Jump to content

wrx - spalanie oleju


Recommended Posts

 

 

Tutaj upatrywałbym tych różnic w spalaniu oleju,
W moim przypadku auto jest naprawdę zadbane, używane dynamicznie ale z głową, najlepsze oleje zmieniane (po przekroczeniu 67 tys. km przebiegu.) co 7 tys. km, rozgrzewany i wystudzany i jednak po 120 tys. km przebiegu silnik nieco zwiększył konsumpcję..  :)
Link to post
Share on other sites
  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

U mnie pomogło dolanie ceramizera do oleju. Auto zmniejszyło branie oleju o połowę i jakoś równiej silnik chodził na biegu jałowym.

Przyczyn może być kilka: turbina, pęknięty tłok, pęknięty cylinder, uszczelniacze zaworowe, niewłaściwy olej, ogólne wyeksploatowanie jednostki i pewnie jeszcze kilka innych, o których nie mam pojęcia

Parametr 0W40 nie definiuje "rzadkości" oleju,określa nieco inne parametry.Zastosowanie tego typu oleju w silniku,wcale nie musi oznaczać zwiększonego zużycia oleju przez silnik,ba wręcz silnik może w

 

 

W moim przypadku auto jest naprawdę zadbane, używane dynamicznie ale z głową, najlepsze oleje zmieniane (po przekroczeniu 67 tys. km przebiegu.) co 7 tys. km, rozgrzewany i wystudzany i jednak po 120 tys. km przebiegu silnik nieco zwiększył konsumpcję.. 

 

Mam również zadbane auto i poza ekstremalnymi różnicami temp. powietrza (zima/lato) spalanie oleju jest na podobnym poziomie, przebieg 124tkm, no ale ja mam 2.0T więc trochę to inaczej może wyglądać. Jednak myślę, że w obu przypadkach 2 czy 2.5T, jeśli kierownik jeździ z głową to przynajmniej do 200tkm nie powinno być większych problemów. Tego życzę wszystkim. ;)

Link to post
Share on other sites

a ja się spotkałem z opinią, że np w Niemczech wymiana oleju po 10 000 - 15 000 czy inni to potwierdzą? ci co mieszkają np, niemcy, usa i inne kraje?

japonia - 7,5kkm zwykła jazda, 5k dynamiczna

Tylo w eu każą męczyć na zuzytym oleju. Ją wymieniam co 5kkm. No ale mam nową jednoste i być może stąd ten ekstremizm

 

P.s.

Lekka rysa na jedym cylindrze to zużycie 0.6 - 0.8l na 1kkm. Tak było u mnie.

 

Pozdrawiam

15W50 Motula to bardzo gęsty olej, dobry do ostrej jazdy, ale po 5000km należy już go zmienić, traci swoje właściwości smarujące i przestaje chronić silnik przy wysokich temperaturach. Idealny jest na lato kiedy temp. pow. są w okolicy 30 st. Bardzo dobrym, całorocznym olejem jest 5W40 X-cess Motula, u mnie sprawdza się od kilku lat, wymiany co 8000km, dolewka do 0,5L. Jeśli u Ciebie wszystko działa i na przebiegu jaki robisz, spalanie oleju jest wysoki, to świadczy to o pewnym zużyciu, ciężko będzie to zmienić tylko doborem oleju niestety. :/

Tyle że x-cess wielokrotnie zmienił formułę i wg mnie nie jest tym samym co kiedyś. Wg mnie najlepszy to x-max 0w40 ale nie odpowiadam jak komuś coś padnie. Mi się sprawdza super, wg mnie to najmocniejszy olej z serii 8100. Potemt to 300V i CFS. Pozdrawiam
Link to post
Share on other sites

 

 

x-max 0w40

 

To rzadki olej i ewentualnie można go stosować w silnikach z niskim przebiegiem, gdzie jest jeszcze "ciasno", ale wiadomo czasami warto sprawdzić co właśnie pasuje pod dany motor. :)

Link to post
Share on other sites

Parametr 0W40 nie definiuje "rzadkości" oleju,określa nieco inne parametry.Zastosowanie tego typu oleju w silniku,wcale nie musi oznaczać zwiększonego zużycia oleju przez silnik,ba wręcz silnik może więcej konsumować oleju typu 15W50. ;)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Lekka rysa na jedym cylindrze
A jak myślisz, czym mogła być spowodowana?   :idea:

 

 

silnik może więcej konsumować oleju typu 15W50.
Zdaje się, że u AdaSch-a najmniej silnik zużywał oleju przy Motulu Eco 5W30... :)  
Link to post
Share on other sites

 

 

Parametr 0W40 nie definiuje "rzadkości" oleju,określa nieco inne parametry.

 

"0" definiuje między innymi płynność i lepkość oleju przy najniższej temperaturze w tym przypadku przy -45 st. C. Zaś taki "miód" jak 15W50 faktycznie potrafi szybko znikać. ;)

Link to post
Share on other sites

Tyle razy czytalem tematy o oleju i dalej nie wiem jaki lac olej na moj wyremontowany silnik w GT moc ok. 260km . Wczesniej zalany Millers CFS 5W40 koledze znowu doradzili 10W60 i ja juz sam nie wiem co lac...

Link to post
Share on other sites

 

 

ja juz sam nie wiem co lac...

 

Jeżeli ktokolwiek doradza, nie pytając jak się użytkuje samochód, to można sobie te rady ... wsadzić

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dokładnie wszystko zależy od użytkowania auta, do czego tak naprawdę służy nam auto, ile po odpaleniu przejeżdża i w jakich warunkach pracuje.  

Link to post
Share on other sites

Tyle razy czytalem tematy o oleju i dalej nie wiem jaki lac olej na moj wyremontowany silnik w GT moc ok. 260km . Wczesniej zalany Millers CFS 5W40...

I bardzo dobrze.
Link to post
Share on other sites

Pierwsze oznaczenie mówi nam o pracy oleju przy zimnym silniku, czyli najniższa klasa jest najlepsza na krótkie pokonywane dystanse gdy motor jest nie dogrzewany, drugie oznaczenie mówi nam zaś o właściwościach smarowania oleju na rozgrzanym motorze czyli im wyższa klasa tym odporniejszy olej na wysokie temperatury (ostre pałowanie). Olej 5W40 jest optymalny do normalnego użytkowania zdrowego silnika, jak ktoś lubi troszkę częściej przycisnąć lepiej zdecydować się na końcówkę 50.  

Link to post
Share on other sites

czyli dla mnie pasowal by 5W50/60 bo wlasnie u mnie olej troche wysoka temp trzyma a przewaznie autem jezdze szybko ?;] ale 5w60 chyba nie ma tylko 10w60 ?

Edited by maciek1006
Link to post
Share on other sites

A ja z kolei zauważyłem (pomiar na bagnecie), że kiedy ostatnie 1000 km przejechałem głównie w trasie bez wkręcania na wysokie obroty (sporadycznie), to ubytek oleju wyniósł prawie zero... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Czyli możesz się spodziewać wymiany pierścieni ;)

Ale że dlaczego? Jak nie ubywa oleju to znaczy że pierścienie do wymiany??? :)
Link to post
Share on other sites

Jak nie ubywa to jest wszystko w porządku, ale gdy zauważasz, że ubywa go znacząco podczas ostrzejszego traktowania to z reguły pierścienie zaczynają niedomagać.

Link to post
Share on other sites

Znacząco nie. Moze nieco wiecej po przekroczeniu 120 tys. przebiegu ale w normie. Poza tym ubytek oleju nawet jak silnik był nowka był funkcją zwiększonych obrotów silnika.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...