hati Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Wiadomo że subaraki potrafią wsiorbać trochę oleju. U mnie to "trochę" podchodzi pod 1 litr na 1000 km i to bez jakichs szczególnych dodatkowych objawów. To znaczy - nei kopci jakos znacząco (oglądalem nawet filmik z redeco i nie widac typowej chmury, nawet przy ostrym ujezdzaniu) , nie ma wyciekow, swiece przy wymianie wyglądały calkiem znosnie (lekko brązowy nalot, zadnych sladow nagaru czy zaolejenia) , katalizator chyba pracuje ok, bo sondy lambda nie oglosily jeszcze swojego zejscia. Nie czuc w kabinie zadnego zapachu palonego oleju a jestem na niego bardzo wyczulony. Olej to w tej chwili Valvoline 5W50 , wczesniej latalem dosc dlugo na Lotosie syntetyku. Mam wrazenie ze olej schodzi szybciej jak jezdze z mocniejszym wykorzystaniem turbiny, ktora ma juz lekkie luzy na wirniku (sprawdzalem paluchem od strony powietrza - jest lekki luz na boki). Pytanie - czy to objaw rownomiernego zuzycia calego silnika, czy tez turbo potrafi schlac tyle oleju przy zachowaniu jak wyzej opisalem? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 w moim zuzycie oleju jest niewytlumaczalne. przy upalaniu nic nie wezmie, po trasie nic nie wezmie, a dluzej w miescie i juz ze deczko ubywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 szczerze 1l na 1000 km to duzo u mnie po remoncie okolo 300-400 ml na 5-6 tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 U mnie około 300 ml na 1000 km po ostrzejszej jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remi Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Masz +, bo nie musisz oleju wymieniać, stale jeździsz na świeżym U mnie wziął jakieś 200 ml na 5k km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 U mnie wziął jakieś 200 ml na 5k km. U mnie w WRXie podobnie ze spalaniem oleju. Być może właśnie przez turbo wsiąka Ci olej. W IC oleju nie masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolnemiasto Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 a u mnie ciągle tyle samo - nie upalam, jeżdzę prawie zgodnie z przepisami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Dzieki za przechwałki Ja sobie zdaje sprawe ze to dosc duzo, chociaz w serwisie slyszalem ze do litra na 1000 km jest dopuszczalne. Bardziej mnei interesuje czy przy takim zuzyciu, wskazane objawy (a w zasadzie brak innych oprocz znikania oleju) moga wskazywac na turbine czy tez po prostu tuleje juz rozkalibrowane i nei ma co szukac. Auto ma przejechane 210 kkm wiec nowka to nie jest. W IC jakos nie kojarze jakichs zauwazalnych ilosci oleju ale mialem zniszczony plastikowo gumowy dolot do turbiny - prawdopodobnie jakies resztki oleju zalegające na dnie tego dolotu musialy go rozpuscic. To niedawno wymienilem na sprawne. Tutaj olej moze się dostac chyba tylko przez odmę? Faktem jest ze jezdze caly czas na swiezym oleju bo od wymiany do wymiany dolewam 4 litry , wiec drugie tyle co wchodzi przy wymianie. Wkurzające jest tylko czeste sprawdzanie poziomu, zdarza sie ze zapomne i zejdzie ponizej dolnej kreski. Jesli to moze byc związane z turbiną to jescze moglbym cos pokombinowac. Dzieki i pozdrawiam hati Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Skoro i tak wymieniasz sobie olej co 4tkm zrób test i zalej 15w50 albo coś w ten deseń i obserwuj zużycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Skoro i tak wymieniasz sobie olej co 4tkm zrób test i zalej 15w50 albo coś w ten deseń i obserwuj zużycie. Wymieniam co co 8-10 kkm ale w miedzyczasie dolewam 4 litry. 15W50 jest "gęstszy"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 15W50 jest "gęstszy"?Nie znam się. Być może olej o innej lepkości w innym zakresie temperatur byłby inaczej konsumowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 objaw taki sam jak u mnie , moje miala najechane 217 000km spalanie oleju tez bylo 1L - 1000 km to bylo tez dla mnie uciazliwe , po rozbiorce silnika okazalo sie ze popękały scianki miedzy pierscieniami a do tego z tulei cylindrow zrobily sie owale. Po remoncie spalanie okolo 300ml na 5-6 tys km przy ostrej jezdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Przyczyn może być kilka: turbina, pęknięty tłok, pęknięty cylinder, uszczelniacze zaworowe, niewłaściwy olej, ogólne wyeksploatowanie jednostki i pewnie jeszcze kilka innych, o których nie mam pojęcia. Jeżeli nie chcesz na razie grzebać, zrób tak jak pisze graft, zalej coś mocniejszego i obserwuj. Motor seria? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolnemiasto Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 a ja się spotkałem z opinią, że np w Niemczech wymiana oleju po 10 000 - 15 000 czy inni to potwierdzą? ci co mieszkają np, niemcy, usa i inne kraje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 (edytowane) Wymieniam co co 8-10 kkm ale w miedzyczasie dolewam 4 litry. To nie wskazuje na zużycie 1 litra oleju na 1000 km. a ja się spotkałem z opinią, że np w Niemczech wymiana oleju po 10 000 - 15 000 czy inni to potwierdzą? ci co mieszkają np, niemcy, usa i inne kraje? Instrukcja obsługi mówi o przebiegach czy czasie wymiany oleju i wielu użytkowników się tego trzyma,również w Polsce. Edytowane 4 Lipca 2014 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejmalut Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 WRX 2002 olej 15w50 motul 300v, od wymiany do wymiany co 7000 km może setke dolałem, jazda spokojna, paluje raczej sporadycznie na autostradzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Przyczyn może być kilka: ....., ogólne wyeksploatowanie jednostki i .... Motor seria? Pekniety tlok czy jakies awarie tego typu to raczej nie , bo nawijam kilometrow sporo, w rok nastukalem 50 tys. Do tego kilka razy treningi, gdzie jednak silnika sie nie oszczedza zbytnio, wiec przy peknietym tloku czy innej tego typu przypadlosci to by sie szybko cos rozsypalo konkretnie. A to mi dalej jezdzi, w tym samym niezmienionym stanie. Motor seria, łącznie z przyległościami, wiec chyba jednak wyeksploatowanie po prostu. o nie wskazuje na zużycie 1 litra oleju na 1000 km. Tja,masz racje, z wyliczen to pol litra przeciez. Ale zanizylem troche, bo tym razem mierzę dokladniej i juz 4 litry mi poszlo na dolewki po ostatniej wymianie a mam jeszcze 3 w zapasie. Niedlugo wymiana wiec bede wiedzial dokladnie ile mi pozera tej oliwy. Najbardziej mnei zastanawia brak objawów zwiazanych z nadmiernym zuzyciem - miewalem auta z silnikami w roznym stanie i jak braly oleju troche wiecej to zawsze jakas chmura szla przy np postoju na swiatłach. A tutaj nic takiego nei ma miejsca, ani z rana nie puszcza chmury, ani jak jest ostro przegoniony. Nie czuc tez tego zapachu spalonej oliwy w kabinie. Jesli to związane z wyeksploatowaniem kompletu tuleja/tłok to ok, ale czy to nie objaw zwiazany bardziej z turbiną? Jak turbina puszcza juz olej to silnik kopci jakos mocniej? WIadomo - wolalbym wymienic turbo niz remontowac silnik popękały scianki miedzy pierscieniami a do tego z tulei cylindrow zrobily sie owale Tzn popekaly tłoki tam gdzie mają tzw półki na ktorych lezą pierścienie? Owale to zwykle zużycie wiec normalna sprawa. Przebieg podobny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 paluje raczej sporadycznie na autostradzie. To dlaczego wlewasz tak "mocny" olej jak 15W50 300V?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Wstępnie zmień olej na inny, 5w40. Sprawdź oleje z ogólnie polecanych na forum syntetyków. Kup u pewnego źródła a nie na allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepe Dragunov Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 15W50 Motula to bardzo gęsty olej, dobry do ostrej jazdy, ale po 5000km należy już go zmienić, traci swoje właściwości smarujące i przestaje chronić silnik przy wysokich temperaturach. Idealny jest na lato kiedy temp. pow. są w okolicy 30 st. Bardzo dobrym, całorocznym olejem jest 5W40 X-cess Motula, u mnie sprawdza się od kilku lat, wymiany co 8000km, dolewka do 0,5L. Jeśli u Ciebie wszystko działa i na przebiegu jaki robisz, spalanie oleju jest wysoki, to świadczy to o pewnym zużyciu, ciężko będzie to zmienić tylko doborem oleju niestety. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Tzn popekaly tłoki tam gdzie mają tzw półki na ktorych lezą pierścienie? Owale to zwykle zużycie wiec normalna sprawa. Przebieg podobny. Tak miedzy 1 a 2 pierscieniem na wszystkich 4 tlokach i nie bylo tego slychac auto jezdzilo tak okolo 20-30 tys , tylko spalalo wlasnie duzo oleju. Tylko ze u mnie najpierw palił okolo 1 l na 1000 (nie kopcił) a pozniej zaczął palic wiecej i puszczal niebieskiego dymka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Tak miedzy 1 a 2 pierscieniem na wszystkich 4 tlokach Ale czym to mogło być spowodowane? Pałowaniem, złym olejem czy po prostu mega zużyciem?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaLP Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Ja mam Motul 10w40 i od wymiany do wymiany nie dolewam nic (7-8 tys km) a moj WRX ma już prawie 200tkm przejechane. Zużycie oleju zaczyna sie pojawiać dopiero przy sporych temperaturach latem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Ja mam Motul 10w40 i od wymiany do wymiany nie dolewam nic (7-8 tys km) a moj WRX ma już prawie 200tkm przejechane. Niebywałe. A podobno te 2.0T więcej oleju żarły niż 2.5T. Mam wrażenie, że to po prostu loteria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepe Dragunov Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Ważne jak jest użytkowane auto, każdy ma swój styl jazdy, co przekłada się na zużycie pojazdu, więc te same auta mogą być w całkiem innym stanie technicznym np. po 50tkm. Tutaj upatrywałbym tych różnic w spalaniu oleju, nie wspomnę o pozostałych elementach auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się