Jachu93 Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) Prawie 1 500 km i ponad 1,5 miesiąca z Chrupkiem! Czas na pierwsze podsumowanie! W aucie do tej pory wymieniłem: - końcówki drążków kierowniczych - osłonę prawego przegubu - łożyska w tylnych kołach - sprężynka w tylnym lewym bębnie - wycieraczki z przodu (na płaskie) - olej Mobil 1 10W40 - filtry oleju i powietrza - zrobiona została geometria przednich kół - pomalowałem hamulce na czerwono (+ 10 do lansu i + 20 do mocy) - wymieniłem radio na Sony Xplod (moje stare) - polerka nadwozia - podkładki pod tablice TVN Turbo Jak widać z rzeczy mechanicznych poza tymi pierdołami puki co (tfu tfu) nic się nie dzieje. Na wiosnę będę robił amortyzatory, bo czuję że te powoli się kończą ale to jeszcze daleka przyszłość. Na już jedynie byłby do zrobienia końcowy wydech bo jest wypalony, ale to również rzecz która nie przeszkadza w jeździe i bezpieczeństwie, więc na razie odpuszczam. Za to jutro jadę oglądać felgi. Jak będą pasowały to.... będzie grubo Świeże fotki jutro będą Edytowane 7 Listopada 2014 przez Jachu93 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 olej Mobil 1 10W40 Sądzę że wątpię. - pomalowałem hamulce na czerwono tarcze, klocki ? - podkładki pod tablice TVN Turbo Tylko na Żwirki nie parkuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Nie Leonie, same te... no hamulce. Wiemy wszyscy o co chodzi W sensie bęben i to z przodu... Czemu wątpisz z olejem? 10W40 Mobil1? A na Żwirki bywam rzadko TVN nie lubię, ale TVN Turbo oglądam czasem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Czemu wątpisz z olejem? 10W40 Mobil1? Albo kupiłeś podróbkę, albo na baniak dobrze nie luknąłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) Czemu wątpisz z olejem? 10W40 Mobil1? Albo kupiłeś podróbkę, albo na baniak dobrze nie luknąłeś. Olej był z beczki w warsztacie. A co, nie robią takiego? Edytowane 7 Listopada 2014 przez Jachu93 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Fajne auto, gratulacje. Mobil1 to chyba tylko syntetyk robią? A 10w40 to ewidentnie półsyntetyk. Takze jesli wlali Ci 10w40, to Mobil Super, Ale nie Mobil1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 - sprężynka w tylnym lewym bębnie o boże... żenada to mało powiedziane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 (edytowane) - sprężynka w tylnym lewym bębnie o boże... żenada to mało powiedziane Jeżeli są to słowa skierowane w moją stronę to niestety muszę Cię zawieść! Poprzedni właściciel wymieniał hamulce i z tyłu nie wymienione zostały właśnie sprężynki. Niestety jedna z nich pękła. Reszta części jest praktycznie nowa, stąd brak reszty części. Co sądzicie o tym http://allegro.pl/chlapacze-rajdowe-blotochrony-tuning-kjs-drift-4x4-i4804483303.html ? Muszę coś kupić, bo z tyłu koła są mocno odsłonięte i nie dość, że sam sobie tył brudzę to mocno chlapię za siebie, a jak będzie błoto pośniegowe to już w ogóle będzie słabo. Zamiast kupować zwykłe czarne gumiaki chciałbym takie czerwone a'la rajdowe. ps. nasz wspólny przebieg dobija powoli 2 000 km Edytowane 22 Listopada 2014 przez Jachu93 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 yhy, świetne uzasadnienie na zostawienie starych części, gdzie nowe kosztują pewnie kilkanaście złotych na stronę i bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo jazdy. to tak jakby wymienić jeden klocek hamulcowy, np z przodu z lewej strony zewnętrzny - bo na pozostałych coś jeszcze jest, a ten jeden zużyty to go wymienię to jeszcze pojeździ. najchętniej bym to po swojemu podsumował, ale regulamin na takie słownictwo nie pozwala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 (edytowane) yhy, świetne uzasadnienie na zostawienie starych części, gdzie nowe kosztują pewnie kilkanaście złotych na stronę i bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo jazdy. to tak jakby wymienić jeden klocek hamulcowy, np z przodu z lewej strony zewnętrzny - bo na pozostałych coś jeszcze jest, a ten jeden zużyty to go wymienię to jeszcze pojeździ. najchętniej bym to po swojemu podsumował, ale regulamin na takie słownictwo nie pozwala. Czy Ty nie rozumiesz, że przed sprzedażą poprzedni właściciel wymienił tarcze+klocki z przodu i wszystko z tyłu POZA sprężynkami? Jaki sens było wymieniać resztę, skoro była praktycznie nowa, tylko ten jeden element pękł? To raczej mojemu poprzednikowi należą się słowa krytyki za nie wymienienie całości + złe tarcze z przodu (za szerokie, trzeba też będzie to kiedyś poprawić). Dziś Chrupek dostał porządne mycie + polerkę + woskowanie! Za kilka dni woskowanie będę musiał powtórzyć, bo lakier normalnie wciągał wosk... widać, że dawno nie dostał żadnego zabezpieczenia. Dodatkowo, korzystając z tego, że jeszcze mam letnie opony, które i tak pójdą na śmietnik to sprawdziłem przyspieszenie do 100 km/h. I ku mojemu zdziwieniu wyszło 11.05, z słabą zmianą biegów. Więc realny jest wynik poniżej 11 sekund. Nieźle jak na 83 KM i wygląd auta. A co tymi błotochronami? Edytowane 23 Listopada 2014 przez Jachu93 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 A co tymi błotochronami? Czerwone !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 A co tymi błotochronami? Czerwone !!! Tylko i wyłącznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof0430 Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Najlepiej zastosować na czerwone chlapacze deskacze elastyczne z Tesco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Najlepiej zastosować na czerwone chlapacze deskacze elastyczne z Tesco Właśnie! Może ma ktoś jakiś pomysł na coś innego? Jakiś substytut? Płacić 80 zł za 4 kawałki gumy... Deskacze, w sensie co? W sensie deski do krojenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Dziś wpadły do Chrupka nowe żarówki do świateł z przodu. Postanowiłem trochę zainwestować i kupiłem Philips H4 X-treme Vision +130%. Różnica jest OGROMNA. Dużo lepsze światło, dużo szersze i dalsze pole widzenia... po prostu dużo lepiej. Lada dzień przyjadą chlapacze Jacky Sport (oczywiście czerwone). Jak tylko je zamontuje to pochwalę się fotkami Mam zamiar też białym markerem napisać na oponach markę opon.Co do opon to na początku grudnia wpadły używane (2 letnie) Nokiany All-weather+. Niestety słowa wulkanizatora i śnieżynka na oponie mnie zmyliły i myślałem, że to są zimówki. Potem okazało się, że to wielosezonowe, ale patrząc na naszą "zimę" to nie żałuję. Pierwsze wrażenia są takie, że na mokrym w ogóle nie kleją, za to na suchym i na zamrożonej jezdni jest bardzo okej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac_Williams Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Nie myslales o zderzakach i dokladkach blotnikow z wersji sport? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Myśleć to myślałem, ale po 1 pewnie tanio by nie było (wolę zrobić zawieszenie, felgi), a po drugie... to nie jest sport Marzeniem jeszcze są halogeny przodu (mam zaślepki, więc pewnie to nie duży problem poza $) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac_Williams Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Patrzylem kiedys z ciekawosci na allegro (mialem Ci napisac ale czekalem az odswiezysz temat) to za 700zl byl caly kit (zderzaki, nakladki na blotniki p+t). Wiec nie jakos strasznie. Wiadomo doliczyc nalezy lakierowanie, ale to tez nie jakis kosmos. Co do drugiego argumentu to co, ze nie sport? Chlapacze "rajdowe" montujesz. Edytowane 13 Stycznia 2015 przez wiechu100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Patrzylem kiedys z ciekawosci na allegro (mialem Ci napisac ale czekalem az odswiezysz temat) to za 700zl byl caly kit (zderzaki, nakladki na blotniki p+t). Wiec nie jakos strasznie. Wiadomo doliczyc nalezy lakierowanie, ale to tez nie jakis kosmos. Co do drugiego argumentu to co, ze nie sport? Chlapacze "rajdowe" montujesz. Wiesz... około 1 000 zł to póki co dla mnie sporo, zwłaszcza na coś co nie jest mi koniecznie potrzebne Chlapacze rajdowe to mogę wrzucić nawet do Tico, a body od Sporta uważam, że powinno być na Sporcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac_Williams Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Oczywiscie, Twoje auto Twoja wizja, ja tylko spytalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) @@Jachu93, czy Twój ignis ma LPG? Pytam, bo siostra też ma 1,3 i narzeka na spalanie, więc rozważa instalację. Z kolei obiło mi się o uszy, że te silniki niespecjalnie lubią gaz. Wiadomo Ci coś więcej na ten temat? Edytowane 14 Stycznia 2015 przez Giechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Co do gazu to nie mam pojęcia jak te silniki go znoszą, bo nigdy o tym nic nie czytałem, a sam mam tylko benzynę. Co do spalania... sam nie wiem od czego to zależy, bo czasami zbliża mi się do 10, a często mam poniżej 8. Średnia myślę, że te 8-8,5 jest realna, przy dość dynamicznej jeździe. A ma AWD? Edytowane 14 Stycznia 2015 przez Jachu93 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Właśnie ciężko znaleźć informacje na ten temat. Tak, ma 4WD, co pewnie też ma jakiś wpływ. Dodatkowo jeździ głównie po Krakowie, więc spalanie potrafi przekroczyć 10. Edytowane 14 Stycznia 2015 przez Giechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WueM Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Moje pudełko też ma 4x4...i niestety swoje wypija Tylko że mam ciężką nogę a mocy dość (1.3 102kucyki) by się choć troszkę...pobawić W mieście około 8L biere Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Dziś zalałem Chrupka do pełna i do baku wlałem formułę do benzyny firmy STP. Mam tego trochę, więc postanowiłem spróbować. Z tego co wyczytałem, to albo pomoże, albo nic nie zrobi, a na pewno nie zepsuje silnika Akurat mamy zimę, więc fajny test może z tego wyjść Następna buteleczka za 1 500 km, więc za jakieś 1,5-2 miesiące. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dziś były pierwsze efekty wlania tej formuły do silnika. Motor w pewnym momencie zaczął się dławić, na postoju obroty mocno spadły (do ok. 100-200) i nie chciały wzrosnąć powyżej 3 000. Po kilku minutach wszystko wróciło do normy i mam wrażenie, że jest nieco ciszej i obroty przestały falować na zimnym. Te problemy to prawdopodobnie efekt tego, że preparat zaczął działać i być może zgromadzony syf, który zaczął odpadać troszkę zakłócił pracę silnika. Zobaczymy jak będzie dalej. Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Jachu93 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się