Skocz do zawartości

problem z dohamowaniem- blokuje koło


Tommo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem z permanentnym blokowaniem tylnego koła podczas silnego dohamowania przed przeszkodą.

Układ hamulcowy nie jest seryjny. Na przedniej osi mam zestaw Tarox KMSU0690 w skład którego wchodzi zacisk B32-10, tarcza F2000 326x30, klocek wyczynowy Tarox mieszanka 116.

Tył to seria z WRX z klockami ulicznymi TRW. Przewody w oplocie, pompa seria, wymontowany ABS.

 

Zauważyłem też, że blokuje mi się tylko wenętrzne tylne koło. I teraz nie wiem, czy to jest mój błąd związany ze zbyt późnym hamowaniem, przez co wchodzę w zakręt jeszcze z wciśniętym hamulcem, czy mam zły balans (zbyt duża siła hamowania tyłu).

Czy dodatkowe korektory hamulcowe poprawią sytuację?

Zależy mi wydajnym i mocnym hamucu.

 

Na tym filmie dobrze wydać o co mi chodzi. W Kielcach miałem to samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem z hamulcami i balansem jest wszystko ok. ;)

Blokują się oba tylne koła na przemian,w zależności od tego które jest akurat odciążone.Hamowanie kończysz już w łuku,szczególnie jeśli przed skrętem była szybka partia. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo, jak wywaliłeś ABS, to w tej chwili nie masz żadnego korektora siły hamowania w układzie hamulcowym. Może ręczny korektor,np:

http://www.rallyshop.pl/index.php?p138670,dwuobwodowy-korektor-sily-hamowania-ap-racing 

by pomógł dopasować balans do Twoich potrzeb? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

w tej chwili nie masz żadnego korektora siły hamowania w układzie hamulcowym.

 

Niekoniecznie. W Legacy jest korektor na prawym przednim nadkolu. Nie musiał go wywalać wcale.

 

Poza tym, problem leży w unoszeniu tylnego koła przez stabilizator. Ewentualnie pomoże mocniejsza szpera z tyłu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W Legacy jest korektor na prawym przednim nadkolu.

W GT też mam go . Jest to -jak pamiętam zawór odcinający (a nie proporcjonalny).

Spróbuj dać staba na miększy.-będzie mniejsza różnica przyczepności tylnych kół.

Szpera fajna jest, ale stosuj coś sprawdzonego, bo ustawiać auto można długo. Wszystko ma znaczenie .Balans hamowania, wys. zawieszenia rodzaj szper, geometria. Na jtaniej  : manewruj stabem i geometrią tyłu. Ew. korektor regulowany.

 

ps. Fajne auto i fajnie jeździ. Jakie zawieszenie i co robione z motorkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...