sebachon Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Tutaj upatrywałbym tych różnic w spalaniu oleju, W moim przypadku auto jest naprawdę zadbane, używane dynamicznie ale z głową, najlepsze oleje zmieniane (po przekroczeniu 67 tys. km przebiegu.) co 7 tys. km, rozgrzewany i wystudzany i jednak po 120 tys. km przebiegu silnik nieco zwiększył konsumpcję.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepe Dragunov Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 W moim przypadku auto jest naprawdę zadbane, używane dynamicznie ale z głową, najlepsze oleje zmieniane (po przekroczeniu 67 tys. km przebiegu.) co 7 tys. km, rozgrzewany i wystudzany i jednak po 120 tys. km przebiegu silnik nieco zwiększył konsumpcję.. Mam również zadbane auto i poza ekstremalnymi różnicami temp. powietrza (zima/lato) spalanie oleju jest na podobnym poziomie, przebieg 124tkm, no ale ja mam 2.0T więc trochę to inaczej może wyglądać. Jednak myślę, że w obu przypadkach 2 czy 2.5T, jeśli kierownik jeździ z głową to przynajmniej do 200tkm nie powinno być większych problemów. Tego życzę wszystkim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 a ja się spotkałem z opinią, że np w Niemczech wymiana oleju po 10 000 - 15 000 czy inni to potwierdzą? ci co mieszkają np, niemcy, usa i inne kraje?japonia - 7,5kkm zwykła jazda, 5k dynamicznaTylo w eu każą męczyć na zuzytym oleju. Ją wymieniam co 5kkm. No ale mam nową jednoste i być może stąd ten ekstremizm P.s. Lekka rysa na jedym cylindrze to zużycie 0.6 - 0.8l na 1kkm. Tak było u mnie. Pozdrawiam 15W50 Motula to bardzo gęsty olej, dobry do ostrej jazdy, ale po 5000km należy już go zmienić, traci swoje właściwości smarujące i przestaje chronić silnik przy wysokich temperaturach. Idealny jest na lato kiedy temp. pow. są w okolicy 30 st. Bardzo dobrym, całorocznym olejem jest 5W40 X-cess Motula, u mnie sprawdza się od kilku lat, wymiany co 8000km, dolewka do 0,5L. Jeśli u Ciebie wszystko działa i na przebiegu jaki robisz, spalanie oleju jest wysoki, to świadczy to o pewnym zużyciu, ciężko będzie to zmienić tylko doborem oleju niestety. :/Tyle że x-cess wielokrotnie zmienił formułę i wg mnie nie jest tym samym co kiedyś. Wg mnie najlepszy to x-max 0w40 ale nie odpowiadam jak komuś coś padnie. Mi się sprawdza super, wg mnie to najmocniejszy olej z serii 8100. Potemt to 300V i CFS. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepe Dragunov Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 x-max 0w40 To rzadki olej i ewentualnie można go stosować w silnikach z niskim przebiegiem, gdzie jest jeszcze "ciasno", ale wiadomo czasami warto sprawdzić co właśnie pasuje pod dany motor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Parametr 0W40 nie definiuje "rzadkości" oleju,określa nieco inne parametry.Zastosowanie tego typu oleju w silniku,wcale nie musi oznaczać zwiększonego zużycia oleju przez silnik,ba wręcz silnik może więcej konsumować oleju typu 15W50. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Lekka rysa na jedym cylindrze A jak myślisz, czym mogła być spowodowana? silnik może więcej konsumować oleju typu 15W50. Zdaje się, że u AdaSch-a najmniej silnik zużywał oleju przy Motulu Eco 5W30... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepe Dragunov Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Parametr 0W40 nie definiuje "rzadkości" oleju,określa nieco inne parametry. "0" definiuje między innymi płynność i lepkość oleju przy najniższej temperaturze w tym przypadku przy -45 st. C. Zaś taki "miód" jak 15W50 faktycznie potrafi szybko znikać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Tyle razy czytalem tematy o oleju i dalej nie wiem jaki lac olej na moj wyremontowany silnik w GT moc ok. 260km . Wczesniej zalany Millers CFS 5W40 koledze znowu doradzili 10W60 i ja juz sam nie wiem co lac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 I się nie dowiesz nigdy, przynajmniej tu na forum;) Wątek olejowy ma milion stron 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 To nie jest problem tylko tego Forum, tylko rożnych filozofii technicznych.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 ja juz sam nie wiem co lac... Jeżeli ktokolwiek doradza, nie pytając jak się użytkuje samochód, to można sobie te rady ... wsadzić 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Dokładnie wszystko zależy od użytkowania auta, do czego tak naprawdę służy nam auto, ile po odpaleniu przejeżdża i w jakich warunkach pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 No to jezeli ktos moze to opisal by kilka olei , ktory do czego :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Tyle razy czytalem tematy o oleju i dalej nie wiem jaki lac olej na moj wyremontowany silnik w GT moc ok. 260km . Wczesniej zalany Millers CFS 5W40...I bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Pierwsze oznaczenie mówi nam o pracy oleju przy zimnym silniku, czyli najniższa klasa jest najlepsza na krótkie pokonywane dystanse gdy motor jest nie dogrzewany, drugie oznaczenie mówi nam zaś o właściwościach smarowania oleju na rozgrzanym motorze czyli im wyższa klasa tym odporniejszy olej na wysokie temperatury (ostre pałowanie). Olej 5W40 jest optymalny do normalnego użytkowania zdrowego silnika, jak ktoś lubi troszkę częściej przycisnąć lepiej zdecydować się na końcówkę 50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Najlepszy 0W-60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 (edytowane) czyli dla mnie pasowal by 5W50/60 bo wlasnie u mnie olej troche wysoka temp trzyma a przewaznie autem jezdze szybko ?;] ale 5w60 chyba nie ma tylko 10w60 ? Edytowane 10 Lipca 2014 przez maciek1006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 bo wlasnie u mnie olej troche wysoka temp trzyma Jakie wartości tych temperatur? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 no tak 100 stopni w sumie moze normalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 No to jezeli ktos moze to opisal by kilka olei , ktory do czego :] Ja zalewam: - Motul 300V Power 5w40 - zima - Motul 300V Competition 15w50 - lato Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 A ja z kolei zauważyłem (pomiar na bagnecie), że kiedy ostatnie 1000 km przejechałem głównie w trasie bez wkręcania na wysokie obroty (sporadycznie), to ubytek oleju wyniósł prawie zero... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Czyli możesz się spodziewać wymiany pierścieni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Czyli możesz się spodziewać wymiany pierścieni Ale że dlaczego? Jak nie ubywa oleju to znaczy że pierścienie do wymiany??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Jak nie ubywa to jest wszystko w porządku, ale gdy zauważasz, że ubywa go znacząco podczas ostrzejszego traktowania to z reguły pierścienie zaczynają niedomagać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Znacząco nie. Moze nieco wiecej po przekroczeniu 120 tys. przebiegu ale w normie. Poza tym ubytek oleju nawet jak silnik był nowka był funkcją zwiększonych obrotów silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się