wolnemiasto Opublikowano 19 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 (edytowane) Wymieniam co co 8-10 kkm ale w miedzyczasie dolewam 4 litry. To nie wskazuje na zużycie 1 litra oleju na 1000 km. a ja się spotkałem z opinią, że np w Niemczech wymiana oleju po 10 000 - 15 000 czy inni to potwierdzą? ci co mieszkają np, niemcy, usa i inne kraje? Instrukcja obsługi mówi o przebiegach czy czasie wymiany oleju i wielu użytkowników się tego trzyma,również w Polsce. zgadza się, instrukcja mówi że co przegląd, a więc co 15000, dziś sprawdziłem, bagnet mokry ( lekko za połową) 6000 przejechane od wymiany oleju. Edytowane 19 Lipca 2014 przez wolnemiasto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 19 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 Jak nie ubywa to jest wszystko w porządku, ale gdy zauważasz, że ubywa go znacząco podczas ostrzejszego traktowania to z reguły pierścienie zaczynają niedomagać.Ciekawi mnie czy ktoś zmienił same pierścienie i pomogło. Bo często, gęsto jest tak: piston slap na zimnym silniku, lekkie/umiarkowane/wysokie zużycie oleju. Żadna wymiana oleju czy inne magiczne środki nie pomogą. Trzeba wstawić tłoki nadwymiar i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 A mam jeszcze takie pytanie. Czasami zdarza się tak, że pomiar oleju jest zafałszowany przez obecność zmieszanego w nim paliwa. W jakich okolicznościach dochodzi do takiego zmieszania, a potem odparowania?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolnemiasto Opublikowano 19 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 A mam jeszcze takie pytanie. Czasami zdarza się tak, że pomiar oleju jest zafałszowany przez obecność zmieszanego w nim paliwa. W jakich okolicznościach dochodzi do takiego zmieszania, a potem odparowania?... taki przypadek występuje w silnikach Hondy w dizlach lata 2006 - ... miałem Civica Type S 2,2 l i gdy filtr DPF wchodził w tryb oczyszczania (kontrolka) wówczas paliwo przedostawało się do miski olejowej no i rozrzedzało to smarowanie. Jedynie co w takiej sytuacji można zrobić to wymienić olej. W moim przypadku zbyt często musiałem to robić co 2-3 tysiące. Spowodowane był to tym że auto źle znosiło małe przebiegi (jazda miejska). Wówczas bardzo często wchodził w ten tryb. W trasie problem nie występował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 paliwo przedostawało się do miski olejowe A nie jest przypadkiem tak, że czasami paliwo przedostaje się do oleju w wyniku niepełnego spalania w komorze?... Pytam, bo nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek007 Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 U mnie pomogło dolanie ceramizera do oleju. Auto zmniejszyło branie oleju o połowę i jakoś równiej silnik chodził na biegu jałowym. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doman Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Gdzieś czytałem że to morderstwo dla silnika na dłuższą metę, ale ile w tym prawdy to kto wie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Lekka rysa na jedym cylindrzeA jak myślisz, czym mogła być spowodowana? silnik może więcej konsumować oleju typu 15W50.Zdaje się, że u AdaSch-a najmniej silnik zużywał oleju przy Motulu Eco 5W30... Jezdilem torowo ne eco-nergy 5w30 w upale bo silnik wreszcia miał pas i oczywiście nie padł. Po rozbiórce u Carfita stan panewek bliski nowym. Tuleje nie były jakoś nadmiernie zowalone wręcz bdb. Generalnie sb wym.ienilem bo jeden dokładnie drugi cylinder miał bardzo dziwna rysę. Moje autgo od zawsze brało tyhle samo danego oleju a lepkosc nie miała znaczenia w zużyciu oleju. Potrafił chlac 10w40 i prawie nie brać 0w30 Lepkosc to jedno. Liczy się klasa i jakość dodatków dlatego teraz tylko xmax 0w40 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Ale czy były jakieś podejrzenia skąd ta rysa?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek007 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 @doman - gdzie coś takie wyczytałes? Bo ja conajwyżej czytałem że nie wszystkim pomógł, ale nikt nie pisał że spowodował "śmierć silnika":) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raf_Waw Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 U mnie 0,5l na 3,500 wymieniamy co 7000 wiec wystarcza mi 5l Valvoline 10w60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 A ja dzisiaj zrobiłem sobie test spalin i wyszedł wzorowo, jak w nowym aucie. Nie ma najmniejszego odchylenia od ideału. Czy ktoś zatem może mi wyjaśnić jakim cudem moje auto przy ostrzejszym traktowaniu w trasie spala nawet do 400 ml oleju na 1000 km?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Ja mam takie zuzycie w podobnych warunkach. Jak jezdze do pracy, nawet troche szybciej, zjezdzam do domu i wszystko jest ok. Zapalam auto z rana- z tylu zadnej chmurki, nie zauwazylem zeby kopcil, zderzak nei jest okopcony, swiece mają książkowy kolorek. Jak ostatnio przelecialem ostro przez górki, silnik dokrecany do czerwonego pola i turbo pewnie swiecilo - z rana dlugo kopcil na niebiesko, oleju poszlo ze ho ho. Potem znowu spokój, przy normalnej jezdzie codziennej. Zakupilem turbinę i ją podmienie zeby sprawdzic czy moja turbina moze juz przepuszcza - wirnik ma lekki luz i turbine troche juz slychac. Jesli nie pomoze jakos znacząco - to pewnie pierscienie juz zjedzone i nie ma co kombinowac tylko remont. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 moja turbina moze juz przepuszcza - wirnik ma lekki luz A jaki wydaje wtedy dźwięk? U mnie nigdy najmniejszej chmurki nie puścił. Spalanie benzyny książkowe. Może to turbo tak zżera?..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 A ja dzisiaj zrobiłem sobie test spalin i wyszedł wzorowo, jak w nowym aucie. Nie ma najmniejszego odchylenia od ideału. Czy ktoś zatem może mi wyjaśnić jakim cudem moje auto przy ostrzejszym traktowaniu w trasie spala nawet do 400 ml oleju na 1000 km?... sprawdź turbinę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 sprawdź turbinę Myślisz? Żadnych dźwięków nie wydaje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 witam,u mnie w WRX przy 184 tys.km,normalna jazda bez upalania od czasu do czasu ostre wyprzedzanie(ale to chyba bez znaczenia) ,wymiana co 10tys. olej to Valvoline 10W50,bez potrzeby dolewki między wymianami ani ubytku na miarce oleju:)...to akurat mnie cieszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 A ja z kolei dodam, że ciśnienie oleju mam również jak w nowym aucie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Z Opublikowano 23 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2020 Witam, Wrx służy mi do weekendowego upalania (na co dzień auto służbowe ) na 2 tys.km pobralo mi około 1l. I tak jak u przedmówców , zero wycieku i smrodu z wydechu, z tego co rozmawiałem z innymi to normalne jak jeździsz do 3000 obr. Nie bierze nic a powyżej hulaj dusza piekła nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Z Opublikowano 23 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2020 Dodam ze auto to totalna seria. olej 5w30 motul.nastepna wymiana to będzie coś typu10w50.Dodam ze subaryna ma 230 tys km. przeb. Total seria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikooo11 Opublikowano 23 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2020 Norma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 16 godzin temu, Paweł_Z napisał: Witam, Wrx służy mi do weekendowego upalania (na co dzień auto służbowe ) na 2 tys.km pobralo mi około 1l. I tak jak u przedmówców , zero wycieku i smrodu z wydechu, z tego co rozmawiałem z innymi to normalne jak jeździsz do 3000 obr. Nie bierze nic a powyżej hulaj dusza piekła nie ma Jak ćwiczysz ostro auto to użyj motula z serii 300V, może competition. Pamiętaj aby nagrzać odpowiednio silnik przed zabawą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mits Opublikowano 20 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2020 U mnie brał 1l/1000km (5w30), po zmianie na 10w40 okolo 600+ ml/1000. Okazał się pęknięty tłok i uszczelniacze. Może pomoże w decyzji otwarcia silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek_rz Opublikowano 23 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2020 U mnie WRX 2002 bierze ok 100ml na 1000km, leje motul x power 10w 60, i uważam że taki Olej po rozgrzaniu chroni lepiej przede wszystkim panewki itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się