Jump to content

Hamulce Forester 06 - opinie użytkowników


Lisek

Recommended Posts

Proszę o opinie o hamulcach w Waszych Foresterach bo nie wiem czy tylko moj tak beznadziejne hamuje.Zmienilem klocki na EBC Red Stuff (tarcze mam seryjne i proste(!) ) jest tylko nieznacznie lepiej. Nie podoba mi sie ze przy kazdym hamowaniu nadwozie bardzo mocno nurkuje. Nie wiem czy zmiania tarcz na EBC i ew wymiana plynu cos da bo moze ten uklad hamulcowy poprostu lepszy nie bedzie? Bardzo odczuwalny jest brak podzialu sily hamowania w szczegolnosci przy wiekszym zaladowaniu. Myslalem nawet o wymianie calego ukladu hamulcowego ale chyba zamiast bebnow nie da sie zalozyc z tylu tarcz cy sie myle?

Link to comment
Share on other sites

Kupowałeś w ciemno :?: tzn. bez test drive'u. :?:

 

Na pewno da się założyć tylne tarcze od WRX, albo komplet od STi, wtedy będzie lepiej hamować. Jeśli chodzi o nurkowanie, to chyba najłatwiej będzie zmienić samochód na nie-SUV.

Link to comment
Share on other sites

Oczywiscie ze jezdzilem przed zakupem i to 2 razy:) Gdyby z tylu byla tarcza to wydaje mi sie ze nurkowal by mniej. Oczywistym jest ze moge sie wtedy pozegnac z gwarancja na hamulce lub nawet auto:( Hamulce od STI to wydatek rzedu 5000 pln ,dobrze mowie?

Link to comment
Share on other sites

Zwykle dla przekory się z Azraelem spieram, ale tu się nie da. Lepsze hamulce nic nie dadzą. Utwardź zawias.

 

Ja jezdze zarowno STi jak i Foresterem MY'06/07. Rzeczywiscie nurkuje, ale skutecznosc hamowania (na seryjnych komponentach) jest OK. Z tym, ze ja nie jezdze nim szybciej niz 180 km/h, bo jak wsiadam z STi to mi sie caly swiat buja :-) Na nurkowanie i bujanie, jak juz napisali koledzy pomoze tylko utwardzenie zawieszenia. Pytanie tylko czy chcesz to robic. Z jakiegos powodu przeciez kupiles Forestera a nie np. Impreze.

 

Jezeli chodzi o "czucie" hamulcow i ich skutecznosc, to polecam wymiane przewodow hamulcowych na stalowe (np. Goodridge'a). Sam ma zamiar to zrobic na wiosne. Precyzja hamowania poprawia sie w stopniu zaskakujacym.

 

Nie ma sensu zamieniac hamulcow na te od STi, bedziesz musial zalozyc felgi 17" i to takie, ktore nie obcieraja. Juz lepiej kupic zestaw od WRXa albo gotowy zestaw np. Taroxa (www.tarox.com.pl). Polecam tez na przyszlosc klocki Tarox albo Ferodo - moim zdaniem znacznie lepsze niz EBC.

 

Pozdrawiam,

 

Michalis

Link to comment
Share on other sites

Tarcza z tyłu lub beben ma znikomy wpływ na hamowanie na drodze.

 

Z tego co czytałem to 70% siły hamowania przypada na przód. Prawda to?

 

 

 

Nie wiem czy 70, na pewno dużo wiecej niż na tył. Im mocniej hamujesz i im lepsze masz opony tym więcej na przód i mniej na tył.

Link to comment
Share on other sites

Jak na SUVa to on dość mało nurkuje i też dość niewiele się wychyla.

 

Zgadza sie. Mialem (nie)przyjemnosc jezdzic Freelanderem. To jest dopiero hustawka.

 

Natomiast, jak juz tak narzekamy, to mi w Foresterze bardziej przeszkadza malo czuly uklad kierowniczy. Nawet nie chodzi o precyzje, bo ta jest OK. Drazni mnie, ze nie czuje co sie dzieje na drodze - malo danych przenosi z kol.

 

Pozdrawiam,

 

Michalis

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem problemy z hamulcem na początku użytkowania. Łapał dopiero przy samej podłodze ale po radach Azraela i wizycie w ASO (wymienili płyn bo układ był zapowietrzony) problem zniknął. Hamulce jak na SUV'a to ma bez zarzutu.

Link to comment
Share on other sites

na początku też myslałem że coś nie gra jak przy ostrzejszym hamowaniu zanurkował i bujnęło. Po ogledzinach w ASO i u znajomych mechaników okazało sie że ten typ tak ma, a z hamowaniem nie ma problemu. Tył rzeczywiście nie ma tak dużego wpływu na skuteczność hamowania, klocki pozostają bez zmian od dłuzszego czasu.

Problem zauważyłem w ABSie, jakoś za szybko reaguje i w pewnych sytuacjach jest dziwnie.

Link to comment
Share on other sites

Hamulce tragicznie traca gdy tylko wozimy troche bagazu + 3 osoby. A z tym nurkowaniem nie przesadzajmy, Merc E klasse nurkuje prawie tyle samo i jakos nikt na to nie narzeka. Nie jest zle. Lepsze opony by napewno pomogly bo Geolandery mi przy zaladowanym aucie piszcza jak w amerykanskich filmach. Smiesznie ale malo efektywne. dziwne ze na zakretach niepiszcza a przy hamowaniu sie poca?

 

Co do precyzji ukladu kierowniczego nie zgodze sie. Czuje kazdy kamyczek na szosie. Oczywiscie z poprawkami na to ze Geolandery sa jakie sa i na to ze kitajce to slabi ludzie i chyba mi zalozyli servo ze Scani albo ZILa!

Link to comment
Share on other sites

Co do precyzji ukladu kierowniczego nie zgodze sie. Czuje kazdy kamyczek na szosie. Oczywiscie z poprawkami na to ze Geolandery sa jakie sa i na to ze kitajce to slabi ludzie i chyba mi zalozyli servo ze Scani albo ZILa!

 

A jednak! Mysle, ze problem wlasnie w tym wspomaganiu. Powinno slabnac wraz z predkoscia. To nie jest duzy problem techniczny. Nawet Panda 4x4 to ma (tyle, ze tam jest eletryczne).

 

Pozdrawiam,

 

Michalis

Link to comment
Share on other sites

Temat trochę nam z oczu zniknął, więc i ja popłynę :) W Legacy jedna z największych wad (poza wielkim jak w TIR-rze kołem kierownicy) to właśnie zbyt duża siła wspomagania. Przesiadłem się do Subaru z BMW i przez pierwsze dni nie mogłem się przyzwyczaić.

Link to comment
Share on other sites

Michalis, to fakt.

Progresywne servo jest potrzebne.

Ja sie juz przyzwyczailem ale ma dosc ciezka lape (dobijalem do 40 cm w kablu :-D) i mialem na poczatku kilka zdziwek na autostradzie bo mi nowa zabawka zaczynala tanczyc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W moim Forku założone były fabrycznie Bridże Dulery - no powiem, że to świetne gumy są czego o Geolanderach zakładanych później w fabryce powiedzieć sie nie da. Stąd może też wynikać róznica w opiniach użytkowników o hamulcach i innych kwestiach z tym związanych. No niestety opona może zepsuć wysiłki konstruktorów w dużej mierze.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...