Jump to content

Legacy - przekaźniki właczników wentylatora chłodnicy


maciek323
 Share

Recommended Posts

witam!

Może wiecie, gdzie w Legacy GT, rocznik 2005  są umieszczone przekaźniki właczników wentylatora chłodnicy?

Chodzi mi bez przerwy wentylator, nawet przy niskiej temperaturze płynu chłodniczego.

Czujnik temperatury działa właściwie, pokazuje realne wartości.

 

Tester OBD wskazuje, żę właczniki wentylatorów są wyłączone, a wentylator chodzi jak szalony.

 

 

z góry dzięki za radę

 

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Na dobry początek sprawdź jak masz ustawiony nadmuch czy na szybę bo jeśli tak to chodzi ci wentylator klimatyzacji.

Ja też tak miałem dopóki nie poczytałem że przy nadmuchu na samą szybę automatycznie odpala się klima.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Rzeczywiście tam siedzą te przekaźniki.

Czemu w LeGacy GT wentylatory chodzą bez przerwy, nawet przy minusowych temperaturach?

 

Sprawdź czy masz zwarte zielone złączki testowe B75 i B76.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Na dobry początek sprawdź jak masz ustawiony nadmuch czy na szybę bo jeśli tak to chodzi ci wentylator klimatyzacji.

Ja też tak miałem dopóki nie poczytałem że przy nadmuchu na samą szybę automatycznie odpala się klima.

Pozdrawiam.

 

Jeżdzę wogóle bez nadmuchu przez cieplejszą część roku, to zauwazylem ze przy szybie od razu włącza sie klima.

 

Rzeczywiście tam siedzą te przekaźniki.

Czemu w LeGacy GT wentylatory chodzą bez przerwy, nawet przy minusowych temperaturach?

 

Sprawdź czy masz zwarte zielone złączki testowe B75 i B76.

 

a co to takiego? tam w skrzynce bezpieczników?

Link to comment
Share on other sites

Today Subaru issued a new TSB applicable to the LGT, 09-43-06, titled Modification of Main Cooling Fan Relay. -   to było w 2006

 

 

Przekaźnik się wiesza i ECU nie potrafi wyłączyć wentylatora i tak już zostaje, włączysz tylko zapłon, a wentylator działa nawet jak silnik i klima są wyłączone.

 

 

Przy okazji znalazłem też inny recall - co przez niektórych odczytywany jako UPG: 09-45-06 Radiator CAP  (znikający płyn z chłodnicy).


A TU WIĘCEJ

 

Radiator Cooling Fan Relay #2

Service Program Bulletin WVB-12
Pages: 7

Bulletin Description:
Subaru of America, Inc. (SOA) has determined that certain 2005-06 MY Subaru Legacy / Outback 2.5L M/T Turbo models require Radiator Cooling Fan Relay #2 replacement.

The original Radiator Cooling Fan Relay #2 installed on affected vehicles may create an electrical surge to the radiator cooling fan circuit within the Engine Control Module (ECM). The electrical surge may damage the ECM cooling fan circuit and cause the radiator cooling fan to run continuously whenever the engine is running.

This service program will involve replacement of the Radiator Cooling Fan Relay 2. It will also involve checking the ECM radiator cooling fan circuit for proper operation. If it is determined that the ECM radiator cooling fan circuit has been damaged, replacement of the ECM will also be necessary.


I MODELE

 

 

YEAR

Model

From
To
2005MY

Outback 2.5L M/T Turbo

4S4BP6*C*56300033
56392146

Legacy Sedan 2.5L M/T Turbo

4S3BL6*6*56200004
56230151

Legacy Wagon 2.5L M/T Turbo

4S3BP6*6*56300005
56392007
2006MY

Outback 2.5L M/T Turbo

4S4BP6*C*66300097
66361100

Legacy Sedan 2.5L M/T Turbo

4S3BL6*6*66200007
66220014

Legacy Wagon 2.5L M/T Turbo

4S3BP6*6*66300013
66300021
 
Mój też się łapie.
Edited by sorcerer
Link to comment
Share on other sites

Ciężko mi się wypowiedzieć, może ASO podpowie ?


Z info na LegacyGT wynika, że jeśli już się stało to wysoce prawdopodobne jest, że masz uszkodzone ECU i potrzebna będzie wymiana jeśli przeszkadza Ci pracujący non-stop wentylator....

 

"http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=40207 see that thread for the original TSB and the part number of th relay if your fans have not already started running all of the time. It is a quick 5 minute fix with a $10 part for those of you who don't want to go to the dealer. Of course I recommend taking your car to the dealer to have them fill it up with gas whenever you need it wink.gif , but some people feel differently.

The part number for the relay is 82501AG120 and the old thread has pictures to show you want to do, if you so choose.


Jeszcze procedura jak to samemu zrobi i sprawdzić czy ECU musi być wymienione (przekaźnik to koszt paru złotych więc można samodzielnie próbować):

STEP 1
Replace the Radiator Cooling Fan Relay #2 as follows:
1) Turn the ignition switch to the "Off" position.
2) Open the hood and locate the main fuse box. Remove the fuse box cover.
3) Locate the "Radiator Cooling Fan Relay #2" as pictured below.
4) Carefully remove the relay.
5) Install a new Radiator Cooling Fan Relay #2.
6) Replace the main fuse box cover.

Radiator Cooling Fan Relay #2

STEP 2
Verify the cooling fan circuit of the ECM is operating properly as follows:
1) Ensure the HVAC system is turned to the "OFF" position.
2) Ensure the engine coolant temperature is below 196˚F. This can be done by checking the engine temperature gauge on the vehicle’s instrument cluster. Confirm the temperature gauge reading is below normal operating temperature – the needle should be between the "C" (cold) and the first gauge mark.

First Gauge Mark

Page Bulletin Number: WVB-12; Date: Feb. 2007
• If the temperature is above the first gauge mark, allow the engine to cool until it
reaches at or below the first gauge mark.
• If the temperature is below the first gauge mark, proceed to step 3.
3) Start vehicle. Verify the radiator cooling fan does not turn on and stay on.
• If the fan does not turn on, the ECM is operating properly and no further
action is necessary.
• If the fan is on, the ECM will require replacement. See the applicable service
manual for details. For vehicles requiring ECM replacement, the ECM should be ordered VOR standard 1-2 days. VOR freight charges may be submitted for reimbursement. See the Claims Submission section of this bulletin for claim entry instructions.
NOTE: The ECM is only to be changed when the radiator cooling fan is verified as running all of the time when the engine is running. Otherwise only radiator cooling fan relay #2 replacement is required.

Edited by sorcerer
Link to comment
Share on other sites

Dzięi Sorcerer.

co z tym począć w polskich warunkach?  Tak by zrobić to dość budżetowo.

Sprawdziłeś te kostki pod kierownicą co kolega wyżej sugerował ? One aż się proszą o złączenie :) a to jest tryb testowania wiatraków.

Jeżeli to nie pomoże to popytaj w ASO. Jeżeli tylko wymiana ECU i ASO nic z tym nie zrobi, bo w sumie nie musi to daj znać na priv, wyśle Ci kontakt do magika co naprawia ECU.

Ja miałem podobny problem w Obk, przy przeciętej/zwartej wiązce, padło coś w ECU i wentylator się nie załączał. Przez przypadek trafiłem na magika w Warszawie co naprawia ECU w ciągu 1-2 dni. Potem mój serwisant mówił mi, że od czasu naprawy mojego ECU korzysta z ich usług wielokrotnie i nigdy nie było problemów. Kolega też naprawił tam padnięty ECU w Accordzie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Dzięi Sorcerer.

co z tym począć w polskich warunkach?  Tak by zrobić to dość budżetowo.

Sprawdziłeś te kostki pod kierownicą co kolega wyżej sugerował ? One aż się proszą o złączenie :) a to jest tryb testowania wiatraków.

 

 to są te złączki testowe b75 i b76? gdzie ich szukac?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dzięi Sorcerer.

co z tym począć w polskich warunkach?  Tak by zrobić to dość budżetowo.

Sprawdziłeś te kostki pod kierownicą co kolega wyżej sugerował ? One aż się proszą o złączenie :) a to jest tryb testowania wiatraków.

 

 to są te złączki testowe b75 i b76? gdzie ich szukac?

 

Połączenie jest szeregowe, więc wystarczy, że będziesz miał rozpiętą jedną lub drugą. Prawdopodobnie masz obie spięte i dlatego wentylatory działają w trybie testowym - cały czas chodzą. Tutaj masz zdjęcia umiejscowienia po stronie pasażera http://chomikuj.pl/WOJO-WOJO/auto/P1050635,4057723298.JPG, a po stronie kierowcy pod "płetwą" http://chomikuj.pl/WOJO-WOJO/auto/P1050636,4057723293.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...