Skocz do zawartości

wrx - spalanie oleju


hati

Rekomendowane odpowiedzi

 

Wymieniam co co 8-10 kkm ale w miedzyczasie dolewam 4 litry.

To nie wskazuje na zużycie 1 litra oleju na 1000 km. ;)

a ja się spotkałem z opinią, że np w Niemczech wymiana oleju po 10 000 - 15 000 czy inni to potwierdzą? ci co mieszkają np, niemcy, usa i inne kraje?

Instrukcja obsługi mówi o przebiegach czy czasie wymiany oleju i wielu użytkowników się tego trzyma,również w Polsce.

 

zgadza się, instrukcja mówi że co przegląd, a więc co 15000, 

dziś sprawdziłem, bagnet mokry :) ( lekko za połową) 6000 przejechane od wymiany oleju.

Edytowane przez wolnemiasto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ubywa to jest wszystko w porządku, ale gdy zauważasz, że ubywa go znacząco podczas ostrzejszego traktowania to z reguły pierścienie zaczynają niedomagać.

Ciekawi mnie czy ktoś zmienił same pierścienie i pomogło. Bo często, gęsto jest tak: piston slap na zimnym silniku, lekkie/umiarkowane/wysokie zużycie oleju. Żadna wymiana oleju czy inne magiczne środki nie pomogą. Trzeba wstawić tłoki nadwymiar i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze takie pytanie. Czasami zdarza się tak, że pomiar oleju jest zafałszowany przez obecność zmieszanego w nim paliwa. W jakich okolicznościach dochodzi do takiego zmieszania, a potem odparowania?... :question:  :idea:

taki przypadek występuje w silnikach Hondy w dizlach lata 2006 - ... 

miałem Civica Type S 2,2 l i gdy filtr DPF wchodził w tryb oczyszczania (kontrolka) wówczas paliwo przedostawało się do miski olejowej no i rozrzedzało to smarowanie. Jedynie co w takiej sytuacji można zrobić to wymienić olej. W moim przypadku zbyt często musiałem to robić co 2-3 tysiące. Spowodowane był to tym że auto źle znosiło małe przebiegi (jazda miejska). Wówczas bardzo często wchodził w ten tryb. W trasie problem nie występował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Lekka rysa na jedym cylindrze

A jak myślisz, czym mogła być spowodowana? :idea:

silnik może więcej konsumować oleju typu 15W50.

Zdaje się, że u AdaSch-a najmniej silnik zużywał oleju przy Motulu Eco 5W30... :)
Jezdilem torowo ne eco-nergy 5w30 w upale bo silnik wreszcia miał pas i oczywiście nie padł. Po rozbiórce u Carfita stan panewek bliski nowym. Tuleje nie były jakoś nadmiernie zowalone wręcz bdb. Generalnie sb wym.ienilem bo jeden dokładnie drugi cylinder miał bardzo dziwna rysę. Moje autgo od zawsze brało tyhle samo danego oleju a lepkosc nie miała znaczenia w zużyciu oleju. Potrafił chlac 10w40 i prawie nie brać 0w30

 

Lepkosc to jedno. Liczy się klasa i jakość dodatków dlatego teraz tylko xmax 0w40

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

A ja dzisiaj zrobiłem sobie test spalin i wyszedł wzorowo, jak w nowym aucie. Nie ma najmniejszego odchylenia od ideału. Czy ktoś zatem może mi wyjaśnić jakim cudem moje auto przy ostrzejszym traktowaniu w trasie spala nawet do 400 ml oleju na 1000 km?... :rolleyes:  :idea:  :question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie zuzycie w podobnych warunkach. Jak jezdze do pracy, nawet troche szybciej, zjezdzam do domu i wszystko jest ok. Zapalam auto z rana- z tylu zadnej chmurki, nie zauwazylem zeby kopcil, zderzak nei jest okopcony, swiece mają książkowy kolorek. Jak ostatnio przelecialem ostro przez górki, silnik dokrecany do czerwonego pola i turbo pewnie swiecilo - z rana dlugo kopcil na niebiesko, oleju poszlo ze ho ho. Potem znowu spokój, przy normalnej jezdzie codziennej. Zakupilem turbinę i ją podmienie zeby sprawdzic czy moja turbina moze juz przepuszcza - wirnik ma lekki luz i turbine troche juz slychac. Jesli nie pomoze jakos znacząco - to pewnie pierscienie juz zjedzone i nie ma co kombinowac tylko remont.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj zrobiłem sobie test spalin i wyszedł wzorowo, jak w nowym aucie. Nie ma najmniejszego odchylenia od ideału. Czy ktoś zatem może mi wyjaśnić jakim cudem moje auto przy ostrzejszym traktowaniu w trasie spala nawet do 400 ml oleju na 1000 km?... :rolleyes:  :idea:  :question:

sprawdź turbinę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,u mnie w WRX przy 184 tys.km,normalna jazda bez upalania od czasu do czasu ostre wyprzedzanie(ale to chyba bez znaczenia) ,wymiana co 10tys. olej to Valvoline 10W50,bez potrzeby dolewki między wymianami ani ubytku na miarce oleju:)...to akurat mnie cieszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam,

Wrx służy mi do weekendowego upalania (na co dzień auto służbowe ) na 2 tys.km pobralo mi około 1l. I tak jak u przedmówców , zero wycieku i smrodu z wydechu,

z tego co rozmawiałem z innymi to normalne jak jeździsz do 3000 obr. Nie bierze nic a powyżej hulaj dusza piekła nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Paweł_Z napisał:

Witam,

Wrx służy mi do weekendowego upalania (na co dzień auto służbowe ) na 2 tys.km pobralo mi około 1l. I tak jak u przedmówców , zero wycieku i smrodu z wydechu,

z tego co rozmawiałem z innymi to normalne jak jeździsz do 3000 obr. Nie bierze nic a powyżej hulaj dusza piekła nie ma

 

Jak ćwiczysz ostro auto to użyj motula z serii 300V, może competition. Pamiętaj aby nagrzać odpowiednio silnik przed zabawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...