Jump to content

WRX seria amory+sprezyny vs WRX STI seria amory+sprezyny


M_isza
 Share

Recommended Posts

wiem, wiem, trzeba bylo kupic sti ;)

ale subaru sie sercem kupuje :) poza tym to wagon, ma hak, jest zielony i ma oczy robala. drugiego takiego nie widzialem jeszcze:)

prosze o Wasze subiektywne odczucia  od tych, ktorzy mogli jezdzic i tym, i tym, obrazowo, jesli punktem wyjscia jest 0 dla WRX, to na ile oceniacie seryjne zawieszenie WRX STI w skali do +/- 10 pod katem jazdy po:

- miescie,

- pojezdzawkach,

- off-road (dosłownie, lubie sie w blotku taplac).

O ile nic nie pomylilem, to STI ma amory ultra sr, jak one sie maja do agx? SR bedzie odpowiadac AGX przy jakim skreceniu, czy moze SR beda poza skala agx?

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Na pojeżdżawki nie jeżdżę, off-road-owo nie używam, tylko asfalt i jazda na co dzień.

Użytkuję WRX kombi 2003.

Mam Kayaby Ultra SR dedykowane do STI i sprężyny obniżające (-35mm) Tein.

Różnica jest wg mnie spora w porównaniu do seryjnego zawieszenia. Auto jest sztywne ale pięknie wybiera nierówności, jest jak przyklejone do asfaltu, nie skacze jak wóz drabiniasty. Straciło troszkę na komforcie ale taka konfiguracja jest dla mnie idealna. Moja żona i 2-letnie dziecko jeszcze się nie skarżyli odnośnie komfortu podróżowania więc jest OK :)

Z tego co można przeczytać na forum AGX to niższa klasa od Ultra SR. AGX jako standardowy amorek ujdzie ale może się użytkownicy tegoż wypowiedzą.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie AGX  jest rewelacyjny. Mam już drugą imprezę na takich amorach i uważam że to dobry wybór. Można je utwardzić, nadadzą się na tor z grubym stabilem a i tak nierówności wybierają. Przy miękkim ustawieniu to i do lasu można śmiało komfortowo pojechać.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie AGX  jest rewelacyjny. Mam już drugą imprezę na takich amorach i uważam że to dobry wybór. Można je utwardzić, nadadzą się na tor z grubym stabilem a i tak nierówności wybierają. Przy miękkim ustawieniu to i do lasu można śmiało komfortowo pojechać.

a czy mozesz jakos porownac, czy amor seria to np w AGX bedzie odpowiednic najmiekszego ustawienia? 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Mam Kayaby Ultra SR dedykowane do STI i sprężyny obniżające (-35mm) Tein. Różnica jest wg mnie spora w porównaniu do seryjnego zawieszenia. Auto jest sztywne ale pięknie wybiera nierówności, jest jak przyklejone do asfaltu, nie skacze jak wóz drabiniasty. Straciło troszkę na komforcie ale taka konfiguracja jest dla mnie idealna.

 

 

U siebie wsadziłem też KYB Ultra SR do przodu i sprężyny Prodrive i mam takie same odczucia co Ty :thumbup: W porównaniu do serii to jest przepaść. Polecam jak najbardziej KYB. Niestety nie jeździłem na AGX'ach to nie mam porównania.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam u siebie KYB Ultra SR + sprężyny Prodrive. Było prawie idealnie, ale ciut się uginał w szybkich i ciasnych zakrętach.

Dołozyłem staby P + T 22m + wszędzie poliuretany, delikatnie się usztywnił, ale teraz jest idealnie :)

Link to comment
Share on other sites

Dołozyłem staby P + T 22m + wszędzie poliuretany, delikatnie się usztywnił, ale teraz jest idealnie :)

 

Właśnie u mnie tego brakuje i tez będzie idealnie :D

 

 

 

A ktos ma nr kat dla ultra sr do buga wagon, zeby podeszly?

 

Amory są chyba takie same jak do WRX'a sedana bo reszta sprężyna i poduszkę dajesz swoją nr seryjny to 321005 i 321004 ;)

Edited by ADK90
Link to comment
Share on other sites

 

Dołozyłem staby P + T 22m + wszędzie poliuretany, delikatnie się usztywnił, ale teraz jest idealnie :)

 

Właśnie u mnie tego brakuje i tez będzie idealnie :D

 

 

U mnie jest 20mm z tyłu, przód - standard. Przyjdzie pora zmieni się oba na 22 i też będzie super idealnie :)

Link to comment
Share on other sites

Jak to jest z zawieszeniami w hawku WRX i STI? Amortyzatory i sprężyny są nawzajem wymienne tzn. można stosować z STI do WRX?

Jak oglądam oferty w sklepach, to ultra sr dla WRX występują w 2-ch wersjach: 00-02 i 03-04, od 2005 w górę nic nie ma. Czy zatem bez problemu można zastosować w hawku Kayaba dedykowane do STI 03- ?

To samo pytanie odnośnie sprężyn. Seryjne z STI podchodzą pod seryjne amortyzatory WRX?

Link to comment
Share on other sites

Że są różne to oczywiste, pytanie czy bezproblemowo do WRXa można sobie włożyć zawieszenie od STI lub chociażby same sprężyny?

Chodzi o mocowanie, średnice itd. w rocznikach 05-07 hawk.

Edited by Matsil
Link to comment
Share on other sites

czy sprezyny seryjne w wrx i sti sa takie same?

 

są różne, ale da się je zamiennie zamontować, jedynie może zajść potrzeba wymiany tylnych gornych mocowań ...

 

w rocznikach 05-07 hawk.

 

tu powinno pasować, różnica w szerokości tylnej sprężyny nastąpiła przy zmianie bugeye/blob

 

najłatwiej zmienić cale kolumny ...choć i tu trzeba uważać, bo w hawku sti ma 5x114,3 a nie 5x100 - i tyl pasuje ale przednie amorki juz nie są zamienne.

 

PS. jak chcesz jeździć po blocie i po lesie - nie zmieniaj spręzyn na żadne obniżające... zostaw serie wrx, lub załóż sti (sti są sztywniejsze, lepiej sie jeździ, a nie obniżają, może minimalnie) do tego amorki KYB UltraSR i będziesz zadowolony ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

absolutnie nie chce obnizac, to subaru a nie honda;) a ktoś moze wrzucic ID amorkow ultra sr pod bug wrx i sprezyn z bug wrx sti?

http://www.kyb-europe.com/pdf/2014-Catalogues/KYB-2014-Shock-Absorbers-catalogue-Version-C.pdf

w Warszawie masz na szczęscie kilka ogarniętych sklepów i warsztatów, które pomogą Ci skompletować potrzebne części ....

Link to comment
Share on other sites

 

 

czy sprezyny seryjne w wrx i sti sa takie same?

 

są różne, ale da się je zamiennie zamontować, jedynie może zajść potrzeba wymiany tylnych gornych mocowań ...

 

w rocznikach 05-07 hawk.

 

tu powinno pasować, różnica w szerokości tylnej sprężyny nastąpiła przy zmianie bugeye/blob

 

najłatwiej zmienić cale kolumny ...choć i tu trzeba uważać, bo w hawku sti ma 5x114,3 a nie 5x100 - i tyl pasuje ale przednie amorki juz nie są zamienne.

 

PS. jak chcesz jeździć po blocie i po lesie - nie zmieniaj spręzyn na żadne obniżające... zostaw serie wrx, lub załóż sti (sti są sztywniejsze, lepiej sie jeździ, a nie obniżają, może minimalnie) do tego amorki KYB UltraSR i będziesz zadowolony  ;)

 

 

Ja mam zawieszenie od STI - amortyzatory i sprężyny. Pytałem z ciekawości, bo upgrade robił poprzedni właściciel. Generalnie preferuję szuter   :), więc nie będę zapewne nic zmieniał. Dzięki.

Edited by Matsil
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...