arnoldpe Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Panowie, to mój pierwszy Subak i nie mam doświadczena. Zauważyłem, że na każdym biegu po wkręceniu silnika na wysokie obroty 5-7 tys, silnik zaczyna świszczeć... Wcześniej takie problemy miałem z turbosprężaką, która wydawała taki dźwięk jak była nieszczelna, ale tutaj nie mam pojęcia. Czy to normalne ? Dzięki za odp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Świszczy, czy wyje...? Na każdym biegu tak samo? Coś z dolotem było robione? Choć w sumie przy hałasie silnika i tak ciężko byłoby usłyszeć np stożek.. To dźwięk narastający, czy przekroczenie X rpm i się włącza? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domin Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 u mnie świst pow 4.5k rpm (przy przyspieszaniu) wynikał z przerdzewiałego w środku tłumika końcowego. Na zagramanicznych forach wyczytałem, ze to podobno standard dla naszych 4 kolek. wymiana zajęła 15 min.pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
iron Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Dokladnie mialem/mam tak samo i okazalo sie, tak jak pisal Domin, ze to tlumik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted July 3, 2014 Author Share Posted July 3, 2014 Świszczy, czy wyje...? Na każdym biegu tak samo? Coś z dolotem było robione? Choć w sumie przy hałasie silnika i tak ciężko byłoby usłyszeć np stożek.. To dźwięk narastający, czy przekroczenie X rpm i się włącza? Świszczy. Sam silnik pracuje ładnie. Nic nie było robione jest w 100% oryginalny. u mnie świst pow 4.5k rpm (przy przyspieszaniu) wynikał z przerdzewiałego w środku tłumika końcowego. Na zagramanicznych forach wyczytałem, ze to podobno standard dla naszych 4 kolek. wymiana zajęła 15 min. pozdrawiam Sprawdzę jeszcze raz dokładnie i przysłucham się. Mam wrażenie, że świszczy z przodu, a nie z tyłu. Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seb_ek Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 U mnie też gwizdał jak polonez.... po wymianie tłumika na ultera jest super. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted July 4, 2014 Author Share Posted July 4, 2014 U mnie też gwizdał jak polonez.... po wymianie tłumika na ultera jest super. Jak Ci chodzi na tym tłumiku ? Masz może gdzieś nagrany dźwięk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted July 9, 2014 Share Posted July 9, 2014 przed chwila zalozylem ultera sport 142/90RS bardzo fajnie buczy na wolnych obr, na srednich obr (głownbie w miescie) chyba ciut za glosno. Na wysokich nie przeszkadza silnik bardziej slychac.W trasie jest OK nie wiem moze sie przwyczaje a jak nie to i tak mialem w planach wyciszenie bagaznika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seb_ek Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 przed chwila zalozylem ultera sport 142/90RS widzę ppmarian dojrzałeś do tematu... sprawdź czy nie masz wypalonego takiego pierścienia uszczelniającego chyba przed CP, ostatnio tez u mnie trochę głośniej chodził i okazało się że ten pierścień się całkiem wypalił i wydech był nieszczelny. Jak Ci chodzi na tym tłumiku ? Masz może gdzieś nagrany dźwięk ? ppmarian założył ten tłumik co ja mam, ja sobie chwalę... jak dla mnie w sam raz. Dźwięku nie mam nagranego, ale niewiele mnie obchodzi jak to brzmi na zewnątrz jak dla mnie w środku jest super ani za głośny ani za cichy czyli w sam raz, bawić sie w kolektor różno-odległościowy nie mam zamiaru, a bez tego jak wiadomo bulgotu się nie uzyska.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted July 12, 2014 Share Posted July 12, 2014 widzę ppmarian dojrzałeś do tematu... sprawdź czy nie masz wypalonego takiego pierścienia uszczelniającego chyba przed CP, ostatnio tez u mnie trochę głośniej chodził i okazało się że ten pierścień się całkiem wypalił i wydech był nieszczelny. tak zdecydowalem sie i nie dokonca jestem zadowolony z tej decyzji jak jedzilem z Toba to wydawalo mi sie ze jest "przyzwoicie" glosno, a u mnie jest "nieprzyzwoicie" glosno. nie wiem czy to wynika z roznicy pojemnoscie (u Ciebie 2.0 u mnie 2.5) oblozylem tlumik specjalna mata wygluszajaca (wata szklana z warstwami aluminium, grbosc ok 15mm) oraz przykleiłem mate na termiczna oslone tlumika. zobaczymy czy podczas jutrzejszej trasy bedzie znosnie, jak nie to tlumik wylatuje i wracam do serii. P.S. caly wydech jest szczelny Dojechalem nad morze....Po powrocie tlumik ulter wylatuje i wracam do serii.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seb_ek Posted July 12, 2014 Share Posted July 12, 2014 (edited) jak jedzilem z Toba to wydawalo mi sie ze jest "przyzwoicie" glosno, a u mnie jest "nieprzyzwoicie" glosno. nie wiem czy to wynika z roznicy pojemnoscie (u Ciebie 2.0 u mnie 2.5) Po powrocie tlumik ulter wylatuje i wracam do serii.... hmmm... dzisiaj specjalnie zwróciłem uwagę, u mnie jest w środku cichutko...rzekłbym że dla mnie nawet za cicho... a w tunelu i przy otwartych oknach słychać że to jednak bokser.... pewnie jednak pojemność robi swoje.... Edited July 12, 2014 by Seb_ek Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted July 15, 2014 Author Share Posted July 15, 2014 Byłem sprawdziłem i świszczenie to nie tłumik ani żaden z elementów wydechu są w stanie idealnym. Dzisiaj wczułem się trochę w rolę słuchacza i świst pojawia się przy mocniejszym wciśnięciu pedała w okolicach 4 tys i znika po przekroczeniu 5-6. Zauważyłem także, że ewidentnie gwiżdże z przodu. Muszę podjechać do kogoś we Wro aby to sprawdził. Jak zdiagnozuje dam znać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werniks Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Współczuje gdyż namierzyć takiego "świerszcza" jest trudno. Powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 świst pojawia się przy mocniejszym wciśnięciu pedała w okolicach 4 tys i znika po przekroczeniu 5-6. u mnie objawy identyczne i byl to tylny tlumik teraz mam ultera i nie swiszczy ale za to jest za glosno jak dla mnie wracam do serii ale najpierw rozpruje seryjny tlumik i zobacze co sie stalo (pewnie wyglusznie bedzie trzba uzupelnic...) najglosniej jest miedzy 2500 a 3500 przy duzym obciazeniu wrazenie poglebia jeszcze charakterystyka automatycznej skrzyni ktora trzyma "rowne" obr Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted July 15, 2014 Author Share Posted July 15, 2014 u mnie objawy identyczne i byl to tylny tlumik Tylko jak dla mnie gwizda zdecydowanie z przodu, a nie z tyłu. Miałeś takie samo wrażenie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 tak, tez mi swistalo "w silniku" Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted July 18, 2014 Author Share Posted July 18, 2014 tak, tez mi swistalo "w silniku" Powiem Ci, że zaczyna mi się to podobać hehe wrażenia słuchowe PRAWIE jak z podtlenkiem azotu Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Więc wróciłem do serii. Ale najpierw rozprulem stary tłumik. Uzupełniłem wygluszenie. Żeby nie było że do końca zdziadzialem to pocialem seryjna końcowe i dospawalem kwasiaka 90mm Dzięki temu jest delikatniej głośniej niż w seri ale nie buczy pod obciążeniem jak było przy ulterze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now