Skocz do zawartości

legacy IV vs outback iV


garf78

Rekomendowane odpowiedzi

Bo 2.0 raczej dam rade utrzymać na PB, powyżej już bym się zastanowił :). Oczywiście wszystko wyszłoby w praktyce, ale zakładam, ze w 2,5 czy 3.0 założyłbym na 100% LPG, w 2.0 raczej nie.

moje H6 w jeździe mieszanej miasto/trasa pali tyle samo co wcześniejsze Legacy 2,5 

Oba doładowane LPG  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to żebyś się nie zdziwił :P 

 

Różnice w spalaniu nie są jakieś kosmiczne i za dużo przy 2.0 i tak nie zaoszczędzisz na pb w porównaniu do 2.5 czy 3.0... A jak już nie jesteś uprzedzony do LPG to nie widzę podstaw żeby do 2.0 lpg nie wsadzać. A najlepiej znaleźć wersję bi-fuel która ma fabryczną instalację i zero problemów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bo 2.0 raczej dam rade utrzymać na PB, powyżej już bym się zastanowił :). Oczywiście wszystko wyszłoby w praktyce, ale zakładam, ze w 2,5 czy 3.0 założyłbym na 100% LPG, w 2.0 raczej nie.

moje H6 w jeździe mieszanej miasto/trasa pali tyle samo co wcześniejsze Legacy 2,5 

Oba doładowane LPG  ;)

 

To musiał Ci się styl jazdy w między czasie zmienić albo masz inaczej wyregulowaną instalcje lpg. 2.5 vs 3.0 i 165KM vs 250KM musi więcej palić, nawet z racji sporo większej masy, nawet pomijając różnice LGC vs OBK. Choć IMHO różnica w spalaniach nie jest o dziwo duża (ale jest)

Ja miałem Obk 2.5 165KM, którym zrobiłem przeszło 100kkm na lpg, H6 zrobiłem 25kkm na lpg. W obu autach skrupulatnie rejestruje każde tankowanie, w H6 średnia wychodzi 1,2l lpg więcej oraz 0,5l noPb na 100km/h. Imho to dobra cena za 85KM więcej +automat (wcześniej miałem manual). Większe są jednak różnice, H6 potrafiła mi max spalić 19l lpg w H4 nigdy nie zbliżyłem się do takiej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie macie racje, a do LPG nic nie mam, po prostu nie wiem czy to się kalkuluje przy 2.0. Choć wolałbym 2.5, a najlepiej H6 :D. Nic spokojnie trzeba szukać :)

 

To zależy... Ja przejeździłem swoim poprzednim samochodem 150 tysięcy na Pb, bo "plastikowy kolektor"...

Jak podliczyłem koszty różnicy w cenie Pb - LPG, to wyszło, że obecny samochód miałbym za darmo. :)

Po zakupie obecnego nie zrobiłem więcej niż 100 km na Pb. Od 17 tyś posiadam instalację LPG i zwróciła się po przejechaniu 14 tyś.

Wystarczająco zobrazowałem opłacalność LPG? :)

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak podliczyłem koszty różnicy w cenie Pb - LPG, to wyszło, że obecny samochód miałbym za darmo.

 

Mnie też podobne kalkulacje wychodzą ;) .

Dopóki władza sobie funduje kolacyjki po parę tysia a nam, szaraczkom paliwo po 5-6 zł, to niestety z bólem serca, ale lpg opłaca się jak diabli. Nawet jak w H6 ta cholerna regulacja nie kosztuje 5 zł.

 

Ale najlepiej ludziom wmawiać, że Peugeot 301 1,2 3 cyl, to najkorzystniejszy wybór. :facepalm:

 

http://lpg-forum.pl/jakie-auto-do-lpg-do-50000-zl-t40538.html

 

jakby ktoś miał cierpliwość poczytać....

 

Także, @@garf78, zamiast Subaru, kup sobie Peugeota 301. POLECAM! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bo 2.0 raczej dam rade utrzymać na PB, powyżej już bym się zastanowił :). Oczywiście wszystko wyszłoby w praktyce, ale zakładam, ze w 2,5 czy 3.0 założyłbym na 100% LPG, w 2.0 raczej nie.

moje H6 w jeździe mieszanej miasto/trasa pali tyle samo co wcześniejsze Legacy 2,5 

Oba doładowane LPG  ;)

 

To musiał Ci się styl jazdy w między czasie zmienić albo masz inaczej wyregulowaną instalcje lpg. 2.5 vs 3.0 i 165KM vs 250KM musi więcej palić, nawet z racji sporo większej masy, nawet pomijając różnice LGC vs OBK. Choć IMHO różnica w spalaniach nie jest o dziwo duża (ale jest)

Ja miałem Obk 2.5 165KM, którym zrobiłem przeszło 100kkm na lpg, H6 zrobiłem 25kkm na lpg. W obu autach skrupulatnie rejestruje każde tankowanie, w H6 średnia wychodzi 1,2l lpg więcej oraz 0,5l noPb na 100km/h. Imho to dobra cena za 85KM więcej +automat (wcześniej miałem manual). Większe są jednak różnice, H6 potrafiła mi max spalić 19l lpg w H4 nigdy nie zbliżyłem się do takiej wartości.

 

Styl powiadasz......owszem obecnie jestem bardziej podatny na zaczepki różnej maści ropniaczków  :D

Jedyne co zmienione w ustawieniach to to że powyżej 5 tyś obr. wraca zasilanie Pb

Natomiast jak wcześniejsze Legacy 2,5 US paliło średnio 12 L ( mój przebieg to ok. 180 tyś km) tak obecny OBK 3.0 też ma taką średnią

A prędkości podobne - tak do 140 a i trasy te same 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wracając do tematu: Legacy czy Outback

Moim zdaniem - wybór zależy wyłącznie od potrzeb i wymagań.

Jeśli szukasz pojazdu, którym będziesz mógł spokojnie wjechać na krawężnik albo pojeździć po górkach czy lasach - OUTBACK

 

Ja wybrałem LEGACY - ze zgrabną dupką, czyli sedan (dość niepraktyczny). Nie widzę innego auta ;) Piękna linia, napęd forbajfor, boxer, szyby bez ramek - i z "duszą"
Zasilany podtlenkiem gazu 150KM dwulitrowiec jest wystarczająco szybki i elastyczny aby sprawnie się poruszać.

 

Choć pewnie jakbym miał możliwość - rozważałbym zakup Legacy H6 + LPG 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli szukasz pojazdu, którym będziesz mógł spokojnie wjechać na krawężnik albo pojeździć po górkach czy lasach - OUTBACK

 

To Legacy nie wjeżdża na krawężniki? Co za badziew :toobad: .

 

Jednak po zastanowieniu: mój Legacy GT nie ma tego problemu. Może dlatego, że amerykański? Znaczy się lepszy? Do tej pory wjechałem wszędzie gdzie chciałem... i tam gdzie nie chciałem też :mrgreen: . Tylko w zimę z tego rowu nie chciał sam wyjechać :facepalm: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli szukasz pojazdu, którym będziesz mógł spokojnie wjechać na krawężnik albo pojeździć po górkach czy lasach - OUTBACK

 

To Legacy nie wjeżdża na krawężniki? Co za badziew :toobad: .

 

Jednak po zastanowieniu: mój Legacy GT nie ma tego problemu. Może dlatego, że amerykański? Znaczy się lepszy? 

To znaczy że liche tam macie krawężniki  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pana Panie Radecki  :twisted:

 

cos sie telefonicznie nie mozemy zgadac :/ dobrze, ze jest TF  :D

 

 

FTZ tak btw  B)

 

wg mnie skupilbym sie na Legasiu i nie dlatego, ze JA akurat mam Legasia... (to tez :twisted: ) ale Tobie wyzej zawieszone auto bedzie przeszkadzac... w hondzie dawalem rade sie wyspac to i w Gacku tez dam hehehe

i teraz kwestia silnika...

2.0 (przed liftem) jest za slaby... buda wazy 1400kg patrzac na Twoje przebiegi optimum bedzie 2.0 165KM (polift) lub 2.5 165KM przed-lift) + gaz.

i szukaj sedana... w kombi zawsze cos z tylu trzeszczy i terkocze  :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styl powiadasz......owszem obecnie jestem bardziej podatny na zaczepki różnej maści ropniaczków  :D

Jedyne co zmienione w ustawieniach to to że powyżej 5 tyś obr. wraca zasilanie Pb

Natomiast jak wcześniejsze Legacy 2,5 US paliło średnio 12 L ( mój przebieg to ok. 180 tyś km) tak obecny OBK 3.0 też ma taką średnią

A prędkości podobne - tak do 140 a i trasy te same

To coś mi tu nie pasuje, waga dużo większa, moc dużo większa, silnik też większy .. to musi więcej palić a i tak dobrze, że nei wiele więcej :)

 

Jeśli szukasz pojazdu, którym będziesz mógł spokojnie wjechać na krawężnik albo pojeździć po górkach czy lasach - OUTBACK

 

To Legacy nie wjeżdża na krawężniki? Co za badziew :toobad: .

 

Jednak po zastanowieniu: mój Legacy GT nie ma tego problemu. Może dlatego, że amerykański? Znaczy się lepszy? Do tej pory wjechałem wszędzie gdzie chciałem... i tam gdzie nie chciałem też :mrgreen: . Tylko w zimę z tego rowu nie chciał sam wyjechać :facepalm: .

 

Wjeżdza, o ile (wcześniej czy później) tył nie siądzie, co przy butli lpg jest wysoko prawdopodobne a wtedy to już nie łatwo z pasażerami wjeżdzać na krawężnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale silnik ma wieksza moc i mniej sie wysila ...

Sent from my WP8.1 using Taptaptok.

ale co z tego, skoro jest wiekszy i wiecej wazy, gdyby tak nie bylo to co za sens stosowania innych jednostek niz min V8 z wieksza moca i mniej wysilonych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co z tego, skoro jest wiekszy i wiecej wazy

a wiesz jaka jest roznica w masie miedzy tymi silnikami? 

EJ20/25 wazy 90kg EZ30 wazy ok 125kg... roznica mocy to 80KM czyli te 80KM pokrywa 35kg wiekszej masy...

 

albo inaczej:

przypuscmy, ze Legas wazy 1500kg...

 

w H6 wychodzi ze 1KM/6.12kg

w H4 wychodzi ze 1KM/9.09kg

 

czyli H4 bedzie sie bardziej wysilal zeby utrzymac te sama stala predkosc. Prosta matematyka.

Edytowane przez saszynski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane dla MY09:

Outback 3,0R 5EAT       Masa własna: 1570kg, Moc: 245KM, Max moment obr.: 297Nm.           6,40 kg/KM        5,29 kg/Nm

Legacy Sedan 2,0 5MT Masa własna: 1360kg, Moc: 150KM, Max moment obr.: 196Nm            9,07 kg/KM        6,94 kg/Nm

 

To jest powód, dlaczego H6 potrafi spalić tyle ile dwulitrówka. Dwulitrówkę zwykle się gniecie do podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...