Jump to content

Olej 0w20 a ASO


Recommended Posts

Właśnie jestem po dokładnej lekturze instrukcji obsługi subaru XV z 2014 rocznika i nurtuje  mnie jedna rzecz. W instrukcji napisane jest ze olejem zalecanym do mojego auta jest olej 0w20 , olej 5w30 może być użyty w razie dolewki. Co więcej pod maską na " korku od oleju " wytłoczony jest napis 0w20 motor oil. Dzwoniłem do dolnośląskich ASO i usłyszałem ze w ASO zalewane jest 5w30. Informacja ze olej ten zalecany jest do naszego klimatu jakoś mnie nie przekonuje( na całym świecie leja do tych silników  0w20), i wolałbym aby ASO zalało mi olej o parametrach rekomendowanych przez FHI. Niestety jako klient dolnośląskich ASO nie mam możliwości wyboru oleju 0w20 a szkoda bo na pewno dopłaciłbym te parę groszy i zalał to co nakazuje fabryka. Ja rozumiem, że na oleju 5w30 mojemu silnikowi nic sie nie stanie ale z tego co wiem nowe silniki ( czy to Subaru, Honda, Toyota) projektowane są pod lekko biezne oleje 0w20, kanały olejowe są cieniutkie a olej 5w30 szczególnie w niższych temperaturach robi sie dużo gestszy niz 0w20 przyklad:

.

W związku z powyższym pytam czy mogę zgłoscic się do ASO na wymianę oleju ze swoim olejem np. rekomendowanych przez SUBARU Lotosem Quazarem 0w20 ( w chwili obecnej oleje 0w20 są tak samo łatwo dostępne jak oleje 5w30) i jak się ma do tego gwarancja? Czy może jest w Polsce jakieś ASO Subaru które zalewa 0w20 ? -jezeli tak to które. Czy może olać FHI i zalewać 5w30???

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Panowie z całym szacunkiem nie zrozumcie mnie zle ale wasze odpowiedzi nie są odpowiedziami na zadane przez mnie pytania. W linku który podałem faktycznie jest olej 5w40 ( nie zauważyłem) co nie zmienia faktu ze różnica gęstości w niskich/wysokoch temp pomiedzy 0w20 a 5w30 jest znaczna przykład

leon zdziwiłbyś się było i -38 2 lata temu -przynajmniej raz w miesiącu bywam w okolicach Krynicy Górskiej. Nie wiem jak u was w Toruniu ale tu mrozy potrafią być srogie

We wszystkich swoich autach jeżeli pod maską np na zbiorniczku wyrównawczym płynu hamulcowego był wytłoczony napis dot4 - lałem dot4 a nie żaden inny dopuszczalny. W tym przypadku również chciałbym lać to co zaleca fabryka jednakże tak jak napisałem wyżej w ASO po prostu nie ma wyboru. ( nie wydaje mi się, żeby takim strasznym problemem dla ASO było sprzedawanie quazara S 0w20 nawet w 4 litrowych butelkach po odpowiednio wyższej cenie dla swoich klientów ) W związku z czym proszę o odpowiedz dział techniczny co z gwarancją jeżeli przyniosę swój olej zalecany przez Subaru Lotos Quazar S 0w20 ( i czy tak można ) oraz czy jest jakieś ASO które posiada w swojej ofercie 0w20.

Link to comment
Share on other sites

Możesz przynosić swój olej jeśli jest oryginalny, w oryginalnych butelkach. Nikt się nie czepnie, ja też przynosiłem i nikt nie miał żadnych uwag.

Olej ma się zgadzać z parametrami zalecanymi przez producenta. Jeśli taki dostarczysz, nikt nie ma prawa się do niczego doczepić i nie ma żadnych podstaw do cofnięcia gwarancji.

ASO zresztą też nie bierze oleju z SIP-u, tylko każdy bierze od dostawów oleju w beczkach. Nie popadajmy w paranoję, typu jak nalepię listwę na zderzak to mi gwarancję cofną (pytanie sprzed kilku dni).

 

Gwarancja może być cofnięta na elementy, na które miała wpływ dana instalacja. Np. instalacja zestawu głośnomówiącego, która spowoduje spięcie, wykluczy gwarancję na spalone elementy i na wszystko, co mogło mieć związek ze zdarzeniem, ale nikt nie odbierze gwarancji na silnik, czy układ hamulcowy. Poprawna instalacja ww. zestawu poza ASO też nie wpłynie na żadną gwarancję.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

w sumie, ciekawe czy jest to podstawa do reklamacji. jak silnik zacznie brać olej to w sumie nie wiadomo czy wina aso czy nie.w każdym razie mozesz powalczyć dla zasady, że zalali Ci wadliwy olej.

 

kiedyć na tvn turbo była akcja chyba z kia lub czymś koreańskim

 

serwis zalał 10w60 (idioci) do auta wymagającego 5w30. auto się zatarło podczas jazdy po autostradzie. Niemcy stwierdzili, że Polacy to idioci i kosztami mieli obciążyć pl serwis. Ponieważ był to syfol to nie chcieli chyba awantury i silnik został wymieniony czy jakoś tak.

 

Wracając do twojego pytania. są dobre oleje 0w20 i złe oleje. producent oficjalnie nie podaje składu oleju i trzeba mocno grzebać w necie aby znaleźć taki który będzie naprawdę zabezpieczał silnik. lepszy dobry 0w20 niż jakikolwiek syfol 5w30

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

A czy do mojego auta, które potrafi lyknąć do 300 ml oleju na 1000 km przy ostrzejszej trasie, polecalibyscie tego X-MAXA 0W40 czy raczej Millers 5w50? Bo już sam nie wiem...:(

Link to comment
Share on other sites

Ją robiłem testy. Wg mnie x-max to najlepszą opcja. Jego płynność jest identyczna jak oleje w 30 (na podstawie ciśnienia olejuj w stosunku do wielu innych) czyli idealne chłodzenie, chroni jak w40 czyli bardzo dobrze, skład ma niemal identyczny z 300v ale w mniejszych ilościach, jest 0w czyli idealnie na zimę i niższe spalanie ( dla idiotów: 0w nie oznacza wody a lepkosc w niskiej temp która jest i tak o niebo wyższa niż w40 w 100stC). Po poczytaniu uoa itp. Żadnego innego więcej nie będę ujzywal. Aha, olej nie jest eko, ma wszelkie dodatki zzdp, mo, itd a moke spalanie w 2:5t jest jedno z niższych w chistorii czyli mniej niż 13 w mieście (umiem delikatnie jeździć)

 

Pozdrawiam

P.s.

Wlewać na własną odpowiedzialność.

Edited by AdaSch
Link to comment
Share on other sites

@Adasch takie merytoryczne  posty się miło czyta! 

Ja kilka miesięcy jeździłem na Motulu 300V 15W50 ale zmieniłem na własną odpowiedzialność na  300V 5W40. Obserwacje: silnik odpala ciszej i łagodniej, kucizna nie klepie tak strasznie jak na 15W, szybko łapie temperaturę, w mieście przy upałach i dynamicznej jeździe  nie mam więcej niż 95 stopni, spalanie - nie sprawdzałem ale to zbadam jakoś niedługo.

Acha... no i dolałem do oleju Archoil AR9200 :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Zalej i sprawdź zużycie. Warto zastosować płukankę

Sprobuję. Myślisz, że ostry wycisk od czasu do czasu wytrzyma?... :)

 

No i jednak nie udało mi się dostać w Białymstoku X-MAXA, był tylko na zamówienie. Ponieważ nie mogłem czekać, więc zalałem na razie Millersa 5W50 XF LL, którego kiedyś miałem i silnik chyba go lubił, bo mało go zużywał, ciszej pracował, a spalanie benzyny nie wzrosło. Teraz wykonałem dosyć ostrą trasę 300 km i ubytku ani kropli. X-MAXA wypróbuję na zimę. Chociaż według specyfikacji Millersa, ten 5W50 ma temp płynięcia -48 stopni. To chyba nieźle....

Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

Ech, najwidoczniej nie wiesz jak małą średnicę ma otwór natrysku na prowadnice zaworu. O przepływie nawet nie wspomnę

Fachowcem nie jestem, korzystam z wiedzy mądrzejszych ode mnie w tej dziedzinie. Sądzisz, że ten Millers nie spełnia powyższych warunków?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pozwoliłem sobie podpiąć się pod post . Dotyczy bowiem olejów. Od penego czasu i to od niedawna serwis subaru nie zaleca a wręcz odradza stosowania w silnikach diesla oleju C2. Czym jest to spowodowane?


Dodam ,ze na łamach forum w pytaniach do Dyrekcji otrzymałem podobna informację.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem ,ze mogę używać oleju C2 a silnik ma wystarczającą ochronę pomimo lepkości ok 10 w 100st Celsjusza.
Bardzo proszę o odpowiedź.

Ja testowałem wiele olejów i mam metlik w głowie. Na c3 po 7 tys km wyrzuca olej spod filtra oleju i robi się wtedy głosny rozrząd ale do tego czasu jest cichy . Nie da się dojechać 10 tys km. Na c2 dojeżdżam 10 tys i więcej ale przy 10 tys rozrząd chodzi jak młockarnia.Dotyczy tp przede wszystkim łańcucha rozrządu . Ale filtr oleju jest suchy.Dlatego pytam się o to dlaczego serwisy negatywnie się wypowiadały o C2. Dodam ,ze na C3 jest podwyższone spalanie w stosunku do tego jakie jest na c2. Na c2 silnik jest o wiele bradziej dynamiczny i nie trzeba go prosić ,żeby sprawnie przyspieszał . Na c3 jeżdżąc bardziej dynamicznie trzeba wciskać dużo więcej gazu a silnik spala znacznie więcej paliwa a osiągi i tak pozostawiają dużo do życzenia. Na c2 można rzec ,ze silnik pali wg książki ok. 7.5 l na 100km a na c3 to i czasami 10l


Jeśli chciałbym uzywac oleju ACEA C2 to kierowac się jeszcze jakąś aprobatą czy ważne jest aby był tylko C2. C2 ma często aprobatę FIAT 9.55535-S1 lub B712290 PSA . C2 stosuja tez inne marki japońskie np. Toyota.

Ma ona swój olej : Toyota premium fuel economy C2. Zastanawiałem się nad nim ponieważ ma niską temp. zapłonu tj ok 200 Celsjusza( ASTM D93)- tygiel zamknięty.

myślałem tez nad castrolem magnateciem C2 ale nie znam dla niego ASTM D93. Stosowałem Totala ineo ecs ale silnik szarpał na nim w stanch przejściowych. Stosowałem selenie wr pe c2 i występowało spalanie stukowe podczas przyspieszania(może jest to kwestia jakiegoś ustawienia silnika) ale silnik poza tym zjawiskiem pracował dobrze : nie szarpał, był dynamiczny, nie wyrzucał oleju pod filtrem oleju, był głosniejszy ale nie odbiegał głosnościa od totala.

Ja to jestem już chyba głupi

Edited by 1leszek
Link to comment
Share on other sites

Dawno takich bzdur nie czytałem...

 

Różnica między C2 a C3 jest tylko w HTHS mniej niż 3,5 i więcej niż 3,5. Oba są wykastrowane do bólu z dodatków przeciwzużyciowych. Teoretycznie nieco lepiej chroni C3

 

Na spalanie ma wpływ lepkość.Skoro oba są 5w30 to oba mają zbliżoną lepkość

 

Stosując taki oelej teoretycznie chronimy DPF ale silnik dostaje po tyłku. Ja bym lał lał pełny 0w40 lub podobny. DPF i tak zdechnie prędzej czy później ale silnik dalej będzie banglał. Dodatkowo ograniczył bym do minimum przepływ gazów EGR tak aby nie pojawiał się CEL a przynajmniej dolot były chociaż nieco mniej zasyfiony w funkcji czasu. Być może da się już całkowicie to usunąć programowo.Tak nowoczesny diesel i tak dymi w minimalnym stopniu, ma w końcu 5 faz a lepsze powietrze powodowało by jeszcze dokładniejsze spalanie mieszanki.

 

Oczywiście jak ktoś kupił go na 100kkm to można to wszystko mieć gdześ ale jak ktoś go kupuję do ogromnych przebiegów to inna para kaloszy. Mi w JTD właśnie strzeliło 300kkm a kto wie czy nie ma już 400kkm. Olej cały czas z pełnymi dodatkami. Jak na razie nie ma żadnych problemów. Czy fabryczny olej do SBD też jest C2? jak taki silnik dobrze dotrzeć bez sporego pakietu ZZDP?

 

No i pyt kluczowe. Skoro SBD nie bierze oleju to jakie znaczenie ma zastosowany olej skoro i tak nie jest spalany i wydalany do dpf? Który z dodatków przeciwzużyciowych jest wrogiem DPF?

 

Co do wymienionych olejów to co najmniej jeden jest beznadziejny.Co do głośności to świeży jest cichszy od starego. Ale ja jestem wyczulony... biedne tubo, żeby minerał wlewać do nowoczesnego silnika...

Link to comment
Share on other sites

Do tego silnika manual nie przewiduje oleju 0W40.Dpf ma się dobrze nawet bardzo i nie stwarza żadnych problemów na dziś.Jesli chodzi o EGR: nie dotykam się do tego. Nie wiem co to jest CEL.Natomaist zakładałem hak. To zmusiło mnie do zdjęcia rury wydechowej czyli odczepienia rury z DPF-em i tylnym tłumikiem. ku zdziwieniu wylot  rury z silnika ( z kolektora wydechowego był zawalony sadzą gorzej jak w traktorze) a więc ztwierdzenie ,że silnik dymi w stopniu minimalnym jest nie do końca chyba prawdziwe.

 

... biedne tubo, żeby minerał wlewać do nowoczesnego silnika...
: bardzo proszę o jasność wypowiedzi bo nie wiem czego to się tyczy. Stosuje oleje rekomendowane przez producenta. Technologie produkcji w pewnym sensie pozostawiam producentom. Jeśli producent stosuje taką a nie inną to ma ku temu powód. Total robi wg forumowej nomenklatury olej w miare syntetyczny a kosztuje grosze . Za to selenia jest droga. Ale oczywiście nie mówię ,ze syntetyk gorszy . Po prostu nie zawsze jest dobry do zastosowania. na pewno daje gorsze procesy dopalania spalin. natomiast daje świetny film olejowy. Ale ja nie jestem specjalista olejowym

Natomiast ja proszę o pomoc a dostaje tylko zanegowanie tego co napisałem.

Oleje C2 i C3 róznia się od siebie znacznie. Jeden ma HTHS 3.0 a drugi 3.5 i to robi dużą różnicę Proszę sprawdzić przykładowe oleje o tych normach i zobaczy Pan ,że jedn ma w 100 st. Celsjusza ok 10 a drugi 12. To tez daje pewna różnicę. W sumie większą jak miedzy olejem C3 5W30 a 5w40

 


Aha, różnica w spalaniu gdy silnik pracuje na C2 i na C3 jest duża. Jeszcze raz powtarzam  na c3 ok 10l na 100km a na C2 ok 7-8l na 100km. Sprawdziłem to bo ostanio więcej jeździłem i na C2 dynamika silnika jest o niebo lepsza: jest mu lzej i pewnie przez to spalanie jest mniejsze.

Jeszczejedno : to ,ze oleje c2 i c3 nie maja takiego zestawu dodatków jak klasyczne to : po pierwsze trochę historia bo starych dodatków już się praktycznie nie dodaje a przynajmniej w takich ilosciach  jak kiedyś chyba ,ze w jakichś olejach wyścigowych czy sportowych  po drugie nowe dodatki z tego co informował mnie Pan Dembiński maja inny zestaw oparty na związkach bez siarki z mała ilością fosforu  z dodatkiem molibdenu i boru.

Natomiast mnie chodzi o cos innego. Ponieważ  odgłosy   podczas pracy silnika na oleju ACEA C2 sa niepokojące nawet gdy olej jest dopiero co zalany a nasilają się w miare przebiegu na tymze oleju (dotyczy to rozrządu) zastanawiam się czy ta klasa oleju może być uzywana w tym samochodzie


Nie ingeruje w DPF i tym podobnie. Zrobiłem to w przypadku Peugeota i żałuje.Dopiero po zmianie softu problemy się zaczęły( samochód słabo przyspieszał, kopcił itp.) a bliźniaczy peugeot(2.0 hdi rocznik 2005) śmiga do dziś na oryginalnym DPF-ie i ma się dobrze i cały czas na Totalu quartzu ineo ecs. Zrobiłem to bo mnie straszono,ze się zapcha i itp. Teraz widze ,ze byli to ludzie którzy żeruja na innych i naciagaja na koszty.

Natomaist mój kuzyn w citroenie zastosował Amsoila 5W40(european formula) i po rzekomym amsoilu zrobił remont silnika : taki był super i to jest fakt. Sam jechałem tym samochodem jak był natym oleju: pedał  gazu wciskałem prawie do końca i dopiero samochód przyspieszał. jak rozebrali silnik to do wymiany były pierścienie , zawory, i wtryskiwacze. Po prostu bomba

ja chce się dowiedzieć jednego czy silnik w suabru diesel może pracować na C2. Serwis odradzał stosowanie tego oleju. Natomais tsam silnik(nie mówiąc o rozrządzie) pracuje na C2 dobrze: nie ma przedmuchów i jest żwawy i to dużo bardziej jak na C3.

Link to comment
Share on other sites

No i pierwsze pytanie jaki olej leją użytkownicy subaru 158KM 2,0 z 2006r? Ja jestem przed wymianą...

Już to gdzieś pisałem...lałem to co zalecało ASO - od castrola prof, przez mobila 1 do lotosa. Zero problemów, mój egzemplarz nie brał nigdy oleju....podobno takie się zdarzają...Teraz (MY13 2.0i) zalany quazarem 0W20

Link to comment
Share on other sites

Do tego silnika manual nie przewiduje oleju 0W40

a dlaczego nie? czym się rózni od 5w30? lepiej płynie od 5w a konsystencje ma jak w30 stwierdzam po ciśnieniach a chroni jak xw40

 

 

bardzo proszę o jasność wypowiedzi bo nie wiem czego to się tyczy. Stosuje oleje rekomendowane przez producenta.

??? co to ma do tego? producent przewiduje przeżycie gwarancji, potem najlepiej wymiana na nowy. Jest tylko kilka olejów które naprawdę są syntetyczne, reszta to odparowany minerał z sądowo wygraną sprawa aby nazwywać go syntetykiem. zdecydowana większość olei to grupa 3 czyli HC. Tyle razy poruszany temat w wątku olejowym aż do znudzenia.

 

 

CEL.Natomaist zakładałem hak.

:) błąd silnika ze względu na niezgodność parametrów.

 

 

Technologie produkcji w pewnym sensie pozostawiam producentom. Jeśli producent stosuje taką a nie inną to ma ku temu powód. Total robi wg forumowej nomenklatury olej w miare syntetyczny a kosztuje grosze . Za to selenia jest droga. Ale oczywiście nie mówię ,ze syntetyk gorszy . Po prostu nie zawsze jest dobry do zastosowania. na pewno daje gorsze procesy dopalania spalin. natomiast daje świetny film olejowy. Ale ja nie jestem specjalista olejowym

Polecam lekturę co to UAO, VOA, 

http://www.midland.p..._ostateczna.pdf jest sporo olejów do aut (nawet jakościowo dla porsche jest OK) i to o różnej specyfikacji. Teraz pytanie który wybrać...

Stosowałem, nie wybierać :) są lepsze.

skrzynia chodzi ciężko, szczególnie 1 bieg, jest głośna ale plus to trochę niższe spalanie. Być może miał wpływ na padnięte łozysko - nie wiadomo.

w silnikach benzynowych podobno daje radę ale wiem kto już go nie leje do diesli i dlatego nie wybrał bym go do benzyny.

 

Aby nie było, nie mam 2.0 SBD nie robiłem UOA chociaż pewnie i tak zalałbym x-max 0w40 na 5kkm potem na UOA i jakby wyszło ok to bym go zostawił. Kwestia tylko tego, czy silnik brałby olej czy nie chociaż teraz to na pewno przy nowym silniku bym pomimo wszystko zalał odpowiedni olej na dotarcie a potem 0w40.

 

Na miejscu typowego usera domagałbym się oleju lotos przeznaczonego do SBD.

http://ew5.earlweb.com/search.php?site=61

Zalecany LOTOS QUAZAR C3 5W30

Dobry LOTOS QUAZAR 5W40

no i lotosiacy twardziele

ja po tym info napewno bym zalał swój ulubiony i sprawdzony olej.

 

swoją drogą lotos widzę, że dał czadu

 

Aprobowany przez:

VW 502.00

VW 505.00

VW 505.01

MB 229.51

MB 229.31

BMW Longlife-04

Porsche

RN0700

RN0710

SAE 5W-40

API SN/CF

ACEA C3

Ford WSS-M2C-917A

dla tych co nie maja pojęcia co to oznacza to ponownie wklejam wizualizator

http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/pc/index.html

 

Ja mam lotos zza płotu i mam to szczęście, że akurat znam kilka osób które wiedzą jakim ekstremistą i perfekcjonista od względem olejów jest pewien dyrektor za nie odpowiedzialny przy czym ta odpowiedzialność to chyba bardziej jego "oszko w głowie" więc nie sądzę, że cokolwiek mogło by być nie tak. Tu akurat uważam, że SIP po tylu latach bardziej lub mniej trafionych rekomendacjach wybrał dobrze. No chyba, że akcja z "C" była akcją niektórych ASO. Akurat mój manual "poleca" Valvoline ;P

 

p.s.

lotos ma dodatkowego plusa za rekomendacje do XT 2.5T

Zalecany LOTOS QUAZAR S 5W30 (a) 4.0

Dobry LOTOS QUAZAR 5W40

Dopuszalny LOTOS QUAZAR SPORT 10W50

Edited by AdaSch
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...