Jump to content

wrx - spalanie oleju


Recommended Posts

 

Wymieniam co co 8-10 kkm ale w miedzyczasie dolewam 4 litry.

To nie wskazuje na zużycie 1 litra oleju na 1000 km. ;)

a ja się spotkałem z opinią, że np w Niemczech wymiana oleju po 10 000 - 15 000 czy inni to potwierdzą? ci co mieszkają np, niemcy, usa i inne kraje?

Instrukcja obsługi mówi o przebiegach czy czasie wymiany oleju i wielu użytkowników się tego trzyma,również w Polsce.

 

zgadza się, instrukcja mówi że co przegląd, a więc co 15000, 

dziś sprawdziłem, bagnet mokry :) ( lekko za połową) 6000 przejechane od wymiany oleju.

Edited by wolnemiasto
Link to post
Share on other sites
  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

U mnie pomogło dolanie ceramizera do oleju. Auto zmniejszyło branie oleju o połowę i jakoś równiej silnik chodził na biegu jałowym.

Przyczyn może być kilka: turbina, pęknięty tłok, pęknięty cylinder, uszczelniacze zaworowe, niewłaściwy olej, ogólne wyeksploatowanie jednostki i pewnie jeszcze kilka innych, o których nie mam pojęcia

Parametr 0W40 nie definiuje "rzadkości" oleju,określa nieco inne parametry.Zastosowanie tego typu oleju w silniku,wcale nie musi oznaczać zwiększonego zużycia oleju przez silnik,ba wręcz silnik może w

Jak nie ubywa to jest wszystko w porządku, ale gdy zauważasz, że ubywa go znacząco podczas ostrzejszego traktowania to z reguły pierścienie zaczynają niedomagać.

Ciekawi mnie czy ktoś zmienił same pierścienie i pomogło. Bo często, gęsto jest tak: piston slap na zimnym silniku, lekkie/umiarkowane/wysokie zużycie oleju. Żadna wymiana oleju czy inne magiczne środki nie pomogą. Trzeba wstawić tłoki nadwymiar i tyle.
Link to post
Share on other sites

A mam jeszcze takie pytanie. Czasami zdarza się tak, że pomiar oleju jest zafałszowany przez obecność zmieszanego w nim paliwa. W jakich okolicznościach dochodzi do takiego zmieszania, a potem odparowania?... :question:  :idea:

Link to post
Share on other sites

A mam jeszcze takie pytanie. Czasami zdarza się tak, że pomiar oleju jest zafałszowany przez obecność zmieszanego w nim paliwa. W jakich okolicznościach dochodzi do takiego zmieszania, a potem odparowania?... :question:  :idea:

taki przypadek występuje w silnikach Hondy w dizlach lata 2006 - ... 

miałem Civica Type S 2,2 l i gdy filtr DPF wchodził w tryb oczyszczania (kontrolka) wówczas paliwo przedostawało się do miski olejowej no i rozrzedzało to smarowanie. Jedynie co w takiej sytuacji można zrobić to wymienić olej. W moim przypadku zbyt często musiałem to robić co 2-3 tysiące. Spowodowane był to tym że auto źle znosiło małe przebiegi (jazda miejska). Wówczas bardzo często wchodził w ten tryb. W trasie problem nie występował.

Link to post
Share on other sites

 

 

paliwo przedostawało się do miski olejowe
A nie jest przypadkiem tak, że czasami paliwo przedostaje się do oleju w wyniku niepełnego spalania w komorze?... Pytam, bo nie wiem. 
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

 

Lekka rysa na jedym cylindrze

A jak myślisz, czym mogła być spowodowana? :idea:

silnik może więcej konsumować oleju typu 15W50.

Zdaje się, że u AdaSch-a najmniej silnik zużywał oleju przy Motulu Eco 5W30... :)
Jezdilem torowo ne eco-nergy 5w30 w upale bo silnik wreszcia miał pas i oczywiście nie padł. Po rozbiórce u Carfita stan panewek bliski nowym. Tuleje nie były jakoś nadmiernie zowalone wręcz bdb. Generalnie sb wym.ienilem bo jeden dokładnie drugi cylinder miał bardzo dziwna rysę. Moje autgo od zawsze brało tyhle samo danego oleju a lepkosc nie miała znaczenia w zużyciu oleju. Potrafił chlac 10w40 i prawie nie brać 0w30

 

Lepkosc to jedno. Liczy się klasa i jakość dodatków dlatego teraz tylko xmax 0w40

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

A ja dzisiaj zrobiłem sobie test spalin i wyszedł wzorowo, jak w nowym aucie. Nie ma najmniejszego odchylenia od ideału. Czy ktoś zatem może mi wyjaśnić jakim cudem moje auto przy ostrzejszym traktowaniu w trasie spala nawet do 400 ml oleju na 1000 km?... :rolleyes:  :idea:  :question:

Link to post
Share on other sites

Ja mam takie zuzycie w podobnych warunkach. Jak jezdze do pracy, nawet troche szybciej, zjezdzam do domu i wszystko jest ok. Zapalam auto z rana- z tylu zadnej chmurki, nie zauwazylem zeby kopcil, zderzak nei jest okopcony, swiece mają książkowy kolorek. Jak ostatnio przelecialem ostro przez górki, silnik dokrecany do czerwonego pola i turbo pewnie swiecilo - z rana dlugo kopcil na niebiesko, oleju poszlo ze ho ho. Potem znowu spokój, przy normalnej jezdzie codziennej. Zakupilem turbinę i ją podmienie zeby sprawdzic czy moja turbina moze juz przepuszcza - wirnik ma lekki luz i turbine troche juz slychac. Jesli nie pomoze jakos znacząco - to pewnie pierscienie juz zjedzone i nie ma co kombinowac tylko remont.

Link to post
Share on other sites

 

 

moja turbina moze juz przepuszcza - wirnik ma lekki luz
A jaki wydaje wtedy dźwięk? U mnie nigdy najmniejszej chmurki nie puścił. Spalanie benzyny książkowe. Może to turbo tak zżera?..... 
Link to post
Share on other sites

A ja dzisiaj zrobiłem sobie test spalin i wyszedł wzorowo, jak w nowym aucie. Nie ma najmniejszego odchylenia od ideału. Czy ktoś zatem może mi wyjaśnić jakim cudem moje auto przy ostrzejszym traktowaniu w trasie spala nawet do 400 ml oleju na 1000 km?... :rolleyes:  :idea:  :question:

sprawdź turbinę 

Link to post
Share on other sites

witam,u mnie w WRX przy 184 tys.km,normalna jazda bez upalania od czasu do czasu ostre wyprzedzanie(ale to chyba bez znaczenia) ,wymiana co 10tys. olej to Valvoline 10W50,bez potrzeby dolewki między wymianami ani ubytku na miarce oleju:)...to akurat mnie cieszy

Link to post
Share on other sites
  • 5 years later...

Witam,

Wrx służy mi do weekendowego upalania (na co dzień auto służbowe ) na 2 tys.km pobralo mi około 1l. I tak jak u przedmówców , zero wycieku i smrodu z wydechu,

z tego co rozmawiałem z innymi to normalne jak jeździsz do 3000 obr. Nie bierze nic a powyżej hulaj dusza piekła nie ma

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Paweł_Z napisał:

Witam,

Wrx służy mi do weekendowego upalania (na co dzień auto służbowe ) na 2 tys.km pobralo mi około 1l. I tak jak u przedmówców , zero wycieku i smrodu z wydechu,

z tego co rozmawiałem z innymi to normalne jak jeździsz do 3000 obr. Nie bierze nic a powyżej hulaj dusza piekła nie ma

 

Jak ćwiczysz ostro auto to użyj motula z serii 300V, może competition. Pamiętaj aby nagrzać odpowiednio silnik przed zabawą.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

U mnie brał 1l/1000km (5w30), po zmianie na 10w40 okolo 600+ ml/1000.

Okazał się pęknięty tłok i uszczelniacze. 

Może pomoże w decyzji otwarcia silnika ;)

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...