Jump to content

Montaż IC z STI MY04 w FXT MY06 - potrzebne wsparcie


AdaSch
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Zbieram graciarnie do montażu dużego IC

 

Generalnie chce wysłać zamówienie aby mieć komplet części. Co muszę wiedzieć i co muszę kupić aby taki IC zamontować?

 

Na początek sam ic to ic z my04 - podobno jeden z lepszych cokolwiek to oznacza

 

1) rura siliconowa ic-turbo - dostałem jakąś czerwoną z Ic ale zakładam, że rura ma większą średnicę niż ta moja bo sti my04 ma większe turbo więc tą rurę muszę kupić nową  - jakieś dodatkowe uwagi?

 

2) na pewno potrzebuje nową gumę pomiędzy ic a przepustnicę

 

3) mocowainia IC - z wiarygodnego źródła mam info, że trzeba modyfikować mocowania a właściwie tylko to jedno od strony turbo ale nie rozumiem dlaczego

 

mój ic jest z my04 czyli było zamocowane na takim uchwycie

 

http://opposedforces.com/parts/info/21885AA293/

 

ale widać, że ten sam uchwyt od strony turbo jest używany do:

 

05, March — WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Manual transmission 2.5XT Normal suspension Left-hand drive
'05, March — WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD SPORT SHIFT 2.5XT Normal suspension Left-hand drive

'01, October — '05, July    SEDAN    2000CC DOHC H-POWER TURBO    FULLTIME 4WD    6SP Manual transmission    STI    Normal suspension    Left-hand drive

 

więc nie wiem o co chodzi

 

druga strona jest wszędzie taka sama

http://opposedforces.com/parts/info/21885AA163/

 

co jeszcze powinienem wiedzieć/kupić zanim się zabiorę za jego montaż?

 

co do dyfuzora itp to wszystko mam ale modyfikować będe jak już założę IC

 

aha! zakładam, że powinienem profilaktycznie wypłukać ic - zwykła benzyna ekstrakcyjna wystarczy?

 

pozdrawiam

adasch

 

Link to comment
Share on other sites

rura silikonowa będzie pasowała na Twoje turbo - możesz sobie szybko złapać średnicę, bo wyjście turbo sti 04 ma takie samo z tego co pamiętam.

łączenie pomiędzy IC a przepustnicą - będzie potrzebne nowe - najlepiej dobrej jakości samco lub tym podobne

uchwyty trzeba przerobić, bo IC się w fabryczne nie zmieści - możesz po prostu dorobić na wymiar u "kowala"

zaopatrz się też w nowe obejmy - do spięcia rur.

i trochę czasu - i gotowe

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

uchwyty trzeba przerobić, bo IC się w fabryczne nie zmieści

tego właśnie nie mogę zrozumieć. silnik mam ten sam co sti 2.5 (ten sam sb, mocowanie lewe też to samo), mocowania też te samo z tym że mocowanie prawe jest podłączone do kolektora dolotowego i być może ten kolektor się nieco różni. Wczoraj przykładałem jeden na drugi i na "oko" wygląda, że wszystko się pokrywa.

 

Może wieczorem zdemontuje swój ic (już jestem chory, tak nie lubię tego robić) i rozpórkę aby przymierzyć ten sti i zobaczymy. Dzięki za info o rurze przy turbo.

 

mam nadzieję, że wchodzi łatwej niż ta plastikowa z forestera.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...