Jump to content

legacy IV vs outback iV


garf78
 Share

Recommended Posts

Witam

To jest mój 1 post (nie licząc przywitania ), wiec proszę o wyrozumialosc.  W sumie nie jestem pewien czy teraz pisze w odpowiednim dziale bo nie byllem pewny, czy pisać tu czy w dziale kupię. W weekend znalazłem w siec dwa ogłoszenia i chcialbym wiedziec co Wy jako znawcy marki sadzicie o tych ogloszeniach. Ja obecnie jezdze Honda Civic EP2 `05, ale po szesciu latach chyba czas na zmiany :),A subaru znam tylko z "widzenia", a i z opowiadan Saszyńskiego ;).

Pierwsze ogloszenie http://otomoto.pl/subaru-legacy-full-opcja-skora-podg-fotele-klima-C33684170.html - oferta wydaje sie ciekawa, oczywiscie pytanie jaki przebieg i stan. Drugi http://otomoto.pl/subaru-outback-2-5-C33524146.html

 

Oba maja dosc fajną cene i silnik, z tego co juz poczytalem 2.0 jest za slabe na ta bude, 2.5 to kompromis. Boje sie trochę skrzyni automatycznych, ale jako poczytalem, jezeli ktos o nia dbal to jest nie do zdarcia. Wizualnie oba mi pasują, ale bardziej sklonny kupic jestem legacy bo troszke mniejsze od outbacka. Zastanawia mnie ta cena bo srednio cena jest wyższa o 4-5 tys, Poza tym jestem prawie pewien na 100%, ze te ogloszenia juz widzialem w lutym jak szukalem imprezy 08-09, ale jak zobaczylem na zywo okazalo sie, ze jest wielkosci mojej hanki, wiec sobie darowalem. I ciekawe czy nie ma zainteresowania bo 2,5, czy cos jest z nimi nie tak. A szczerze nie za bardzo chce mi sie na prozno dralowac 600-700 km. Gdby ktos był w Rudzie Ślaskiej lub Wrocku i przy okazji moglby rzucic okiem na te cuda to bylbym wdzieczny.

Edited by garf78
Link to comment
Share on other sites

Jak już zawężasz wybór do tych dwóch, to bierz Legacy. Dynamika będzie odczuwalnie lepsza niż w Outbacku (z racji masy) a i spalanie mniejsze.

Do tego będzie stabilniejszy w zakręcie.

Pamiętaj tylko, że w 2,5 warto często sprawdzać olej.

No i w ogłoszeniu dotyczącym Outbacka brakuje magicznego słowa "bezwypadkowy" a to może mieć niebagatelne znaczenie.

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie tego przy outbacku nie zauważyłem, ponad to nie wiadomo, czy to nie wersja US, a wolałbym EU. A co do oleju jak jest "norma" zużycia bo tego nie doczytałem? Przy może nie ekstremalnej jeździe, ale dość dynamicznej. Co do praktyczności jak na moje potrzeby legas jest w zupełności wystarczający :).

Edited by garf78
Link to comment
Share on other sites

 

 

Wizualnie oba mi pasują, ale bardziej sklonny kupic jestem legacy bo troszke mniejsze od outbacka.
 

 

Jak to mniejsze, przecież to jest dokładnie to samo nadwozie, tylko wyżej zawieszone.

 

Ten OBK z ogłoszenia które podałeś, to jest amerykanin - jak znam życie, to może świadczyć o burzliwej przeszłości powypadkowej. Część elementów karoserii nie jest zamienna z wersjami europejskimi, co może mieć znaczenie przy ewentualnych przyszłych naprawach blacharskich.

 

Szukaj polskich samochodów. Co do wyboru Legacy, czy OBK - zależy jak używasz auta i do czego potrzebujesz. Jeśli często śmigasz po autostradach i w długie trasy o dobrej nawierzchni bierz Legacy - jeśli kręcisz się po mieście, albo po drogach podmiejskich o słabej jakości - szukaj OBK. Ten drugi daje naprawdę dużą swobodę podróżowania w naprawdę trudnych warunkach.

Link to comment
Share on other sites

 

 

czy to nie wersja US, a wolałbym EU.

 

Sedan to polski salon, przynajmniej w/g ogłoszenia. Więc EU.

 

 

 

jak jest "norma" zużycia

 

Są silniki 2,5 które biorą niewiele oleju (rzadkość) i są takie co wciągają i ponad 1l /1000km. Spotykać można i takie co biorą znacznie więcej - poszukaj w technicznym, w części o Outbackach.

 

Generalnie najmniej kłopotliwe silniki w Subaru to 2.0, potem 3.0.

Link to comment
Share on other sites

No i właśnie tego się obawiałem w OBK, czyli zostaje legacy sedan. Co do różnicy w wielkości obu aut, sugerowałem się tylko wielkością bagażnika ;). Co do silnika pewnie masz rację, ale znajomy ma 2.0 w legacy kombi 2007 i średnio silnik radzi ta budę. Nie ma tragedii, ale szalu tez nie ma. Dlatego wolałbym 2.5, trzy litrowy jakoś mnie przeraza :P, choć popatrzę na ta pozycję

Edited by garf78
Link to comment
Share on other sites

Ja też przesiadłem się z hondy, szukałem legacy, ale w końcu kupiłem OBK;) Z perspektywy czasu teraz kupiłbym H6 3.0. W 2.0 z AT może być już za ospale, 2.5 jakoś tam sobie śmiga, ogólnie brakuje mu pary jak jest załadowany na wakacyjny wyjazd...

W OBK pomimo wyższego zawieszenia w zakrętach jest bardzo w porządku. W sumie to się na początku dziwiłem, że się tak przyzwoicie prowadzi.

Wielkość obu modeli jest taka sama, OBK ma bardziej "napompowane" nadkola i może dla tego robi wrażenie wiekszego. 

Link to comment
Share on other sites

Przed chwila dzwoniłem do tego komisu z pierwszego ogłoszenia z zapytaniem jaki ma przebieg te legacy, gość odczytal niby 58 tys, ale nie był pewny czy to mile czy km. Moim zdaniem jak to UE to domyślnie powinny być km, czy się mylę?

Edited by garf78
Link to comment
Share on other sites

Hmm wiesz sam mam duży dystans do aut z komisów. Ale ostatnio moim znajomi kupili Toyote Verso tez w komisie po 1 właścicielu i jak mi to powiedzieli to zbaraniałem do tego bez sprawdzania "Bo żonie się kolor podobał" :D.  Maja go poł roku jeździ min 1000 miesięcznie i sprawuje się jak należy. Dlatego mysle, że tak od razu nie ma co skreślać bez sprawdzenia, w końcu nie zawsze w komisach znajdują się auta z "szemraną" przeszłością. Poza tym to już nie pierwszy raz przymierzam się do zmiany auta, wiec się nauczyłem, ze all trzeba brac na zimno bo można później mocno się wkopać :).

Link to comment
Share on other sites

Przed chwila dzwoniłem do tego komisu z pierwszego ogłoszenia z zapytaniem jaki ma przebieg te legacy, gość odczytal niby 58 tys, ale nie był pewny czy to mile czy km. Moim zdaniem jak to UE to domyślnie powinny być km, czy się mylę?

Moim zdaniem to Legacy jest z USA. Świadczy o tym brak kierunkowskazów w lusterkach bocznych. Z tego co się orientuję na Europę już od 2003 roku kierunki były w lusterkach.
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli masz racje (choć w ogłoszeniu jest wyraźnie, ze pochodzi z PL) to auto odpada bo nie chce wersji US, poza tym żeście mi namieszali w głowie z ta 3.0 H6, ale wtedy bezwarunkowo pod LPG niestety bo przy mojej nodze spalanie doprowadziło by mnie do bankructwa ;)

Edited by garf78
Link to comment
Share on other sites

 

 

żeście mi namieszali w głowie z ta 3.0 H6

 

No pewnie. Od jeżdżenia H6 na gazie gorsze jest tylko jeżdżenie 2,0 lub 2,5 na noPB. :mrgreen: .

 

Kolego, kup sobie H6, zagazuj (pamiętaj tylko o tym że potrzebny jest do tego nie byle jaki fachman), pamiętaj o regulacji zaworów, bo tania nie jest i ciesz się autem.

Będzie pan zadowolony...

 

Legacy H6 / Outback H6 - pod moją nogą różnica spalania 1l/100km (benzyny) na korzyść Legacy.

Link to comment
Share on other sites

 

Przed chwila dzwoniłem do tego komisu z pierwszego ogłoszenia z zapytaniem jaki ma przebieg te legacy, gość odczytal niby 58 tys, ale nie był pewny czy to mile czy km. Moim zdaniem jak to UE to domyślnie powinny być km, czy się mylę?

Moim zdaniem to Legacy jest z USA. Świadczy o tym brak kierunkowskazów w lusterkach bocznych. Z tego co się orientuję na Europę już od 2003 roku kierunki były w lusterkach.

 

Też tak myśle.Nawet nie wiem ,czy po lifcie były takie szare konsole od radia i klimy w wersji EU?

Link to comment
Share on other sites

Pierwszy to USA. Przebieg baaaaaaaaardzo mały, a siedzenie kierowcy nawet od strony pasażera wygląda na umęczone ( oczywiście zdjęcia nie ma ). Zwróćcie uwagę na przednią tablicę - była prostowana zapewne po dzwonki w przód :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Podejrzany ten legacy, cena jak za ten rocznik niska... no i do full opcji też brakuje nieco, chociażby sterowania radiem z kierownicy, czy spryskiwaczy reflektorów...

 

A tak w ogóle to jako użytkownik 2.0 - 2.0 też ma 165KM tylko pewnie trochę inny moment niż 2.5. A tak w ogóle to żałuje że nie H6. Szukaj H6 :P

Edited by palmall
Link to comment
Share on other sites

Przed chwila dzwoniłem do tego komisu z pierwszego ogłoszenia z zapytaniem jaki ma przebieg te legacy, gość odczytal niby 58 tys, ale nie był pewny czy to mile czy km. Moim zdaniem jak to UE to domyślnie powinny być km, czy się mylę?

 

 

 

Przed chwila dzwoniłem do tego komisu z pierwszego ogłoszenia z zapytaniem jaki ma przebieg te legacy, gość odczytal niby 58 tys, ale nie był pewny czy to mile czy km. Moim zdaniem jak to UE to domyślnie powinny być km, czy się mylę?

Moim zdaniem to Legacy jest z USA. Świadczy o tym brak kierunkowskazów w lusterkach bocznych. Z tego co się orientuję na Europę już od 2003 roku kierunki były w lusterkach.

 

Też tak myśle.Nawet nie wiem ,czy po lifcie były takie szare konsole od radia i klimy w wersji EU?

 

Pierwsze ogłoszenie dotyczy wersji US. Śiadczą o tym:

1. "Niepewność" komisu co do przebiegu.

2 Schowek w konsoli środkowej w wersji EU wygląda inaczej, bez rolety, podwójny kubek.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki pallmall, legacy z 1 postu już sobie darowałem i chyba zaczne szukac h6 3.0 (przez Was :)) na szybko znalazłem cos takiego http://otomoto.pl/subaru-legacy-C33185490.html , szkoda ze w zasadzie to rocznik mojej hanki, ale za dużo 3.0 to na portalach aukcyjnych nie widze, 40 tys to moim zdaniem już trochę za dużo za ciut nowsze roczniki, a nawet takie same. a pytanie przy okazji 3.0 maja łańcuch, czyli teoretycznie rozrząd jest bezobsługowy?

Edited by garf78
Link to comment
Share on other sites

W H6 masz łańcuszek, więc teoretycznie bezobsługowy. Przy tym przebiegu za to warto będzie skontrolować luzy na zaworach w niedługim czasie i ewentualnie je skasować. Koszt niemały...

Link to comment
Share on other sites

@@garf78, forum to tylko słowa.

Jeżeli chcesz świadomie wybrać auto dla siebie, musisz popróbować różnych i 2,0 i 2,5 i 3.0

 

A jak już wybierzesz to napisz dlaczego akurat H6 :D  

 

OBK, zwłaszcza poliftowy ma bujany, miekki tyłek ale jak w zimie wyciągałem znajomego to oprócz silnika było słychać jak widzom szczęki opadały  ;)

Edited by szamot
Link to comment
Share on other sites

 

 

Przy tym przebiegu za to warto będzie skontrolować luzy na zaworach w niedługim czasie i ewentualnie je skasować. Koszt niemały...

 

Jeśli jeździł na benzynie, to nie potrzeba. Za to przy lpg trzeba o tym pamiętać.

 

 

 

jak w zimie wyciągałem znajomego to oprócz silnika było słychać jak widzom szczęki opadały

 

Słabo się wbił :mrgreen: . Jak w zimę posadowiłem moje GT w rowie (Legaś wszedł cały, skubany - po dach :facepalm::mrgreen: ), to dopiero 16t ciężarówka, zapakowana po korek dała radę "wyssać" go. Subaru H6, którym próbowaliśmy najpierw było bez szans.

Link to comment
Share on other sites

Widzę, ze tej H6 trochę poszukam :), ale mam pytanie przy okazji bo widzę, ze najwięcej na rynku jest 2.0. Jak nie znajdę nic mocniejszego to będę szukał 2.0 (optymalnie165 konne sedan) i mam pytanie. Jakiej trwałości są te silniki (montaż LPG odpada przy ewentualnym zakupie 2.0 raczej nie będę zakladal), chodzi mi do jakich przebiegów te silniki wytrzymują. A dokładnie czy brać tylko te z przebiegiem 100-150 tys km, czy te około 200 tys tez sa godne uwagi (oczywiście zakładam pewne egzemplarze)?

Edited by garf78
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...