej dokupić za nie tak zapewne zawrotną cenę?

3. Tapicerka - skóra? materiał/pvc? materiałowa? Teoreycznie ładniejsza wydaje się skóra, ale ja nie mam czasu dbać o nią, polerować, czyścić, nabłyszczać. Nieraz jadę w brudnych ubraniach, leżą nienajczystsze rzeczy w aucie - chciałabym coś co się szybko nie zniszczy, jest trwałe, nie zostanie pobrudzone, poniszczone tak łatwo. Jakie są plusy i minusy tych rozwiązań?

4. Kolor - głupia sprawa, ale mimo że kobieta nie wiem jaki chcę kolor auta, wiem że nie czerwone - bleee. Podoba mi się czerń, ale to chyba dość niepraktyczne? Nagrzewa sie? Słabo widoczne? Brudzi? Może lepszy grafit? Biel jakoś mi nie pasuje do FRST chociaż wlasciwie ładna jest. Natomiast srebrne auto mam obecnie i mimo że ładne to chyba mnie znudziło - wszyscy mają srebrne.

5. Kamera cofania - warto czy nie warto? Działa, jest niezawodna czy się psuje, wariuje i zbędny bejer? W sumie radzę sobie jakoś z parkowaniem bez ulepszaczy, mam autko z 1999, ale w terenie chyba czasem też fajna rzecz widzieć co jest z tyłu? Poza tym jednak to autko jest nieco większe niż osobówka.

6. Ile tak naprawdę pali ten samochód? Wiem że to zależy od stylu jazdy, ale to co było na próbnej, to co mówią specyfikacje i to co mówią użytkownicy starych Foresterów nijak się nie ma do siebie. Ma ktoś nowego Forka i powie ile on pali? Ile pali na autostradzie przy szybkiej jeździe i co to znaczy dla Was "szybka" jazda? Jaka jest dla niego optymalna prędkość, tzn. kiedy najmniej pali?

7. Przeglądy nowego samochodu, który jest w leasingu - co ile TRZEBA je robić, co obowiązkowo wymieniać w dieselowym aucie i jakie są tego koszty?

8. Usterki - co najczęściej się psuje, na co warto zwracać uwagę?

9. Tak po ludzku - o co chodzi z tym że silnik jest "boxer" - umie ktoś to wytłumaczyć?

10. Gdzie w Małopolsce i gdzie na Pomorzu naprawdę znają się na tym aucie - mechanicy nie tylko z serwisu autoryzowanego? Czy jesli auto jest leasingowane to musi być naprawiane tylko w serwisie? A jeśli mi się zepsuje na drodze i jest holowane to musi być do serwisu Subaru?

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie

 

nowa użytkowniczka Forum

Link to comment
Share on other sites

Posilkował się będę tutaj Forkiem kolegi, bo sam mam starszą wersję, ale...

Ad. 1 Wszystko zależy od wielkości trumny. Przy tyciej znajomego wchodzi i ona sama i rower obok. Oczywiście jeden.

Ad. 2 Hak holowniczy jak najbardziej. Zawsze to fajnie pomoc kierowcy innego pojazdu :-P Osłon IMO nie warto. Przecież nie zamierzasz pokonywać skalistych zjazdów /podjazdów. Dywaniki gumowe jak najbardziej. Sama wiesz co potrafi się pojawić w samochodzie w okresie jesienno - zimowym.

Ad. 3 Nie wiem jak z jakością w nowszym Forku, ale w moim na skórę narzekać nie mogę. Co więcej - jest łatwa w czyszczeniu, wiec jestem za tym materiałem.

Ad. 4 Praktyczność - srebrny, wygląd - czarny. Chociaż jest jeszcze jakiś taki kawowy cy cuś.

Ad. 5 Nie warto. Skoro radzisz sobie z cofaniem, to i tym razem lusterka Ci wystarczą.

Ad. 6 Znajomemu w cyklu mieszanym diesel połyka od 6,5 do 7,5 paliwa do traktorów. Pali zapewne najmniej na szóstym biegu i ok. 110 km/h :-P

Ad. 7 No idea...

Ad. 8 Przyjmijmy, że Subaru się nie psują. Ewentualnie "zwracają uwagę" (poprzez usterki) kierowcy, że ma jeździć inaczej ;-)

Ad. 9 O ile mi wiadomo nic się nie zmieniło i chodzi o przeciwsobny układ tłokòw.

Ad. 10 W okresie gwarancyjnym /leasingowym chyba musi. Ale tu pewnie ktoś mnie poprawi. Mechanikow znamy, stad tez PW do Ciebie.

 

I prędziutko na Forum Ogólne i temat Witamy się, o ile jeszcze Cię tam nie było ;-)

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Edited by radek_shin
Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry.

Odniosę się tylko do wybranych zagadnień.

 

Ad.1

  • Rower – mieści się wewnątrz po złożeniu tylnych siedzeń. Starczy też miejsca na worek ze sprzętem wspinaczkowym, zapasowym ubraniem itd. Od zawsze jeżdżę combi (Octavia, Altea4, Forester) o pojemności bagażnika powyżej 500 l. Bagażnik Forestera jest szerszy moim zdaniem i bardziej „ustawny”.
  • Bagażnik ma podłogę lekko wznoszącą się w kierunku do wewnątrz samochodu. Wskazana jest wykładzina bagażnika, siatka mocująca bambetle i nakładka na tylny zderzak (zapobiegająca zarysowaniom przy załadunku)

Ad2,3

  • Teren - tak naprawdę, to zalety Forestera widać dopiero poza asfaltem. Super!
  • Wyposażenie - mam zamontowany hak holowniczy, bo często jeżdżę z przyczepą. Jeśli nie przewidujesz holowania przyczepy – nie montuj haka (chociaż przy zakupie nowego samochodu można wycisnąć z dealera demontowany hak, dywaniki, wykładzinę bagażnika...)
  • Tapicerka – gdybym kupował samochód dzisiaj, to raczej z tapicerką skórzaną (dzieci, psy, brudne rzeczy).

Ad 5

  • Kamera cofania – teraz chyba już montowana w standardzie. Działa bardzo dobrze, ale musisz dbać o czystość kamerki. Ja jednak przywykłem do czujników cofania i musze się przestawić (jak do tej pory wolę czujniki, bo widzą rzeczy niewidoczne)
  • System audio działa OK, urządzenie głośnomówiące tez. Niestety nie chce się synchronizować z książką telefoniczna iphone’a. Trochę to dziwne, bo proste urządzenia głośnomówiące (np. Parrot) synchronizują się bez problemu. Na ekranie audio widzisz zatem tylko numer połaczenia przychodzącego.

Ad 6

Zużycie paliwa 2,0D 2012 (demo kupiony w styczniu z przebiegiem ok. 2 tys) akt. przebieg 16 tys.

- w ruchu miejskim – Wwa – 8,5 do 9 l/100

- poza miastem (trasa szybkiego ruchu i autostrada 110 do 150 km/h) 7,0 do 7,5 l/100

Ad 7

Rekomendowane max ceny przeglądów – zobacz

http://www.subaru.pl/docs/przeglady_okresowe_2013-04.pdf

 

Ad 9

Silnik boxer – zobacz

bit.ly/RBiqWV lub

https://www.youtube.com/watch?v=84ySBbmDVc0&list=UUoyrcdib1HkM_TWNVMtubVA&index=17

 

Pozdrawiam i życzę dobrego wyboru

Link to comment
Share on other sites

Jeśli pozwolisz, dorzucę jeszcze swoje 0,03 zł:

 

Ad. 1

Zauważ, że zakładanie roweru na dach takiego samochodu, jak Forester, to niełatwe zadanie. Jeśli nie masz nikogo do pomocy, może okazać się niewykonalne, chyba że jesteś wysoka i silna, a rower to jakiś lekki crossowiec bez przeszkadzających błotników i innych takich.

 

Ad. 2

Jeśli chodzi o jazdę w terenie to moim skromnym zdaniem wyposażeniem wskazanym jest jednak osłona (nigdy nie wiadomo, co się kryje w trawie albo w błotku), porządne dywaniki gumowe i chlapacze. Chlapacze fabryczne to w rzeczywistości zbieracze, ale daje się je łatwo przerobić na jako tako sensowne - zdjęcia powiesiłem na Forum w jednym z wątków o chlapaczach (poszukam później, jeśli nie znajdziesz; wystarczy odciąć dolną część i po problemie). Niestety, nie ma porządnych chlapaczy niezależnych producentów do Foresterów III i IV generacji.

 

Warto wziąć także wykładzinę bagażnika w postaci płytkiej wanienki z tworzywa.

 

Ad. 4

Forester uroczo wygląda w zielonym. Biały jest też śliczny. Czarny zazwyczaj kojarzy się z pewnymi grupami zawodowymi, które nie cieszą się specjalną estymą wśród społeczeństwa. Oczywiście kolor to rzecz gustu, faktem jest jednak, że utrzymanie czarnego auta wymaga dużego nakładu pracy/czasu/pieniędzy. Osobiście lubię kolorowe samochody, a nie w różnych odcieniach szarości.

 

Ad. 6

W III generacji najmniej pali przy obrotach 2 000 - 2 500. Silnik IV się niewiele różni, więc pewnie będzie podobnie. Reszta zależy od Ciebie.

Nasz Forester pali teraz około 6 l w warunkach mieszanych, bez autostradowych. Dużo zależy od opon.

 

Ad. 8

Typową usterką jest stukanie z zawieszenia - tandetne tuleje stabilizatorów. Reszta to raczej sprawy losowe. Opisywane z lubości problemy z silnikami Diesla poprzedniej generacji to chyba już historia.

 

-------

 

Zdjęć zmodyfikowanych chlapaczy w tamtym wątku już nie ma.

Wrzucę jedno, może przyda się Tobie lub innym potrzebującym.

 

post-4037-0-84440600-1404983927_thumb.jpg

Edited by debtux
Link to comment
Share on other sites

1. Dlaczego trzeba odciąć dolną część? Jakie z nimi problemy są? Dzięki że umieściłeś zdjęcie zmodyfikowanych, ale nadal nie wiem jak wyglądają niezmodyfikowane:( i o co chodzi.

2. Jeśli dużo zależy od opon - to jakie warto wziąć? Jeśli chodzi o spalanie i ogólnie o jazdę

3. Co do roweru, to jestem dość wysoka i w miarę silna - rowerek podniosę na dach - apropos - wspinanie się po aucie mocno mu zaszkodzi? Tylko kwesta trudności tego, jeśli długo czasu na to schodzi to lipa. Tak samo z montażem "trumny". A sens wożenia jej non stop chyba jest słaby.

4.Osłonę to raczej wezmę - jasne że zamierzam pokonywać skaliste zjazdy! Jura Krakowsko Częstochowska!

5. Z tym hakiem to wciąż się waham - nie poholuję innego autka bez haka? :( Nie lepiej go samemu później zamontować? Tak samo te dywaniki i inne pierdółki? Nie lepiej to sobie dokupić bez naklejeczki z gwiazdkami? Czy nie specjalnie się da?

6. Do michalro - czy Forester ma większy bagażnik od Octavii? Większy od combi??? Nie wydaje mi się.

7. Tak samo się waham z tapicerką. Raczej skłaniam się ku skórze jako alergik - łatwe czyszczenie, nic nie będzie się kurzyć, ale jeśli skóra ma pękać, nagrzewać, się chłodzić, ześlizgiwać to chyba nie ma sensu.

 

 

Dzięki wszystkim za opinie!!!

Link to comment
Share on other sites

W sprawie pojemności bagażnika. Nie ma co dyskutować z pojemnościa podawaną przez producenta.

Ja napisalem, że bagażnik Forestera jest szerszy moim zdaniem i bardziej „ustawny”.

 

Holowanie. Jesli nawet zamontujesz hak holowniczy, to tylko do holowania przyczepy. 

 

Do holowania innego auta nalezy stosowac atestowaną śrubę oczkową znajdującą się w wyposażeniu samochodu (...z uchwytu podnosnika nalezy wyciagnac hak holowniczy... i wkręcić w gwintowany otwór... - wiecej  w instrukcji obsługi). Śrubę można oczywiście wkręcić z przodu i z tyłu samochodu. 

Link to comment
Share on other sites

1. Dlaczego trzeba odciąć dolną część? Jakie z nimi problemy są? Dzięki że umieściłeś zdjęcie zmodyfikowanych, ale nadal nie wiem jak wyglądają niezmodyfikowane:( i o co chodzi.

Chlapacze do generacji III były zamknięte u dołu - na zdjęciu widać, gdzie obcięto dno. Tak więc miały kształt pudełka otwartego od strony koła. Pudełko tu wypełnia się błyskawicznie błotem lub śniegiem / lodem i przestaje działać jako chlapacz. Nie wiem, kto i po co wymyślił coś takiego; może w celach estetycznych? zbierania piachu na pustyni? wody na czystych autostradach w niektórych krajach zachodnich? Do wersji IV są one trochę inne, ale na oficjalnych zdjęciach nie widać, jak to jest skonstruowane. W każdym razie po tej modyfikacji działają dobrze, a na pewno lepiej niż proponowane tu i ówdzie wyroby z cienkiego, sztywnego plastiku.

 

2. Jeśli dużo zależy od opon - to jakie warto wziąć? Jeśli chodzi o spalanie i ogólnie o jazdę

My mamy teraz niestandardowe oponki Geolandar A/T-S G012, 16".

Jest w miarę cicho, jest miękko, jest super w terenie, ale autko pali więcej, szacuję że około 0,5 - 1 l/ 100.

Fabryczne opony to 17" (w XT 18") - twardsze, bardziej "tłukące", może trochę cichsze, na pewno mniej pali. Jak zawsze - opona terenowa lub "półterenowa" powoduje większe spalanie - tak samo w rowerze trzeba mocniej pedałować przy grubym bieżniku.

 

3. Co do roweru, to jestem dość wysoka i w miarę silna - rowerek podniosę na dach ...

Podnieść to jedno, a ustawić i przymocować to co innego. Nie odradzam, nie zachęcam, najlepiej spróbuj u kogoś znajomego z autkiem podobnej wielkości. Co do wspinania się po aucie - nie mam doświadczeń. Parę razy trzeba było, ale stawałem na tylnym kole. Podobno Forester IV generacji ma jakieś wzmocnienie przy tylnych drzwiach...

 

... Nie lepiej haka samemu później zamontować? Tak samo te dywaniki i inne pierdółki? Nie lepiej to sobie dokupić bez naklejeczki z gwiazdkami?

Oczywiście, że można później. Tu chodzi o to, że jeśli np. auto bierzesz na firmę, to takie rzeczy się wlicza w cenę i urzędasy później Cie nie pytają głupio "Proszę uzasadnić zakup trumienki lub haka...", a poza tym sprzedawcy chętnie dorzucają takie rzeczy gratis lub ze zniżką, żeby zachęcić Cię do kupna samochodu. Edited by debtux
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...