Skocz do zawartości

legacy IV vs outback iV


garf78

Rekomendowane odpowiedzi

Ile by nie ważył to H6 na trasie pali mniej niż 2.0 czy 2.5, im większa prędkość tym różnica będzie wyraźniejsza :-) Kluczem są tu obroty, w H6 niższe, bo różnicę mas +/- 100 kg można pominąć - to nie apteka ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale co z tego, skoro jest wiekszy i wiecej wazy

a wiesz jaka jest roznica w masie miedzy tymi silnikami? 

EJ20/25 wazy 90kg EZ30 wazy ok 125kg... roznica mocy to 80KM czyli te 80KM pokrywa 35kg wiekszej masy...

 

albo inaczej:

przypuscmy, ze Legas wazy 1500kg...

 

w H6 wychodzi ze 1KM/6.12kg

w H4 wychodzi ze 1KM/9.09kg

 

czyli H4 bedzie sie bardziej wysilal zeby utrzymac te sama stala predkosc. Prosta matematyka.

 

Outback My09, wg strony subaru.pl waży:

2.5i 1460kg

3.0i 1570kg

LGC 2.5 sedan 1400kg, kombi 1425

(wszytskie automaty dla ułatwienia)

 

170kg czy nawet 110kg różnicy jak na jeden model to dużo !!!

Jakoś nie przekonasz mnie, że cieższe auto spali mniej. Miałem 5 lat 2.5, 2 lata mam 3.0, więc wiem o czym piszę. Czy to trasa czy miasto nie jestem w stanie zejść do poziomu H6, w mieście oczywiście te różnice są większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H6 ma długą skrzynię biegów (5EAT) i niskie obroty w trasie. Do tego bardzo wydajny układ EGR i sprawniejszy silnik (zmienne fazy + zmienny wznios zaworów ssących) w stosunku do 2,5. I dlatego w trasie (autostrada) może palić mniej.

 

Ja sam miałem okazję porównać (już o tym pisałem) 2,0DOHC 165KM 4EAT vs 3,0R 5EAT - w mieście mniej pali 2,0 - w trasie H6 - im szybciej się jedzie (w sensie 120+ km/h) tym bardziej zauważalna różnica.

 

Spostrzeżenia moje dotyczą modelu Legacy. Outback 3,0R pali pod moją nogą ok 1-1,5l /100km więcej niż Legacy H6 :excl: . Winna prawdopodobnie jest większa masa i większe/cięższe koła.

Generalnie porównując Legacy sedan H6 z Outbackiem H6 (oba poliftowe) miałem wrażenie że Outbackiem jadę sam jak Legacem w 3 osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mas własnych i co za tym idzie do rzeczywistych ładowności był ciekawy artykuł w Motorze z 30.06. Wynika z niego, że to, co homologacji i w dowodzie nijak zazwyczaj ma się do rzeczywistości. Przykładowo w klasie średniej różnice wynoszą od kilkudziesięciu do kilkuset kg. Rekordzistą jest Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX, który jest cięższy od tego, co podają dokumenty o 279 kg.

Subaru Forester i XV wypadły świetnie, pierwszy był o 6 kilo lżejszy a drugi o 34 kilo cięższy od oficjalnych danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H6 ma długą skrzynię biegów (5EAT) i niskie obroty w trasie. Do tego bardzo wydajny układ EGR i sprawniejszy silnik (zmienne fazy + zmienny wznios zaworów ssących) w stosunku do 2,5. I dlatego w trasie (autostrada) może palić mniej.

 

Ja sam miałem okazję porównać (już o tym pisałem) 2,0DOHC 165KM 4EAT vs 3,0R 5EAT - w mieście mniej pali 2,0 - w trasie H6 - im szybciej się jedzie (w sensie 120+ km/h) tym bardziej zauważalna różnica.

 

Spostrzeżenia moje dotyczą modelu Legacy. Outback 3,0R pali pod moją nogą ok 1-1,5l /100km więcej niż Legacy H6 :excl: . Winna prawdopodobnie jest większa masa i większe/cięższe koła.

Generalnie porównując Legacy sedan H6 z Outbackiem H6 (oba poliftowe) miałem wrażenie że Outbackiem jadę sam jak Legacem w 3 osoby.

Po przesiadce z Obk MY04 H4 na Obk H6 My09/08 nawet zapytalem sie w serwisie czy z FL pojawily sie jakies zmian zawieszenia, bo moje odczucia sa takie ze sie gorzej prowadzi. Odpowiedz byla, ze to nie FL a roznica H4 a H6 i ich duza roznica w masie. Podobno nie bylem pierwszy co sie o to pyta, takze cos musi byc na rzeczy. Co do spalania to moze przy wiekszym obciazeniu, w specyfcznej sytuacji te auta moga spalic tyle samo czy nawet deko mniej, ale w trybie mieszanym nie wierze, zeby sie do tego zblizyc.

Co do mas własnych i co za tym idzie do rzeczywistych ładowności był ciekawy artykuł w Motorze z 30.06. Wynika z niego, że to, co homologacji i w dowodzie nijak zazwyczaj ma się do rzeczywistości. Przykładowo w klasie średniej różnice wynoszą od kilkudziesięciu do kilkuset kg. Rekordzistą jest Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX, który jest cięższy od tego, co podają dokumenty o 279 kg.

Subaru Forester i XV wypadły świetnie, pierwszy był o 6 kilo lżejszy a drugi o 34 kilo cięższy od oficjalnych danych.

Akurat Opel z Insignia to mistrz sciemniania. Mamy takie w firmie (cdti), po kilku dluzszych trasach zaczelem doszukiwac sie masy tego auta, poniewaz jego prowadzenie to jest masakra a opony o ile pamietam ma 265 (wersja 195KM)!!. W necie niby bylo cos ponizej 1500kg, na stronei od 14xx :):), dopiero w jakims dokladnym tescie gdzie w wadach wpisano jego ociezalosc okazalo sie ze waga przekracza 1750kg :)/ Do tego dodac ciezki silnik z przodu (kiepskie rozlozenia mas), FWD i mam odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż....widzę że Panowie opierają się na matematyce, inni na wierze (lub jej braku) a ja na faktach

Wydaję mi się że mam spore doświadczenie w spalaniu 2,5 a i w 3.0 z każdym dniem rośnie

Tak jak wcześniej pisałem, oba auta (wcześniej legacy 2,5 US obecnie OBK 3.0) palą średnio 12-13 LPG

Te same trasy i żeby uprzedzić pytania - waga kierownika bez zmian  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do sedna sprawy, nie sądzicie że różnice w spalaniu pomiędzy OBK H6 a Legacy H6 wynikają głównie z areodynamiki? Oczywiście, niech będzie, że masa pojazdu ma na to wpływ, ale prży jeździe z prędkościami >130 to już opory powietrza liczą się bardziej.

 

O różnicach w spalaniu pomiędzy H4 i H6 można pisać dużo, każdy ma swój punkt widzenia ;-) Mi wychodzi średnia na poziomie 10.5, ale ja używam auta głównie na trasie (jakieś 80 procent przebiegu), gdy cały zbiornik robię na trasie to spalanie spada do 9 litrów. Czy 2.0 lub 2.5 w takich warunkach spala mniej? Z tego co wiem, nie.

 

Miasto to inna historia, ale 13 litrów w Warszawie to nie jest zły wynik, a całkowicie realny do uzyskania.

 

Dalej jestem zdania, że niecałe 100 kg różnicy w masach pojazdów wielkiej różnicy nie robi - to nie jest apteka, tak samo jak większa masa kół. No chyba, że tylko ja nie mam czucia pojazdu na poziomie kierowcy rajdowego ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do sedna sprawy, nie sądzicie że różnice w spalaniu pomiędzy OBK H6 a Legacy H6 wynikają głównie z areodynamiki? Oczywiście, niech będzie, że masa pojazdu ma na to wpływ, ale prży jeździe z prędkościami >130 to już opory powietrza liczą się bardziej.

 

 

Spalanie spalaniem ale OBK przy wyższych prędkościach prowadzi się sporo gorzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do sedna sprawy, nie sądzicie że różnice w spalaniu pomiędzy OBK H6 a Legacy H6 wynikają głównie z areodynamiki? Oczywiście, niech będzie, że masa pojazdu ma na to wpływ, ale prży jeździe z prędkościami >130 to już opory powietrza liczą się bardziej.

 

O różnicach w spalaniu pomiędzy H4 i H6 można pisać dużo, każdy ma swój punkt widzenia ;-) Mi wychodzi średnia na poziomie 10.5, ale ja używam auta głównie na trasie (jakieś 80 procent przebiegu), gdy cały zbiornik robię na trasie to spalanie spada do 9 litrów. Czy 2.0 lub 2.5 w takich warunkach spala mniej? Z tego co wiem, nie.

 

Miasto to inna historia, ale 13 litrów w Warszawie to nie jest zły wynik, a całkowicie realny do uzyskania.

 

Dalej jestem zdania, że niecałe 100 kg różnicy w masach pojazdów wielkiej różnicy nie robi - to nie jest apteka, tak samo jak większa masa kół. No chyba, że tylko ja nie mam czucia pojazdu na poziomie kierowcy rajdowego ;-)

10.5 l lpg ?

110kg roznicy to nie jest niecale 100 :), jak dla mnie to dosc spora roznica, ktora odczuwam m.in w prowadzeniu auta.

Moj rekord H4, jak jeszcze jezdzilem na noPb to 6,8l/100km, wynik z kompa, bo nie prowadzilem ewidencji, trasa ok 200 km po tankowaniu, V 80-90km/h. W H6 raz udalo mi sie zejsc do ok 8l, ale za duzo czasu nie mialem na testy bo wstawilem lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam test spalania z trasy. 1500km "za jednym przysiadem" w 15 godzin (oczywiście przerwy na tankowanie co 350-400km i taletę). Spalanie Legacy 2,5GT 13,5 l lpg/100km. Na benzynie nie jechałem :).

A kolega Legacy H6 5EAT? dokładnie 1l lpg./100km mniej.

 

A mój osobisty rekord Legacy H6 MY08? 7,0l/100km oczywiście benzyny (wg kompa).

Tylko po co się tak licytować?

 

H6 i tak miażdży inne silniki wolnossące w Legacy/OBK MY04-09. Pod każdym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem w szoku...Legacy rocznik 2009 i OBK rocznik 2008 z malym przebiegiem ponizej 7000 EUR? Toz to niesamowite okazje, w Niemczech sa warte po 15000 EUR... chyba zaczne sprowadzac auta z Polski do Niemiec...

Ale że gdzie, jak, kiedy ?  :coffee:

gdyby tutaj był inny system podatkowy lub podatek byłby w paliwie, juz dawno jezdzilbym H6 :D

 

 

widzisz....a tylu płacze że w Polsce źle  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

widzisz....a tylu płacze że w Polsce źle 

bo macie podatek w paliwie, tutaj placi sie osobno.. i za 2.0 wychodzi €710/rok ale za 3.0 juz €1500 a to juz sporo... ;)

 

To napisz jeszcze ile kosztuje litr Pb, LPG oraz do kompletu ile się zarabia, na godzinę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To napisz jeszcze ile kosztuje litr Pb, LPG oraz do kompletu ile się zarabia, na godzinę.

idac Twoja droga to musialbym jeszcze podac koszt ubezpieczenia auta, i innych oplat takich jak prad czy wynajem chaty... jak juz wszystkie oplaty poskladasz do kupy to nie oplaca sie trzymac auta z silnikiem wiekszym od 2.0.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mój czarnuch czyta temat razem ze mną

Spalanie z wczoraj 13,6 LPG  :twisted:

Kurcze, a ja myślałem, że moje 11,95 (z trasy) i 13 (z miasta) LPG to dużo. :)

 

To napisz jeszcze ile kosztuje litr Pb, LPG oraz do kompletu ile się zarabia, na godzinę.

idac Twoja droga to musialbym jeszcze podac koszt ubezpieczenia auta, i innych oplat takich jak prad czy wynajem chaty... jak juz wszystkie oplaty poskladasz do kupy to nie oplaca sie trzymac auta z silnikiem wiekszym od 2.0.  

 

I tak wyjdzie taniej, niż w tym grajdole. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdźcie sobie relacje zarobki/wydatki/podatki w stanach. Ja zareagowałem tak: :blink: , a potem oceniłem realia w EU :toobad::facepalm: .

 

Wyszło mi, że polska pensja ma większą siłę nabywczą w usa niż u nas :facepalm: . Cisną się same niecenzuralne słowa, pomysły na takie wywarcie nacisku na władze, przy których spoliczkowanie to pikuś....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...