Skocz do zawartości

wiskoza padła w 2,0X MY06


Mont

Rekomendowane odpowiedzi

Odgłosy terkotania przy skręconych kołach zapowiadały już nieszczęście. Jako laik, sądziłem jednak, że to może maglownica.

W drodze z Mazur, posypała się wiskoza i auto zostało w Warszawie :(

 

Miałem już Subaru z większymi przebiegami i nigdy bym się nie spodziewał takiej padaki przy 95tys. km !

Marka słynącą z bezawaryjności, tak przez ze mnie postrzegana, pakuje mnie w wydatki na kilka tysięcy złotych !

Czy usterka może wynikać z nieprawidłowej eksploatacji ?

Zdarzało mi się wjechać w błocko czy głęboki śnieg, ale to było zaledwie kilka przypadków w dodatku nie dłuższych niż 30min :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

posypała się wiskoza

Mialem to samo w wolnym ssaku przy przebiegu 75k km.

 

 

 

Czy usterka może wynikać z nieprawidłowej eksploatacji

Moze, albo z pecha jak pisze leon.

Nie jestem pierwszym wlascicielem, wiec moze wisko mialo ciezko wczesniej i dlatego padlo. Niemniej tez bylem mocno zaskoczony taką awaria przy niskim przebiegu. Panwowie w serwisie stwerdzili ze niektore modele z poczatku prod mojej wersji Imprezy (06) mialy taką przypadłośc. Czy tak jest - nie wiem. Ale Twoj rocznik zgadza się z moim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe wisko to prawie 3tys, ale regeneracja jest ok - masz info na priv.

Wisko padło w moim Forku MY06 przy przebiegu 190tys, mimo że go nie oszczędzałem jakoś szczególnie, łąćznie z wyciąganiem małej ciężarówki z meblami kolegi z polnego błota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy usterka może wynikać z nieprawidłowej eksploatacji ?

Pewnie -- i niekoniecznie z Twojej.

NIe na darmo forek  SG wymaga ciśnienia 2.0 z przodu i    1.9 do 2.5 (obciążenie)  a zprzyczepą 2.8 na tyle.

Może ktoś jeździł autostradą ze złym ciśnieniem, albo na kółku dojazdowym , bo gaz założył?

 Kto oprócz mnie wozi manometr i małą pompkę i  sprawdza to często.- i reguluje jak obciążenie się zmienia....

1.9 a 2.5 to dużo.

Wisko wykańcza najbardziej szybka trasa ze złym ciśnieniem i upalanie na przyczepnym.

pozdr.

Edytowane przez respect
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Imprezie woziłem manometr, muszę go odszukać :/

Zamierzam tym autem zrobić następne 100kkm więc nie będę się bawić w regenerację.

Pewni Panowie z Wawy, ogarniający temat, mają nowe za +/-2tys.

 

W STI mnie takie ceny części nie zaskakiwały ale ten Forek zaczyna mnie dołować.

Gdyby tak chcieć na nowych i oryginalnych częściach  to przy obecnych cenach mojego rocznika, drugie auto bym kupił.

 

- oryg. amortyzatory : 2000zł za części

- wymiana rozrządu 2.800zł

- wiskoza 2800zł

 

Następnym razem kupię nowy samochód albo gdy wszystko będzie już w nim powymieniane :/

Edytowane przez Mont
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mont ale ty chyba niepotrzebnie sporo przepłacasz. Ja już parę lat / kilkadziesiąt kkm jeżdżę na wiskozie za 800zł z wymianą i rozrządzie za 1400zł z wymianą. Tematu amorów jeszcze (tfu, tfu!) nie znam.

Spalanie też Twoja wina :P Ja na przykład niedawno na trasie Rzeszów-Rabka jadąc przez Sącz z 3 członkami rodziny spaliłem ćwierć baku. Wracając sam autostradą (trasa 30km dłuższa) spaliłem resztę baku :biglol:

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad spalaniem nie dyskutuję może rzeczywiście mam zbyt ciężki but :/  z takim spalaniem sie zresztą liczyłem.

 

Co do naprawy :

1. uszkodzone elementy mechaniczne mają być wymienia na nowe - takiej zasady przestrzegam, szczególnie , że auto nie idzie do "Żyda" tylko będzie jeszcze długo u mnie :)

2. regeneracja wydłużyłaby czas naprawy, a to obecnie moje jedyne auto,

3. gdy wiskoza zaczęła hałasować, miałem ponad 300km do domu, bałem się dalszej jazdy i auto zostało w Wawie :(

 

na zmianę decyzji było troche zapóźno gdy wszystko rozgrzebali .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy usterka może wynikać z nieprawidłowej eksploatacji ?

Pewnie -- i niekoniecznie z Twojej.

NIe na darmo forek  SG wymaga ciśnienia 2.0 z przodu i    1.9 do 2.5 (obciążenie)  a zprzyczepą 2.8 na tyle.

Może ktoś jeździł autostradą ze złym ciśnieniem, albo na kółku dojazdowym , bo gaz założył?

 Kto oprócz mnie wozi manometr i małą pompkę i  sprawdza to często.- i reguluje jak obciążenie się zmienia....

1.9 a 2.5 to dużo.

Wisko wykańcza najbardziej szybka trasa ze złym ciśnieniem i upalanie na przyczepnym.

pozdr.

 

a jak mam pól terenowe opony trochę wyższe niż seria to tez mam takie niskie ustawić? Bo tak sobie jezdze głupio, fajnie wygląda jak ma napompowane na 2,4 opony... a mogę się przejechać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...