Tommo Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Witam. Mam problem z permanentnym blokowaniem tylnego koła podczas silnego dohamowania przed przeszkodą. Układ hamulcowy nie jest seryjny. Na przedniej osi mam zestaw Tarox KMSU0690 w skład którego wchodzi zacisk B32-10, tarcza F2000 326x30, klocek wyczynowy Tarox mieszanka 116. Tył to seria z WRX z klockami ulicznymi TRW. Przewody w oplocie, pompa seria, wymontowany ABS. Zauważyłem też, że blokuje mi się tylko wenętrzne tylne koło. I teraz nie wiem, czy to jest mój błąd związany ze zbyt późnym hamowaniem, przez co wchodzę w zakręt jeszcze z wciśniętym hamulcem, czy mam zły balans (zbyt duża siła hamowania tyłu). Czy dodatkowe korektory hamulcowe poprawią sytuację? Zależy mi wydajnym i mocnym hamucu. Na tym filmie dobrze wydać o co mi chodzi. W Kielcach miałem to samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Moim zdaniem z hamulcami i balansem jest wszystko ok. Blokują się oba tylne koła na przemian,w zależności od tego które jest akurat odciążone.Hamowanie kończysz już w łuku,szczególnie jeśli przed skrętem była szybka partia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommo Posted July 2, 2014 Author Share Posted July 2, 2014 Czyli wina stoi po stronie kierownika Z tyłu mam regulowany stabilizator, może zmiana jego charakterystyki coś poprawi ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
socko Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Tommo, jak wywaliłeś ABS, to w tej chwili nie masz żadnego korektora siły hamowania w układzie hamulcowym. Może ręczny korektor,np: http://www.rallyshop.pl/index.php?p138670,dwuobwodowy-korektor-sily-hamowania-ap-racing by pomógł dopasować balans do Twoich potrzeb? Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 w tej chwili nie masz żadnego korektora siły hamowania w układzie hamulcowym. Niekoniecznie. W Legacy jest korektor na prawym przednim nadkolu. Nie musiał go wywalać wcale. Poza tym, problem leży w unoszeniu tylnego koła przez stabilizator. Ewentualnie pomoże mocniejsza szpera z tyłu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommo Posted July 2, 2014 Author Share Posted July 2, 2014 Korektora nie demontowałem z auta. Szpera to dobry pomysł. Tylko trzeba by szukać 2-way chyba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 W Legacy jest korektor na prawym przednim nadkolu. W GT też mam go . Jest to -jak pamiętam zawór odcinający (a nie proporcjonalny). Spróbuj dać staba na miększy.-będzie mniejsza różnica przyczepności tylnych kół. Szpera fajna jest, ale stosuj coś sprawdzonego, bo ustawiać auto można długo. Wszystko ma znaczenie .Balans hamowania, wys. zawieszenia rodzaj szper, geometria. Na jtaniej : manewruj stabem i geometrią tyłu. Ew. korektor regulowany. ps. Fajne auto i fajnie jeździ. Jakie zawieszenie i co robione z motorkiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommo Posted July 3, 2014 Author Share Posted July 3, 2014 ps. Fajne auto i fajnie jeździ. Jakie zawieszenie i co robione z motorkiem?Daj mi chwilę, to skrobne temat w nielegalu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now