Skocz do zawartości

Moje Subaru


jako

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 13,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sti.jpg

 

Mój nowy nabytek. Seryjne STI US 2006

Ma bov forga i zasadniczo tyle z modyfikacji. Bov wyleci przy dobrej okazji.

Mam bardzo subiektywne odczucie że nie tylko wpływa negatywnie na spalanie ale też na brak ciśnienia po zmianie z 1 na 2 oraz na 3. Mam nieodparte wrażenie że turbina nie daje rady załadować pełnego ciśnienia po zmianach biegów i że autko tak naprawdę napędza się dopiero od 3go biegu.

 

Tarcz EBC (nacinane i nawiercane - nie przewiercane a nawiercane :D lol) klocki jakieś tam carbon bla bla też EBC - ogólnie chyba syf.

 

BeSTia dzwonu nie miała ale jak to us bez przygód też się nie obyło. Do samochodu niedługo trafi komplet płynów Motul (już poszedł olej do silnika). Czeka w garażu motul do skrzyni, mostów, płyn hamulcowy (myślę że nie był wymieniany z 3 lata i hamulce puchnął zdecydowanie szybciej niż oczekiwałem po STI)

 

Ze względu na moje doświadczenia z autami RWD pomysłałem że napiszę drobne porównanie do samochodów z jakimi miałem sporo do czynienia (nie moje ;) )

 

Może najpierw najciekawsze:

 

R300

 

23349_1387892590530_1628533733_905045_1113833_n.jpg

 

oraz

 

Roadsport 175:

 

30170_1378033184051_1628533733_878934_1472262_n.jpg wszystko wygląda z tej pozycji jak van, autobus.

 

Różnica między nimi jest odczuwalna aledo pominięcia przy porównaniu z STI czy Astonami... (R300 twardszy lepszy zawias, niższy, zdecydowanie lepsza skrzynia - dłuższa 1. reszta biegów znacznie krótsza niż Roadsport)

 

R300:

odczucia:

 

Na spokojnie - Pierwsze wrażenie jest dziwne. Ręką dotykam asfaltu, brak szyby, wieje. Auto z zachowania przypomina bardziej gokart, trochę motor. Ogólnie wszyscy machają, się uśmiechają, laski sikają po kostkach żeby je przewieźć. Wrażenie niesamowite i jest to gigantyczna przyjemność. Jadąc bez nadmiernych szaleństw można pojeździć po centrum, zajechać do znajomych, pouśmiechać się do ludzi, czasem przycisnąć i mieć fun jak na motorze tyle że bez kasku, stroju i z większym bezpieczeństwem.

 

Na ostro - Waga samochodu trochę ponad 500kg sprawia że jazdę szybką można opisać w porównaniu do STI krótko: STI - jak tylko ostrzej pojedziesz mówi Tobie: "jedź 120km/h popatrz na dowolną poprzeczną drogę i po prostu tam skręć.. Rozbiłeś się? Sorry mówiłem 120km/h a nie 121km/h" Bardzo zdradzieckie poczucie pewności ale też niemiłosiernie dobra trakcja zawsze i wszędzie... Wkurza podsterowność ale to pewnie też dlatego że od kilku lat jeździłem tylko RWD i LFB, ręczny poszły trochę w zapomnienie... Tu trzeba też więcej agresji na wejściu co jest nowością... Mam duże poczucie pseudo pewności ale po kilku próbach na placu widzę ze sporo wody i paliwa upłynie zanim zrozumiem dobrze przesiadkę RWD na AWD... Jest super na śliskim ale ta mocna podsterowność, konieczna brutalność oraz walka z kierownicą jest zupełnie nowym doświadczeniem...

 

 

Caterham ostro prowadzony wciskasz gaz, 2 zakręty i o ile już nie wyleciałeś to wiesz że Cat robi wszystko żeby cię zabić. Tam nie ma udawania. To auto jest do walki o życie i tego nie kryje. Jest niemiłosiernie szybki w zakrętach. Hamulce są masakrą. Na torze krętym, suchym do około 170km/h może zrobić miazgę z STI o ile ktoś NAPRAWDĘ umie tym jeździć. Tu nie wsiada się po prostu i po 2 kółkach klepie super czas. To jest diabeł ale bardzo bardzo wymagający. Ciężko to trochę opisać. W STI każdy zrobi jakiś tam przyzwoity czas. Tu trzeba naprawdę umieć zapierdzielać RWD żeby w ogóle zrobić czas... Widziałem kilku "dobrych kierowców" którzy po pierwszych zakrętach "na wolno" wylatywali tyłem. Np. spora część dziennikarzy. ;)

 

Niska waga sprawia że balans to podstawa. Autko daje nieporównywalną radość z jazdy ale potrafi być skrajnie podsterowne gdy nie prowadzone balansem a nadsterowność następuje natychmiast po dodaniu gazu i jest bardzo złudna (małe dryfy są ok, przegniesz minimalnie i nie ma szans się obronić)

Jeżdżąc po mieście auto jest zbyt dzikie do ostrego napadania - szybki zakręt gdzie zapomnisz o małym przełomie w drodze i jesteś w barierach. Przyśpieszając miałem kilka razy sytuację że zmiana z 2 na 3 i trafienie na chyba minimalne zapylenie drogi powoduje natychmiastowe, bardzo brutalne ustawienia auta bokiem. To nie jest uślizg jak w BMW... Tu reakcja musi byc tak 3-4 razy szybsz niż np w M3 żeby żyć. Liczba obrotów kierownicy to zaledwie 1.7 a jeżdżąc po ciasnym placu ma się wrażenie że to znacznie za dużo. Na torze jest idealnie.

 

Nie miałem kontaktu z R500 ale wnioskując po odczuciach torowo-lotniskowych z R300 uważam że ciężko aby za 200tys zł kupić szybszy bolid np na Poznań. R300 szokuje R500 musi być masakrą... Nie wiem co się będzie dziać na wodzie ale już w R300 jest nazwijmy to "zabawnie". To jest moim subiektywnym zdaniem mistrz zabawy i samochód który może masakrować czasami u dobrego kierowcy... Fajnie byłoby mieć STI na ułęż a Cata na niedzielne wycieczki i Poznań. Ocena polskiego Top Gear moim zdaniem była bardzo słaba względem potencjału autka. Clarkson trafił zdecydowanie lepiej z oceną - mimo iż nie jeździ jakoś super to chyba jest wyraźnie bardziej dojrzałym kierowcą mocnych RWD niż nasza redakcja Top Gear... Tu trzeba czuć klimat... a top gear UK to wie. :D

 

Aston DB9 i V8 Vantage.

 

V8 jest organoleptycznie szybszy więc porównania do DB9 pisać nie będę... Różnica w charakterze tych Astonów jest bardzo duża... V8 Vantage można jakoś porównać do STI, DB9 to GT z krwi i kości więc ciężko odnieść do subaraka...

 

V8 jest znacznie szybszy od serii STI w wyższych prędkościach. Stabilność w szybkich zakrętach dużo wyższa. Zawieszenie ciut bardziej komfortowe. Rozkład mas znacznie lepszy, stabilność w lekkim dryfie (nie latałem na ostro bo to służbowe więc co do driftów na 100% nie umiem się wypowiedzieć)

Co do samej trakcji to STI w mniejszych prędkościach jest zdecydowanie lesze. Moim zdaniem na torach tak do 160km/h będzie też lepsze czasowo. V8 przy dobrym asfalcie oraz szybszych zakrętach zostawi STI z tyłu. Na Nordschleife V8 byłoby moim zdaniem wyraźnie szybsze. Na Kielcach raczej ciężko byłoby porównać STI z V8 oczywiście na korzyść STI.

Wyciszenie inna liga, rozkład mas też lepszy w Vantage. Stabilność w dużych prędkościach zdecydowanie lepsza. Manewrowość, trakcja na ciasnych drogach znacznie gorsza. Odporność na nasze drogi bez tragedii ale STI tu po prostu pasuje :D Dźwięk - uwielbiam STI (mimo iż seria) V8 Vantage - mistrzostwo powyżej 4tys obrotów gdy otwiera się wydech. Ogólnie można zrozumieć dlaczego kosztuje 2.5 raza tyle ale bardziej jako całość niż gdy mamy zamiar porównać bezpośrednio czasy na torach. Wersji N420 nie miałem w rękach ale tu myślę że przewaga Astona w jego środowisku by zdecydowanie wzrosła.

 

Nie wiem czy dobrze że tyle znaków nastawiałem ale może kogoś to zainteresuje. :) Liczę że z czasem zobaczymy się na torze jak trochę ogarnę się w AWD. :) To STI bedzie w domu zabawką do rozpieszczania. Strasznie droga zabawka jak dla mnie ale spełnia jedne z niewielu marzeń. Plany to płyny, zawias, dalej wydech i program. Z czasem myślę że też pałąk, niepełna klatka lub pojedziemy na grubo i kubły z klatą. Za szybkie to to i zbyt zdradzieckie żeby latać po Suwalszczyźnie bez klatki. 90% czasu STI będzie w Warszawie. Początek rejestracji BS ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. :) liczę że łącznik sprosta wyzwaniu i z czasem jak $$$ pozwoli beSTIa pojawi się na torze. :twisted:

 

Target docelowy to nordschleife BTG poniżej 9minut najlepiej serią. 9:45 moim cywilem 320td compact zrobiłem lecąc za mocnym clio z profi kierowcą więc ogólnie mam nadzieję że wrócę do "zielonego piekła" na kolejną diabelską lekcję bez przewodnika :twisted: . W dużej mierze po to chciałem mieć takie auto. :D Na bocznej szybie jest od wczoraj naklejka ringu :oops: (motywacja ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zero prywatności! :wink:

 

Powiem Ci, że zapamiętałem ją bardzo, ponieważ zawsze w poniedziałki rano jak jechałem tramwajem z centrum na Polibudę wkurzony, że jest już po weekendzie, to widziałem ją tam zaparkowaną i mi się humor poprawiał. :lol:

 

Zawsze się zastanawiałem czyja ona jest... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to moje byłe Subaru :(... Aktualnie szukam WRX :).

Subaru Impreza 2.0GX LPG, "Bug Eye", Kombi, grudzień 2000, 80000km.

 

117ph.th.jpg

009bu.th.jpg

 

JAKO, Klocki EBC Red Stuff, amortyzatory KONI regulowane, Bridgestone Potenza S03, radio CB President (zobaczie jak ładnie zainstalowane :D). No i felgi od GT-ka, na których prezentuje się moim zdaniem bardzo fajnie. Pozdrowienia dla nowego Właściciela :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...