AdaSch Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Mieli w ASO Rozumiem, że quazar S 0w20. O ile nie znika i nie pałujesz po autostradach to nie ma problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Mi ostatnio zdarzylo sie smignac na fabrycznym oleju(od kupna auta jeszcze nie wymienilem ) V maxem - ( oczywiscie po niemieciekij autostradzie ) . Ku mojemu zdziwnieniu temp oleju nie chciala przekroczyc 109-110 stopni na wyswietlaczu. Od razu informuje ze nie wiem gdzie jest fabryczny czujnik temp oleju w 2.0i ,oraz nie wiem czy to duzo czy malo jak na olej 0w20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mumas Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Mieli w ASO Rozumiem, że quazar S 0w20. O ile nie znika i nie pałujesz po autostradach to nie ma problemu. Czy nie znika to nie wiem, to się okaże. poprzedni trochę znikał - to był chyba 5w30 - po objechaniu autostrady miejscami 160-190 - było ok. zaczął znikać mniej więcej po jakichś 12-13 tys. 0w20 wlali mi z naddatkiem - nie wiem po jaki grzyb......ale już ciut upuszczone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 A tak dla pewności - według strony lotosy Quazar S ma normę SL, zaś nowy foerster w instrukcji wymaga SM lub SN - czy dobrze rozumiem, że Quazar S nadaje się tylko do starszych Subaru? Bo z drugiej strony wg. Acea jest to olej A# i na taki też pozwala instrukcja (choć jest to ostatnia opcja). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Podobno Quazar S ma tyle dodatków anty-zużyciowych, że nie mieści się w API SN/SM . Jak dla mnie to bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Quazar S 0w20 ma GF4 SM czyli zgodnie z manualem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Ale do XT to już nie, bo 5w30 ma Sl - no ale to wątek o 0w20, tyle, że ciekawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 2.5XT dopuszcza nawet starsze APi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1leszek Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Bardzo dziekuje AdaSch za odpowiedź.Zdecydowałem się na zastosowanie oleju ACEA C2. Czy masz jakies preferencje co do producentów. Musze jakiś wybrać i za cholerę nie wiem jaki. Słyszałem o : Valvoline, Millers , Motul , Shell. Czy któryś z nich jest lepszy od drugiego? Aha. Najwazniejsza rzecz zwróć uwagę by możliwie jak najmniej szarpał na tym oleju. Wiec jeśli jest syntetyk to żeby na nim nie szarpał. Miałem już Totala i fenomenu nie było. Aha , znalazłem info ,ze gdzies (chyba w Ameryce) dla Subaru oleje robi dla subaru firma Idemitsu. Znalazłem jej produkty na rosyjskich stronach.Sama firma ma dużą filię w rosji i strone w internecie po rosyjsku. Czy ona dedykuje cos do diesla subaru? Na przedostatnich Plejadach w Jurze Krakowsko -cząestochowskiej orlen można rzec rozdawał w formie reklamy swoje produkty i tak si ezłozyło ,ze dostałem olej bodajże Maxexpert xj 5W30. Czy ten olej można uzyć? Po prostu jest u mnie w piwnicy i nie bardzo mi się chce go wystawiacna allegro. Jakos nie mam zapału do tego. Może jako c2 można go uzyc na jakies 5000km. Nie lubie wyrzucać rzeczy . Czy niesie to za sobą jakieś ryzyko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Czy masz jakies preferencje co do producentów. Musze jakiś wybrać i za cholerę nie wiem jaki. Słyszałem o : Valvoline, Millers , Motul , Shell. Tylko Millers i motul. Co do szarpania, to wg mine nie ma to nic wspólnego z olejem Aha , znalazłem info ,ze gdzies (chyba w Ameryce) dla Subaru oleje robi dla subaru firma Idemitsu. Znalazłem jej produkty na rosyjskich stronach.Sama firma ma dużą filię w rosji i strone w internecie po rosyjsku. Czy ona dedykuje cos do diesla subaru? a to nie jest tak, że na pierwsze zalanie idzie półsyntetyk czy nawet minerał aby dotarł się silnik? Codo idemitru to nie kojarzę aby ktoś się na tym "ścigał" Na przedostatnich Plejadach w Jurze Krakowsko -cząestochowskiej orlen można rzec rozdawał w formie reklamy swoje produkty i tak si ezłozyło ,ze dostałem olej bodajże Maxexpert xj 5W30. Czy ten olej można uzyć? Po prostu jest u mnie w piwnicy i nie bardzo mi się chce go wystawiacna allegro. Jakos nie mam zapału do tego. Może jako c2 można go uzyc na jakies 5000km. Nie lubie wyrzucać rzeczy . Czy niesie to za sobą jakieś ryzyko? Odpowiedźjest zawsze taka sama "to zależy" Jeżdząc jak beret to nawet castrol nie zabije silnika nawet średniej perspiektywie. Problem zaczyna się gdy jedziesz do najlepszego kumpla na ślub a gdzieś po drodze był wypadek i utknąłeś. Aby to nadrobić ciśniesz po autostradzie ile się da i tutaj zaczynasz żałować, że nie zastosowałeś oleju który na pewno nie da D..y. Ja nie znam tego orlenu więc się nie wypowiem ale wiem co leją ci co upalają i co leją Ci co remontują silniki. Wiem jak wyglądały panewki u mnie po 150kkm i jak wyglądała rysa na drugim cylindrze. Tak, że kolego ja zmieniam olej co 5kkm (zgodnie z JDM manual) i na taki olej który ma optymalna dostępność, cenę i parametry czyli taki który jest przystosowany do seryjnie bardzo mocnych aut. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 31 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 (edytowane) a to nie jest tak, że na pierwsze zalanie idzie półsyntetyk czy nawet minerał aby dotarł się silnik? Codo idemitru to nie kojarzę aby ktoś się na tym "ścigał" AdaSch a uzywales eneosa sustiny made in japan??? Podobno Ludzie chwala Edytowane 31 Października 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 nie używałem ale nie wiem co to znaczy ludzie chwalą. w innych krajach jak przekroczysz dozwoloną prędkość to Cie zastrzelą. Liczy się to co mówią upalacze prywatni bo to im zależy aby silnik najdłużej pojeździł. od tych co ja znam to wiem, że silnik wygląda bardzo dobrze po motul 300v i millers CFS. Ja wybrałem x-max bo ma skład podobny do 300v ale nadal to olej cywilny w dobrej cenie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 uzywales eneosa sustiny made in japan??? Podobno Ludzie chwala Dobry olej do cywilnej jazdy,do upalania są lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 (edytowane) mnie śmieszy "ludzie chwalą" weźmy na tapetę nie zmuszonego do zakupu skody fabii. Jak wiadomo skodziarz to stan umysłu więc to coś mu się podoba a następnie będzie chwalił castrola maganatec 10w40 bo u niego wszystko ok bo auto przecież jeździ. Potem silnik takiego delikwenta po 60kkm wygląda tak: ta "osoba" jest niezwykle zadowolona ze swojego oleju i w rozmowie ze mną go zachwala i w ten sposób ludzie "mówią" Liczy się tylko to co zdradzą Ci co otwierają dręczone silniki. Mogłem wybrać 300v, wybrałem zbliżony x-max ze względu na aprobaty. szkoda że nie zrobiłem zdjęcia rozrządu WV v10. Customer dostał stanu przedzawałowego jak się dowiedział w ASO, że koszt wymiany to 27k. Pewnie na porządnym oleju nie dość ze pojeździłby znacznie dłużej a może w ogóle by się nie rozpadł. Olej wiadomo jaki )) syf z miski chochlą trzeba było wyciągać. Całość usyfiona niemiłosiernie. Auto serwisowane w ASO. Pozdrawiam Edytowane 1 Listopada 2014 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Ja wybrałem x-max bo ma skład podobny do 300v ale nadal to olej cywilny w dobrej cenie. W poniedziałek właśnie takowy wlewam na zimę. Zobaczymy czy będzie ubywał w takich samych ilościach jak Millers 5W50... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 5w50? ostro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 5w50? ostro Się gra, się ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 5w50? ostro No wlasnie też uznałem że za ostro. A czy orientujesz sie jaka jest różnica pomiędzy X-maxem z dedykacją Porsche a tym dla RS - a i GTR? Są rożne etykiety. Ja kupiłem ten drugi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Nikt nic nie wie?... W sieci napisano, że jeden X-MAX jest FULL SAPS (ten do Porsche), a ten do RS-a - MID SAPS. Innego rozróżnienia parametrów nie spotkałem. Rozumiem, że do Subaru lepszy ten pierwszy?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Nie ma już tego ani sm, jest tylko sn który ma wyższy tbn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Nie ma już tego ani sm, jest tylko sn który ma wyższy tbn U autoryzowanego dystrybutora MOTULa były oba... Ale wybrałem ten FULL SAPS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Stary magazyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Nie ma już tego ani sm, jest tylko sn który ma wyższy tbn U autoryzowanego dystrybutora MOTULa były oba... Ale wybrałem ten FULL SAPS. Bardzo jestem ciekawy czy na tym Motulu zmniejszy się zużycie oleju... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 u mnie jest identycznie jak na 5w30 zarówno jak i na wersji SM jak i SN czyli tak, u mnie 0w40 na idle ma niższe ciśnienie niż 10w40 półsyntetyk, 5w40 xmax 5w30 300v i cfs. To bardzo płynny olej dlatego go zostawiłem bo jednak lepkość W40 a płynie jak 5w30 o niskim hths nie wiem jak to zrobili ale jak dla mnie bomba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 u mnie jest identycznie jak na 5w30 zarówno jak i na wersji SM jak i SN czyli tak, u mnie 0w40 na idle ma niższe ciśnienie niż 10w40 półsyntetyk, 5w40 xmax 5w30 300v i cfs. To bardzo płynny olej dlatego go zostawiłem bo jednak lepkość W40 a płynie jak 5w30 o niskim hths nie wiem jak to zrobili ale jak dla mnie bomba.A czy to niższe ciśnienie nie jest in minus?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi