Jump to content

superetanol do subaru???


galaxian55
 Share

Recommended Posts

Nie lej czystego. Sprawa jest dosyć skomplikowana.Ale sam pomysł lania czystego alkoholu to proszenie się o szybkie kłopoty z silnikiem.

Edited by Jacky X
Link to comment
Share on other sites

Watpie, zebys mial tam stacje z czystym etanolem - mysle, ze raczej masz na mysli tzw. bioetanol E85 czyli jakies ok. 85% etanolu+benzyna (pewnie w pewnych odchylkach zaleznych od sytuacji/ pory roku)

W praktyce chyba nie stosuje sie do aut codziennych czystego etanolu ze wzgledu na jego wlasciwosci, ktore moga np. zima powodowac zdaje sie problemy z odpalaniem itp. Benzyna jest tutaj pewnego rodzaju dodatkiem "stabilizujacym" chyba.

 

Lanie bioetanolu bez odpowiednich zmian w aucie (w sensie mapa, najlepiej komputer z podpietym czujnikiem skladu paliwa/etanolu) jest oczywiscie bez sensu. Tak samo jak pchanie LPG bez modyfikacji (pomijajac pewne roznice w "konsystencji" :))

 

Ale ogolnie to pewnie mozna - ew. warto sie uczulic na trwalosc elementow gumowych, bo eroduja pod wplywem etanolu/metanolu (etanol jest lagodniejszy pod tym wzgledem, ale w dluzszym czasie jakies tam uszczerbki moga sie pojawiac - ale tez nie tak, ze od razu, ze po tygodniu albo ze raz zalejesz i auto padnie)

Zreszta, w miare nowoczesne auta maja linie paliwowe chyba raczej juz bezpieczne pod tym wzgledem i raczej dramatu bym sie nie spodziewal.

Zawory raczej nie beda tutaj zadnym problemem.

 

Co do ekonomii modyfikacji auta na bioetanol - nie wiem, musialbys poszukac speca, ktory Ci powie, ile konwersja moze kosztowac. Zebys sie nie zdziwil, ze cala "ekonomia" idzie potem w diably przy kosztach modyfikacji.

Zwlaszcza, ze teraz bioetanol moze byc tani (dzieki dotacjom), a za rok, dwa moze sie okazac, ze nie bedziesz go mial w okolicy wcale, bo sie skonczyly dotacje, wiec producenci zakonczyli produkcje bioetanolu (jak to sie stalo w Irlandii)

 

Osobiscie mysle natomiast, ze jest to bardzo fajna opcja do "tuningu", na domieszki do benzyny (np. mapa na benzyne plus przykladowo 10-20-30% etanolu), dla lepszych osiagow.

Tylko nie wiem, czy taki tuning ma sens w tribece :)

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

No masz racje to nie czysty 100 alkohol tylko mieszanka tak jak napisales przerobienie auta nie jest drogie tansze niz lpg dzieki za odpowiedz jak by znalazl sie ktos kto probowal na tym jezdzic to czekam na podpowiedz dzieki

Link to comment
Share on other sites

Obawiam sie, ze moze byc problem z opiniami na tym forum, bo w Polsce E85 praktycznie nie istnieje.

 

Moze jakies jednostkowe opinie ludzi mieszkajacych gdzies, gdzie jest dostepny bioetanol albo zajmujacych sie tego typu tematami z powodow zawodowych.

 

Ja uzywalem E85, ale tylko jako domieszki do okolic 25% etanolu w paliwie, dla podniesienia liczby oktanowej - i dzialalo to jakos, nawet na seryjnej mapie.

Ale oszczednosci to na tym nie zrobisz wielkiej.

A i tak zawsze lepiej wystroic.

 

Mozesz poszukac tez na Nasiocu - tam E85 jest dosc latwo dostepne. Ale ja tam bym im nie ufal, bo w US to zawsze potem konie najmocniejsze i auta najszybsze :)

Link to comment
Share on other sites

Obawiam sie, ze moze byc problem z opiniami na tym forum, bo w Polsce E85 praktycznie nie istnieje.

 

...

 

1) Ja słyszałem tylko o jednej stacji w Polsce z E85.Warszawa.Armii Ludowej.Orlen

2) Być może w Argentynie jeżdżą na czystym etanolu z trzciny.

3) Auta chyba po 2010r są przystosowane fabrycznie do E10. Gwarancji na to nie ma. Ale jest .... nadzieja.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeździłem Citroenem Xsara 1.6 16v z 2003 przez ponad rok w Niemczech na tym paliwie i złych skutków nie zaobserwowalem mogę Wam tylko powiedzieć że paliwo Super czyli pb95 w Niemczech ma 5% bioetanolu, a diesel 7% biokomponentów

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

kiedyś do wolno-ssaka 2.0 115 km mieszałem Toluen z benzyna w stosunku 1:3, najlepiej jak się przegryzł 1 dzień, rakieta auto jechało o 20 km szybciej, lepsze przyspieszenie są tylko problemy szarpanie na wolnych obrotach, śmierdziało z rury wydechowej oraz spalanie o 4 litry więcej, musiałem zaprzestać wlewania toluenu bo silnik zaczął dziwnie chodzić i po wlaniu samej benzyny po tygodniu się uspokoił. Szkoda silnika na wynalazki ale jak kto lubi eksperymentować to czemu nie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...