M_isza Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 wiem, wiem, trzeba bylo kupic sti ale subaru sie sercem kupuje poza tym to wagon, ma hak, jest zielony i ma oczy robala. drugiego takiego nie widzialem jeszcze:) prosze o Wasze subiektywne odczucia od tych, ktorzy mogli jezdzic i tym, i tym, obrazowo, jesli punktem wyjscia jest 0 dla WRX, to na ile oceniacie seryjne zawieszenie WRX STI w skali do +/- 10 pod katem jazdy po: - miescie, - pojezdzawkach, - off-road (dosłownie, lubie sie w blotku taplac). O ile nic nie pomylilem, to STI ma amory ultra sr, jak one sie maja do agx? SR bedzie odpowiadac AGX przy jakim skreceniu, czy moze SR beda poza skala agx? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaTM Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Na pojeżdżawki nie jeżdżę, off-road-owo nie używam, tylko asfalt i jazda na co dzień. Użytkuję WRX kombi 2003. Mam Kayaby Ultra SR dedykowane do STI i sprężyny obniżające (-35mm) Tein. Różnica jest wg mnie spora w porównaniu do seryjnego zawieszenia. Auto jest sztywne ale pięknie wybiera nierówności, jest jak przyklejone do asfaltu, nie skacze jak wóz drabiniasty. Straciło troszkę na komforcie ale taka konfiguracja jest dla mnie idealna. Moja żona i 2-letnie dziecko jeszcze się nie skarżyli odnośnie komfortu podróżowania więc jest OK Z tego co można przeczytać na forum AGX to niższa klasa od Ultra SR. AGX jako standardowy amorek ujdzie ale może się użytkownicy tegoż wypowiedzą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krystek07 Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Dla mnie AGX jest rewelacyjny. Mam już drugą imprezę na takich amorach i uważam że to dobry wybór. Można je utwardzić, nadadzą się na tor z grubym stabilem a i tak nierówności wybierają. Przy miękkim ustawieniu to i do lasu można śmiało komfortowo pojechać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bugio Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Amory tylne są takie same w sedanie jak w kombiaku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted July 3, 2014 Author Share Posted July 3, 2014 Dla mnie AGX jest rewelacyjny. Mam już drugą imprezę na takich amorach i uważam że to dobry wybór. Można je utwardzić, nadadzą się na tor z grubym stabilem a i tak nierówności wybierają. Przy miękkim ustawieniu to i do lasu można śmiało komfortowo pojechać. a czy mozesz jakos porownac, czy amor seria to np w AGX bedzie odpowiednic najmiekszego ustawienia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Mam Kayaby Ultra SR dedykowane do STI i sprężyny obniżające (-35mm) Tein. Różnica jest wg mnie spora w porównaniu do seryjnego zawieszenia. Auto jest sztywne ale pięknie wybiera nierówności, jest jak przyklejone do asfaltu, nie skacze jak wóz drabiniasty. Straciło troszkę na komforcie ale taka konfiguracja jest dla mnie idealna. U siebie wsadziłem też KYB Ultra SR do przodu i sprężyny Prodrive i mam takie same odczucia co Ty W porównaniu do serii to jest przepaść. Polecam jak najbardziej KYB. Niestety nie jeździłem na AGX'ach to nie mam porównania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Ja mam u siebie KYB Ultra SR + sprężyny Prodrive. Było prawie idealnie, ale ciut się uginał w szybkich i ciasnych zakrętach. Dołozyłem staby P + T 22m + wszędzie poliuretany, delikatnie się usztywnił, ale teraz jest idealnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted July 3, 2014 Author Share Posted July 3, 2014 A ktos ma nr kat dla ultra sr do buga wagon, zeby podeszly? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 (edited) Dołozyłem staby P + T 22m + wszędzie poliuretany, delikatnie się usztywnił, ale teraz jest idealnie Właśnie u mnie tego brakuje i tez będzie idealnie A ktos ma nr kat dla ultra sr do buga wagon, zeby podeszly? Amory są chyba takie same jak do WRX'a sedana bo reszta sprężyna i poduszkę dajesz swoją nr seryjny to 321005 i 321004 Edited July 3, 2014 by ADK90 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaTM Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Dołozyłem staby P + T 22m + wszędzie poliuretany, delikatnie się usztywnił, ale teraz jest idealnie Właśnie u mnie tego brakuje i tez będzie idealnie U mnie jest 20mm z tyłu, przód - standard. Przyjdzie pora zmieni się oba na 22 i też będzie super idealnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Jak to jest z zawieszeniami w hawku WRX i STI? Amortyzatory i sprężyny są nawzajem wymienne tzn. można stosować z STI do WRX? Jak oglądam oferty w sklepach, to ultra sr dla WRX występują w 2-ch wersjach: 00-02 i 03-04, od 2005 w górę nic nie ma. Czy zatem bez problemu można zastosować w hawku Kayaba dedykowane do STI 03- ? To samo pytanie odnośnie sprężyn. Seryjne z STI podchodzą pod seryjne amortyzatory WRX? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted July 6, 2014 Author Share Posted July 6, 2014 wlasnie, ktos madry moze powiedziec, czy sprezyny seryjne w wrx i sti sa takie same? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 Są różne. Inna twardość i wysokość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 (edited) Że są różne to oczywiste, pytanie czy bezproblemowo do WRXa można sobie włożyć zawieszenie od STI lub chociażby same sprężyny? Chodzi o mocowanie, średnice itd. w rocznikach 05-07 hawk. Edited July 6, 2014 by Matsil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 Nie wiem jak w nowszych WRX`ach, ale ja musiałem wymienić tylne top-mount`y, aby sprężyny z STI podpasowały do mojego WRX (bug). Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 czy sprezyny seryjne w wrx i sti sa takie same? są różne, ale da się je zamiennie zamontować, jedynie może zajść potrzeba wymiany tylnych gornych mocowań ... w rocznikach 05-07 hawk. tu powinno pasować, różnica w szerokości tylnej sprężyny nastąpiła przy zmianie bugeye/blob najłatwiej zmienić cale kolumny ...choć i tu trzeba uważać, bo w hawku sti ma 5x114,3 a nie 5x100 - i tyl pasuje ale przednie amorki juz nie są zamienne. PS. jak chcesz jeździć po blocie i po lesie - nie zmieniaj spręzyn na żadne obniżające... zostaw serie wrx, lub załóż sti (sti są sztywniejsze, lepiej sie jeździ, a nie obniżają, może minimalnie) do tego amorki KYB UltraSR i będziesz zadowolony Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted July 9, 2014 Author Share Posted July 9, 2014 absolutnie nie chce obnizac, to subaru a nie honda;) a ktoś moze wrzucic ID amorkow ultra sr pod bug wrx i sprezyn z bug wrx sti? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted July 9, 2014 Share Posted July 9, 2014 absolutnie nie chce obnizac, to subaru a nie honda;) a ktoś moze wrzucic ID amorkow ultra sr pod bug wrx i sprezyn z bug wrx sti? http://www.kyb-europe.com/pdf/2014-Catalogues/KYB-2014-Shock-Absorbers-catalogue-Version-C.pdf w Warszawie masz na szczęscie kilka ogarniętych sklepów i warsztatów, które pomogą Ci skompletować potrzebne części .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted July 9, 2014 Author Share Posted July 9, 2014 thx, mozna szukac teraz:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted July 9, 2014 Share Posted July 9, 2014 (edited) czy sprezyny seryjne w wrx i sti sa takie same? są różne, ale da się je zamiennie zamontować, jedynie może zajść potrzeba wymiany tylnych gornych mocowań ... w rocznikach 05-07 hawk. tu powinno pasować, różnica w szerokości tylnej sprężyny nastąpiła przy zmianie bugeye/blob najłatwiej zmienić cale kolumny ...choć i tu trzeba uważać, bo w hawku sti ma 5x114,3 a nie 5x100 - i tyl pasuje ale przednie amorki juz nie są zamienne. PS. jak chcesz jeździć po blocie i po lesie - nie zmieniaj spręzyn na żadne obniżające... zostaw serie wrx, lub załóż sti (sti są sztywniejsze, lepiej sie jeździ, a nie obniżają, może minimalnie) do tego amorki KYB UltraSR i będziesz zadowolony Ja mam zawieszenie od STI - amortyzatory i sprężyny. Pytałem z ciekawości, bo upgrade robił poprzedni właściciel. Generalnie preferuję szuter , więc nie będę zapewne nic zmieniał. Dzięki. Edited July 9, 2014 by Matsil Link to comment Share on other sites More sharing options...
allin Posted December 19, 2017 Share Posted December 19, 2017 odgrzeje kotleta. czy sprężyny z wrx'a buga podejdą do hawka n/a czy jest różnicą w topach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted December 21, 2017 Author Share Posted December 21, 2017 jeśli hawk n/a i hawk wrx maja ten sam numer TM, to niestety nie... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
allin Posted December 21, 2017 Share Posted December 21, 2017 Ok, dzieki za odpowiedz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now