maciek323 Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 witam! Może wiecie, gdzie w Legacy GT, rocznik 2005 są umieszczone przekaźniki właczników wentylatora chłodnicy? Chodzi mi bez przerwy wentylator, nawet przy niskiej temperaturze płynu chłodniczego. Czujnik temperatury działa właściwie, pokazuje realne wartości. Tester OBD wskazuje, żę właczniki wentylatorów są wyłączone, a wentylator chodzi jak szalony. z góry dzięki za radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Pewnie obok akumulatora masz skrzynkę i pod wieczkiem jest opis. Fan 1 , fan 2 albo fan main , fan sub - to przekaźniki / bezpieczniki wentylatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Rzeczywiście tam siedzą te przekaźniki. Czemu w LeGacy GT wentylatory chodzą bez przerwy, nawet przy minusowych temperaturach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rapley Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Witam. Na dobry początek sprawdź jak masz ustawiony nadmuch czy na szybę bo jeśli tak to chodzi ci wentylator klimatyzacji. Ja też tak miałem dopóki nie poczytałem że przy nadmuchu na samą szybę automatycznie odpala się klima. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Rzeczywiście tam siedzą te przekaźniki. Czemu w LeGacy GT wentylatory chodzą bez przerwy, nawet przy minusowych temperaturach? Sprawdź czy masz zwarte zielone złączki testowe B75 i B76. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Witam. Na dobry początek sprawdź jak masz ustawiony nadmuch czy na szybę bo jeśli tak to chodzi ci wentylator klimatyzacji. Ja też tak miałem dopóki nie poczytałem że przy nadmuchu na samą szybę automatycznie odpala się klima. Pozdrawiam. Jeżdzę wogóle bez nadmuchu przez cieplejszą część roku, to zauwazylem ze przy szybie od razu włącza sie klima. Rzeczywiście tam siedzą te przekaźniki. Czemu w LeGacy GT wentylatory chodzą bez przerwy, nawet przy minusowych temperaturach? Sprawdź czy masz zwarte zielone złączki testowe B75 i B76. a co to takiego? tam w skrzynce bezpieczników? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorcerer Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 (edytowane) Today Subaru issued a new TSB applicable to the LGT, 09-43-06, titled Modification of Main Cooling Fan Relay. - to było w 2006 Przekaźnik się wiesza i ECU nie potrafi wyłączyć wentylatora i tak już zostaje, włączysz tylko zapłon, a wentylator działa nawet jak silnik i klima są wyłączone. Przy okazji znalazłem też inny recall - co przez niektórych odczytywany jako UPG: 09-45-06 Radiator CAP (znikający płyn z chłodnicy). A TU WIĘCEJ Radiator Cooling Fan Relay #2Service Program Bulletin WVB-12Pages: 7Bulletin Description: Subaru of America, Inc. (SOA) has determined that certain 2005-06 MY Subaru Legacy / Outback 2.5L M/T Turbo models require Radiator Cooling Fan Relay #2 replacement.The original Radiator Cooling Fan Relay #2 installed on affected vehicles may create an electrical surge to the radiator cooling fan circuit within the Engine Control Module (ECM). The electrical surge may damage the ECM cooling fan circuit and cause the radiator cooling fan to run continuously whenever the engine is running.This service program will involve replacement of the Radiator Cooling Fan Relay 2. It will also involve checking the ECM radiator cooling fan circuit for proper operation. If it is determined that the ECM radiator cooling fan circuit has been damaged, replacement of the ECM will also be necessary. I MODELE YEAR Model FromTo2005MY Outback 2.5L M/T Turbo 4S4BP6*C*5630003356392146 Legacy Sedan 2.5L M/T Turbo 4S3BL6*6*5620000456230151 Legacy Wagon 2.5L M/T Turbo 4S3BP6*6*56300005563920072006MY Outback 2.5L M/T Turbo 4S4BP6*C*6630009766361100 Legacy Sedan 2.5L M/T Turbo 4S3BL6*6*6620000766220014 Legacy Wagon 2.5L M/T Turbo 4S3BP6*6*6630001366300021 Mój też się łapie. Edytowane 6 Lipca 2014 przez sorcerer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Dzięi Sorcerer. co z tym począć w polskich warunkach? Tak by zrobić to dość budżetowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorcerer Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 (edytowane) Ciężko mi się wypowiedzieć, może ASO podpowie ? Z info na LegacyGT wynika, że jeśli już się stało to wysoce prawdopodobne jest, że masz uszkodzone ECU i potrzebna będzie wymiana jeśli przeszkadza Ci pracujący non-stop wentylator.... "http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=40207 see that thread for the original TSB and the part number of th relay if your fans have not already started running all of the time. It is a quick 5 minute fix with a $10 part for those of you who don't want to go to the dealer. Of course I recommend taking your car to the dealer to have them fill it up with gas whenever you need it , but some people feel differently.The part number for the relay is 82501AG120 and the old thread has pictures to show you want to do, if you so choose. Jeszcze procedura jak to samemu zrobi i sprawdzić czy ECU musi być wymienione (przekaźnik to koszt paru złotych więc można samodzielnie próbować): STEP 1Replace the Radiator Cooling Fan Relay #2 as follows:1) Turn the ignition switch to the "Off" position.2) Open the hood and locate the main fuse box. Remove the fuse box cover.3) Locate the "Radiator Cooling Fan Relay #2" as pictured below.4) Carefully remove the relay.5) Install a new Radiator Cooling Fan Relay #2.6) Replace the main fuse box cover. Radiator Cooling Fan Relay #2 STEP 2Verify the cooling fan circuit of the ECM is operating properly as follows:1) Ensure the HVAC system is turned to the "OFF" position.2) Ensure the engine coolant temperature is below 196˚F. This can be done by checking the engine temperature gauge on the vehicle’s instrument cluster. Confirm the temperature gauge reading is below normal operating temperature – the needle should be between the "C" (cold) and the first gauge mark. First Gauge Mark Page Bulletin Number: WVB-12; Date: Feb. 2007• If the temperature is above the first gauge mark, allow the engine to cool until itreaches at or below the first gauge mark.• If the temperature is below the first gauge mark, proceed to step 3.3) Start vehicle. Verify the radiator cooling fan does not turn on and stay on.• If the fan does not turn on, the ECM is operating properly and no furtheraction is necessary.• If the fan is on, the ECM will require replacement. See the applicable servicemanual for details. For vehicles requiring ECM replacement, the ECM should be ordered VOR standard 1-2 days. VOR freight charges may be submitted for reimbursement. See the Claims Submission section of this bulletin for claim entry instructions.NOTE: The ECM is only to be changed when the radiator cooling fan is verified as running all of the time when the engine is running. Otherwise only radiator cooling fan relay #2 replacement is required. Edytowane 9 Lipca 2014 przez sorcerer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Dzięi Sorcerer. co z tym począć w polskich warunkach? Tak by zrobić to dość budżetowo. Sprawdziłeś te kostki pod kierownicą co kolega wyżej sugerował ? One aż się proszą o złączenie a to jest tryb testowania wiatraków. Jeżeli to nie pomoże to popytaj w ASO. Jeżeli tylko wymiana ECU i ASO nic z tym nie zrobi, bo w sumie nie musi to daj znać na priv, wyśle Ci kontakt do magika co naprawia ECU. Ja miałem podobny problem w Obk, przy przeciętej/zwartej wiązce, padło coś w ECU i wentylator się nie załączał. Przez przypadek trafiłem na magika w Warszawie co naprawia ECU w ciągu 1-2 dni. Potem mój serwisant mówił mi, że od czasu naprawy mojego ECU korzysta z ich usług wielokrotnie i nigdy nie było problemów. Kolega też naprawił tam padnięty ECU w Accordzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Dzięki, zajmę sie w tym tygodniu i będę informował o efektach... i w razie czego prosił o dlasze rady i namiary na magików Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Dzięi Sorcerer. co z tym począć w polskich warunkach? Tak by zrobić to dość budżetowo. Sprawdziłeś te kostki pod kierownicą co kolega wyżej sugerował ? One aż się proszą o złączenie a to jest tryb testowania wiatraków. to są te złączki testowe b75 i b76? gdzie ich szukac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Dzięi Sorcerer. co z tym począć w polskich warunkach? Tak by zrobić to dość budżetowo. Sprawdziłeś te kostki pod kierownicą co kolega wyżej sugerował ? One aż się proszą o złączenie a to jest tryb testowania wiatraków. to są te złączki testowe b75 i b76? gdzie ich szukac? Połączenie jest szeregowe, więc wystarczy, że będziesz miał rozpiętą jedną lub drugą. Prawdopodobnie masz obie spięte i dlatego wentylatory działają w trybie testowym - cały czas chodzą. Tutaj masz zdjęcia umiejscowienia po stronie pasażera http://chomikuj.pl/WOJO-WOJO/auto/P1050635,4057723298.JPG, a po stronie kierowcy pod "płetwą" http://chomikuj.pl/WOJO-WOJO/auto/P1050636,4057723293.JPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 chciałbym zakupić sprawny ecu o oznaczeniu 7y, do legacy gt 2005-2006, wersja z manualem, może być z sedana albo kombi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się