Jump to content

problem z dohamowaniem- blokuje koło


Tommo
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Mam problem z permanentnym blokowaniem tylnego koła podczas silnego dohamowania przed przeszkodą.

Układ hamulcowy nie jest seryjny. Na przedniej osi mam zestaw Tarox KMSU0690 w skład którego wchodzi zacisk B32-10, tarcza F2000 326x30, klocek wyczynowy Tarox mieszanka 116.

Tył to seria z WRX z klockami ulicznymi TRW. Przewody w oplocie, pompa seria, wymontowany ABS.

 

Zauważyłem też, że blokuje mi się tylko wenętrzne tylne koło. I teraz nie wiem, czy to jest mój błąd związany ze zbyt późnym hamowaniem, przez co wchodzę w zakręt jeszcze z wciśniętym hamulcem, czy mam zły balans (zbyt duża siła hamowania tyłu).

Czy dodatkowe korektory hamulcowe poprawią sytuację?

Zależy mi wydajnym i mocnym hamucu.

 

Na tym filmie dobrze wydać o co mi chodzi. W Kielcach miałem to samo.

 

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem z hamulcami i balansem jest wszystko ok. ;)

Blokują się oba tylne koła na przemian,w zależności od tego które jest akurat odciążone.Hamowanie kończysz już w łuku,szczególnie jeśli przed skrętem była szybka partia. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tommo, jak wywaliłeś ABS, to w tej chwili nie masz żadnego korektora siły hamowania w układzie hamulcowym. Może ręczny korektor,np:

http://www.rallyshop.pl/index.php?p138670,dwuobwodowy-korektor-sily-hamowania-ap-racing 

by pomógł dopasować balans do Twoich potrzeb? 

Link to comment
Share on other sites

 

 

w tej chwili nie masz żadnego korektora siły hamowania w układzie hamulcowym.

 

Niekoniecznie. W Legacy jest korektor na prawym przednim nadkolu. Nie musiał go wywalać wcale.

 

Poza tym, problem leży w unoszeniu tylnego koła przez stabilizator. Ewentualnie pomoże mocniejsza szpera z tyłu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

W Legacy jest korektor na prawym przednim nadkolu.

W GT też mam go . Jest to -jak pamiętam zawór odcinający (a nie proporcjonalny).

Spróbuj dać staba na miększy.-będzie mniejsza różnica przyczepności tylnych kół.

Szpera fajna jest, ale stosuj coś sprawdzonego, bo ustawiać auto można długo. Wszystko ma znaczenie .Balans hamowania, wys. zawieszenia rodzaj szper, geometria. Na jtaniej  : manewruj stabem i geometrią tyłu. Ew. korektor regulowany.

 

ps. Fajne auto i fajnie jeździ. Jakie zawieszenie i co robione z motorkiem?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...