Jump to content
hati

wrx - spalanie oleju

Recommended Posts

Wiadomo że subaraki potrafią wsiorbać trochę oleju. U mnie to "trochę" podchodzi pod 1 litr na 1000 km i to bez jakichs szczególnych dodatkowych  objawów. To znaczy - nei kopci jakos znacząco (oglądalem nawet filmik z redeco i nie widac typowej chmury, nawet przy ostrym ujezdzaniu) , nie ma wyciekow, swiece przy wymianie wyglądały calkiem znosnie (lekko brązowy nalot, zadnych sladow nagaru czy zaolejenia) , katalizator chyba pracuje ok, bo sondy lambda nie oglosily jeszcze swojego zejscia. Nie czuc w kabinie zadnego zapachu palonego oleju a jestem na niego bardzo wyczulony. Olej to w tej chwili Valvoline 5W50 , wczesniej latalem dosc dlugo na Lotosie syntetyku. Mam wrazenie ze olej schodzi szybciej jak jezdze z mocniejszym wykorzystaniem turbiny, ktora ma juz lekkie luzy na wirniku (sprawdzalem paluchem od strony powietrza - jest lekki luz na boki). 

Pytanie - czy to objaw rownomiernego zuzycia calego silnika, czy tez turbo potrafi schlac tyle oleju przy zachowaniu jak wyzej opisalem?

 

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

w moim zuzycie oleju jest niewytlumaczalne. przy upalaniu nic nie wezmie, po trasie nic nie wezmie, a dluzej w miescie i juz ze deczko ubywa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

szczerze 1l na 1000 km to duzo u mnie po remoncie okolo 300-400 ml na 5-6 tys km 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie około 300 ml na 1000 km po ostrzejszej jeździe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz +, bo nie musisz oleju wymieniać, stale jeździsz na świeżym :D

 

U mnie wziął jakieś 200 ml na 5k km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

U mnie wziął jakieś 200 ml na 5k km.

 

U mnie w WRXie podobnie ze spalaniem oleju.

 

Być może właśnie przez turbo wsiąka Ci olej. W IC oleju nie masz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a u mnie ciągle tyle samo - nie upalam, jeżdzę prawie zgodnie z przepisami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za przechwałki  :D  Ja sobie zdaje sprawe ze to dosc duzo, chociaz w serwisie slyszalem ze do litra na 1000 km jest dopuszczalne. Bardziej mnei interesuje czy przy takim zuzyciu, wskazane objawy (a w zasadzie brak innych oprocz znikania oleju) moga wskazywac na turbine czy tez po prostu tuleje juz rozkalibrowane i nei ma co szukac. Auto ma przejechane 210 kkm wiec nowka to nie jest. W IC jakos nie kojarze jakichs zauwazalnych ilosci oleju ale mialem zniszczony plastikowo gumowy dolot do turbiny - prawdopodobnie jakies resztki oleju zalegające na dnie tego dolotu musialy go rozpuscic. To niedawno wymienilem na sprawne. Tutaj olej moze się dostac chyba tylko przez odmę?  

Faktem jest ze jezdze caly czas na swiezym oleju bo od wymiany do wymiany dolewam 4 litry , wiec drugie tyle co wchodzi przy wymianie. Wkurzające jest tylko czeste sprawdzanie poziomu, zdarza sie ze zapomne i zejdzie ponizej dolnej kreski. Jesli to moze byc związane z turbiną to jescze moglbym cos pokombinowac.

Dzieki i pozdrawiam

hati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro i tak wymieniasz sobie olej co 4tkm zrób test i zalej 15w50 albo coś w ten deseń i obserwuj zużycie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro i tak wymieniasz sobie olej co 4tkm zrób test i zalej 15w50 albo coś w ten deseń i obserwuj zużycie.

 

 

Wymieniam co co 8-10 kkm ale w miedzyczasie dolewam 4 litry. 15W50 jest "gęstszy"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

15W50 jest "gęstszy"?

Nie znam się. Być może olej o innej lepkości w innym zakresie temperatur byłby inaczej konsumowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

objaw taki sam jak u mnie , moje miala najechane 217 000km spalanie oleju tez bylo 1L - 1000 km to bylo tez dla mnie uciazliwe , po rozbiorce silnika okazalo sie ze popękały scianki miedzy pierscieniami a do tego z tulei cylindrow zrobily sie owale. Po remoncie spalanie okolo 300ml na 5-6 tys km przy ostrej jezdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyczyn może być kilka: turbina, pęknięty tłok, pęknięty cylinder, uszczelniacze zaworowe, niewłaściwy olej, ogólne wyeksploatowanie jednostki i pewnie jeszcze kilka innych, o których nie mam pojęcia.

Jeżeli nie chcesz na razie grzebać, zrób tak jak pisze graft, zalej coś mocniejszego i obserwuj.

Motor seria?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja się spotkałem z opinią, że np w Niemczech wymiana oleju po 10 000 - 15 000 czy inni to potwierdzą? ci co mieszkają np, niemcy, usa i inne kraje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wymieniam co co 8-10 kkm ale w miedzyczasie dolewam 4 litry.

To nie wskazuje na zużycie 1 litra oleju na 1000 km. ;)

a ja się spotkałem z opinią, że np w Niemczech wymiana oleju po 10 000 - 15 000 czy inni to potwierdzą? ci co mieszkają np, niemcy, usa i inne kraje?

Instrukcja obsługi mówi o przebiegach czy czasie wymiany oleju i wielu użytkowników się tego trzyma,również w Polsce.

Edited by cybel

Share this post


Link to post
Share on other sites

WRX 2002 olej 15w50 motul 300v, od wymiany do wymiany co 7000 km może setke dolałem, jazda spokojna, paluje raczej sporadycznie na autostradzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyczyn może być kilka: ....., ogólne wyeksploatowanie jednostki i  ....

Motor seria?

 

Pekniety tlok czy jakies awarie tego typu to raczej nie , bo nawijam kilometrow sporo, w rok  nastukalem 50 tys. Do tego kilka razy treningi, gdzie jednak silnika sie nie oszczedza zbytnio, wiec przy peknietym tloku czy innej tego typu przypadlosci to by sie szybko cos rozsypalo konkretnie. A to mi dalej jezdzi,  w tym samym niezmienionym stanie.

Motor seria, łącznie z przyległościami, wiec chyba jednak wyeksploatowanie po prostu.

 

 

o nie wskazuje na zużycie 1 litra oleju na 1000 km.

 

Tja,masz racje, z wyliczen to pol litra przeciez. Ale zanizylem troche, bo tym razem mierzę dokladniej i juz 4 litry mi poszlo na dolewki po ostatniej wymianie a mam jeszcze 3 w zapasie. Niedlugo wymiana wiec bede wiedzial dokladnie ile mi pozera tej oliwy. Najbardziej mnei zastanawia brak objawów zwiazanych z nadmiernym zuzyciem - miewalem auta z silnikami w roznym stanie i jak braly oleju troche wiecej to zawsze jakas chmura szla przy np postoju na swiatłach. A tutaj nic takiego nei ma miejsca, ani z rana nie puszcza chmury, ani jak jest ostro przegoniony. Nie czuc tez tego zapachu spalonej oliwy w kabinie. Jesli to związane z wyeksploatowaniem kompletu tuleja/tłok to ok, ale czy to  nie objaw zwiazany bardziej z turbiną? Jak turbina puszcza juz olej to silnik kopci jakos mocniej? WIadomo - wolalbym wymienic turbo niz remontowac silnik  :)

 

 

popękały scianki miedzy pierscieniami a do tego z tulei cylindrow zrobily sie owale

 

 

Tzn popekaly tłoki  tam gdzie mają tzw półki na ktorych lezą pierścienie?

Owale to zwykle zużycie wiec normalna sprawa. Przebieg podobny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

paluje raczej sporadycznie na autostradzie.
To dlaczego wlewasz tak "mocny" olej jak 15W50 300V?... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wstępnie zmień olej na inny, 5w40. Sprawdź oleje z ogólnie polecanych na forum syntetyków. Kup u pewnego źródła a nie na allegro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

15W50 Motula to bardzo gęsty olej, dobry do ostrej jazdy, ale po 5000km należy już go zmienić, traci swoje właściwości smarujące i przestaje chronić silnik przy wysokich temperaturach. Idealny jest na lato kiedy temp. pow. są w okolicy 30 st. Bardzo dobrym, całorocznym olejem jest 5W40 X-cess Motula, u mnie sprawdza się od kilku lat, wymiany co 8000km, dolewka do 0,5L. Jeśli u Ciebie wszystko działa i na przebiegu jaki robisz, spalanie oleju jest wysoki, to świadczy to o pewnym zużyciu, ciężko będzie to zmienić tylko doborem oleju niestety. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Tzn popekaly tłoki  tam gdzie mają tzw półki na ktorych lezą pierścienie? Owale to zwykle zużycie wiec normalna sprawa. Przebieg podobny.

 

 

Tak miedzy 1 a 2 pierscieniem na wszystkich 4 tlokach i nie bylo tego slychac auto jezdzilo tak okolo 20-30 tys , tylko spalalo wlasnie duzo oleju. Tylko ze u mnie najpierw palił okolo 1 l na 1000  (nie kopcił) a pozniej zaczął palic wiecej i puszczal niebieskiego dymka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Tak miedzy 1 a 2 pierscieniem na wszystkich 4 tlokach
Ale czym to mogło być spowodowane? Pałowaniem, złym olejem czy po prostu mega zużyciem?... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam Motul 10w40 i od wymiany do wymiany nie dolewam nic (7-8 tys km) a moj WRX ma już prawie 200tkm przejechane. Zużycie oleju zaczyna sie pojawiać dopiero przy sporych temperaturach latem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ja mam Motul 10w40 i od wymiany do wymiany nie dolewam nic (7-8 tys km) a moj WRX ma już prawie 200tkm przejechane.
Niebywałe. A podobno te 2.0T więcej oleju żarły niż 2.5T. Mam wrażenie, że to po prostu loteria. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ważne jak jest użytkowane auto, każdy ma swój styl jazdy, co przekłada się na zużycie pojazdu, więc te same auta mogą być w całkiem innym stanie technicznym np. po 50tkm. Tutaj upatrywałbym tych różnic w spalaniu oleju, nie wspomnę o pozostałych elementach auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...